"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

پرسپوليس فاتح ماراتن ليگ هفتم، به همراه مجموعه خبرهای اين ديدار، ايسنا

پرسپوليس تهران قهرمان هفتمين دوره‌ی رقابت‌های ليگ برتر فوتبال ايران لقب گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرخ‌پوشان پايتخت در ديداری ديدنی توانستند سپاهان اصفهان را با نتيجه ۲ بر يک شکست دهند. محسن خليلی و سپهر حيدری برای پرسپوليس و احسان حاج‌صفی برای سپاهان در اين ديدار گلزنی کردند.

ترکيب تيم پرسپوليس تهران: مهدی واعظی، کريم باقری، فرزاد آشوبی، حسين کعبی، محمد نصرتی، عباس آقايی، مسعود زارعی، پژمان نوری، نبی‌الله باقری‌ها، سپهر حيدری، محسن خليلی.

ترکيب سپاهان: مسعود همامی، هادی عقليی، عبدالوهاب ابوالهيل، عماد رضا، حميد عزيززاده، لوينيان، هادی جعفری، حسين کاظمی، سيدصالحی، هيثم کاظم، احسان حاج‌صفی.

نيمه اول:

سرخ‌پوشان پايتخت شروع کننده بازی در نيمه نخست هستند. حسين کعبی با حرکت از سمت چپ پرسپوليس اولين توپ را به روی دروازه سپاهان می‌فرستد اما، سانتر اشتباه او راهی جز خارج دروازه ندارد. سپاهان در دومين دقيقه بازی اولين آفسايد مسابقه را رقم زد.

اشتباه بازيکن خط دفاعی سپاهان در دفع سانتر مسعود زارعی از جناح راست؛ پرسپوليس را تا آستانه اولين گل خود پيش می‌برد اما، اين چنين نمی‌شود. قرمزهای پايتخت نخستين کرنر را روی دروازه سپاهان فرستاند.

کريم باقری همچون چند بازی اخير قرمزها، کارهای دفاعی را به فرزاد آشوبی و پژمان نوری واگذار کرده است و همچون سال‌های جوانی نقشی تهاجمی بر عهده دارد. آن‌چه در دقايق نخستين نيمه اول بيش از مشهود است حضور پرتعداد بازيکنان سپاهان در ضد حملات روی دروازه پرسپوليس است. ۹ دقيقه از زمان بازی می‌گذرد که داور بازی به نشانه‌ی اولين خطا در سوت خود می‌دمد. بازيکنان سپاهان مرتکب خطای هند شدند.

در پانزدهمين دقيقه بازی شوت از راه دور احسان حاج‌صفی از پشت محوطه‌ پرسپوليس از کنار دروازه سرخ‌پوشان پايتخت به بيرون می‌رود.

محسن خليلی به تلافی شوت حاج‌صفی از راه دور شوت زيبايی را راهی دروازه مسعود همامی سنگربان سپاهان می‌کند اما، اين بار توپ درون دروازه زردپوشان اصفهانی قرار می‌گيرد تا نخستين گل بازی شکل گرفته باشد. هنوز بازيکنان سپاهان به خود نيامده‌اند که حسين کعبی در محوطه جريمه آن‌ها سرنگون می‌شود، تماشاگران و نيمکت‌نشينان پرسپوليس اعتقاد به خطای پنالتی دارند اما، سعيد مظفری‌زاده داور بازی چنين نظری ندارد. سپاهانی‌ها همان توپ را روی دروازه پرسپوليس می‌فرستند تا ضد حمله خطرناکی شکل بگيرد اما راه به جايی نمی‌برد.

مهدی واعظی با تذکر داور بازی روبه‌رو می‌شود؛ مظفری‌زاده اعتقاد دارد واعظی سعی در تلف کردن وقت بازی دارد. تکل خشن حسين کعبی روی پای هادی عقيلی صدای سپاهانی‌ها را در‌می‌آورد؛ ويرا سرمربی سپاهان به شدت به اين صحنه معترض است. اين در حالی است که مظفری‌زاده اعتقادی به خطای بازيکن سرخ‌پوشان ندارد.

نيمه اول به نيمه نرسيده است که نيکبخت واحدی در پشت نيمکت سرخ‌ها مشغول گرم کردن خودش می‌شود. در بيست و سومين دقيقه بازی بهترين فرصت قرمز‌ها در نيمه نخست برای رسيدن به دومين گلشان از دست می‌رود. خليلی روی فرار خود توپ را تيرک افقی دروازه سپاهان می‌کوبد؛ در ادامه باقری نمی‌تواند توپ برگشتی را به گل تبديل کند و ضربه‌ی سر او از بالای دروازه سپاهان فرود می‌آيد.

زارعی اگرچه در کارهای هجومی همچون بازی‌های گذشته‌اش عالی ظاهر می‌شود در کارهای دفاعی ضعيف نشان می‌دهد. اشتباه او در دقيقه ۲۹ باعث می‌شود تا سپاهان بازی را به تساوی بکشد. پاس پشت دفاع حسين کاظمی به احسان حاج‌صفی می‌رسد تا بازيکن سپاهان پس از پشت سر گذاشتن زارعی و واعظی توپ را به گل تبديل کند. احسان حاج‌صفی و هادی جعفری بازيکنان اخطاری ميدان در نيمه نخست هستند.

نبی‌الله باقری‌ها ضربه‌ی اوت پرتاب شده سپهر حيدری را به دروازه سپاهان شکليک می‌کند اما همامی توپ را روی خط دروازه جمع می‌کند.

در دقيقه ۴۵ بازی خليلی ضربه‌ی کاشتی را از کنار دروازه سپاهان به اوت می‌فرستد.

نيمه دوم:

نيمه دوم با ورود عليرضا نيکبخت واحدی به جای محمد نصرتی مدافع آسيب ديده پرسپوليس شروع شد. سپاهان همچنان که آغازگر بازی در نيمه دوم است نخستين خطر جدی را روی دروازه پرسپوليس تدارک می‌بيند. شوت محکم حسين کاظمی در دقيقه ۴۶ با دفع مهدی واعظی روبه‌رو شد.

چند دقيقه پس از اين صحنه سيدصالحی با کار اضافه روی توپ موقعيت مناسبی را از تيمش می‌گيرد. اين درحالی است که بازيکنان سپاهان در موقعيت دو به دو روی دروازه پرسپوليس می‌توانستند به گل دوم خود دست يابند.

نيکبخت واحدی برای حضور روی دروازه سپاهان ۱۳ دقيقه فرصت نياز داشت او در دقيقه ۵۸ روی سانتر مسعود زارعی ضربه‌ی سری را روانه دروازه سپاهان کرد؛ اما ضربه سر او نه به قصد گشودن دروازه سپاهان که بيشتر به پاس شبيه بود؛ اما هيچ کدام از بازيکنان پرسپوليس روی اين صحنه روی دروازه سپاهان حضور ندارند تا سانتر پاس‌گونه‌ی نيکبت را به گل تبديل کند.

کريم باقری در دقيقه ۶۲ بازی با شوت بخت خود را برای گلزنی امتحان می‌کند اما اين توپ راهی خارج از زمين می‌شود. افشين قطبی برای افزايش قدرت تهاجمی تيمش ماته دراگه چويچ را به جای عباس آقايی به ميدان فرستاد. يک دقيقه بعد نيکبخت واحدی از پشت محوطه جريمه شوت ديگری را روانه دروازه سپاهان کرد اما شوت او به بالای دروازه رفت.

آنچه در نيمه دوم بيش از همه چيز مشهود است بازی احساسی قرمزهاست، تک روی زياد بازيکنان پرسپوليس باعث می‌شود تا عماد رضا در دقيقه ۶۷ بازی موقعيت مناسبی برای گلزنی پيدا کند اما شوت او از سمت چپ دروازه پرسپوليس به اوت رفت. ماته اگرچه در دقيقه ۶۹ برای پرسپوليس گلزنی کرد اما نيکبخت واحدی در موقعيت آفسايد قرار دارد و داور اين گل را مردود اعلام می‌کند.

محسن حميدی در دقيقه ۷۲ به جای سيدصالحی به ميدان رفت. پاپی هم به جای ابوالهيل به ميدان فرستاده شد تا تحرک سپاهان کم نشود. در دقيقه ۷۷ بازی اين حسين کعبی است که دروازه پرسپوليس را با تکی به موقع‌اش نجات می‌دهد او در دقيقه ۸۰ بازی جای خود را به حسين بادامکی داد.

در دقيقه ۸۲ بازی پرسپوليس روی ضربه آزاد محسن خليلی می‌توانست به گل برتری دست پيدا کند اما واکنش ديدنی همامی مانع از گلزنی دوباره محسن خليلی در اين بازی شد. ماته و خليلی در دقايق ۸۷ و ۸۸ دو موقعيت خوب گلزنی را برای پرسپوليس از دست می‌دهند. قرمزهای پايتخت در اين دقايق تنها به پيروزی و هجوم فکر می‌کنند. ويرا، جاوا موجوری را به جای عماد رضا به ميدان می‌فرستد تا نبض بازی را کند کند.

داور بازی در نيمه دوم هفت دقيقه وقت اضافه اعلام می‌کند. پرسپوليس از اين هفت دقيقه برای حمله و تهاجم روی دروازه سپاهان بهره می‌گيرد تا سرانجام در آخرين دقيقه وقت‌های تلف شده اين سپهر حيدری مدافع اصفهانی پرسپوليس باشد که با گلزنی به تيم هشهمری، تکليف هفتمين دوره رقابت‌های ليگ برتر فوتبال ايران جام خليج‌فارس را روشن کند.

ضربه‌ی کاشته فرزاد آشوبی در يک رفت و برگشت در محوطه جريمه به باقری رسيد و سانتر باقری با ضربه سر سپهر حيدری مهم‌ترين گل ليگ هفتم را رقم زد. به اين ترتيب افشين قطبی به وعده خود به هواداران پرسپوليس جامه عمل پوشاند و پس از علی پروين که در نخستين دوره رقابت‌ها پرسپوليس را به قهرمانی رسانده بود دومين مربی باشد که پرسپوليس را قهرمان ليگ برتر کرده باشد.

حسين کاظمی، ابوالهيل، محسن حميدی، عماد رضا، همامی و حيثم کاظم بازيکنان اخطاری سپاهان بودند. در پرسپوليس هم حسين کعبی و عليرضا نيکبخت واحدی با اخطار داور بازی روبه‌رو شدند.

***

جام قهرمانی ليگ برتر فوتبال به پرسپوليس اهدا شد

جام هفتمين دوره‌ی رقابت‌های ليگ برتر فوتبال ايران به تيم پرسپوليس اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در پی برتری ۲ بر يک تيم پرسپوليس در برابر سپاهان و کسب عنوان قهرمانی هفتمين دوره رقابت‌های ليگ برتر فوتبال، در مراسمی ويژه در ورزشگاه آزادی جام قهرمانی اين دوره از رقابت‌ها به تيم پرسپوليس تهران اهدا شد.

در اين مراسم "علی‌آبادی" رييس سازمان تربيت‌بدنی، علی کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال، اعضای هيات رييسه فدراسيون و هيات مديره باشگاه پرسپوليس حضور داشتند.

همچنين به هر يک از بازيکنان تيم پرسپوليس و اعضای کادر آن نيز مدال قهرمانی هفتمين دوره ليگ برتر اعلام شد.

***

حبيب کاشانی با تبريک قهرمانی به هواداران:
اين قهرمانی حق واقعی پرسپوليس بود
اين روز به يادماندنی در تاريخ پرسپوليس ماندگار خواهد شد

مديرعامل باشگاه پرسپوليس پس از کسب عنوان قهرمانی در هفتمين دوره‌ی رقابت‌های ليگ برتر فوتبال اين عنوان را به هواداران و بازيکنان تيمش تبريک گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حبيب کاشانی که علی رغم بيماری امروز در ورزشگاه آزادی حاضر بود و در جشن قهرمانی قرمزپوشان شرکت کرد، با تبريک اين قهرمانی به کادرفنی، بازيکنان و هواداران پرسپوليس تاکيد کرد که اين قهرمانی حق واقعی پرسپوليس بود.

کاشانی به خبرنگار ايسنا گفت: امروز روز بزرگی در تاريخ باشگاه پرسپوليس است. خوشحاليم که توانستيم قهرمانی اين دوره از رقابت‌ها را کسب کنيم.

کاشانی گفت: هواداران امروز حمايت خوبی از تيم کردند، ما مديون هواداران هستيم و قطعا اين روز به يادماندنی در تاريخ پرسپوليس ماندگار خواهد شد.

**يکصد هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی برای سلامتی مديرعامل پرسپوليس دعا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدجواد هاشمی اجرای مراسم جشن قهرمانی پرسپوليس را بر عهده داشت که در ابتدای برنامه از تماشاگران خواست تا برای سلامتی حبيب کاشانی دعا کنند که تمامی حاضران در ورزشگاه برای سلامتی او دعا کردند.

***

محسن خليلی و هادی اصغری مشترکا آقای گل ليگ هفتم شدند

هادی اصغری و محسن خليلی مشترکا عنوان آقای گلی هفتمين دوره‌ی رقابت‌های ليگ برتر فوتبال کشور را بدست آوردند.

به گزارش ايسنا، محسن خليلی با گلی که در ديدار برابر سپاهان به ثمر رساند ۱۸ گله شد و هادی اصغری بازيکن تيم راه آهن نيز با دو گلی که امروز در ديدار برابر شيرين فراز کرمانشاه به ثمر رساند، آمار گل های زده اش را به ۱۸ رساند تا به همراه مهاجم پرسپوليس مشترکا به عنوان آقای گلی اين رقابت‌ها دست يافت.

***

پرسپوليس بهترين تيم ليگ هفتم بود
قطبی:
امروز رويايی‌ترين روز عمرم بود
چنين صحنه‌هايی را در زندگی‌ام نديده بودم

افشين قطبی گفت: امروز رويايی‌ترين روز عمرم بود.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: بازيکنان من نمايش بسيار خوبی داشتند و من امروز بسيار خوشحالم. امروز رويايی‌ترين روز دوران مربی‌گری من بود.

وی افزود: پرسپوليس از ابتدای فصل تا انتها بهترين تيم بود و با ۶۵ امتياز قهرمان شد!

قطبی خاطرنشان کرد: بازيکنان ما برای پيروزی تمام احساس و توان‌شان را گذاشتند. از تمام مجموعه‌ی پرسپوليس که اگر بخواهم نام تمامی آنها را ببرم ساعت‌ها طول می‌کشد، تشکر می‌کنم. اما، فراموش نکنيد حبيب کاشانی و محمود خوردبين قلب خود را برای اين تيم دادند.

وی درباره‌ی بازی تيمش مقابل سپاهان اظهار کرد: ما حدس می‌زديم در لحظات پايانی بازی تيم‌ها دچار خستگی شوند و همين اتفاق درباره‌ی سپاهان افتاد و آنها چون تمرکز نداشتند گل خوردند.

قطبی درباره‌ی احتمال تمديد قراردادش با پرسپوليس اظهار کرد: فعلا می‌خواهم از اين احساس لذت ببرم و بعدا در اين مورد صحبت می‌کنم.

سرمربی تيم پرسپوليس درباره‌ی ابراز احساسات تماشاگران گفت: چنين صحنه‌هايی را در تمام عمرم نديده بودم با پرش‌هايم توانستم از ميان تماشاگران عبور کنم اما، به هيچ عنوان از اين موضوع ناراحت نيستم و بسيار خوشحالم که امروز اين احساسات تماشاگران را شاهد بودم. من اين قهرمانی را به هواداران تيم تقديم می‌کنم.

قطبی درباره‌ی مسايل فنی بازی تصريح کرد: ما پس از گل تا اندازه‌ای تمرکزمان را از دست داديم اما در نيمه‌ی دوم روی ضعف بازيکنان سپاهان حساب می‌کرديم و توانستيم با برخی تدابير اين تيم را شکست دهيم. در هر صورت اين قهرمانی حق پرسپوليس بود چرا که فرصت‌های بسياری را از دست داد و يک پنالتی صد درصد نيز برای تيم ما گرفته نشد.

***

قطبی:
مانند منچستر قهرمان شديم
پرسپوليس بزرگترين تيم آسياست
نزديک بود من هم سکته کنم؛ جوان‌ بودم و طاقت آوردم

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: پرسپوليس ثابت کرد بزرگترين تيم آسياست.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی در نشست خبری پس از پايان بازی اظهارکرد: اطمينان دارم امروز تمام پرسپوليسی‌ها و ايران از اتفاقاتی که در ورزشگاه آزادی افتاد، لذت بردند. پرسپوليس از ابتدای فصل نشان داد که بهترين تيم ليگ برتر است و واقعا استحقاق اين قهرمانی را دارد. من افتخار می‌کنم که سرمربی اين تيم هستم و کل مجموعه‌ی ما و بازيکنان همبستگی و همدلی خود را نشان دادند. بی‌ترديد بزرگترين سرمايه‌ی پرسپوليس مردم و هواداران بودند.

وی افزود: پرسپوليس نشان داد که بزرگترين تيم آسياست و باشگاه بزرگی است که به مرور به آنچه که در آسيا استحقاقش را دارد، در حال نزديک‌تر شدن است.

قطبی تصريح کرد: بازی بسيار مشکلی بود. آن هم در مقابل ۱۲۰ هزار تماشاگر و در مقابل تيم سپاهان که يکی از بهترين تيم‌های آسياست. آنها بازی شطرنج در فوتبال را به خوبی اجرا می‌کنند، با اين حال ما گل بسيار فوق‌العاده‌ای زديم و پس از آن نيز من از تصميم داور که از خطای مسلم پنالتی بر روی کعبی چشم پوشی کرد بسيار ناراحت شدم.

قطبی گفت: قهرمانی حق پرسپوليس بود و ما با توجه به احساس خطری که از تيم سپاهان داشتيم بسيار هوشمندانه بازی کرديم.

وی افزود: زمانی که بازی يک بر يک شد آنها به لاک دفاعی فرو رفتند و ما منتظر ضد حملات‌شان بوديم.

قطبی خاطرنشان کرد: من در سال ۱۹۹۹ در ورزشگاه نيوکمپ بازی منچستريونايتد و بايرن مونيخ را از نزديک مشاهده می‌کردم و آن لحظه‌ی تاريخی را که منچستر با دو گل دقايق پايانی قهرمان شد، احساس کردم. اما، آن موقع من فقط يک تماشاگر بودم و امروز به عنوان يک سرمربی اين احساس را تجربه کردم. طبيعی است که طعم و لذت آن بسيار متفاوت است.

قطبی در ادامه از حمايت‌های هيات مديره‌ و مديرعامل باشگاه پرسپوليس تشکر کرد و گفت: بايد از حميد استيلی به عنوان بردار کوچکترم تشکر کنم. من در جام جهانی ۹۸ به تيم ملی آمريکا کمک می‌کردم و گلزنی استيلی در آن بازی ما را از جام جهانی خارج کرد. اکنون پس از سال‌ها من و قطبی دست در دست يکديگر پرسپوليس را قهرمان کرديم. بی‌ترديد همکاری او، سعيد عزيزيان و تمامی کادرفنی و پزشکی پرسپوليس در اين قهرمانی تاثير داشت.

سرمربی پرسپوليس افزود: حبيب کاشانی و محمود خوردبين براثر فشار اين فصل سکته کردند و چيزی نمانده بود که من هم سکته کنم. اما، چون جوان‌تر بودم، طاقت آوردم.

قطبی درباره‌ی احتمال ماندنش در تيم پرسپوليس نيز گفت: من از سال ۲۰۰۲ به هيچ عنوان از فعاليت‌های فوتبالی جدا نبوده‌ام، بنابراين اکنون نياز به استراحت دارم و تنها می‌خواهم استراحت کنم. بايد بيشتر در اختيار خانواده‌ام باشم و پس از مشورت با آنها تصميم‌گيری می‌کنم.

وی افزود: در حال حاضر بسيار احساسی هستم اما، نمی‌خواهم با احساس تصميم بگيرم و برای ماندن در پرسپوليس قصد دارم تصميم‌گيری منطقی کنم.

قطبی در پايان گفت: در اين مدت هيچ گاه به قهرمانی پرسپوليس شک نکردم حتی يک ثانيه نيز در قهرمانی تيم ترديد نداشتم. شايد من ديوانه باشم که همواره از پيروزی خود مطمئنم. ما پس از تلخ‌ترين تجربه‌ی سال در اهواز بسيار منطقی کار کرديم و با وجود آن که شش امتياز از ما نيز کسر شد، اما باز هم قهرمان شديم. پرسپوليس با قلب شير و روحيه‌ی قهرمانی فاتح ليگ برتر شد.

***

خليلی:
اين قهرمانی با قهرمانی سايپا قابل مقايسه نيست
آقای گلی اکنون با قهرمانی پرسپوليس ارزش دارد

آقای گل ليگ فوتبال ايران گفت: از اين که توانستم قهرمانی ليگ برتر را با پرسپوليس تجربه کنم، بسيار خوشحالم.

محسن خليلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌اظهار کرد: من فصل گذشته با سايپا قهرمان ليگ برتر شدم. اما قهرمانی اين فصل به هيچ عنوان قابل مقايسه با سال گذشته نيست.

وی افزود: بسيار خوشحالم که با پرسپوليس قهرمان ليگ برتر شدم و اميدوارم هواداران را راضی کرده باشيم.

خليلی تصريح کرد: اين قهرمانی را به هواداران تقديم می‌کنيم. پرسپوليس از ابتدای فصل عملکرد خوبی داشت و شايسته‌ی رسيدن به مقام قهرمانی بود.

خليلی درباره‌ی ديدار مقابل سپاهان نيز گفت: می‌دانستيم که دشوارترين بازی فصل را برگزار می‌کنيم ما بايد حتما پيروز می‌شديم، پس از آن که گل اول را زديم مانند بازی‌های گذشته براثر يک اشتباه گل مساوی را خورديم. اما، بازيکنان ما نشان دادند که شخصيت قهرمانی دارند و در نهايت در آخرين لحظات پرسپوليس به حق خود رسيد.

خليلی درباره‌ی رسيدن به آقای گلی ليگ برتر نيز گفت: آقای گلی اکنون که با پرسپوليس قهرمان شديم ارزش دارد. هدف تمامی بازيکنان قهرمانی پرسپوليس بود. با اين حال از اينکه توانستم با گل‌هايم در اين موفقيت نقش داشته باشم، بسيار خوشحالم.

***

کريم باقری:
بايد قهرمان ليگ می‌شديم

کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس گفت: قهرمانی امسال حق پرسپوليس بود و ما به حق مان رسيديم.

کريم باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهارکرد: پرسپوليس با تلاشی که در طول فصل انجام داد امروز توانست از جايگاه قهرمانی‌اش دفاع کند. ما امسال فصل خوبی را پشت سر گذاشتيم و بازی‌های خوبی را انجام داديم. ما برای قهرمانی مبارزه می‌کرديم و به اين مهم دست يافتيم.

وی افزود: سپاهان تيم خوبی بود. من به اين تيم خسته نباشيد می‌گويم. تلاش من به عنوان بازيکن پرسپوليس نيز خوب بود و آنچه که از دستم برآمد برای پرسپوليس انجام دادم.

باقری گفت: اين قهرمانی حق پرسپوليس بود و ما بايد قهرمان می‌شديم که خوشبختانه اين مهم اتفاق افتاد.

مدافع پرسپوليس در ادامه با تقديم اين قهرمانی به هواداران گفت: از اينکه امروز هواداران ما را تنها نگذاشتند از آنها متشکرم. ما مزد حمايت‌های آنها را گرفتيم.

***

جشن قهرمانی در خيابان‌های اطراف ورزشگاه آزادی
اتوبوس پرسپوليس در احاطه‌ی هواداران

در حالی که دو ساعت از قهرمانی تيم فوتبال پرسپوليس گذشته اما در خيابان‌های منتهی به ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی همچنان در حال برگزار شدن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالی که اتوبوس حامل بازيکنان پرسپوليس در ميان طرفداران فراوان تيم فوتبال پرسپوليس احاطه شده، هواداران قرمز با روشن کردن فلاشرهای اتومبيل‌هايشان و به صدا درآوردن بوق به جشن قهرمانی می‌پردازند.

نيروهای انتظامی اوضاع را تحت کنترل دارند اما ترافيک شديدی در خيابان‌های اطراف ورزشگاه آزادی به وجود آمده است.

***

پس از قهرمانی تيم فوتبال پرسپوليس؛
شادی بسياری از بخش‌های تهران را دربر گرفت

پس از قهرمانی تيم فوتبال پرسپوليس، جشن و شادی بسياری از مسيرهای اصلی تهران را دربر گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از قهرمانی پرسپوليس در آخرين روز رقابت‌های ليگ برتر، شادی عمومی بسياری از مسيرهای اصلی شهر تهران را دربر گرفت، به طوری که بسياری از تماشاگران اين ديدار که از استاديوم آزادی به منازل خود می‌رفتند، در خيابان‌های تهران جشن و شادمانی برپا کردند.

طرفداران تيم پرسپوليس در خيابان‌هايی همچون آزادی و انقلاب و اتوبان‌های پرتردد تهران نه تنها ترافيک بسيار سنگينی را به وجود آورده بودند بلکه با کف زدن و سوت و بوق‌زدن‌های ممتد و سردادن شعارهايی در حمايت از تيم شان در حرکت هستند.

در اين ميان جمعی از مردم و به ويژه علاقمندان تيم سرخ‌پوش پايتخت با حضور در پياده‌روها، تماشاگران را همراهی می‌کردند.

هم‌اکنون که حدود ۳ ساعت از پايان بازی می‌گذرد، بسياری از خيابان‌های تهران و مسيرهای پرتردد مملو از جمعيت است که در خيابان‌ها به جشن و پايکوبی می‌پردازند.

در اين ميان بسياری از علاقمندان تيم پرسپوليس شعارهايی همچون "افشين امپراطور"، "پرسپوليس قهرمان آسيا" را سر می‌دهند.

هم‌اکنون در خيابان انقلاب مسير غرب به شرق خودروها و موتورسيکلت‌ها در حال حرکتند و مردم با پرچم‌ها و لباس‌های قرمز رنگ ديده می شوند.

در کنار شادی مردم و طرفداران تيم پرسپوليس ماموران نيروی انتظامی با قرار گرفتن در پياده‌روها آرامش عمومی را به شيوه‌ی قابل قبولی حفظ می‌کنند.

چهارراه وليعصر يکی از مکان‌های اصلی تجمع علاقمندان به فوتبال شده و ترافيک سنگينی در اين مسير به وجود آمده است که اين مساله با دخالت پليس و نيروهای ويژه در حال برطرف شدن است.

***

با پايان ماموريت اورژانس در بازی پرسپوليس و سپاهان اعلام شد:
بازی ۱۹۲ مصدوم برجای گذاشت
۲ تماشاگر در جريان بازی دچار حمله قلبی شدند

کار اورژانس تهران با انتقال ۲۵ مصدوم به بيمارستان و ۱۶۷ مورد درمان سرپايی در محل از ابتدا تا انتها بازی پرسپوليس و سپاهان به پايان رسيد.

دکتر مقصودی ـ معاون اورژانس تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا، اظهار کرد: ۱۹۲ نفر از ابتدا تا انتها بازی پرسپوليس و سپاهان مصدوم شدند که ۲۵ نفر از آن‌ها به بيمارستان فياض‌بخش منتقل شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اين‌که از بين مصدومان دو تماشاگر در جريان بازی دچار حمله قلبی شدند، تصريح کرد: اکثر حادثه‌ديدگان دچار تروما، فشار روحی و استرس شده‌ بودند.

وی خاطر نشان کرد: کليه عوامل امدادی اورژانس تهران شامل، ۱۸ آمبولانس، سه اتوبوس آمبولانس و دو موتور آمبولانس در ترافيک شديد شهر در حال برگشت به پايگاه‌ها هستند.

***

يک هوادار سپاهان دچار ضربه مغزی شد

مدير روابط عمومی باشگاه سپاهان گفت: در نتيجه‌ی درگيری تعدادی از هواداران پرسپوليس با سپاهان يک هواداران سپاهانی دچار ضربه مغزی شد.

باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا،‌ اظهار کرد: پيش از شروع بازی تعدادی از هواداران پرسپوليس با سپاهان با هم درگير شدند که در اثر آن يکی از هواداران سپاهان دچار ضربه مغزی شد و او پس از مصدوميت سريعا به بيمارستان فياض‌بخش منتقل شد.

وی افزود: در اين درگيری يک هوادار ديگرسپاهان از ناحيه چشم دچار آسيب‌ديدگی شديد شد و دو نفر از هواداران ديگر از دنده دچار شکستگی شدند که همگی آنها به بيمارستان فياض‌بخش منتقل شدند.

دکتر مقصودی، معاون اورژانس تهران با بيان اين که در نتيجه‌ی درگيری پيش از شروع بازی بين هواداران دو تيم ۲۲ نفر مصدوم شده‌اند،‌ گفت: از اين بين ۷ نفر به بيمارستان فياض‌بخش منتقل شده‌اند.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از ضربه مغزی شدن هوادار سپاهان گفت: تا بررسی پرونده‌های موجود نمی‌توان اظهارنظری کرد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم های فوتبال پگاه و ملوان در ليگ برتر ماندند، نفت سوخت، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تا ساعت ۱۲ برای ديدار تيم‌های پرسپوليس و سپاهان ‪ ۷۰‬هزار نفر به ورزشگاه آزادی رفته اند، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شش ساعت تا ديدار پرسپوليس - سپاهان: بيش از ۳۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی، بليت طبقه اول ناياب شد، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سعيد مظفری‌زاده داور پرسپوليس - سپاهان، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ۷ هزار پليس امنيت روز بازی پرسپوليس و سپاهان را تامين می‌کنند، فارس
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36922

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پرسپوليس فاتح ماراتن ليگ هفتم، به همراه مجموعه خبرهای اين ديدار، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016