"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

تب دربى، فردا؛ استقلال - پرسپوليس ساعت ۱۴:۳۰، ايران ورزشی

• امروز مشخص مى شود منصوريان در نوك خط حمله
• ليست ۱۸ نفره پرسپوليس اعلام شد: خرسندى و پروين بيرون ماندند
• عذر ۳ استقلالى را خواستند، مرفاوى: نه عليزاده مى رود نه داسيلوا!
• قرنطينه محكم تر شد. دومين جلسه تمرينى مخفى پرسپوليس


دوئل هاى ديدنى در نبرد سرخابى

پرسپوليس - استقلال
جمعه ۱۲/۸/۸۵
ساعت: ۳۰:۱۴
ورزشگاه: آزادى
داور: آلفونسو پرز (اسپانيا)
كمك ها: ويكتوريانو دياز، خسوس كالبو
مصدوم: مجتبى جبارى، گيلائورى (استقلال)، خرسندى (پرسپوليس)
محروم: -
اتفاق ويژه احتمالى: چه اتفاقى ويژه تر از برخورد ۲ تيم پرهوادار فوتبال ايران
ستاره احتمالى ميدان: سياوش اكبرپور، عليرضا واحدى نيكبخت
تماشاچى احتمالى: ۹۵ هزار نفر
نتيجه فصل قبل: يك - صفر به سود استقلال

ايران ورزشى - يك ۹۰ دقيقه پرهيجان ديگر كه البته همه هيجانش به قبل از بازى بر مى گردد و سابقه نشان داده است كه اكثر بازيهاى اين دو تيم پرطرفدار در طول ۹۰ دقيقه هيجان چندانى ندارد و تماشاگران ازفوتبال هر دو تيم لذت نمى برند. با اين حال رسم بر اين است كه قبل از بازى همه پيش بينى خوب از كار درآمدن اين دربى را مى كنند. اين بار شصت و يكمين ديدار دو تيم استقلال و پرسپوليس در شرايطى برگزار مى شود كه هر دو تيم خود را به عنوان مدعيان اصلى قهرمانى ششمين دوره رقابت هاى ليگ برتر معرفى كرده اند و توانسته اند درجمع صدرنشينان ليگ جايى براى خود دست و پا كنند.
اما اين بازى هيچ ربطى به موقعيت دو تيم در جدول رده بندى ندارد و ميليونها هوادار سرخابى تنها به پيروزى فكر مى كنند و برايشان خيلى هم مهم نيست كه تيمشان در جدول رده بندى اول است يا آخر. آنچه براى آنها مهم است اينكه تيمشان سوژه اى به دستشان بدهد كه تا بازى بعد براى رقيبانشان كرى بخوانند و قطعاً پيروزى هر يك از اين دو تيم در ديدار فردا اين شانس را در اختيار هوادارانشان قرار خواهد داد كه تا بازى برگشت به نوعى هواداران تيم مقابل را تحقير كنند. اين كرى خوانى ها از سال ها قبل وجود داشته است و پس از سال ها هنوز هواداران پرسپوليس خاطره سال ۵۲ و زدن ۶ گل به استقلال را از ياد نبرده اند و به قول استقلالى ها هر وقت كم مى آورند به سراغ اين بازى مى روند.
همه مواردى كه اشاره شد بيشتر به مسائل حاشيه اى و البته جذاب ديدار دو تيم استقلال و پرسپوليس مربوط مى شود كه معمولا بازى دو تيم را هم تحت تأثير قرار مى دهد. اما آنچه اين دربى را زيبا و جذابتر مى كند مسائل فنى و توانايى هاى دو تيم است كه بايد به انجام و ارايه يك فوتبال زيبا و ناب منجر شود تا يكصد هزار تماشاگرى كه به ورزشگاه مى آيند و ميليون ها بيننده اى كه بازى را از تلويزيون نگاه مى كنند از ديدن يك فوتبال ناب ايرانى لذت ببرند.

پيش بينى ها درست از آب در نمى آيد
يكى از جذابيت هاى ويژه قبل از بازى استقلال -پرسپوليس ، پيش بينى هايى است كه هواداران و علاقه مندان دو تيم از روزها قبل انجام مى دهند. اصولاً اين پيش بينى ها براساس شناخت از وضعيت فنى و روحى دو تيم است كه بر اساس آن اظهار نظر مى شود. با اين حال در اكثر ديدارهاى گذشته اين دو تيم پيش بينى هاى صورت گرفته درست از آب در نيامده است و به قول فوتبالى هاى معروف در اين بازى تيمى كه بهتر است برنده نمى شود و شانس تيم ضعيف تر بيشتر است. اين اتفاق در بسيارى از ديدارهاى استقلال و پرسپوليس افتاده است كه نمونه آخرش به ديدار فصل قبل بر مى گردد كه اكثر علاقه مندان بى طرف فوتبال ، استقلال را پيروز ميدان مى دانستند اما بازى در نهايت با تساوى به پايان رسيد.
به نظر مى رسد در اين بازى هم اكثر پيش بينى ها به سود پرسپوليس باشد و علاقه مندان به فوتبال با توجه به شناختى كه از بازيهاى گذشته دارند تيم سرخ را به عنوان برنده مشخص كنند اما فوتبال هيچ وقت قابل پيش بينى نبوده است و اين بار هم نخواهد بود.

يك جذابيت كاذب و حاشيه ساز
اكثر ديدارهاى استقلال - پرسپوليس خصوصاً در چند سال اخير دست به گريبان يك اتفاق خواسته يا ناخواسته شده است كه همه ماجراهاى آن به ابتداى فصل بر مى گردد. اين جذابيت همان انتقال بازيكنان ۲ تيم به تيم رقيب است كه البته بعد از چندين انتقال طى سال هاى اخير كم رنگ شده است. با اين حال بازيكنانى كه از تيم ديگرى به تيم رقيب آمده اند هميشه مرود توجه بوده اند و براى دربى حاشيه هاى زيادى را درست كرده اند. اگر در سال هاى گذشته تعداد اين نفرات كم بود اما اين فصل ۳ بازيكن مورد بيشترين توجهات قرار خواهند داشت. عليرضا واحدى نيكبخت كه با استقلال روزهاى تلخ و شيرين بسيارى دارد پس از سال ها پوشيدن پيراهن استقلال اين فصل بايد با پيراهن سرخ برابر ياران قديمى اش قرار بگيرد. على عليزاده و على انصاريان نيز كه دومى تجربه سال ها حضور در پرسپوليس را دارد اين فصل با پيراهن استقلال مقابل پرسپوليس قرار خواهند گرفت.
هر چند حضور اين بازيكنان تا حدود زيادى اين بازى را تحت تأثير قرار داده است اما اگر فوتبال ايران به سمت و سوى حرفه اى برود و تماشاگران هم اين انتقالات را براى خود هضم كنند ديگر شاهد اين جذابيت هاى كاذب و البته حاشيه سازو پردردسر نخواهيم بود.

شجاع باشيد و نترسيد
توصيه اى كه هميشه و قبل از بازى استقلال - پرسپوليس به بازيكنان دو تيم
مى شود اين است كه با ارايه فوتبالى شجاعانه و جسور تنها به فكر پيروزى باشيد تا علاقه مندان به فوتبال از ديدن اين بازى لذت ببرند. اين توصيه ها در شرايطى صورت مى گيرد كه بازيكنان اين دو تيم ناخواسته و تحت تأثير جو ورزشگاه قرار مى گيرند و عملاً كارايى شان را تا حد قابل توجهى از دست مى دهند. به ندرت پيش آمده است كه بازيكنان دو تيم فوتبال همراه با ترس، احتياط را كنار بگذارند و رو به ارايه فوتبالى زيبا و جذاب بياورند. با اين حال هر گاه ترس و استرس از بازيكنان استقلال و پرسپوليس دور شده است علاقه مندان به دو تيم، فوتبال زيبايى را شاهد بوده اند. در اين بازى هم انتظار مى رود كه بازيكنان دو تيم شجاع باشند و با نترسيدن از شكست تنها به ارايه فوتبال زيبا فكر كنند.

برترى فنى پرسپوليس
بررسى بازيهاى گذشته دو تيم استقلال و پرسپوليس از حيث مسائل فنى نشان مى دهد كه پرسپوليس در اين مقوله گوى سبقت را از رقيب ديرينه خود ربوده است اما از حيث نتيجه گيرى اين استقلال است كه بهتر نتيجه گرفته و در صدر جدول قرار دارد. با اين حال ذهنيت عمومى جامعه فوتبال درمورد شرايط فنى دو تيم اين است كه پرسپوليس از اين حيث برتر از استقلال است و مى توان اميدوار بود كه با حضور مصطفى دنيزلى و ارايه فوتبالى زيبا و جذاب نتيجه دربى را به سود خود كند. البته بالا رفتن توقع از پرسپوليس سبب خواهد شد كه بازيكنان اين تيم تحت فشار بازى را آغاز كنند و در مقابل استقلالى ها با استرس كمترى بازى را آغاز كنند.

دوئل هاى ديدنى و جذاب
هر چند حضور ۳ بازيكن سرخابى در تركيب تيم رقيب حساسيت هاى اين بازى را ناخواسته افزايش داده است اما به هر حال بايد از رويارويى بازيكنانى نظير عليرضا واحدى نيكبخت و على انصاريان با بازيكنان و ياران سابق خود به عنوان يك دوئل بزرگ نام برد. دوئلى كه جذابيت هاى خاص خودش را خواهد داشت.
آنچه مسلم است استقلال از نظر دفاعى به مراتب شرايط بسيار بهترى نسبت به پرسپوليس دارد و اوضاع اين تيم كاملاً آرام است اما شاگردان صمد مرفاوى در مركز ميدان و بخشى از خط حمله خود با نقايصى مواجه هستند كه مى تواند به كار گروهى اين تيم لطمه بزند. در خط دفاعى دوئل بازيكنان جوان و مدعى پيراهن تيم ملى مثل مهرزاد معدنچى با امير حسين صادقى و پيروز قربانى جذابيت هاى خاص خودش را خواهد داشت.

نيكبخت و مردان دفاعى استقلال
يكى از بخش هاى جذاب و ديدنى بازى فردا رويارويى عليرضا واحدى نيكبخت با بازيكنان خط دفاعى استقلال است كه به نظر مى رسد در صورتى كه دنيزلى از نيكبخت در خط حمله استفاده كند اين جذابيت ها دو چندان خواهد شد. به نظر مى رسد با توجه به مشكلاتى كه پرسپوليس در خط حمله دارد، دنيزلى اين بار هم از نيكبخت به عنوان مهاجم استفاده كند. اگر اين اتفاق بيفتد جدال اين بازيكن با مردان خط دفاعى استقلال ديدنى خواهد بود. قربانى و صادقى اين تجربه را دارند كه بازيكنان بزرگى مثل على دايى را در دربى مهار كرده اند، اين بار بايد با يار سابق خود نبردى رويا رو داشته باشند.

انصاريان و احتمالات موجود
اما در كنار عليرضا واحدى نيكبخت كه جذابيت هاى خاصى به اين دربى بخشيده است يك بازيكن همطراز با او هم اين جذابيت ها را براى تيم استقلال دارد. انصاريان در شرايطى براى اين بازى آماده مى شود كه هنوز حضورش در بازى قطعى نيست. اين بازيكن كه در ديدار برابر راه آهن با مصدوميت از ناحيه كتف مواجه شد از روز سه شنبه تمريناتش را شروع كرده است و بعيد به نظر مى رسد در شرايط ايده ال قرار داشته باشد اما به هر حال او مى تواند برگ برنده روانى صمد مرفاوى براى اين بازى باشد. در مورد پست بازى او هم ابهاماتى وجود دارد و مشخص نيست مرفاوى از او در خط دفاعى استفاده خواهد كرد يا در خط حمله. به نظر
مى رسد كه او در جمع مردان خط دفاعى استقلال جايى نداشته باشد و از بين پست هافبك دفاعى يا خط حمله در يك پست بازى كند. به هر حال در هر پستى كه على انصاريان به ميدان برود مى تواند جذابيت هاى خاص خودش را براى اين بازى حفظ كند. البته به شرط آنكه صمد مرفاوى ريسك كند و يك مدافع تازه از بند مصدوميت رها شده را به ميدان بفرستد.

خط حمله استقلال و مشكلات دفاعى پرسپوليس
استقلال در اين بازى به حضور سياوش اكبرپور و درخشش او در خط حمله اميد بسيار زيادى دارد. اكبرپور در ديدارهاى گذشته نشان داده است كه از آمادگى بالايى برخوردار است اما اينكه بتواند در اين بازى هم توانايى هايش را به نمايش بگذارد سؤالى است كه جوابش را بايد در بازى فردا پيدا كرد. با اين حال آنچه مسلم است پرسپوليس در خط دفاعى ضعف هاى عمده اى دارد و اگر خط حمله استقلال بتواند از موقعيت هاى پيش آمده استفاده كند قطعاً مى تواند دروازه اين تيم را بازكند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قلب پرسپوليس بهتر مى تپد
اما در مركز ميدان جايى كه تا حدود بسيار زيادى تكليف و سرنوشت بازى مشخص مى شود تيم پرسپوليس نفرات برتر و خلاق ترى دارد. اين تيم با در اختيار داشتن حسن بادامكى در مركز ميدان مى تواند نبض بازى را در اختيار بگيرد. در كنار او فرزاد آشوبى هم بازيكنى تأثير گذار نشان داده است. در مقابل استقلال چشم به توانايى هاى حسين كاظمى دارد. ساير نفرات هم هر چند افرادى تأثير گذار و كليدى نيستند اما مى توانند مكمل هاى خوبى براى خط ميانى باشند. در مجموع پرسپوليس در ميانه ميدان برترى محسوسى نسبت به رقيب خود دارد اما در خط حمله بسيار بد عمل مى كند و تا اين بازى فرصتهاى بسيار زيادى را از دست داده است. بايد ديد مصطفى دنيزلى كه به اين ضعف بزرگ اشراف دارد براى حل شدن مشكل گلزنى تيمش فكرى خواهد كرد يا نه.

كلاس اخلاق با حضور يكصد هزار تماشاگر
خارج از زمين مسابقه و جايى كه انتظار
مى رود يكصد هزار تماشاگر روى سكوها قرار بگيرند هم اتفاقات تلخ و شيرين بسيارى به وقوع خواهد پيوست كه انتظار مى رود تماشاگران هر دو تيم با رعايت مسائل اخلاقى در برقرارى آرامش اين بازى كمك كنند. هر چند حضور بازيكنانى نظير واحدى و انصاريان تا حدود زيادى بر رفتارهاى تماشاگران تأثير خواهد گذاشت اما به نظر مى رسد كه رفتار درست و منطقى اين بازيكنان مى تواند در آرام كردن محيط ورزشگاه تأثير بسيار زيادى داشته باشد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شصت و يکمين دربی پايتخت، پرسپوليس در فکر شکستن طلسم، استقلال به دنبال شکست ناپذيری، ايلنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-10-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» موافقت تيم ملی فوتبال کامرون برای ديدار برابر پرسپوليس، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-10-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» دنيزلی و هشت بازيکن مراسم افطاری باشگاه را تحريم کردند! ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-10-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شکايت باشگاه پرسپوليس پذيرفته نشد، قرارداد عمادرضا قانونی است، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-10-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گزارش تحليلی ايرانيوز پيرامون يک دخالت ديگر از ناحيه سياست در ورزش
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31924

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تب دربى، فردا؛ استقلال - پرسپوليس ساعت ۱۴:۳۰، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016