"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

مسعود مرادی: ديگر توان قضاوت در اين فوتبال آلوده را ندارم، مهر

داور بين المللی فوتبال کشورمان با تاکيد بر اينکه ديگر توان قضاوت را ندارد گفت: به خاطر يک اشتباه که هنوز هم در مورد صحت آن اختلاف نظر وجود دارد به بدترين شکل ممکن من و خانواده ام را مورد توهين قرار دادند و در چنين شرايطی ترجيح می دهم برای هميشه داوری را کنار بگذارم.
مسعود مرادی که طی هفته های گذشته به سوژه اول داوری فوتبال ايران تبديل شده بود امروز پس از اعلام خبر کناره گيری اش از دنيای قضاوت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در چنين شرايطی تصور می کنم بهترين تصميم را گرفته ام. تصور نمی کنم در چنين شرايط بايد چقدر به من توهين می شد؟ يک داور برای ادامه فعاليت و قضاوتش به عشق و علاقه و انگيزه نياز دارد اما با شرايطی که برای من رقم خورد ديگر اين عشق و علاقه را در خود نمی بينم و با جوی که درست شد ديگر نمی توانم به قضاوت ادامه دهم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

داور بين المللی فوتبال کشورمان با بازگشت به قبل از حضور در رقابتهای فوتبال المپيک گفت: زمانی که من برای قضاوت در المپيک انتخاب شدم موجی از تنگ نظری ها در جامعه داوی بوجود آمد. برخی کارشناسان اظهار نظرهايی می کردند مبنی بر اينکه مسعود مرادی همان دور اول بر می گردد اما همه ديدند که من نه تنها در پايان دوره اول برنگشتم بلکه در مرحله حذفی هم قضاوت کردم و شانس قضاوت در مراحل بالاتر را هم داشتم.

مرادی ادامه داد: زمانی که به ايران برگشتم در اولين گام بازی پرسپوليس را قضاوت کردم و در يک صحنه اعتقاد به پنالتی نداشتم اما متاسفانه چنان جوسازی شد و به گونه ای با من برخورد کردند که با کاروان ايران که از المپيک برگشته بود برخورد نکردند. چرا ؟ چون مسعود مرادی کانديدای قضاوت در جام جهانی بود و بيشترين شانس را داشت.

وی خاطرنشان کرد: من به خاطر اينکه در يک صحنه به زعم برخی کارشاسان اشتباه کردم بودم متهم به اين شدم که ژن داوری ندارم. در حالی که من بيش از ۹ سال سابقه قضاوت در سطح بين الملی را دارم.

مسعود مرادی در ادامه به صحبتهای داريوش مصطفوی اشاره کرد و افزود: متاسفانه مديرعامل باشگاه پرسپوليس در سيمای جمهوری اسلامی اين حق را به تماشاگرانش می دهد که حق داشته اند به من توهين کنند. حالا می خواهم از ايشان بپرسم آيا اين حق من بود که در ماه مبارک رمضان آنها هر ناسزايی را به من و خانواده ام بگويند؟

مرادی ادامه داد: برای من اعتبارم، شخصيتم و خانواده ام مهمتر از همه فاکتورهای ديگر است. بنابراين نمی خواهم به هر قيمتی اين قضاوت را داشته باشم .حتی اگر مهمترين و بهترين آن قضاوت در جام جهانی باشد.

داور بين المللی فوتبال کشورمان ادامه داد: من در رقابتهای مختلفی حضور پيدا کردم و افتخارات زيادی بدست آوردم که حضور در جام جهانی آخرين افتخار داوری من بود اما با شرايط فعلی ترجيح می دهم که در شرايطی که کانديدای اول آسيا برای حضور در اين رقابت مهم و جهانی هستم از حضور در اين رقابتها کناره گيری کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به حق يا ناحق بنده جزو داوران آسيا برای قضاوت در جام جهانی هستم اما در کشور ما برخيها با اظهار نظرهای غيرکارشناسی مدام سعی در تخريب من داشتند.

مرادی ادامه داد: زمانی که بنده در کويت قضاوت يک ديدار حساس در مرحله يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان آسيا را برعهده داشتم و نماينده ايران در يک سطح بالای آسيا بودم، در کشورم و در ورزشگاه مشهد تماشاگران پرسپوليس خانواده ام را مورد ناسزا قرار دادند و هر چه دلشان می خواست گفتند. آيا من مستحق اين رفتار هستم. شايد اگر به داور ديگری اينقدر توهين می شد به کارش ادامه می داد اما من شرايطم فرق می کند و نمی توانم اين توهين ها را تحمل کنم.

وی افزود: باور کنيد امروز ديگر روحيه و انگيزه قضاوت در اين شرايط را ندارم. من ايميلی به زوريخ زدم و اعلام کردم در سمينار داوران فيفا شرکت می کنم اما در آزمونهای داوران منتخب جام جهانی حضور پيدا نمی کنم.

مرادی در ادامه با پيش بينی يک اتفاق در فوتبال ايران خاطرنشان کرد: ممکن است با اين تصميم من حرف و حديثهايی مطرح شود مبنی بر اينکه در صورت شرکت در اين آزمون حذف می شد. اما من بايد قبل از همه بگويم که هيچکس نمی تواند چنين ادعايی داشته باشد. براساس مدارک کنفدراسيون فوتبال آسيا من شانس زيادی برای قضاوت در جام جهانی داشتم و نفر اول اين ليست بودم و هيچکس نمی تواند اين موضوع را انکار کند.

مرادی که با دلی شکسته و حرفهای ناگفته بسياری در مورد داوری ايران از حضور در ميادين بين المللی و داخلی کناره گيری کرده است خاطرنشان کرد: من از آقای علی آبادی که متولی دو باشگاه استقلال و پرسپوليس هستند می خواهم که با اين مسائل و حواشی مخرب فوتبال برخورد کند.

وی ادامه داد: البته روی صحبت من دو تنها با باشگاه استقلال و پرسپوليس نيست و اين مسائل را به طور کلی در فوتبال ايران بيان کردم. بهتر است تا اوضاع از اين بدتر نشده است به خودمان بياييم. اينکه بخواهيم با تخريب ديگران خود را توجيه کنيم از جوانمردی به دور است. من از مديرعامل باشگاه پرسپوليس و هوادارن اين تيم گله ای ندارم اما از آنها می خواهم اگر قرار است در مورد کسی صحبت يا اظهار نظر کنند در بيان خود صعه صدر داشته باشند.

مرادی که ظاهرا هنوز بر تصميم خود مبنی بر پنالتی نبودن صحنه جنجالی ديدار تيمهای فوتبال پرسپوليس و مس کرمان تاکيد دارد، افزود: من فيلم قضاوت اين ديدار را به فيفا می برم و با سربلندی و تاييد قضاوتم به کشور بازمی گردم.

وی در ادامه تصريح کرد: من می توانستم پنج سال ديگر در ايران و دو سال در سطح بين المللی قضاوت کنم اما در شرايط فعلی فضا را مناسب نمی بينم و نمی خواهم خود را به داوری تحميل کنم.

مرادی ادامه داد: داوری فوتبال ما آنقدر آلوده شده است که ديگر فضا برای قضاوت سالم وجود ندارد. اين آلودگی هم از سوی افرادی که از جنس فوتبال و داوری هستند به وجود آمده است. متاسفانه هدف آنها خراب کردن مرادی نيست و هدفشان داوری است. من نمی خواهم از عنايت و کميته داوران دفاع کنم اما هر کس مسئول شود بايد با همين داوران کار و اين شرايط مخرب را تحمل کند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-26' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مسعود مرادی به کنگره داوران جام جهانی در زوريخ دعوت شد، ايلنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-04-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مسعود مرادی مسابقات فوتبال المپيک ۲۰۰۸ پکن را قضاوت می کند، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-01-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مسعود مرادي: فيفا تا حدودي روي من شناخت دارد، نهايت تلاشم را براي حضور در جام جهاني به كار بسته ام، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» احتمال قضاوت دربي پايتخت توسط مسعود مرادي افزايش يافت، قارس
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38383

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسعود مرادی: ديگر توان قضاوت در اين فوتبال آلوده را ندارم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016