"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفت‌وگوی ‌ايسنا با ‌حميدرضا آصفی: علاقمند رياست فدراسيون فوتبالم، اما...

باشگاه استقلال به سازمان تربيت بدنی بازمی‌گردد
معامله‌ی‌ نيکبخت - انصاريان سودآور بود



خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

همه او را به عنوان مرد سياست می‌شناسند، مردی که حضورش در ورزش نيز هميشه مورد توجه بوده است. گفت‌وگو با حميدرضا آصفی در ساختمان شماره‌ی ۳ وزارت امور خارجه و در دفتر کارش که هيچ شباهتی به اتاق يک مدير ورزشی ندارد، در صبح يک روز کاری انجام شد. معاون پارلمانی- حقوقی و سخنگوی سابق وزارت خارجه علی‌رغم اين که ميهمانان زيادی پشت درب دفترش دارد، راس ساعت مقرر برای گفت‌وگو حاضر است. با او در يک محيط دوستانه به بحث‌های خارج از سياست پرداختيم. مديريت ورزش، اوضاع باشگاه استقلال، تغييرات احتمالی در باشگاه و تيم استقلال و حتی عملکرد فدراسيون سابق فوتبال که خود نيز عضو آن بوده و خيلی از همکاران سابقش به خاطر برخی رفتارها از او گلايه دارند‎، همه و همه از جمله موضوعاتی است که با او به بحث و گفت‌وگو نشستيم. آصفی که معمولا در رسانه‌ها به عنوان مرد اول تکذيب خبر شهرت دارد درگفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) از مسايلی گفت که در آينده مجبور به تکذيب آن نباشد.

مشروح گفت‌وگوی ايسنا با آصفی در زير می‌آيد:


* از اول انقلاب در ورزش بوده‌ام

حميدرضا آصفی از اين که چگونه از دنيای سياست وارد ورزش شده است، صحبت‌های زيادی داشت. او خود را مرد هميشه همراه ورزش می‌داند و تاکيد دارد که از همان روزهای پس از پيروزی انقلاب علاوه بر حضور در عرصه‌ی سياست هميشه همراه و هميار ورزش بوده است.

آصفی گفت: از وقتی که يادم می‌آيد در ورزش بوده‌ام، پيشنهادات مديريتی مختلفی در ورزش داشته‌ام. شخصا به دليل برخی از مشکلات و دغدغه‌های کاری نتوانستم در مقطعی از زمان حضور فعال و مستقيمی در ورزش داشته باشم. اما، از آنجايی که ورزش را تنها يک سرگرمی نمی‌دانم، سعی کردم که با حضوری فعال در مديريت‌های ورزشی به جامعه‌ و اجتماع خدمتی موثر کرده باشم.

آصفی ورزش را عامل اصلی کاهش جرم و جنايت می‌داند و حتی با ارايه‌ی آماری معتقد است که در جامعه‌ای که ورزش جاری باشد، آمار جرم و جنايت نيز به مراتب کمتر خواهد بود. او می‌گويد: به دليل جايگاهی که برای ورزش متصور هستم، هميشه تمام تلاشم را برای رشد و پيشرفت ورزش انجام داده‌ام. عضويت در هيات رييسه‌های فدراسيون‌های ورزشی و حضور به عنوان مشاوران رسمی و غير رسمی ورزش از فعاليت‌هايم در عرصه‌ی ورزش بوده است. در استقلال نيز هميشه به عنوان يک هوادار سعی کردم که به اين تيم مردمی کمک کنم. با فدراسيون کشتی و شنا همکاری مستمری داشته‌ام و هر کاری که از دستم برآمده برای ورزش انجام داده‌ام.

آصفی افزود: علاوه بر حضوری فعال در ورزش سعی کردم در تمام مقاطع زمانی که به نوعی با ورزش همراه بودم مشکلات و دغدغه‌های ورزش را نيز به مسوولان منتقل کنم تا در رفع مشکلات آن نيز سهيم باشم. خوشبختانه از ابتدای انقلاب تا کنون روند رو به رشدی در ورزش حاکم شده است و در حال حاضر نيز سازمان تربيت بدنی و کميته‌ی ملی المپيک تمام تلاش خود را برای گسترش ورزش به کار گرفته‌اند.


* فقدان قانون و عدم تعريف جايگاه‌ها، چالش‌های مديريتی ورزش

آصفی با تاکيد بر اين که ورزش کشور دارای چالش‌ها و مشکلات فراوانی پيش رو برای دستيابی به يک روند موفق و باثبات است، توصيه‌هايی نيز به مسوولان ورزش کشور برای خروج از اين مشکلات ارايه می‌کند. وی به ايسنا گفت: ورزش را نبايد به عنوان يک پديده برای گذراندن اوقات فراغت ديد. بايد با ورزش زندگی کرد و برای آن برنامه داشت. همانگونه که برای اقتصاد و اشتغال نيز برنامه‌ريزی صورت می‌گيرد. بايد برای ورزش نيز برنامه‌ريزی انجام گيرد تا هدفمند پيش برود. اگر ورزش را در متن جامعه ببينيم خيلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی عدم وجود يک برنامه‌ريزی منسجم را نيز از ديگر مشکلات پيش روی ورزش می‌داند: اين که برنامه‌ريزی‏، با تغييرات مديريت در ورزش عوض می‌شود يک معضل است، نبايد اين گونه باشد، متاسفانه در مقاطع مختلف زمانی هميشه با تغيير مديريت‌ها، برنامه‌ها نيز عوض شده است. بايد برای ورزش يک برنامه‌ی بلند مدت داشته باشيم.

آصفی فقدان قانون را نيز مشکل ديگر ورزش می‌داند: نبودن يک راهکار قانونی هماهنگ برای دفاع از ورزش از ديگر مشکلات است. با يک بررسی و کنکاش در طرح‌های موجود برای حمايت از ورزش به اين نتيجه خواهيم رسيد که تا کنون حمايت جدی از ورزش صورت نگرفته است. در دنيا هميشه تلاش بر اين است که همه گونه از ورزش حمايت شود، در کشورهايی مانند فرانسه و آلمان شرقی به طور بی‌سابقه‌ای از ورزش حمايت می‌شود. بايد راهکاری انديشيده شود که در کشور ما نيز با وضع قوانين جديد پيش زمينه‌ی حمايت از ورزش در کشور فراهم شود.

آصفی تاکيد کرد: متاسفانه ورزش‌های مختلف در کشور دارای جايگاه های تعريف شده‌ای نيستند، نمی‌دانيم که چقدر بايد برای رشته‌های مختلف ورزشی هزينه کنيم، برای رشته‌هايی که در اسلام بر آنان تاکيد شده است (شنا، سوارکاری، تيراندازی) برنامه‌ی خوبی نداشته‌ايم. برای رسيدن به اهداف مد نظر در ورزش بايد جايگاه‌ها در ورزش کشور از حيث پرداختن به رشته‌های ورزشی مشخص و تعريف شود.


* هيات رييسه‌ی فدراسيون دادکان سالم بودند

حميدرضا آصفی که در دوران رياست دادکان در فدراسيون فوتبال عضو هيات رييسه بود، در توضيح انتقادات وارده بر عملکرد اين فدراسيون و مديران آن به ايسنا می‌گويد: هيات رييسه‌ی سابق فدراسيون فوتبال شايد دارای حاشيه‌هايی بود اما، معتقدم به دليل عملکرد فعال مديران آن می‌توانستيم مشکلات را خيلی قشنگ‌تر حل و فصل کنيم. اعضای سابق هيات رييسه‌ی فدراسيون فوتبال آدم‌های سالمی بودند، شخص علی آبادی هم دوست داشت که اين موضوع با تفاهم حل شود. هيات رييسه‌ی فدراسيون سابق تلاش کرد تا تيم ملی به جام جهانی برود. فوتبال ايران پس از چند سال دوری و تلاش با عملکرد اين فدراسيون به جام جهانی رفت. شايد نتايج ناموفقی داشتيم اما، معتقديم بايد توقعات را بر اساس پتانسيل‌های موجود مطرح کرد. انتظار نبود که تيم ملی ايران در برابر مکزيک و پرتغال پيروز شود. واقعا انتظار نبود. چرا که سطح فوتبال ما با سطح فوتبال اين کشورها فاصله‌ی زيادی دارد، حتی ژاپن که دارای امکانات و سرمايه‌گذاری بيشتری در فوتبال است، در شرايط نامطلوب‌تری با جام جهانی خداحافظی کرد.


* اختلافات فوتبال با کدخدامنشی حل شود

آصفی معتقد است که برای حل مشکلات فوتبال بايد تمام اختلافات را کنار گذاشت. او می‌گويد اگر اختلافی وجود دارد بايد با کدخدامنشی حل شود: فوتبال در شرايطی قرار دارد که ما نيازمند اتحاد هستيم. قطعا هيات رييسه‌ی قبلی نقطه ضعف‌هايی داشته است. الان نبايد به اين مسايل دامن زد. بايد سعی کرد که مساله به هر صورت ممکن حل شود.

وی افزود: علی آبادی و کيومرث هاشمی خوب تدبير کردند و عملکرد خوبی داشتند. اميدوارم که اين موضوع هر چه سريع‌تر حل و فصل شود، نبايد به حاشيه‌ها پرداخت. اگر به اختلافات دامن بزنيم هيچ مشکلی حل نخواهد شد.


* دادکان خودروهای اهدايی را به بازيکنان داد

عضو سابق هيات رييسه فدراسيون فوتبال همچنين در پاسخ به برخی از انتقادات و عملکردهای مالی فدراسيون سابق توضيحات جالبی دارد. او در مورد اتهامات وارده به فدراسيون دادکان در مورد خودروهای اهدايی به اعضای تيم ملی فوتبال گفت: بله‏، خودروهايی اهدا شده اما‏، اين خودروها بين فوتباليست‌ها تقسيم شده است. دادکان اين خودروها را تحويل گرفت و خيلی شفاف بين بازيکنان آن هم نسبت به حضورشان در زمين بازی تقسيم کرد. شخصا از اين موضوع اطلاع دارم و اسناد و مدارک آن هم وجود دارد.

آصفی تاکيد کرد: بايد از اتهام زدن پرهيز کنيم، معتقدم در اين موارد بايد موضوع به افراد ذيصلاح واگذار شود تا پس از يک بررسی قانونی موضوع به طور کامل روشن شود. نبايد اين گونه افشاگری کرد، چرا که اين برخوردها در شان جامعه نيست و بايد شديدا از اين برخوردها پرهيز کرد.


* هشدار فيفا وآصفی

حميدرضا آصفی در خصوص مسايل مطرح شده مربوط به احتمال محروميت فوتبال ايران از سوی فيفا نيز نظراتی دارد، او معتقد است اکثر بحث‌های مطرح شده در اين حوزه شخصی هستند. آصفی به ايسنا می‌گويد: در اين باره با علی آبادی صحبت کردم، بايد جلوی هر گونه اتفاق ناگواری گرفته شود. معتقدم سازمان تربيت بدنی با تدبير خاصش مانع انجام هر گونه عملی بر خلاف منافع فوتبال خواهد شد. اميدوارم که چنين موضوعی پيش نيايد که فوتبال ايران بخواهد از سوی فيفا محروم شود.


* علاقه‌مندی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه به رياست فدراسيون فوتبال

حميدرضا آصفی که به دليل حضور پررنگش در فدراسيون فوتبال به عنوانی يکی از گزينه‌های احتمالی رياست آينده‌ی فدراسيون مطرح شده بود، گفت: برخی از دوستان در اين خصوص اصرارهايی داشتند و حتی صحبت‌هايی نيز در اين باره شده است اما، شخصا به دليل دغدغه‌های کاری و ماموريت‌ خارج از کشور تمايلی برای حضور در فدراسيون فوتبال نداشته‌ام.

وی افزود: احتمالا طی ماه‌های آينده به يک ماموريت بلند مدت خواهم رفت. درست نيست که با پذيرش رياست فدراسيون فوتبال دور از تهران و فدراسيون فوتبال باشم. بر اين اساس و به دليل مشکلات مذکور خواهان مطرح شدن اين موضوع نيستم.

آصفی در پاسخ به اين سوال که اگر بحث ماموريت خارج از کشور شما نبود آيا تمايلی برای رياست فدراسيون فوتبال داشتيد؟ گفت: قطعا اگر اين موضوع مطرح نمی‌شد به دليل علاقه‌ای که به فوتبال داشتم چندان هم از اين موضوع گريزان نبودم.


* وزارت رفاه با باشگاه استقلال مشکل دارد

عضو هيات رييسه‌ی باشگاه استقلال تهران در ادامه در مورد اين باشگاه و شرايط پيش روی آن به برخی از سوالات پاسخ داد. آصفی با تاکيد بر اين که استقلال دارای يک موقعيت ويژه‌ای است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر استقلال دارای يکی از بهترين‌ شرايط ممکن است، چرا که ما يک مدير تمام وقت داريم که تاکنون کمتر سابقه داشته است. نجف‌نژاد با تمام وجود برای موفقيت استقلال تلاش می‌کند، شايد مشکلاتی داشته باشيم، ولی دوست ندارم که نيمه‌ی خالی ليوان را ببينم. در حال حاضر به دنبال نيمه‌ی پر ليوان هستيم.

وی خاطر نشان کرد: شخصا از حضور نجف‌نژاد در پست مديريت باشگاه استقلال بسيار راضی‌ام و با وجود هيات مديره‌ی همدل و بازيکنانی که دريافته‌اند هيات مديره به دنبال حل مشکلات آنان است، می‌توانيم آينده‌ای خوب داشته باشيم.

آصفی در مورد اختلافات ايجاد شده بر سر حضور باشگاه استقلال در زير مجموعه‌ی وزارت رفاه نيز می‌گويد: بحث خروج استقلال از وزارت رفاه موضوعی است که هنوز در مورد آن صحبتی نشده است، اما در آينده در اين خصوص صحبت خواهيم کرد تا به جمع‌بندی لازم برسيم. اگر استقلال زير پوشش وزارت رفاه رفت تنها با نگاه حل مشکلات مالی باشگاه بود. اين که وزارت رفاه دچار تغييرات مديريتی شده و بر سر زير پوشش قرار دادن باشگاه استقلال نيز اختلاف نظراتی ايجاد شده است تا حدودی می‌تواند درست باشد.

عضو هيات‌ مديره باشگاه استقلال تاکيد کرد: در حال حاضر عبدالرضا مصری، وزير رفاه نظرات متفاوتی نسبت به سياست‌های گذشته در خصوص همکاری استقلال و وزارت رفاه دارد، ما هم ساز و کارهايی در اين خصوص داريم که به زودی با بحث و بررسی آنها را نهايی خواهيم کرد. شايد استقلال به مرور زمان از وزارت رفاه جدا شده و به سازمان تربيت بدنی بازگردد.


* استقلال به خودکفايی مالی می‌انديشد

آصفی در مورد برنامه‌های آينده‌ی هيات مديره برای رفع مشکلات مالی باشگاه نيز نظرات متفاوتی دارد. او می‌گويد اعضای هيات مديره‌ی باشگاه استقلال به دنبال خودکفا کردن استقلال از نظر مالی هستند.

آصفی افزود: برنامه‌های زيادی برای خودکفا کردن باشگاه استقلال تدوين شده است و دنبال راهکارهای لازم آن هستيم. هواداران استقلال در آينده خبرهای خوشی در اين باره خواهند شنيد. در حال حاضر نيز نااميد نيستم و بسيار اميدوارم که بتوانيم سربلند بيرون بياييم.


* اختلاف سليقه درهيات مديره‌ی سابق استقلال

آصفی در توضيح اين که چرا هيات مديره‌ی استقلال در طی چند ماه اخير دچار تغييرات مختلفی شده است، گفت: اختلاف سليقه در هيات مديره سابق وجود داشت، اين اختلاف سليقه کاملا طبيعی است، چرا که اختلافات در درون يک خانواده است، حتی معتقدم اين اختلافات کمتر از آن چيزی بود که در رسانه‌ها منعکس شد اما، مهم اين است که هيات مديره‌ی همدل برای ساختن استقلال تلاش می‌کند. مدير عامل سابق و همکارانش برای استقلال تلاش زيادی کردند. معتقدم آنها منافع استقلال را بر منافع شخصی خود ترجيح داد و در بسياری از موارد برای حل مشکلات استقلال تلاش‌هايی خارج از مسووليت‌های کاری خود انجام داد.


* اموال گذشته‌ی استقلال و پرسپوليس را بازمی‌گردانيم

حميدرضا آصفی در مورد برنامه‌های بلند مدت هيات مديره و دولت برای حل نهايی مشکلات مالی دو باشگاه پرطرفدار پايتخت می‌گويد: در اين خصوص برنامه‌هايی مد نظر داشته‌ايم، حتی برای بازگرداندن اموال سابق باشگاه‌های استقلال و پرسپوليس نيز حرکت‌های مثبتی انجام شده است. از مديرعامل باشگاه استقلال خواسته‌ايم که اموال گذشته‌ی اين باشگاه را ليست کند و آنها در اختيار ما قرار دهد. می‌خواهيم با بررسی شرايط اين اموال را به باشگاه برگردانيم. مذاکراتی نيز با سعيدلو و مالکی در هيات مديره‌ی باشگاه پرسپوليس انجام شده است. معتقدم که اگر امکانات گذشته‌ی باشگاه استقلال و پرسپوليس به آنها بازگردانده شود در نهايت به نفع دولت خواهد بود.

آصفی تاکيد کرد: متاسفانه مشکلات مالی، عامل اساسی باشگاه‌های استقلال و پرسپوليس در طی ساليان اخير بوده است. معتقدم فوتبال ايران به خاطر وجود دو تيم زنده است. اگر استقلال و پرسپوليس را از فوتبال ايران برداريم هيچ اعتباری نخواهد داشت. اين يک اصل در ليگ‌های مطرح کليه‌ی کشورهای فوتبال‌خيز است. استقلال و پرسپوليس نماد فوتبال ايران هستند و بايد به اين دو تيم کمک شود، چرا که حل مشکلات اين دو باشگاه باعث ايجاد آرامش در جامعه خواهد شد.


* سه ميليارد تومانی درکار نيست

آصفی در خصوص مباحث مطرح شده پيرامون کمک‌های نقدی دولت به دو باشگاه استقلال و پرسپوليس تصريح کرد: رييس جمهور تنها در درخواست رييس سازمان تربيت بدنی به معاون اول خود دستور داده است که راهکارهايی برای حل مشکلات مالی اين دو باشگاه انديشيده شود. هيچ صحبتی در مورد نوع کمک مطرح نشده است، به هر حال اميدواريم که مشکلات مالی دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به زودی حل شود.


* استقلال به يک فوروارد نياز دارد

آصفی با اشاره به برنامه‌های آينده باشگاه استقلال برای حضور موفق‌تر در ليگ قهرمانان آسيا گفت: بايد برنامه‌ها هدفمند باشند، نقاط ضعف برطرف شود و به خوبی تيم را برای حضور موفق در بازی‌های آسيايی آماده کرد. در حال حاضر استقلال نياز به يک هافبک دارد. اگر جباری به بازی‌های آسيايی برسد در اين خصوص مشکلی نخواهيم داشت اما حضور يک فوروارد نيز ضروری است. موضوعی که مرفاوی نيز بر آن تاکيد دارد.


* تغيير کادر فنی استقلال فقط با نظر مرفاوی

عضو هيات مديره باشگاه استقلال تهران همانند تمام اعضای هيات مديره‌ی اين باشگاه در خصوص تغييرات احتمالی در کادر فنی استقلال با محافظه‌کاری سخن می‌گويد. آصفی تاکيد دارد استقلال برای حضور موفق‌تر در رقابت‌های ليگ قهرمانان و بازی‌های ليگ برتر نياز به تقويت بيشتر کادر فنی دارد. اما او حاضر نمی‌شود که در خصوص تغييرات مورد نظر هيات مديره سخنی بگويد.

آصفی با تشبيه شرايط استقلال به تيم‌های مانند بارسلونا و رئال تاکيد دارد که شرايط نابسامان کنونی استقلال در ارايه‌ی بازی‌های زيبا مقطعی است و ارتباط چندانی با شرايط کادر فنی ندارد.

آصفی با يادآوری خاطرات گذشته‌ی استقلال که به گفته‌ی او با باخت به شاهين بوشهر و حتی سقوط به ليگ دسته دوم از تجربيات ناموفق گذشته‌ی استقلال بوده است، تاکيد دارد که اين اتفاقات در هر مقطعی ممکن است برای هر تيمی پيش آيد اما، قطعا اين شرايط برطرف خواهد شد.

عضو هيات مديره‌ی سابق باشگاه استقلال می‌گويد: اگر تغييری هم در کادر فنی استقلال ايجاد شود با نظر صمد مرفاوی خواهد بود.


* تکذيب مذاکره باشگاه استقلال با گونش

آصفی با رد شايعات اخيردر مورد احتمال حضور سنول گونش در راس کادر فنی استقلال تهران به ايسنا گفت: هيچ صحبتی در خصوص جذب گونش برای کادر فنی استقلال مطرح نيست. هيات مديره نيز هيچ صحبتی با او نداشته است. می‌خواهيم در يک فضايی آرام با کادر فنی در اين باره به گفت‌وگو بنشينيم، هر تصميمی که گرفته شد به آن عمل خواهيم کرد. اما در حال حاضر صمد مرفاوی سرمربی استقلال است و همچنان مرد اول کادر فنی اين تيم خواهد بود و کليه‌ی تصميمات فنی نيز با نظر او اتخاذ می‌شود.


* نبردن پرسپوليس ضعيف، از ناتوانی استقلال بود

آصفی با بيان اين که استقلال تيم ضعيفی نيست، گفت: شايد در بازی‌های گذشته نتوانستيم موفق عمل کنيم اما، استقلال کمتر از تيم‌های موفق ليگ عمل نکرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين که برخی از مشکلات کنونی استقلال باعث ايجاد ضعف‌هايی در تيم شده است گفت: ايجاد بحران‌های مداوم در بحث‌های مديريتی باشگاه و نبودن اعتبارات لازم برای برآورده کردن نيازهای بازيکنان از جمله مشکلات اساسی استقلال از شروع ليگ تا کنون بوده است، ما به دليل نداشتن پول نتوانستيم عنايتی را نگه داريم، بادامکی را جذب کنيم و حتی نيکبخت را از دست داديم. اين‌ها تمام مشکلاتی بود که به دليل نداشتن پول ايجاد شد، ولی در شرايط کنونی با برنامه‌های مد نظر هيات مديره درصدد رفع اين مشکلات هستيم.

آصفی با اشاره به نتايج تيم پرسپوليس در دو ليگ گذشته خاطر نشان کرد: پرسپوليس در دو سال گذشته نتايج ضعيفی داشته است و اگر ما نتوانستيم اين تيم ضعيف را شکست دهيم شايد از ناتوانی ما بوده است.


* معامله‌ی سود آور استقلال!

آصفی معتقد است که در معامله‌ی فصل نقل و انتقالات باشگاه‌های استقلال و پرسپوليس بر سر جذب انصاريان و واگذاری نيکبخت، استقلال سود کرده است. او می‌گويد: انصاريان شرايط خوبی دارد. معتقدم که باشگاه استقلال در اين معامله سود کرد.


* … و حرف آخر

حميدرضا آصفی پس از گفت‌وگو با ايسنا، در مورد شايعات مطرح شده برای حضور امير قلعه نويی در کادر فنی اين تيم نيز صحبت‌هايی داشت اما‏، تاکيد کرد که اين موضوعات به طور امانت نزد ما بماند.

آصفی خاطر نشان کرد: هيات مديره‌ی باشگاه استقلال برنامه‌های ويژه‌ای برای حضور موفق استقلال در ليگ قهرمانان آسيا دارد که به گفته‌ی او قطعا شرايط موفقی را پيش روی اين تيم قرار خواهد داد.


گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا: يوسف اکبری

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-04' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» صمد مرفاوی: استقلال به استقلال باخت نه پرسپوليس دنيزلی، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پرسپوليس، تيم استقلال را شکست داد، خبرگزاری ها
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حاشيه های دربی امروز استقلال - پرسپوليس در سطح شهر و در استاديوم آزادی، خبرگزاری ها
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تب دربى، فردا؛ استقلال - پرسپوليس ساعت ۱۴:۳۰، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شصت و يکمين دربی پايتخت، پرسپوليس در فکر شکستن طلسم، استقلال به دنبال شکست ناپذيری، ايلنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31986

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت‌وگوی ‌ايسنا با ‌حميدرضا آصفی: علاقمند رياست فدراسيون فوتبالم، اما...' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016