"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-01-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

مسعود مرادي: فيفا تا حدودي روي من شناخت دارد، نهايت تلاشم را براي حضور در جام جهاني به كار بسته ام، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

مسعود مرادي داوري بين‌المللي فوتبال به همراه ديگر داوران كانديداي فيفا براي قضات در جام جهاني به كلاس فرانكفورت دعوت شده است. اين دوره در بهمن ماه 83 نيز در فرانكفورت تشكيل شده بود و 46 داور بين المللي از سراسر جهان در پايان آن انتخاب شدند كه طي سال گذشته 2 داور از آمريكاي مركزي از اين جمع حذف شدند و 44 داور حاضر از جمله مرادي از اول تا چهارم فروردين ماه 85 در كلاس داوري فرانكفورت شركت خواهند كرد.

به گزارش ايسنا، پس از آزمون زبان انگليسي، قوانين داوري فيفا، تست بدني و گذراندن آخرين معاينات پزشكي و تست هاي روانشناسي، داوراني كه با موفقيت موارد فوق را پشت سر گذارند و با توجه به عملكرد يك سال گذشته آنان كه در نهايت تعدادشان 30 نفر خواهد شد، 10 روز بعد از اتمام كلاس يعني 13 فروردين نامشان از سوي فيفا براي قضاوت در جام جهاني اعلام خواهد شد.

از آسيا 6 داور از كشورهاي كره، ژاپن، عربستان، سنگاپور، مالزي و ايران در اين جمع حضور دارند كه 4 تن از آنان براي جام جهاني انتخاب خواهند شد.

مرادي در مورد 5 داور ديگر گفت: تنها امتيازي كه 5 نفر بقيه نسبت به من دارند، قضاوت آنها در سال 2005 براي فيفا است. داوران كره و عربستان در جام جهاني جوانان در هلند قضاوت كردند، داور سنگاپوري در خرداد ماه در جام كنفدراسيون ها در آلمان قضاوت كرد و داوران ژاپني و مالزي در جام جهاني نوجوانان در پرو سوت زدند. آخرين نفر من بودم كه متاسفانه مسئله جام باشگاههاي جهان پيش آمد و نتوانستم قضاوت كنم. در اين رابطه با توجه به اين كه مردم فوتبالدوست كشورمان شناخت كاملي از فوتبال آسيا و داوران قاره دارند، من اين مقايسه را به مردم واگذار مي كنم، چون مردم بهترين قاضي در اين مورد هستند و براي من مهم نظر مردم است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قضاوت براي فيفا تا چه حد تاثيرگذار است، مرادي در پاسخ گفت: البته تاثير گذار است و نمي تواند بدون تاثير باشد، اما من نااميد نيستم و تلاش خود را براي موفقيت در اين راه به كار خواهم بست. تنها اميد من اين است كه در سال 2003 در جام كنفدراسيون براي فيفا قضاوت كرده ام. ضمن اين كه دو بازي مقدماتي جام جهاني 2006 بين كره جنوبي ـ ازبكستان و كويت ـ عربستان را به نحو مطلوب قضاوت كرده و نمرات خوبي هم دريافت كرده ام. به هر حال با توجه به اين كه داور شناخته شده اي براي فوتبال آسيا هستم و فيفا نيز تا حدودي روي من شناخت دارد نااميد نيستم و در كلاس فرانكفورت شركت خواهم كرد.

مرادي در مورد قضاوت ديدار بايرن مونيخ و پرسپوليس و انعكاس آن در آسيا گفت: بازي بايرن و پرسپوليس تجربه خوبي برايم بود و انعكاس بسيار خوبي هم در قاره آسيا برايم داشت. از كميته داوران نيز از اين بابت تشكر مي‌كنم.

مرادي در پايان افزود: اين كه در بعضي موارد برخي افراد با ايجاد جنجال و حاشيه سازي سعي در بر هم زدن آرامش و تمركز من داشتند، خوشبختانه هيچ تاثيري در روحيه من نگذاشت چون هدفم، هدفي ملي بوده است و مي دانم كه مردم كشورم و فدراسيون فوتبال با داشتن يك داور در كنار حضور تيم ملي در جام جهاني بسيار خرسند خواهند شد. اگر رفتم واقعاً افتخاري نصيب داوران كشورمان است و اگر هم نرفتم، از اين بابت شرمنده مردم نيستم چون نهايت تلاشم را در اين راه به كار بسته ام.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» احتمال قضاوت دربي پايتخت توسط مسعود مرادي افزايش يافت، قارس
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28436

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسعود مرادي: فيفا تا حدودي روي من شناخت دارد، نهايت تلاشم را براي حضور در جام جهاني به كار بسته ام، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016