"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

علی دايی در نشست خبری: حالا تيمی داريم که از برزيل هم نمی‌ترسد، برای برد می‌رويم، ايسنا

- عربستان را می‌شناسيم و برای برد می‌رويم
- فقط می‌خواهم منتقدان تيم ملی را دوست داشته باشند

نشست مطبوعاتی سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در محل فدراسيون فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)؛ علی دايی پس از پايان اردوی تيم ملی در کيش و پيش از سفر تيم ملی به عربستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنان پاسخ گفت.

دايی در پاسخ به خبرنگاری که بابت ۴۵ دقيقه تاخير در شروع کنفرانس مطبوعاتی از فدراسيون انتقاد کرده بود، گفت: من از شما عذر می‌خواهم اما، شما هم بايد وضعيت ما را درک کنيد. ديروز قرار بود ساعت ۵ بعدازظهر به تهران برگرديم اما، با تاخيری ۸ ساعته، ساعت ۱ شب حرکت کرده و ساعت ۴ بامداد رسيديم. به من حق بدهيد که نياز به استراحت داشته باشم. تيم ما در سفر رفت ۴ ساعت و نيم معطل شد و در برگشت هم پرواز ما هشت ساعت تاخير داشته است. اينها دور از شان تيم ملی است اما، اتفاقاتی افتاده که ما هم بايد بپذيريم.

دايی درباره اردوی تيم ملی در کيش گفت: در مدت زمان حضورمان در کيش، ۶ جلسه تمرين داشتيم و بازيکنان بسيار خوب و باانگيزه تمرين کردند و من از اين وضعيت بسيار راضی‌ام.

وی درباره حضور "روته مولر" در تمرينات تيم ملی گفت: روته مولر چهار روز همراه تيم ملی بود و در اين مدت ما بازی‌های عربستان را تماشا کرديم.

دايی در پاسخ به اين سوال که روته مولر آناليزور تيم ملی است، گفت: او آناليزور نيست و تنها به دليلی قراردادی که تا سال ۲۰۰۸ با فدراسيون آلمان دارد، نمی‌تواند بطور کامل در کنار ما باشد و فعلا به عنوان مشاور در کنار ماست. او جزو بزرگترين تئوريسين‌های فوتبال دنياست و در پشت پرده موفقيت‌های تيم ملی آلمان نقش دارد و من هم افتخار می‌کنم که وی با من همکاری می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگاری پرسيد آيا پس از دعوت ياسر القحطانی به تيم ملی عربستان و تبليغاتی که از سوی حريف انجام گرفت، نمی‌شد با دعوت از مهدوی‌کيا و کريمی، پاسخی به آنها داد؟ گفت: ما به دنبال شلوغ کردن نيستيم و دوست داريم به دور از حاشيه تمرينات‌مان را انجام دهيم. من نسبت به بازيکنانی که به تيم ملی دعوت شده‌اند، ايمان دارم و تا به حال نيز آنها عملکرد خيلی خوبی داشتند.

وی درباره احتمال ناهماهنگی بازيکنان لژيونر با ديگر بازيکنان، گفت: ما تا روز بازی با عربستان سه جلسه تمرين پيش‌رو داريم و اين را بدانيد که تمام لژيونرها به غير از هاشميان در کنار ما بودند و ما با اين ترکيب پنج بازی را انجام داديم و مطمئنم به لحاظ هماهنگی مشکلی نداريم.

خبرنگاری پرسيد آيا به دنبال تقويت کادرفنی نيستيد که دايی گفت: آيا قوی‌تر از مولر کسی را سراغ داريد. او جزء بهترين‌هاست اما، به دليل اينکه در کلاس مربی‌گری در مادريد حضور دارد، در حال حاضر نمی‌تواند برای بازی با عربستان در کنار ما باشد و با همين کادر به عربستان خواهيم رفت اگر مولر هم به کادر ما اضافه شود، برای انتخاب بعدی با او مشورت می‌کنيم اما، در نهايت اين من هستم که تصميم اول و آخر را خواهم گرفت.

دايی در پاسخ به اين سوال که آيا با توجه به گذشت هفت سال از بازی ايران مقابل عربستان شناخت کافی از اين تيم وجود دارد؟ گفت: اين که با آنها بازی نکرده‌ايم دليلی نمی‌شود که شناختی هم از آنها نداشته باشيم. از طريق فيلم‌هايی که پيدا کرده‌ايم بازی اين تيم را آناليز کرده‌ايم و به خوبی از آنها شناخت داريم.

وی درباره‌ی غيبت "حسين کعبی" در بازی شنبه گفت: کعبی جزء بهترين‌های فوتبال ايران است اما، هم اکنون جايگزين‌های مناسبی داريم و از اين بابت نگرانی وجود ندارد با اين حال اگر او بود تيم ما هم کامل‌تر و بهتر می‌شد.

خبرنگاری با اشاره به جو ورزشگاه ملک فهد از دايی درباره‌ی وضعيت روحی بازيکنان جوان تيم ملی پرسيد که او هم در پاسخ گفت: تمام بازيکنان ما درباره‌ی اين مساله آگاهی کافی دارند. خيلی از اين بازيکنان با تيم‌های باشگاهی‌شان مقابل تيم‌های عربستانی بازی کردند. با اين حال به آنها گفته‌ايم که فوتبال فقط در زمين نيست و قطعا مسايل حاشيه‌ای به وجود خواهد آمد ما هم سعی می‌کنيم به دور از هرگونه مسايل حاشيه‌ای فوتبال‌مان را بازی کنيم.

به گزارش ايسنا؛ خبرنگاری درباره‌ی شب نشينی‌های تيم ملی در اردوی کيش پرسيد که دايی با رد اين ادعا گفت: زمان خواب بازيکنان تيم ملی ۱۲ شب است و تنها يک شب سی دقيقه ديرتر خوابيدند. من معتقدم تيم ملی به تفريح و تغيير مکان نياز دارد و نبايد اين تيم را محبوس کرد. من در بسياری از رسانه‌ها خوانده‌ام که خود شما نوشته‌ايد که وضعيت روحی و روانی ورزشکاران ايرانی در المپيک پايين بود به همين خاطر به من اجازه بدهيد که کارم را انجام بدهم. مهمترين مساله اين است که اگر قرار باشد تيم ملی به جايی برود، همه با هم می‌روند و اين طور نيست که کسی تنهايی جايی برود اما، اينکه می‌گويند بازيکنان تيم ملی ساعت دو و سه نيمه شب می‌خوابيدند، از اين خبرها نيست. من به دليل تجربه‌ای که دارم کارم را بهتر از شما می‌دانم. خوشبختانه در اين مدت بهترين تمرينات را انجام داده‌ايم و مولر هم گفت که فکر نمی‌کرده بازيکنان ايران اين قدر انگيزه داشته باشند و سرعت بالايی هم داشته باشند. ما در کنار مسايل تمرينی برنامه‌هايی را برای رفع کسالت در اردوی تيم ملی در نظر داريم.

وی افزود: ما زندانی به اردو نمی‌بريم. من چند سال در تيم ملی بوده‌ام و شرايط را به خوبی می‌دانم و به همين دليل از روزی که به تيم ملی آمده‌ام تلاش کرده‌ام تيم ملی از وضعيت کسل کننده خارج شود.

دايی در پاسخ به اين سوال که آيا نبود روته مولر تاثيری در کار تيم ملی نمی‌گذارد، گفت: مگر تا به حال مولر با ما بوده است؟ ما قبل از او هم کار کرده‌ايم و بدون او به اينجا رسيده‌ايم. چون من تصميم‌گير هستم و بايد پاسخگو باشم تمام تصميمات هم با من است.

خبرنگاری درباره‌ی دليل حذف نام مهدی مهدوی‌کيا در ۲۴ ساعت پرسيد که دايی گفت: قرار نبود نام ۳۸ بازيکن به رسانه‌ها برود. ما اين ۳۸ بازيکن را برای گرفتن ويزا به سفارت عربستان معرفی کرده بوديم. اين چيزی بود که قرار بود محرمانه باشد اما، اشتباهی پيش آمد و اين اسامی اعلام شد.

خبرنگاری پرسيد آيا نتيجه‌ی مساوی در عربستان می تواند برای تيم ملی مفيد باشد، که دايی گفت: مطمئنا در مسابقه‌های گروهی تساوی در زمين حريف نتيجه‌ی با ارزشی است. البته به شرطی که در خانه‌مان امتيازی از دست ندهيم. با اين حال ما به فکر مساوی نيستيم و برای برد به عربستان می‌رويم.

خبرنگاری پرسيد با توجه به حضور حسين عبدالغنی در سمت چپ تيم عربستان و غيبت حسين کعبی چه برنامه‌ای برای مهار عبدالغنی داريد و آيا غلام نژاد می‌تواند او را مهار کند که دايی گفت: از کجا می‌دانيد که غلام‌نژاد بهتر از عبدالغنی نيست. بازيکنان من بهتر از ده تای عبدالغنی هستند. ضمن اينکه من در فيلم‌های بازی‌های عربستان که اخيرا برگزار شده اثری از عبدالغنی نديده‌ام اگر شما بازی عبدالغنی را ديده‌ايد به من بگوييد. هم چنين عبدالغنی دفاع چپ است، پس قرار نيست من برای مهار او کاری انجام دهم. غلام‌نژاد جزء بهترين‌های فوتبال ايران است و مطمئن باشيد بهترين جواب را خواهد داد. من تيمی درست کرده‌ام که اگر مقابل برزيل هم بازی کند نه می‌ترسد و هم اينکه به خوبی جواب می‌دهد.

خبرنگاری درباره‌ی ادعای مسعود معينی پيرامون به پايان رسيدن عمر فوتبال مهدوی‌کيا در تيم ملی پرسيد که دايی گفت: من نمی‌توانم در اين باره نظر بدهم. تيم ملی هم هر زمان که به مهدوی‌کيا احتياج داشته باشد او را دعوت خواهد کرد. احساس‌مان اين بود که تيم ملی در اين شرايط نيازی به مهدوی‌کيا ندارد. اما، ممکن است شرايط عوض شود و نيازهايمان هم تغيير کند.

علی دايی در ادامه‌ی نشست خبری خود با خبرنگاران درباره‌ی شناختش از عربستان گفت: ما دو بازی اخير اين تيم را ديده‌ايم و اطلاعات‌مان نسبت به اين تيم کاملا به روز است. اين طور نيست که بدون شناخت با آنها بازی کنيم. به گزارش ايسنا؛ دايی در پاسخ به اين سوال که آيا با تيم جوان شده‌مان می‌توانيم مقابل عربستان امتياز بگيريم، گفت: تيم ما ترکيبی از بازيکنان جوان و با تجربه است. از دروازه‌مان تا خط حمله چنين شرايطی دارد. خط هافبک نقطه‌ی قوت تيم ما است و در خط حمله هم بازيکنی مانند هاشميان را داريم که سال‌ها در بوندسليگا بازی می‌کند. در کنار او هم کسان ديگری هم وجود دارند. تيم ما ترکيبی از جوانان و با تجربه‌هاست. قرار نيست که به آنجا برويم تا ببازيم. اگر قرار بود ببازيم اصلا به آنجا نمی‌رفتيم.

خبرنگاری با اشاره به صحبت دايی در يکی از برنامه‌های تلويزيونی که گفته بود شما از پيروزی تيم ملی ناراحت می‌شويد؛ پرسيد که دايی گفت: من می‌گويم اگر من را دوست نداريد تيم ملی‌تان را دوست داشته باشيد. در آن برنامه حرفی زدم که برای آن يک سری شواهد دارم. من از خبرنگاران می‌خواهم که در کنار پرسش‌های‌شان راهکارهايشان را هم ارايه کنند. اگر اين راهکارها به درد تيم ملی خورد از آن استفاده می‌کنيم اما، متاسفانه تا به حال تنها شلوغ کرده‌ايم. هر کس تيم ملی کشورش را دوست دارد، بايد از آن حمايت کند. مطمئن هستم هيچ کس از باخت تيم ملی خوشحال نمی‌شود. هيچ کس از باخت تيم ملی خوشحال نمی‌شود و اگر کسی خوشحال شود کشورش را دوست ندارد. ضمن آنکه قرار نيست همه هم من را دوست داشته باشند اما، بايد برای موفقيت تيم ملی همه با هم تلاش کنيم. دوست دارم سوالی مطرح شود که به درد تيم ملی بخورد.

دايی درپاسخ به اين سوال که آيا به فکر اضافه کردن نفری به کادرفنی تيم ملی نيستيد، گفت: شايد بعضی از مربيان بخواهند از ۱۰ مربی در کنار خود استفاده کنند. اما، من به تعداد همکار زياد در تيم ملی نياز ندارم چرا که آرامش ذهنی می‌خواهم، زمانی هم که در سايپا بودم يک مربی، يک مربی بدنساز و يک مربی دروازه‌بان در کادرفنی تيم بود. الان هم وضعيت به همين گونه است. ما کار خودمان را انجام می‌دهيم. شايد يکی بخواهد که در تيم ملی مربيان زيادی باشند اما، من نمی‌توانم به خاطر آن نفر سياه لشگر بياورم.

خبرنگاری با اشاره به رطوبت ۹۵ درصدی کيش و مقايسه‌ی آن با رطوبت ۱۲ درصدی رياض از دايی دليل برپايی اردوی کيش را پرسيد که او هم در پاسخ گفت: وقتی يک تيمی پيش از شروع مسابقات در ارتفاع بالا تمرين می‌کند به اين دليل است که بتواند در شرايط سخت وضعيت بدنی بازيکنان را بسازد تا بازيکنان در شرايط آسان‌تر راحت‌تر بتوانند بازی کنند. ما هم در شرايط سخت‌تر از رياض در کيش تمرين کرده‌ايم و مطمئنا وقتی رطوبت در رياض کمتر باشد، بهتر کار خواهيم کرد.

خبرنگاری پرسيد، آيا تاخير در پروازهای تيم ملی به بی‌خيالی فدراسيون فوتبال مربوط نيست، که دايی گفت: فدراسيون وقتی بليت را تهيه می‌کند، تاخيری که در پرواز ايجاد می‌شود به فدراسيون ارتباطی ندارد. ما بايد فدراسيون فوتبال را حمايت کنيم که کمبودی نداشته باشد، وقتی مديران جديد فدراسيون به فدراسيون آمدند و فدراسيون را با دو و نيم ميليارد تومان بدهی تحويل گرفتند، طبيعی است که دستشان بسته باشد. آذربايجان برای بازی دوستانه با ايران به تهران آمد با هواپيمای اختصاصی وارد ايران شد و دو روز هم اين هواپيما در فرودگاه تهران ماند اما، ما به دليل شرايطی که داريم بايد اين مسايل را تحمل کنيم. بازيکنان تيم ملی دوست داشتند شب گذشته زودتر به تهران می آمديم تا چند ساعتی را در کنار خانواده‌شان بمانند اما، به دليل تاخيری که به وجودآمد مجبور شديم مستقيم به هتل برويم.

وی افزود: فدراسيون فوتبال تا جايی که توانسته برای ما اردو گذاشته اما، متاسفانه بعضی از شماها راجع به برگزاری اردوها هم انتقاد کرديد. حتی به اردوی ده روزه ما هم انتقاد کرديد. اگر به تيم ملی امارات نگاه کنيد می‌بينيد که اين تيم تمام بازيکنانش را تا پايان سومين بازی اين تيم در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به همراه دارد اما، من در کشورم برای در اختيار داشتن بازيکنان به مدت ۱۰ روز به همه چيز محکوم شدم. با اين حال اين مسايل به من مربوط نيست. وظيفه‌ی من در مستطيل سبز است. متاسفانه بزرگترين مشکل فدراسيون اين است که به لحاظ مالی تامين نبوده است. ما هم دوست داشتيم که مستقيم از کيش به عربستان برويم اما، متاسفانه مجبور شديم به تهران بياييم و از تهران به کويت و از آنجا به رياض سفر کنيم.

خبرنگاری گفت ما از شما توقع داريم که از مطبوعات دوری نکنيد که دايی گفت: ما دور از مطبوعات تمرين نمی‌کنيم و اين رسانه‌ها هستند که از ما کنار کشيده‌اند. تا به حال نشده که تمرينات مان را بدون حضور خبرنگاران برگزار کنيم. دوست داريم خبرنگاران در تمرينات تيم ملی حاضر شوند. چرا که معتقديم بدون انعکاس تمرينات ما هيچ جذابيتی ندارد. اما، وقتی شما نيستيد چه کار می‌توانيم انجام دهيم. در تمرينات تيم ملی در کيش تنها دو نفر خبرنگار وجود داشتند.

دايی با رد پيشنهاد بن‌همام برای مربی‌گری در تيم ملی قطر گفت: اين چيزی بوده که در رسانه‌ها مطرح شده و من بن‌همام را تنها در روز فينال مسابقات غرب آسيا ديدم ضمن آنکه در حال حاضر با فدراسيون فوتبال ايران قرارداد دارم و هر زمان که تمام شد مختار هستم که با هر که صحبت کنم.

خبرنگاری پرسيد آيا با توجه به مشکلات مالی فدراسيون فوتبال برای گرفتن مبلغ قراردادتان به مشکل بر نمی‌خوريد، که دايی گفت: هدف ما چيز ديگری است فدراسيون هم در حد بضاعتش تلاش‌اش را انجام داده است و اميدوارم تا قبل از بازی با عربستان بخشی از قرارداد کادر فنی و پزشکی داده شود. ما کارمان را انجام می‌دهيم و حق‌مان را می‌گيرم و اين طور نيست که فدراسيون هم تلاش نکند.

خبرنگاری از دايی خواست تا ترکيب ۱۱ نفره تيم را اعلام کند که دايی گفت: نمی‌توانم بگويم چه بازيکنانی در ترکيب قرار دارند اما، (با خنده) قطعا جزء بيست و هفت نفر هستند و شما هم می‌توانيد ترکيب تيم ملی را از تلويزيون ببينيد تقريبا ۹۰ درصدترکيب تيم مشخص شده و آن ۱۰ درصد هم تا روز بازی مشخص می‌شوند.

دايی درباره‌ی پيشنهاد يکی از خبرنگاران برای برگزاری نشست هم انديشی با مربيان ليگ برتری گفت: من با بسياری از مربيان حاضر در ليگ برتر و حتی کسانی که در ليگ تيم ندارند، مشورت می‌کنم اما، يکسری مسايل است که اجازه بدهيد خودمان انجام بدهيم.

دايی درباره‌ی احتمال دعوت شدن بازيکنان جديد برای بازی‌های بعد گفت: بايد بگويم اين بار نتوانستيم برای دعوت از بازيکنان چندان به ليگ بپردازيم و مجبور بوديم قبل از شروع ليگ اسامی بازيکنان را به سفارت عربستان اعلام کنيم اما، برای بازی‌های بعد حتما اين کار را انجام خواهيم داد و احتمال دعوت از بازيکنان جديد وجود دارد.

خبرنگاری به عنوان سوال آخر از دايی پرسيد آيا برای بازی‌های بعدی هم اردويی ۱۰ روزه تشکيل خواهد شد و ليگ مجددا تعطيل می‌شود، که دايی گفت: ما پيش از شروع ليگ به تمامی تيم‌های باشگاهی اعلام کرده‌ايم که برای بازی‌های نزديک هشت تا ده روز قبل از بازی‌های رسمی و برای بازی‌های دوستانه هم سه روز قبل از بازی‌ها بازيکنان را از باشگاه‌ها می‌گيريم و اين اتفاق هم برای بازی‌های بعد هم رخ خواهد داد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» وحيد هاشميان: همه چيز در تيم ملی خوب است، بايد برابر عربستان منطقی بازی کنيم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» آخرين تمرين پيش از سفر به عربستان، تيم ملی با هاشميان، نکونام، زندی و شجاعی کامل شد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی: جام جهانی را با پيروزی بر عربستان شروع می کنيم، بازيکنی خط نمی خورد، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مهدی مهدوی کيا: نمی دانم در ايران چه خبر است، عليه دايی و تيم ملی مصاحبه نکردم، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» اخبار تيم ملی فوتبال در کيش: رقابت دايی با مهاجمان تيم ملی، سوال ها درمورد دعوت کريمی بی جواب ماند، مهر
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38200

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی دايی در نشست خبری: حالا تيمی داريم که از برزيل هم نمی‌ترسد، برای برد می‌رويم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016