"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-06-27' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

نگاهی به بازار نقل‌ و انتقالات ليگ برتر فوتبال کشور، ايسنا

* بازيکنـانی که بـرای تیــم‌های‌شان رویـا می‌سازند


نزديک به ۱۰ روز از آغاز فصل نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال کشور می‌گذرد و در اين مدت ۱۸ تيم حاضر در اين رقابت‌ها با شرايطی متفاوت به دنبال صيد نفرات جديد هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالی که ثبت قرارداد ناگهانی هاشم بيک‌زاده رقابت سرخابی‌ها را در بازار نقل و انتقالات شدت بخشيده است، تيم‌هايی چون سپاهان اصفهان، مس کرمان و راه آهن تهران به سرعت جذب بازيکان موردنظر را در دستور کار قرار داده‌اند و از سوی ديگر باشگاه‌هايی چون صباباتری و سپاهان نوين هم‌چنان در بلاتکليفی خود غوطه‌ور هستند. آخرين وضعيت يارگيری و برنامه‌های تدارکاتی تيم‌های ليگ برتر را می‌توان بدين شرح ارزيابی کرد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پرسپوليس – رويای متلاطم سرخ‌ها

بدقولی‌ هاشم بيک‌زاده شوک ناگهانی را بر پيکر پرسپوليس دميد که در گيرودار تغييرات مديريتی و انتخاب سرمربی جديد دچار سردرگمی شده بود و داريوش مصطفوی ناگهان مذاکرات فشرده‌ای را برای جذب بازيکنان جديد آغاز کرد در شرايطی که کريم باقری پيش از اين قراردادش را با پرسپوليس تمديد کرده بود، مصطفوی توانست مسعود زارعی و پژمان نوری را به تمديد قرارداد برای دو سال ديگر راضی کند و عليرضا محمد بازيکن راه آهن، محمد منصوری و عليرضا عباس‌فرد از ابومسلم و صباباتری بازيکنان جديد باشگاه پرسپوليس بودند که قراردادهای دو ساله‌ای را به امضا رساندند. عماد رضا نيز به حضور در پرسپوليس بسيار نزديک‌ شده است. سامان دادن به کادرفنی نيز با انتخاب افشين پيروانی، احمدرضا عابدزاده و پرويز کماسی در گروه کادرفنی آغاز شده و قرار است به انتخاب سرمربی تيم در هفته‌ی پيش‌رو ختم شود و اکنون نام‌هايی چون افشين قطبی و چند مربی فرانسوی و برزيلی به عنوان گزينه‌های پرسپوليس بر زبان است. همچنين با لغو اردوی آمريکا و کانادا به نظر می‌رسد پرسپوليس به دنبال برنامه تدارکاتی جديدی باشد.


سپاهان اصفهان – پوست‌اندازی طوفان زرد

تجربه‌ی ناموفق در هر سه رويداد بزرگ فصل گذشته، سپاهانی‌ها را به فکر پوست‌اندازی انداخته است، آنها در حالی که هادی اصغری و احمد جمشيديان دو بازيکن موفق راه‌آهن و داود حقی از استقلال اهواز را با قراردادهای دو ساله به خدمت گرفته‌اند، عبدالوهاب ابوالهيل، حميد عزيزاده، هادی عقيلی و هادی جعفری را به تمديد قراردادهايشان از يک تا سه سال راضی ساختند اما، روز پنج‌شنبه انتظارها برای تعيين جانشين ژوران ويرا نيز به پايان رسيد و "انگين فيرات" پس از تجربه‌ای کوتاه در تيم ملی به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شد. فيرات پانزدهم تير با سپاهان به اردوی ترکيه می‌رود و پس از آن روز اول مردادماه تيمش در برابر تيم ملی تاجيکستان قرار می‌گيرد.


صباباتری تهران – انتظار و ديگر هيچ

از صباباتری هيچ خبری به گوش نمی‌رسد، نه از سرمربی جديد خبری است و نه از تحولات در جمع بازيکنان؛ صبا تنها در حال طی مسير بر روی نقشه ايران است و هر روز به نام يک استان سند می‌خورد، يک روز برای گلستان يا مازندران و روز ديگر برای آذربايجان شرقی اما؛ اين روزها نام قم بر زبان‌ها افتاده است. در هر صورت ترکی مديرعامل صباباتری در جواب تمام سوالات گويد: «بلاتکليف هستيم.»!


پاس همدان – پيدا کردن شخصيت و کمی دوپينگ!

در حالی که "کاظم اوليايی" مديرعامل باشگاه پاس همدان اين روزها به طور دائم از جابه‌جايی خود با فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال صحبت می‌کند اما، از کار تيم‌سازی نيز غافل نيست. پاس که ديگر شخصيت يک تيم همدانی را به خود گرفته است تاکنون سامان طهماسبی و ساندروتوميچ را برای ماندن راضی ساخته و مهرداد کريميان را نيز با قراردادی دو ساله جذب کرده اما، خبر دوپينگ سعيد دقيقی و اختياروويچ تا اندازه‌ای پاس را به حاشيه برد. در هر صورت با توجه به تمديد قرارداد وينگو بگوويچ به نظر می‌رسد آنها به زودی می‌روند ياگيری خود را آغاز می‌کنند. اردوی اردبيل نخستين برنامه تدارکاتی پاس‌ها برای ليگ هشتم خواهد بود.


استقلال اهواز – جهنم مربيان

بی‌ترديد ناامن‌ترين تيم ليگ برتر برای مربيان استقلال اهواز است، پس از تجربه‌های مختلف استقلال اهواز با مربيانی چون بهرام عاطف، لوکابوناچيچ، فيروز کريمی، مجيد جلالی و ... اين بار قرعه به نام محمود ياوری افتاد که طعم کار کردن با برادران شفيع‌زاده را بچشد و خيلی زود از اين همکاری انصراف دهد تا بار ديگر فيروز کريمی گزينه اصلی هدايت اين تيم باشد، اهوازی‌ها تاکنون تحرک خاصی در نقل و انتقالات نداشته و تنها بازيکن از دست داد‌ه‌اند. شايد تنها خبر خوب بازگشت ميلاد می‌داودی به اين تيم باشد.


ابومسلم خراسان – امپراتوری ميثاقيان

ميثاقيان يک بار ديگر به ابومسلم بازگشته است، او پس از آنکه غلام پيروانی خيلی زود هوای شيراز به سرش زد و به مقاومت بازگشت، تنها گزينه‌ی مشهدی‌ها برای هدايت اين تيم بود و اکنون ميثاقيان می‌خواهد با قدرت به ليگ برتر بازگردد. به همين دليل مردان موردنظر وی همچون ميثم بائو و مهدی ثابتی از راه‌آهن، امير محبی از شيرين فراز و مهدی آقامحمدی از هما با قراردادهای يک‌ساله جذب شده‌اند، ضمن آنکه سعيدخانی، رضا ناصحی، شهاب گردان و مهدی هاشمی‌نسب نيز برای يک سال ديگر در ابومسلم ماندنی شده‌اند. در حالی که مشهدی‌ها روز ۲۰ تيرماه برای اردويی ده روزه به ترکيه می‌روند، گفته می‌شود که ساموئل اکونو بازيکنی با تجربه‌ حضور در بارسلونا قرار است به زودی در تمرينات اين تيم شرکت کند.


استقلال تهران – تمام مردان مديرعامل

فتح‌الله‌زاده تمامی شايعات درباره تغيير احتمالی‌اش را رد می‌کند و با قدرت در حال قرارداد بستن با بازيکنان موردنظرش است. او نخستين حرکت خود را با درآوردن بيک‌زاده از دست پرسپوليسی‌ها آغاز کرد و ميلاد نوری از استيل آذين نيز ديگر بازيکن جديد استقلال است. تاکنون شاهين خيری و خسرو حيدری با اين تيم قرارداد داخلی امضا کرده‌اند و نام‌هايی چون علی حمودی، ابراهيم توره و حسين کاظمی برای حضور در استقلال مطرح هستند اما، در اين شرايط ناگهان بازيکنانی چون اميرحسين صادقی، وحيد طالب‌لو و مجتبی جباری به جدايی طلب‌های استقلال تبديل شده‌اند. ضمن آنکه طرح نام‌هايی چون عباس آقايی و عليرضا واحدی نيکبخت برای ترکاندن بمب خبری از سوی آبی‌ها، نيز می‌تواند مقدمه آغاز يارگيری‌های تلافی جويانه از سوی پرسپوليس باشد.


برق شيراز – برق هم‌چنان قطع است

مهمترين فرآيند آمدن محمد عباسی به جای محمود ياوری به عنوان سرمربی است. شيرازی‌ها هنوز تحول خاصی در تيم انجام نداده‌اند و تنها به شدت از همشهری‌های خود در مقاومت به دليل مذاکره با بازيکنان‌شان ناراضی هستند.


پيکان تهران – حرکت در سکوت

در حالی که اخباری مبنی بر تحول داورزنی مديرعامل باشگاه وجود دارد، با اين حال به نظر می‌رسد ماندن علی‌اصغر مديرروستا قطعی شده و تاکنون جهانگير عسگری از نيروی زمينی و محمود پوراسدالله از نفت تاکنون با قراردادهای دو ساله به پيکان پيوسته‌اند و مرتضی عزيزمحمدی، محمدرضا طهماسبی و حسين معمار برای يک سال ديگر قراردادشان را تمديد کرده‌اند.


سايپای تهران – نارنجی‌های متفکر

گويا مربيان آلمانی بسيار سرسخت و يک دنده هستند، چرا که هنوز مذاکرات باشگاه سايپا با آنها بی‌نتيجه مانده است، البته پس از قطع گفتمان با يورگن کوهلر اکنون سايپايی‌ها مدعی هستند که تا روز يکشنبه سرمربی جديد را معرفی می‌کنند. صابر ميرقربانی نيز پس از آنکه تمامی باشگاه‌های بزرگ کشور از جمله پرسپوليس و استقلال تهران و سپاهان اصفهان را مورد بازديد قرار داد سرانجام برای يک سال با سايپا به توافق رسيد، ضمن آنکه ايمان رزاقی‌راد و سعيد بيگی نيز با قراردادهايی يک ساله به اين تيم پيوسته‌اند. مذاکرات علی دايی با ميرزاپور و کعبی نيز چند روزی خبرساز بود. سايپايی‌ها پس از تعيين سرمربی امکان دارد راهی آلمان يا ترکيه شوند.


مس کرمان – در رويای يک جام

با رفتن امير قلعه‌نويی، پرويز مظلومی هدايت مس را برعهده گرفت و خيلی زود فهرست نفراتش را در اختيار باشگاه گذاشت. کرمانی‌ها نيز که نشان داده‌اند از متمولان ليگ برتر هستند بلافاصله روح الله بيگدلی و مصطفی سيفی را از استقلال اهواز برای دو سال به خدمت گرفتند و در تازه‌ترين حرکت فرزاد آشوبی را نيز از پرسپوليس جذب کردند، آنها از ستار زارع و علی حمودی و زاهدی نيز به عنوان بازيکنان اطرف مذاکراه‌شان ياد می‌کنند. تاکنون مرتضی ابراهيمی و جلال اميريان نيز در مس ماندنی شده‌اند؛ اما، گويا برخلاف توافقات اوليه مهدی رحمتی قصد جدايی از کرمانی‌ها را دارد. مس کرمان از شنبه به سرعين اردبيل می‌رود و پس از آن روز ۲۰ تيرماه يا برای اردو به هامبورگ آلمان می‌رود و يا آنکه عازم ترکيه می‌شود.


مقاومت سپاسی شيراز – فوتبال شيرين می‌شود

گويا روزهای تلخ و بی‌پولی مقاومت سرآمده است، آنها پس از آنکه توانستند غلام پيروانی را به شيراز بازگردانند در حرکتی جديد شهرام گودرزی، ميرهانی هاشمی و هادی ايمانی را با قراردادی دو ساله از برق شيراز به مقاومت بياورند.


راه‌آهن تهران – لوکوموتيو می‌ماند

به نظر نمی‌رسد راه‌آهن در اين فصل از تهران خارج شود، آنها با ثبات به کارشان ادامه می‌دهند و تاکنون علی محمد دهقان از مقاومت شيراز، نادر غبيشاوی از ابومسلم، عليرضا جوادی‌پور از مقاومت تهران، بهنام بيرانوند از تربيت يزد را به همراه عليرضا افضلی و رضا معقولی از نيروی زمينی جذب کرده‌اند، ضمن آنکه حسين پاشايی، عليرضا نورمحمدی، امين ترکاشوند، گئورگ کاسپاروف، سهراب انتظاری، تياگو جوبننو داکينو و ابوذر رحيمی قراردادشان را با راه‌آهن تمديد کرده‌اندالبته به نظر می‌رسد کار يدالله اکبری نيز با راه‌آهن به پايان رسيده است.


ذوب آهن اصفهان - خبرها در راه است

قطع همکاری شوکه کننده با ذوالفقارنسب در نهايت به انتخاب منصور "ابراهيم‌زاده" به عنوان سرمربی ذوب آهن ختم شد. تاکنون محمد صلصالی، مصطفی صالحی‌نژاد و اسماعيل فرهادی برای دو سال ديگر قراردادشان را با اين تيم تمديد کرده‌اند و اين روزها نيز ابراهيم‌زاده به برزيل رفته است، شايد بتوانند بازيکنان جديدی را برای تيمش انتخاب کند. ذوب آهن روز ۲۳ تير عازم اردوی ترکيه می‌شود. البته به دنبال تغييرات در مديريت کارخانه ذوب آهن شايد خبرهای ديگری نيز درباره اين باشگاه در راه باشد!


پگاه گيلان - متارکه با دست‌نشان

خبر مذاکره نادر دست‌نشان با باشگاه تراکتورسازی به شدت مديرعامل پگاه را ناراضی ساخت و حتی او دست به اقدام متقابل زده و با مربيانی چون کربکندی و جلالی وارد مذاکره شد، شايد اين اختلافات در نهايت حل و فصل شده و دست‌نشان در پگاه بماند اما، به همان اندازه امکان دارد که اين اختلاف به جدايی دو طرف بيانجامد. در پگاه تاکنون محمدرضا مهدوی، علی‌ نظرمحمدی و عليرضا نظيف‌کار قراردادشان را تمديد کرده‌اند و دو بازيکن کامرونی تيم نيز به احتمال زياد به همراه گيلائوری ماندنی خواهند شد.


ملوان انزلی - کم خبر است

آنها به ماندن احمدزاده مطمئن هستند و پس از سفر او به ارمنستان صحبت‌هايی درباره جذب بازيکنانی از اين کشور و اردو در ايروان مطرح شد که تاکنون خبری از آن نشده است. بهترين خبر برای ملوان ماندن مازيار زارع است و البته رضا نيک‌نظر نيز از اين تيم جدا می‌شود.


سپاهان نوين اصفهان - فروشی است؛ فروشی نيست!

اين باشگاه هم مانند صباباتری در دو راهی سرنوشت باقی مانده و ا تفاق خاصی در آن نيفتاده است.


پيام خراسان - بازگشت عزيزی

مهمترين خبر برای تيم تازه ليگ برتری شده پيام انتخاب خداداد عزيزی به عنوان سرمربی بود. او بلافاصله حسين عبدی را همراه خود ساخت و تاکنون مهرداد مير و حميد مروی دو بازيکن قرضی اين تيم از صنايع اراک به پيام بازگشته‌اند، اين تيم تغييرات چندانی نداشته است و امروز برای اردويی هفت روزه به تهران می‌آيد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-06-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پلی‌اف ليگ برتر فوتبال: فولاد خوزستان در مشهد متوقف شد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-06-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سپاهان‌ نوين با شکست استيل آذين به ليگ‌ برتر فوتبال ايران صعود کرد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-06-04' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» چهره نخستين تيم صعود کننده به ليگ برتر فوتبال کشور فردا مشخص می شود، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» نگاه آماری به هفتمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران، مهدی زعيم زاده، بی بی سی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پرسپوليس فاتح ماراتن ليگ هفتم، به همراه مجموعه خبرهای اين ديدار، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37417

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نگاهی به بازار نقل‌ و انتقالات ليگ برتر فوتبال کشور، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016