"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

صدور قرار التزام يک صد ميليون ريالی برای مايلی‌کهن در پی شکايت علی دايی، مايلی‌کهن: عذرخواهی نمی کنم، ايسنا

قاضی: صلح کنيد
وکيل دايی: موکلم انتقام‌جو نيست
مايلی‌کهن:کينه‌جو نيستم؛مدارک وجود دارد و عذرخواهی نمی‌کنم

پس از برگزاری دومين جلسه دادگاه تجديدنظر در پرونده شکايت کاپيتان سابق تيم ملی فوتبال از سرمربی اسبق تيم ملی، برای محمد مايلی‌کهن قرار التزام يکصد ميليون ريالی صادر شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، دومين جلسه تجديدنظر در پرونده‌ی شکايت علی دايی، کاپيتان سابق تيم ملی از محمد مايلی‌کهن، مربی اسبق تيم ملی، صبح روز سه‌شنبه در شعبه‌ی ۷۸ دادگاه تجديدنظر استان تهران به رياست قاضی پيشوا، بدون حضور علی دايی برگزار شد.

در ابتدای اين جلسه، قاضی سهرابی، مستشار دادگاه تجديدنظر، طرفين پرونده را به مناسبت ماه مبارک رمضان به صلح و سازش دعوت کرد و گفت: دو طرف اين پرونده، الگوهای جامعه هستند؛ عمر دوره‌ی قهرمانی و ورزشی کوتاه است اما حرکات و سکنات قهرمانان بايد به تاسی از اوليای دين باشد. پيشنهاد می‌شود قبل از ورود به جلسه رسيدگی، مذاکراتی جهت برقراری صلح انجام شود.

در ادامه، عسگری پيش‌بين، وکيل علی دايی از تلاش‌های صورت گرفته دادگاه به منظور ايجاد صلح بين طرفين تقدير کرد و گفت: موکلم معتقد است شخصيتش تخريب شده و به هيچ نحو به صورت غيررسمی يا رسمی از سوی ايشان مورد دلجويی قرار نگرفته است و اگر از تقاضای تجديدنظرخواهی‌اش بگذرد، تاييدی بر گفته‌های آقای مايلی‌کهن است.

وی با بيان اينکه فضای مناسب سازش به‌وجود نيامده است تاکيد کرد که دايی انتقام‌جو نيست و تابع مقررات است.

قاضی سهرابی از مايلی‌کهن خواست اگر پيش از ورود به جلسه‌ی رسيدگی، قصد جلب رضايت شاکی را دارد، اقدام کند که مايلی‌کهن گفت: علی دايی، شاگرد بنده بوده و من آدم کينه‌جويی نيستم و در شکست‌هايم حتی اگر مقصر نبودم از بازيکنان عذرخواهی کرده‌ام اما برای اين مورد، مدارک و اسنادی وجود دارد، پس عذرخواهی نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار ايسنا، از آنجايی که طرفين برای صلح و سازش به توافق نرسيدند، دادگاه وارد رسيدگی شد.

عسگری پيش‌بين، وکيل علی دايی طی لايحه‌ای با توجه به درخواست نماينده دادستان در کيفرخواست، محکوميت مايلی‌کهن را تقاضا کرد.

قاضی پيشوا گفت: دايی روز گذشته در شعبه حضور پيدا کرده و گفته است که اصراری بر محکوميت مايلی‌کهن ندارد اما زمينه برای ايجاد صلح و سازش در شما وجود نداشته و اقدامی نکرديد.

قاضی با اشاره به حلاليت‌خواهی روز گذشته برخی مسوولان از يکديگر تاکيد کرد: حلاليت‌خواهی بد نيست.

قاضی پيشوا با توجه به لايحه وکيل علی دايی، از مايلی‌کهن خواست تا دفاعيات خود را مطرح کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مايلی‌کهن در بيان دفاعياتش به مسايل خارج از موضوع پرونده اشاره کرد که اعتراض نماينده‌ی دادستان به اين موضوع را در پی داشت و نماينده دادستان، دفاع در چارچوب قانون را خواستار شد.

قاضی پيشوا خطاب به مايلی‌کهن گفت: با توجه به محتويات پرونده متهم به نشر اکاذيب هستيد چه دفاعی داريد؟

متهم گفت: اتهام را قبول ندارم و دروغ نگفته‌ام و هرچه گفته‌ام عين واقعيت بوده است.

قاضی خطاب به مايلی‌کهن گفت: آيا در مقام کارشناس موظف به بيان هرچه می‌دانيد هستيد يا بايد در چارچوب مسايل مورد کارشناسی اظهارنظر کنيد؟

مايلی‌کهن پاسخ داد: هرچه که واقعيت است بايد بيان کرد. همه اظهاراتم کارشناسی بوده است.

قاضی پيشوا، اتهام نشر اکاذيب را جهت اخذ آخرين دفاع به متهم تفهيم کرد که وی گفت: در رابطه به تکل معروف آقای مبعلی بر پای علی دايی هنوز تاکيد دارم، بعد از اين اتفاق مبعلی که يکی از بهترين بازيکنان کشور بوده، ديگر هيچگاه به تيم ملی دعوت نشده است.

بعد از اخذ آخرين دفاع از محمد مايلی کهن، رييس شعبه ۷۸ دادگاه تجديدنظر استان تهران، ختم اين جلسه رسيدگی را اعلام کرد.

محمد مايلی‌کهن با صدور قرار التزام يکصد ميليون ريالی، فعلا آزاد است و قضات شعبه ۷۸ دادگاه تجديدنظر استان تهران به‌زودی رای خود را در اين پرونده صادر خواهند کرد.

***

محمد مايلی‌کهن پس از دادگاه تجديدنظر:
محکوم بودم بايد امروز بازداشتم می کردند
اگر از طريق ورزش خواهان رابطه با آمريکا هستند بگويند تا همه بدانند!


محمد مايلی‌کهن با انتقاد شديد از آنچه که آن را جنگ قدرت، ثروت و شهرت خواند، نسبت به نتايج حاصله در دومين جلسه‌ی دادگاه تجديدنظر خود اعتراض کرد.

سرمربی اسبق تيم ملی فوتبال و پرسپوليس که در پی شکايت علی دايی صبح روز سه‌شنبه در دادگاه تجديدنظر حضور يافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نسبت به آنچه که آن را جنگ قدرت، ثروت و شهرت شاکی پرونده‌ی خود خواند اعتراض کرد و گفت: من نمی‌دانم در اين مملکت چه اتفاقی افتاده است. زمانی ديپلماسی پينگ‌پنگ بين چين و آمريکا اتفاق افتاد. نمی‌دانم حالا در مملکت ما نيز دارد ديپلماسی ورزشی اتفاق می‌افتد يا نه؟! متاسفانه می‌بينيم فردی که ملتمسانه و عاشقانه به دنبال گرفتن امتياز شهروندی (سيتيزن شيپ) از آمريکاست، به خاطر او مسابقه‌ی رسمی تيم ملی کشور لغو می‌شود که ايشان بتوانند آخرين جلسه‌ی مصاحبه‌ی گرفتن امتياز شهروندی را در آمريکا انجام دهند و مفتخر به دريافت سيتيزن شيپ شوند. اين آقايی که اينگونه ملتمسانه به دنبال اين قضيه است، می‌آيد سرمربی تيم ملی کشور می‌شود.

وی افزود: تا آنجايی که ما می‌دانيم و ۳۰ سال است که انقلاب شده است يکسری از شعارهای انقلاب ما برعليه آمريکا بوده است و اين موارد نيز جزئی از معيارهای نظام بوده است. حالا نمی‌دانم چه شده که کسی که عاشق گرفتن امتياز شهروندی از آمريکاست، وی را سرمربی تيم ملی کشور می‌کنند و صدای کسی هم درنمی‌آيد و هيچ مسوول ورزشی و غير ورزشی وجود ندارد که به اين مورد اعتراض کند.

مايلی کهن ادامه داد: از آن طرف چه اتفاقی افتاده است که دوباره يک فردی را که نه دارای شناسنامه، گذرنامه و کارت پايان خدمت بوده و نه مربی‌ بوده است از آن طرف دنيا و بعد از ۳۰ سال وارد مملکت می‌کنند و بيشترين مبلغ قرارداد را نيز به او پرداخت می‌کنند و يکی از بزرگترين باشگاه‌های ايران را در اختيارش قرار داده و بالاترين درجه را به او می‌دهند.

وی گفت: بعد از مدتی اين آقا منتسب به اخلاق می‌شود و در حالی که همسر و دو دخترش را در آمريکا ترک کرده است. بعدها نيز بارها برخلاف قانون ايشان بدون اينکه مهر خروجی روی پاسپورتش بخورد از کشور خارج می‌شود، آن هم با وساطت. ايشان يک گذرنامه‌ای داشته که در هلند صادر شده است و برای خروج بعدی از کشور نياز به پايان خدمت داشته است ولی با وساطت، وی از کشور خارج می‌شده و وارد می‌شده که بعد از سه ماه از طرقی کارت پايان خدمت می‌گيرد و درست يک روز قبل از مسابقات، يکی از بهترين تيم‌های اين مملکت را به وی می‌دهند و هيچ کس هم صدايش درنمی‌آيد.

وی افزود: متاسفانه شبکه‌ی دو در برنامه‌ی ورزش از نگاه دو برای اين آقا نظرسنجی مثبت می‌گذارد و بعد از آن شبکه‌ی سه در برنامه‌ی ۹۰ يک نظرسنجی مثبت ديگر به دفعات ترتيب می‌دهد و در عرض مدت کوتاهی وی را به يک قهرمان ملی تبديل می‌کنند. واقعا نمی‌دانم چه در اين مملکت چه می‌گذرد. اگر از طريق ديپلماسی ورزشی خواهان رابطه با آمريکا هستند بهتر است بگويند تا همه بدانند.

مايلی‌کهن تاکيد کرد: واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی در اين مملکت افتاده است. آيا ديپلماسی ورزشی در کشور در حال انجام است؟ يکی از آقايان ديگر چون اقامت کانادا را دارد، سه سال تا سه سال و نيم پس از المپيک به کانادا می‌رود و در آستانه‌ی المپيک به عنوان مدير فنی يا سرمربی به المپيک می‌رود. ظاهرا اتفاقاتی در اين مملکت افتاده است. اگر اتفاقی افتاده بگوييد تا همه در جريان باشند.

وی مدعی شد: فردی که قبلا رييس فدراسيون بوده و خودش از آدم‌هايی است که بدعت دخالت غير اصولی در روند داوری فوتبال را گذاشته است و می‌آمده از طريق چند داور نتايج يک مسابقه‌ی خاص را تغيير می‌داده است و حتی با صراحت نيز پيش از مسابقه تيم برنده را به داوران می‌گفته است الان همان آقا داد و فرياد می‌کند و يک صحنه‌ی داوری را در تمام شبکه‌های تلويزيونی به جنجالی بزرگ تبديل کرده است. ايشان داورانی داشته که به آنها دستور می‌داده که حتما اين بازی بايد اينگونه به پايان برسد. حالا چگونه است که اين آقا برای يک پنالتی که مشخص است عمدی هم نبوده جار و جنجال به راه انداخته است، در صورتی که وقتی اين آقا از فدراسيون فوتبال می‌رود داورانی هم که با او کار می‌کرده‌اند داوری را می‌بوسند و از مجموعه‌ی فوتبال بيرون می‌روند.

مايلی کهن در ادامه ادعاهای خود افزود: الف- ژ، ش- ر، م-ن، سه داوری هستند که با آقای رييس فدراسيون کار می‌کردند اما، وقتی او از فدراسيون رفت آنها نيز داوری را بوسيدند و کنار رفتند. چرا که آن قدر افتضاح کاری شده بود که نمی‌توانستند به داوری ادامه دهند، حالا چه اتفاقی افتاده است که همين آقا، حالا مديرعامل يکی از محبوب‌ترين باشگاه‌های ايران می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دادگاه تجديدنظر خود به ايسنا گفت: در جلسه‌ی ۳۰مرداد ۸۷ دادگاه، آقای قاضی با عصبانيت تاکيد می‌کند که علی دايی حتما بايد در جلسه‌ی بعدی دادگاه حضور داشته باشد. ما امروز رفتيم تا ببينيم اما، عنوان شد که نه. ما نگفته‌ايم و ايشان ديروز آمده‌اند! اين يعنی‌ چه. اين يعنی اينکه ايشان به راحتی به دليل قدرتی که دارد هر کاری می‌کند. ببينيد چقدر قدرت وجود دارد که احترامی هم به دستور قاضی گذاشته نمی‌شود.

مايلی‌کهن افزود: در دادگاه امروز وکيل شاکی تنها حضور داشت و به نظر من اگر وکيل هم نبود تاثيری نداشت، چون که آقای قاضی خودشان بيشتر از وکيل داشتند از اين قضيه دفاع می‌کردند. مستنداتی وجود داشته است. آقای قاضی خودشان بعضا اشاره می‌کنند که شما دفعه‌ی اول تبرئه شديد. من با چه حکمی تبرئه شدم؟ آن زمان من به خبرنگارانی که می‌گفتند من برنده شدم گفتم که دنبال برد و باخت نبوده‌ام. شايد ديگران دنبال برد و باخت بوده‌اند اما، من در اين قضيه به دنبال برد و باخت فوتبال بوده‌ام. به نظر من در فوتبال اوج مردانگی، جوانمردی و معرفت وجود دارد اما، ما نمی‌بينيم.

وی ادامه داد: وقتی در دادگاه می‌گويم اين استناد به فلان بحثی است که خود شاکی می‌گويد من رييس فدراسيون را برداشته‌ام، به من می‌گويند که شما نمی‌توانيد به روزنامه استناد کنيد اما، خودشان به روزنامه استناد می‌کنند و می‌گويند بعد از جلسه‌ی اولی که تبرئه شديد در روزنامه‌ها شاکی را قلدر خطاب کرده‌ايد. چطور اينجا به روزنامه استناد می‌کنند اما، در ادعای من نمی‌توان به روزنامه استناد کرد.

مايلی‌کهن هم‌چنين درمورد صدور قرار التزام ۱۰ ميليون تومانی نيز گفت: در جلسه‌ی امروز وکيل مدافع شاکی آقای قاضی بود! بلافاصله بعد از جلسه نيز اعلام کردند که من محکوم هستم. چيزی که ما ديده‌ايم اين است که پس از حضور شاکی و متهم و ارايه‌ی اظهارات در يک فرصت مناسب و فرجه‌ی زمانی، رای اعلام و صادر می‌شود اما، در اين جلسه رسما اعلام کردند که مايلی کهن محکوم است و بعد اعلام کردند اگر وثيقه‌ای داری بگذار اما من گفتم به هر رايی که دادگاه بدهد تمکين می‌کنم. اگر قرار است بازداشت هم شوم به دادگاه تمکين می‌کنم. گفتند که از شما قبول می‌کنيم که خود شما ضامن خودتان باشيد و من نپذيرفتم. چرا که در خلوتی خودم، خودم را بهتر از هر کسی می‌شناسم و براين اساس ضامن خودم نمی‌شوم.

وی افزود: در دادگاه گفتم که اگر قانون هر تصميمی بگيرد به آن احترام می‌گذارم که آقای قاضی گفت جلسه‌ی بعد نيز بايد بياييد که من نپذيرفتم و خطاب به قاضی گفتم که شاکی که قرار بود بنا به دستور شما در اين جلسه حضور داشته باشد، حضور پيدا نکرده است و عنوان می‌کنيد که او ديروز آمده است، اگر قرار بوده آشتی به وجود بيايد بايد اين موضوع دو طرفه باشد و در همان جلسه‌ی ۳۰ مرداد می‌توانست رای صادر می‌شد. واقعا آدم متاسف می‌شود که قدرت در کنار شهرت که پول هم می‌آورد، به کجاها ختم شده است که حتی از فرمان قاضی هم تمکين نمی‌شود و جالب است که آقای قاضی نيز مطلبی را که ۲۶ روز قبل گفته بود، امروز بر عکس آن عنوان می‌کرد که الزامی برای حضور شاکی در اين جلسه نبوده است.

مايلی کهن تاکيد کرد: اگر من محکوم هستم طبعا بايد امروز من را بازداشت می‌کردند.

وی در پايان گفت: استنباط بنده اين است که به دنبال اين بودند که من مطالبی را که در برنامه‌ی تلويزيونی اعلام کرده بودم تکذيب کنم اما با عدم تکذيب من پرونده به نوعی مختومه شود که شاکی در واقع برنده باشد و پس از اين که پيروزی شاکی اعلام شد، وی به گونه‌ای وانمود کند که از حقش گذشته ‌است.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی در نشست خبری: حالا تيمی داريم که از برزيل هم نمی‌ترسد، برای برد می‌رويم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی: جام جهانی را با پيروزی بر عربستان شروع می کنيم، بازيکنی خط نمی خورد، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مهدی مهدوی کيا: نمی دانم در ايران چه خبر است، عليه دايی و تيم ملی مصاحبه نکردم، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی: تيم ملی محک خوبی خورد، با هيچ کس مشکلی ندارم، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مايلی کهن: کميته ملی المپيک پاسخگوی اين ناکامی ها باشد، مهر
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38355

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدور قرار التزام يک صد ميليون ريالی برای مايلی‌کهن در پی شکايت علی دايی، مايلی‌کهن: عذرخواهی نمی کنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016