"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

با حريفان تيم ملی ايران در جام جهانی بيشتر آشنا شويم، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۵/۰۳/۱۷‬

مرحله نهايی مسابقات فوتبال جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان از روز جمعه هفته جاری با شرکت ‪ ۳۲‬تيم آغاز می‌شود.


در اين دوره از مسابقات تيم ملی فوتبال ايران که سومين حضورش را در اين رقابت‌ها تجربه می‌کند، در گروه چهارم با تيم‌های پرتغال ، مکزيک و آنگولا همگروه است.

پيش از آغاز پيکارهای اين گروه خبرگزاری‌های مختلف نگاهی به تيم‌های حاضر در آن انداخته‌اند که در زير می‌آيد.


** مکزيک
برنامه مسابقات :

* ايران - مکزيک ‪ ۲۱‬خرداد در نورمبرگ

* آنگولا - مکزيک ‪ ۲۶‬خرداد در هانوفر

* پرتغال - مکزيک ‪ ۳۱‬خرداد در گلزن کرشن
نحوه صعود به جام جهانی: خيلی راحت از گروهی ضعيف به مرحله اصلی رقابت‌های جام جهانی راه يافتند. مکزيک بعد از تيم آمريکا در گروه کونکاکاف (آمريکای شمالی و مرکزی و حوزه کارائيب) دوم شد و با تيم‌هايی مثل پاناما و گوآتمالا ديدار کرد.

ستاره مکزيک در مسابقات مقدماتی جام جهانی، "جاييم لوزانو" هافبک اين تيم که در مرحله مقدماتی ‪ ۱۱‬گل به ثمر رساند.

سرمربی: از هنگامی که "ريکاردو لاولپه" هدايت اين تيم را در ماه اکتبر ‪ ۲۰۰۳‬برعهده گرفت، مکزيک تنها دو باخت داشته و پيش بينی او در مورد صعودی به دردسر به جام جهانی درست از آب درآمد.

کاپيتان: "رافائل مارکز" بازيکنی که واقعا در حدو اندازه فوتبال حرفه‌ای جهان قرار دارد و جلوی چهار مدافع بازی می‌کند. وی سال ‪۲۰۰۵‬ همراه با بارسلونا قهرمانی در لاليگا را جشن گرفت.

سابقه حضور در جام جهانی: سابقه مکزيک در جام جهانی عالی است. اين تيم ‪ ۱۲‬بار در اين پيکارها حضور يافته و دو بار در سالهای ‪ ۱۹۷۰‬و ‪۱۹۸۶‬ به مرحله يک چهارم نهايی راه يافته است.

بهترين حضور در جام جهانی: پيروزی خيره‌کننده ‪ - ۲‬صفر مقابل بلغارستان که صعود آنان را به جمع هشت تيم برتر رقابتهای سال ‪ ۱۹۸۶‬مسجل کرد.

بدترين حضور در جام جهانی: قبول شکست ‪ ۱ - ۴‬مقابل ايتاليا در مرحله يک چهارم نهايی سال ‪۱۹۷۰‬
اسطوره جام جهانی: هوگو سانچز. مهاجم باشگاه رئال مادريد بود که تنها يک بار در جام جهانی حضور يافت اما هنوز هم بهترين بازيکن تاريخ فوتبال اين کشور محسوب می‌شود.

نقاط قوت: اوسوالدو سانچز دروازه بان اين تيم در اوج آمادگی قرار دارد و در کنار مارکز و ساير مدافعان هم تيمی‌اش می‌تواند ديوار نفوذ ناپذيری جلوی دروازه‌اش بکشد.

نقاط ضعف: گل زدن به دومنيکن با گل زدن به آرژانتين بسيار متفاوت است. بلانکو از چشم سرمربی تيم افتاده و يارد بورگتی نيز فعلا وضعيت مطلوبی در باشگاه بولتون ندارد.

آيا می‌دانيد که؟
اولين بازيکن تعويضی که در رقابتهای جام جهانی، گل زد "خوان باساگورن" از مکزيک بود که دروازه السالوادور را در سال ‪ ۱۹۷۰‬گشود تا تيمش به پيروزی ‪ ۴‬بر صفر دست يابد. آنها بيش از هر کشور ديگری در تاريخ رقابتهای جام جهانی متحمل شکست شده اند.

رده‌بندی جهانی: ‪۴‬
شانس قهرمانی: يک از ‪۴۰‬
ديدگاه محلی:"پدرو ايوان سانتانا" از يک آژانس خبری معتقد است: ما هرگز به مرحله نيمه نهايی رقابتهای جام جهانی راه نيافته‌ايم و آخرين بار که به يک چهارم نهايی رسيدم در مکزيک بود بنابراين انتظار زيادی نداريم. اما قطعا از گروه خود صعود می‌کنيم.

پيش‌بينی: اين تيم برغم اينکه جزء صدرنشين‌ها قرار گرفته، در جمع پنج يا شش تيم مدعی قهرمانی قرار ندارد.

..............................................................


** ايران
برنامه مسابقات :
ايران - مکزيک ‪ ۲۱‬خرداد در نورمبرگ
ايران - پرتغال ‪ ۲۷‬خرداد در فرانکفورت
ايران - آنگولا ‪ ۳۱‬خرداد در لايپزيگ
نحوه صعود به جام جهانی: تيم ايران با قدرت تمام و عملکردی عالی، بدون زحمت زياد درحالی که هنوز يک مسابقه از گروهش مانده بود، به جام جهانی صعود کرد.

ستاره ايران در مسابقات مقدماتی جام جهانی: نمايش فوق‌العاده "علی کريمی" هافبک تيم، او را صاحب جايزه بهترين بازيکن فوتبال آسيا در سال ‪ ۲۰۰۴‬کرد و البته راه او را به باشگاه بايرن مونيخ آلمان باز کرد.

سرمربی: برانکو ايوانکوويچ سرمربی کروات که به خاطر احيای تيم بعد از شکست تلخ مقابل ايرلند در مقدماتی جام جهانی ‪ ، ۲۰۰۲‬تحسين بسياری را برانگيخت.

کاپيتان: علی دايی، کسی که ‪ ۹‬گل در مرحله مقدماتی جام جهانی امسال به ثمر رساند.

سابقه حضور در جام جهانی: ايران هر ‪ ۲۰‬سال يک بار به جام جهانی راه می يابد يا ظاهرا اينطور عادت کرده اند. آنها نخستين بار در سال ‪ ۱۹۷۸‬و سپس در سال ‪ ۱۹۹۸‬در جام جهانی حضور يافتند اما اين بار سنت شکنی کرده زودتر وارد جام شدند.

بهترين حضور در جام جهانی: ايران در شش مسابقه‌ای که در جام جهانی انجام داده، تنها يک بار طعم پيروزی را چشيده که برد ‪ ۱ - ۲‬مقابل آمريکا در فرانسه بود.

بدترين حضور در جام جهانی: بعد از برد افتخار آميزی که مقابل آمريکا بدست آوردند، ‪ - ۲‬صفر برابر آلمان تن به شکست داده و از راهيابی به مرحله حذفی ناکام شدند.

اسطوره جام جهانی: انجام شش مسابقه که يک برد و يک تساوی حاصل آن بوده، به سختی می‌تواند اسطوره‌ای معرفی کند با اين وصف "حميد استيلی" و "مهدی مهدوی کيا" به خاطر گلهايی که به آمريکا زدند، شايسته تقدير هستند.

ستاره حال حاضر: علی کريمی بعد از دايی و هاشميان، سومين ايرانی بود که به باشگاه بايرن مونيخ آلمان ملحق شد.

نقاط قوت: اين تيم از قدرت قابل توجهی در خط حمله برخوردار است.

نقاط ضعف: تجربه ايران در رقابت‌های سطح بالای فوتبال کم است.

آيا می‌دانيد که؟ رکورد بيشترين تماشاگر در مرحله مقدماتی رقابتهای جام جهانی را بايد به ديدار ايران - ژاپن در روز ‪ ۵‬فروردين ماه سال ‪۱۳۸۴‬ اختصاص داد که ‪ ۱۱۰‬هزار نفر از اين مسابقه در ورزشگاه آزادی تهران ديدن کردند.

رده‌بندی جهانی: ‪۲۳‬
شانس قهرمانی: يک از ‪۵۰۰‬
ديدگاه محلی: يک روزنامه نگار ايران معتقد است "اگر بازيکنان تيم روحيه و اعتماد به نفس کافی داشته باشند، شانس صعود به مرحله دوم را دارند."
پيش‌بينی: غلبه بر حريفان به عواملی غير از روحيه و اعتماد به نفس نياز دارد ضمن اينکه بايد خوش شانسی را هم عامل مهمی برای موفقيت در آلمان دانست.

.............................................................


** آنگولا
برنامه مسابقات :
آنگولا - پرتغال ‪ ۲۱‬خرداد در کلن
آنگولا - مکزيک ‪ ۲۶‬خرداد در هانوفر
آنگولا - ايران ‪ ۳۱‬خرداد در لايپزيگ
نحوه صعود به جام جهانی: قرارگرفتن آنگولا در صدر گروه بسيار سختی که شامل نيجريه و زيمبابوه بود، شگفتی بسياری آفريد. اين تيم از نظر امتيازات با نيجريه برابر بود اما آمار بهتری نسبت به رقيب داشت.

ستاره آنگولا در مسابقات مقدماتی جام جهانی: فابريسه آکوا. وی چند گل مهم و سرنوشت ساز زد از جمله گل پيروزی بخش مقابل نيجريه و تنها گل ديدار با روآندا که صعود آنگولا را قطعی کرد.

سرمربی: لوييز اوليويرا گونکالوز که محبوبيت بسياری در آنگولا دارد.

وی تيم زير ‪ ۲۰‬سال آنگولا را صاحب قهرمانی در رقابتهای جوانان آفريقا نايل کرد و سپس در سال ‪ ۲۰۰۳‬به عنوان سرمربی تيم ملی انتخاب شد.

کاپيتان: آکوا. عضو مهم و کليدی تيم آنگولا که در داخل زمين رهبر بازيکنان است و به شدت مورد احترام قرار دارد. سرعت سابق خود را ندارد اما می‌تواند بازهم به اوج برگردد.

سابقه حضور در جام جهانی: اين تيم تجربه حضور در جام جهانی را ندارد و طبيعتا مهمترين هدف آنها موفقيت در جام ملتهای آفريقاست.

ستاره حال حاضر: پدرو مانتوراس مهاجم باشگاه بنفيکای پرتغال که هنوز به اوج آمادگی نرسيده چون از ناحيه زانو مصدوم بود اما توانايی اين را دارد که به جای آکوا رهبر تيم باشد.

نقاط قوت: گونکالوز اين تيم را به يک سد دفاعی نفوذ ناپذير تبديل کرد و به نظر می‌رسد شوک بزرگی در رقابتهای جام جهانی آلمان ايجاد خواهند کرد.

نقاط ضعف: اين تيم فاقد يک بازيکن خلاق و بازی ساز در حد بين‌المللی است و البته برای گل زدن دچار مشکل است.

آيا می‌دانيد که؟ آنگولا تقريبا در آستانه حذف از رقابتهای پيش مقدماتی جام جهانی در آفريقا قرار داشت و باخت ‪ ۱ - ۳‬برابر چاد به اخراج سرمربی برزيلی "اسماعيل کورتز" منجر شد اما برتری ‪ - ۲‬صفر ديدار برگشت و تفاضل گل خارج از خانه، صعود آنان را به مرحله مقدماتی تضمين کرد.

رده‌بندی جهانی: ‪۵۷‬
شانس قهرمانی: يک از ‪۴۰۰‬
ديدگاه محلی: "خوزه کونا" خبرنگار راديو ال.ای.سی عقيده دارد "آنگولا تيم گمنام اما بسيار قدرتمندی در آلمان خواهد بود. ما انگيزه بسياری برای رقابت داريم. تيم آنگولا بازی متمرکز با توجه بسيار به دفاع انجام خواهد داد و نيم نگاهی هم به ضدحملات خواهد داشت.

پيش‌بينی: تيم ناشناخته‌ای است که احتمالا حضور در عرصه رقابت بين - المللی را دشوارتر از حد انتظارش خواهد يافت.

..............................................................


** پرتغال
برنامه مسابقات :
پرتغال - آنگولا ‪ ۲۱‬خرداد در کلن
پرتغال - ايران ‪ ۲۷‬خرداد در فرانکفورت
پرتغال - مکزيک ‪ ۳۱‬خرداد در گلزن کرشن
نحوه صعود به جام جهانی: به راحتی. پرتغال در رقابتهای گروه خود بدون شکست بود و علاوه بر تحميل شکست ‪ ۱ - ۷‬به روسيه، هفت امتياز بالاتر از تيم دوم بود.

ستاره پرتغال در مسابقات مقدماتی جام جهانی: پائولتا در اين مرحله آنقدر گل زد که رکورد ‪ ۴۱‬گل زده "اوزه بيو" برای تيم ملی پرتغال را پشت سر گذاشت و بهترين گلزن رقابت‌های مقدماتی اروپا (‪ ۱۱‬گل) نام گرفت.

سرمربی: لوييز فيليپه اسکولاری. مشهور به "فيل بزرگ" که تيم پرتغال را تا فينال يورو ‪ ۲۰۰۴(‬جام ملتهای اروپا) هدايت کرد اما هنوز نتوانسته قلب مردم اين کشور را تسخير کند.

کاپيتان: لوييز فيگو. يک بار از تيم ملی خداحافظی کرده و بازگشته است. عضو موثر و باتجربه فوتبال پرتغال که بازوبند کاپيتانی‌اش را پس گرفت و اين بار اطمينان دارد که برای آخرين پيراهن تيم کشورش را بر تن می کند.

سابقه حضور در جام جهانی: سه بار. پرتغال در سال ‪ ۱۹۶۶‬حضوری قدرتمند در جام جهانی داشت اما در ‪ ۱۹۸۶‬و ‪ ۲۰۰۲‬عملکرد خيره‌کننده ای نداشت.

بهترين حضور در جام جهانی: صعود به نيمه نهايی جام جهانی ‪ ۱۹۶۶‬که توسط ميزبان و قهرمان اين دوره، انگليس، مغلوب شد.

بدترين حضور در جام جهانی: جام جهانی کره - ژاپن برای پرتغالی ها نيز فاجعه بود. هر دو تيم آمريکا و کره جنوبی توپ هايشان را وارد دروازه پرتغال کردند تا اين تيم در انتهای گروه خود قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اسطوره جام جهانی: بعيد است که کسی بتواند فراتر و بالاتر از "اوزه بيو" بايستد. يک اسطوره واقعی فوتبال که بهترين گلزن جام ‪ ۶۶‬بود.

ستاره حال حاضر: کريستيانو رونالدو هافبک باشگاه منچستريونايتد زوج بسيار خوبی برای فيگو است. مهارت فوق‌العاده او برای درخشش در فينال کافی است.

نقاط قوت: تيم پرتغال با توجه به دفاع سيال، خط هافبک استثنايی و با وجود چهره‌های مختلف در خط حمله، هيچ چيز از يک تيم رده بالا کم ندارد.

بازيکنان باقيمانده از "نسل طلايی" فوتبال اين کشور اميدوارند که قهرمانی را بدست آورند.

نقاط ضعف: پائولتا عليرغم درخششی که در مرحله مقدماتی داشت، عملکرد خوبی در رقابتهای مهم بين‌المللی نداشته. انتخاب دروازه بان طراز اول هم هنوز مشکل عمده اين تيم اروپايی است. کوئيم دروازه بان بنفيکا و ريکاردو از باشگاه اسپورتينگ برای پوشيدن پيراهن شماره يک رقابت می‌کنند اما خيلی ها دوست دارند اين پيراهن را بر تن "ويتور بايا" ببينند.

آيا می‌دانيد که؟ پرتغالی‌ها از وضعيت کمپ تمرين خود در سالتيلو مکزيک (‪ (۱۹۸۶‬آنقدر ناراضی بودند که تهديد به اعتصاب کردند. آنها در يکی از تمرينات با کارمندان هتل محل اقامتشان بازی تدارکاتی انجام دادند.

رده‌بندی جهانی: ‪۷‬
شانس قهرمانی: ‪ ۱‬از ‪۱۸‬
ديدگاه محلی: لوييز اکتاويو کاستا از روزنامه پابليکو عقيده دارد "پرتغال در جمع هشت تيم برتر جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬خواهد بود. اين تيم نسبت به جام ملتهای سال ‪ ۲۰۰۴‬آمادگی بهتر و بيشتری دارد و سرمربی تفاهم بيشتری با بازيکنان دارد."
پيش‌بينی: پرتغال بازيکنان مستعد و متعددی دارد اما بعيد است بتواند در حد رقابتهای يورو ‪ ۲۰۰۴‬بدرخشد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حرف های تازه مهرزاد معدنچی، محمد نصرتی، رضا عنايتی، رحمان رضايی و علی کريمی، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سايت گل تيم ملی فوتبال ايران را تحليل کرد، ايران سال‌های متمادی بهترين تيم آسيا شناخته می‌شد، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گزارش تمرين تيم ملی پرتغال، کنترل توپ و بازی سرعتی برای بازيکنان اسکولاری، ايپنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» کی با کی هم اتاق است؟! دايی و يحيی در اتاق تجربه، خطيبی و برهانی در اتاق انگيزه، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ارزيابی گروه D، ميزبانی آلمان، شگفتی‌ها و پيش‌بينی‌ها و... روزنامه‌نگار مکزيکی: ايران - مکزيک؛ بازی سرنوشت، ايسنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30335

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با حريفان تيم ملی ايران در جام جهانی بيشتر آشنا شويم، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016