"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-11-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

حبيب کاشانی در گفتگوی تفصيلی با مهر: افشين قطبی را به تيم ملی می دهيم، تکليف "پرسپوليس" يا "پيروزی" را مشخص می کنيم

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: حبيب کاشانی که به گفته خودش تنها ۱۳۲ روز است مدير ورزشی شده ، با توجه به حضور در يک باشگاه بزرگ و معمولا پر حاشيه در اين مدت کوتاه عملکرد و اقدامات مثبتی داشته که بسياری از مديران باسابقه ورزش ايران نتوانسته اند در ساليان متمادی به موفقيت های او دست پيدا کنند.
حبيب کاشانی ، منتخب مردم پايتخت در دو دوره اخير شورای شهر، درشرايطی وارد هيئت مديره باشگاه پرسپوليس شد که خيلی ها او را مديری غير ورزشی ناميدند، انتصابش را سياسی دانسته و انتقادات زيادی را نيز به حضور وی وارد کردند. اما با نگاهی به نتيجه گيری پرسپوليس و مقايسه با رقيب ها، عملکرد مديرعامل فعلی باشگاه پرسپوليس در زمانی کمتر از پنج ماه، از او مديری محبوب و موفق ساخته که حالا تيمش در صدر جدول ليگ برتر قرار دارد و برای هر بازی پرسپوليس هم بيش از ۵۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی می رود.

کاشانی در اين مدت کوتاه برخی رسم های غلط را از فوتبال ايران پاک کرده ، بعد فرهنگی و اخلاقی را تقويت کرده و پايه گذار روش های جديد برای جذب اسپانسر و درآمدزايی در باشگاه شده است. مديرعامل باشگاه پرسپوليس با حضور در خبرگزاری مهر به سوالات فراوانی پاسخ داد که گزيده آن را می خوانيد:

بی انصافی نمی کنم
اولين سوال مهر از حبيب کاشانی اين است: اين ۱۳۲ روز در باشگاه پرسپوليس برای شما چگونه گذشت؟

کاشانی: من فکر نمی کنم اين دوران برای من سخت گذشته باشد. اگر بگويم بد گذشته، بی انصافی است. آدم وقتی وظيفه ای را قبول می کند بايد برای رضای خدا و مردم سعی کند آن را به نحو احسن انجام دهد. در اين بين امکان دارد مشکلاتی به وجود آيد، اما وقتی کار برای رضای خدا باشد خستگی ندارد.

چشم بسته کارم را شروع نکردم
مديرعامل پرسپوليس که حالا ديگر با زير وبم فوتبال بيشتر آشنا شده است ادامه می دهد: من زمانی که به پرسپوليس آمدم چشم بسته کار را شروع نکردم. می دانستم اين تيم چقدر مشکل دارد، بدهی دارد، قهرمانی ليگ و جام حذفی را از دست داده و شرايطش کاملا بحرانی است. من و ديگر دوستان آمديم که کاری انجام دهيم. در اين بين حاشيه و مشکلات کم نيست اما کم لطفی است اگر بگوئيم خسته شديم يا مشکلات به ما فشار آورده و...

باشگاه پرسپوليس در قراردادها برنده نبود
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در خصوص مشکلات عديده اين باشگاه گفت: زمانی که کار را شروع کرديم باشگاه مشکلات عديده ای داشت. تعدادی از بازيکنان قراردادشان تمام شده بود و هنوز با بازيکنان تسويه حساب نشده بود، زمين تمرين نداشتيم. متاسفانه با بازيکنان قراردادهای بسته شده بود که قابل دفاع نبود و من حداقل در چند سال اخير قراردادی نديدم که باشگاه در آن برنده بوده باشد.

وی با تاکيد براينکه در زمان حضورش درباشگاه پرسپوليس اصلاح قراردادها و حفظ منافع باشگاه در اولويت کارها قرار گرفته است، ادامه داد: متاسفانه اين مورد طی چند سال گذشته از سوی باشگاه رعايت نشده است که سعی ما بر اين بوده به نوعی اين مشکل را برطرف سازيم.

پرسپوليس ۳ زمين تمرين دارد
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با اشاره به اقداماتی که در اين باشگاه طی دوران مديريت وی صورت گرفته است، گفت: در يکی از مهمترين اقدامات با مساعدت رئيس جمهور و وزير پيشين نفت تيم ما صاحب يک زمين تمرين مناسب شد. علاوه بر آن دو زمين شهدای شرکت واحد و غروی هم در اختيار باشگاه است تا تيم های مختلف از آن استفاده کنند.

در ثبت قراردادها حقوق باشگاه را در نظر می گيريم
حبيب کاشانی ادامه می دهد: امروز اگر قراردادی با بازيکنی منعقد شده حقوق باشگاه و حقوق افراد درنظر گرفته شده است. تا امروز تعهدات مالی باشگاه را انجام داديم. امروز قراردادی که با اسپانسر بستيم مشخص است. رقم اين قرارداد نسبت به فصل گذشته ۲ برابر شده است. امسال با يک شرکت آلمانی قرارداد بستيم که در حدود ۲۰۰ هزار دلار به ما مايحتاج ورزشی داده است. حالا ديگر مشکل سفرهای هوايی ما ، اسکان تيم در شهرستانها و ... حل شده است. امسال برای اولين بار با پيشکسوتان باشگاه قرارداد بستيم و به آنها به عنوان مربيان تيم های پايه حقوق و مزايا تعلق گرفته است. امروز تيم های پايه ما زمين دارند و چندين اتفاق مثبت ديگر که امسال رخ داده است.

منبع درآمد ثابت نداريم
حبيب کاشانی که مثل همه مديران قبلی مشکل مالی را عمده ترين مشکل باشگاه پرسپوليس می داند از نداشتن منبع درآمد مشخص و تاثير گذار گلايه می کند: امروز نداشتن منبع درآمد ثابت برای باشگاه پرسپوليس يک مشکل بزرگ است. نداشتن يک ورزشگاه اختصاصی، استفاده نکردن از حق پخش تلويزيونی، نداشتن امتياز فروش بليت و... از مهمترين مشکلات ما و ديگر باشگاه هاست.

تيم پرسپوليس را به باشگاه تبديل می کنيم
کاشانی همچون ديگر مديران ورزشی کشورمهمترين آرمان خود را تبديل تيم پرسپوليس به باشگاه عنوان کرد و افزود: سعی ما بر اين است که از چارچوب تيم پرسپوليس خارج شويم و به باشگاه تبديل شويم و تيم های مختلف را تحت پوشش خود بگيريم. می دانيم که در اين راه کار سختی پيش رو داريم اما بايد تلاش کنيم تا به خواسته مان برسيم.

به جای استفاده از منابع دولتی بهتر است خودکفا شويم
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در خصوص مهمترين اقدامات اين باشگاه در جهت استفاده از حق پخش تلويزيونی مسابقات گفت:من شنيدم که اقداماتی در اين مورد صورت گرفته و آقای هاشمی رفسنجانی دستوراتی داده اند و مدير صداوسيما وقت هم قول همکاری داده اند. بايد تلاش کنيم که در يک نشست چند جانبه و تعامل اين مسئله را حل کنيم و منافعی را برای باشگاه ها ايجاد سازيم. به نظر من باشگاه ها بايد به جای استفاده از منابع دولتی بهتر است خودکفا عمل کرده و با برنامه ای منظم بودجه لازم را تهيه کند. يکی از راهکار های رسيدن به اين هدف استفاده از حق پخش تلويزيونی است که ما و ديگر باشگاه های درصدد رسيدن به حقوق خود در اين زمينه هستيم.

باری برای مديران آينده نمی گذاريم
کاشانی در پاسخ به اين پرسش که "آيا توانايی را داريد که از دوران مديريت خود ثمراتی خوب به يادگار بگذاريد؟"، گفت: ما در ابتدای حضور در باشگاه پرسپوليس يک قولی به خود داديم که زمان جدايی از اين باشگاه باری را برای مدير بعدی نگذاريم. همه اقداماتی هم که انجام می دهيم در همين راستاست.

نمی خواهم گذشته را شخم بزنم
عضو هيئت مديره باشگاه پرسپوليس از پرداختن به چگونگی حضور خود در اين باشگاه و مسائلی که پيرامون آن به وجود آمد، خودداری کرد و گفت: من عادت ندارم گذشته را شخم بزنم و به عقب بازگردم . اين سئوال می تواند حاشيه ايجاد کند و اتفاقات گذشته را زنده کردن به نفع پرسپوليس و ورزش نيست. بهتر است از کنار آن بگذريم و به جلو نگاه کنيم. ببينيم پرسپوليس کجا هست، چه می خواهد و آينده اش چيست .

هر وقت بگويند، می روم
حبيب کاشانی خودش را سرباز اين نظام می داند و معتقد است در هر لباسی بايد به مردم خدمت کرد. او می گويد: هر وقت بگويند هر جا برو کار خودم را می کنم. من از قديم هيچ وقت وارد حاشيه نشدم. در ۴ سال اول شورای شهر حتی يکبار تلويزيون نرفتم، درهيچ خبرگزاری پا نگذاشتم. تا زمانی که سخنگو نبودم از گفتگو با خبرنگاران اجتناب می کردم اما وقتی هيئت مديره باشگاه اين وظيفه را برعهده من گذاشت، مجبورم در حيطه انجام وظيفه درتعامل با خبرنگاران باشم. الان هم برای جدايی از باشگاه مشکلی ندارم و هر وقت بگويند ۱۰ دقيقه بعد باشگاه را تحويل می دهم.

خيلی از ضربات پرسپوليس به بيادی خورد
کاشانی درپاسخ به اين پرسش که "چرا نقش بيادی در فعاليت های اخير باشگاه کمرنگ شده است؟"، گفت: بيادی دوست ۲۷ ساله من است. ما در يک محله زندگی می کنيم، در يک مدرسه باهم کار می کرديم، در يک پايگاه بسيج حضور داشتيم و هميشه باهم بوديم. قدمت دوستی ما زياد است. البته ايشان استاد من است و من شاگردشان هستم. در حال حاضر هم آقای بيادی در باشگاه حضور دارد. در يک برهه زمانی فعاليت ايشان چشمگيرتر بود و خيلی از ضربات و مشکلات به ايشان خورد تا ما به کارمان برسيم. جا دارد از زحمات وی تشکر کنم چرا که در ابتدای کار بار سخنگويی را بر دوش کشيد.

بانک های دولتی برای پرسپوليس حساب باز نمی کنند
وی در ادامه از کمک هايی که در زمان مديريت محمد انصاری فرد به باشگاه پرسپوليس شده بود، ياد کرد و در پاسخ به اين پرسش که چرا کمک های دولت در اختيار اين باشگاه قرار نمی گيرد، گفت: با توجه به حجم مطالبات باشگاه پرسپوليس بانک های دولتی برای اين باشگاه حساب باز نمی کنند. خود باشگاه هم مايل نيست اين کار صورت پذيرد چون طلبکارها می توانند با حکم دولتی ازحساب باشگاه برداشت کنند.

به يک بانک يک ميليارد تومان بدهکاريم
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در ادامه از بدهی يک ميليارد تومانی اين باشگاه به يکی از بانک های دولتی خبرداد و افزود: در زمان مديران پيشين باشگاه وامی ۶۰۰ ميليون تومانی ازيکی از بانک های دولتی دريافت شده است که به علت عدم پرداخت به موقع اقساط، رقم بدهی به يک ميليارد تومان افزايش پيدا کرده است. در حال حاضر پرونده اين بدهی باز است و سعی داريم به نحوی آن را تعديل کنيم.

حضور سعيدلو پشتوانه ای قوی برای ماست
وی حضورعلی سعيدلو معاون اجرايی رئيس جمهور درهيئت مديره باشگاه پرسپوليس را مغتنم خواند و گفت: امکان اينکه آقای سعيد لو مستقيم به تيم کمک کند نيست اما حضور و ارتباط ايشان با دولت برای هرباشگاه پشتوانه ای قوی به شمار می آيد. البته ايشان در دوران مديريت قبلی باشگاه پرسپوليس توانسته بود کمک هايی برای باشگاه بگيرد.

بدهی ها تعيين تکليف می شود
کاشانی در خصوص برگزاری مجمع عمومی باشگاه پرسپوليس، گفت: من در آخرين جلسه هيئت مديره رقم تقريبی بدهی ها را به آقای سعيدلو و ديگراعضا هيئت مديره باشگاه ارائه کردم. بايد ايشان با آقای علی آبادی هماهنگی های لازم را به عمل آوردند که بتوانيم مجمع عمومی باشگاه را که پس از سال ۸۲ تا به امروز تشکيل نشده است را برگزار کنيم. قطعا در مجمع عمومی باشگاه برای بدهی ها تعيين تکليف می شود. منظور من از تعيين تکليف بدهی صحت و سقم و يا نحوه پرداخت آن است. باشگاه پرسپوليس ۱۲ ميليارد تومان بدهی دارد که تمام تلاش ما اين است با تشکيل مجمع اين بدهی ها را در دوران مديريت خود به صفر برسانيم تا باشگاه روند عادی اش را دنبال کند.

طرح علی آبادی مشکلات مالی ما را برطرف می کند
وی با استقبال از طرح ويژه محمد علی آبادی در استفاده از پتانسيل هواداران برای حل مشکلات مالی، افزود: رياست سازمان تربيت بدنی طرح بسيار خوبی را برای کمک به باشگاه استقلال و پرسپوليس ارائه کردند که اگر اين طرح درست پيش برود در مدت زمان مديريت خود می توانيم مشکلات را برطرف کرده و بدهی ها را پرداخت کنيم. آقای علی آبادی طرحی داده که قرار است يک کار گروه متشکل از نمايندگان باشگاه های استقلال و پرسپوليس چگونگی اجرای آن را بررسی کرده و نسبت به عملياتی شدن آن اقدام کنند.

برنامه نباشد رقم بدهی ها افزايش می يابد
وی درباره چگونگی کاهش ميزان بدهی های باشگاه پرسپوليس گفت: اگر برنامه نباشد طبيعی است که رقم بدهی ها افزايش پيدا می کند. اگر در ابتدای سال مديران باشگاه برنامه کوتاه مدت، ميان مدت، بلند مدت را تعيين و به تصويب سازمان برسانند ديگر نمی توانند سليقه ای عمل کنند و مجبورند در چارچوب برنامه ای که به تصويب سازمان رسيده هزينه کند. آنها اگرهم غير از اين عمل کنند، کارشان تخلف محسوب شده و مشمول پيگيری قانونی است. به همين خاطر مديران باشگاه سعی می کنند در چارچوب برنامه و قانون گام بردارند.

تکليف "پرسپوليس" يا "پيروزی" را مشخص می کنيم
هواداران پرسپوليس هنوز نمی دانند نام باشگاه شان "پيروزی" است يا "پرسپوليس"؟، کاشانی در اين باره می گويد: در اساسنامه نام باشگاه نوشته شده است: "باشگاه فرهنگی ورزشی پيروزی داخل پرانتز پرسپوليس." در اين رابطه اگر قرار باشد نام باشگاه تغيير کند لازم است که اساسنامه آن اصلاح شود. اساسنامه پيش بينی لازم را در اين خصوص دارد. شايد يک روز به صورت فراخوان از هواداران بخواهيم که نام مورد علاقه خود را بگويند و براين اساس يکی از نام های "پيروزی" يا "پرسپوليس" را انتخاب کنيم.

تمام مطالبات بازيکنان پرداخت شده است
حبيب کاشانی در ادامه گفتگوی خود با گروه ورزشی خبرگزاری مهر تاکيد می کند که پرسپوليس اين فصل به تعهدات مالی خود عمل کرده است و بازيکنان طلبی از باشگاه ندارند: در فصل جديد تمام تعهدات باشگاه به بازيکنان و مربيان پرداخت شده و حتی از برنامه خود پيش هم هستيم. اميدواريم بتوانيم اين روند را تا پايان فصل حفظ کنيم.

کاشانی در پاسخ به اين سئوال که چطور هزينه های خود در فصل جاری را تامين کرده ايد، گفت: تا به امروز نيازهای مالی تيم را با دريافت رقم قرارداد از حامی مالی باشگاه، کمک های افراد حقيقی و حقوقی و آخرين کمک سازمان تربيت بدنی مرتفع کرده ايم.

پاسخگويی به ابهامات حضور قطبی
مديرعامل باشگاه پرسپوليس به اتهاماتی که به افشين قطبی و مسائل جانبی حضور وی در ايران وارد می شود هم اشاره کرد و برای هميشه وضعيت سرمربی تيم فوتبال اين باشگاه را مشخص کرد: اجازه بدهيد يک واقعيت را بگويم. اگر من که در خارج از کشور هستم احساس کنم خودم مشکلی دارم حتما از آمدن به داخل کشور امتناع می کنم. در مورد قطبی هم اين امر صادق است. اما متاسفانه يک عده منافع شان از اين حضور به خطر افتاده و چنين مسائلی را مطرح می کنند. روزی که تصميم گرفتيم از قطبی استفاده کنيم دو هدف داشتيم. اول دنبال کادر فنی ايرانی بوديم و استفاده از توانمندی و دانش يک مربی واجد شرايط ايرانی را می پسنديديم که در اين ميان قطبی به دانش روز دنيا آگاهی دارد. تجربيات خوبی هم دارد. مهمتر از همه ايرانی است و ايران را دوست دارد و با تمام وجود برای خدمت آمده است. از دانش ايشان استفاده می کنيم و از حضورش در پرسپوليس خوشحاليم. ايشان با کمترين حاشيه کار کرده اند و يک آدم حرفه ای و آشنا به وظايفش است. بدون حاشيه فقط و فقط کار خودش را می کند. اميدوارم مدت حضورايشان در ايران بيشتر از يک سال باشد و ما کماکان از دانش او در کنار خود استفاده کنيم. آنهايی هم که می خواهند حاشيه سازی کنند و او را به مسئولان گذشته نسبت دهند خيالشان راحت باشد که قطبی آن آدمی نيست که آنها فکر می کردند. اين قطبی با فردی که مورد نظر آنهاست کاملا فرق می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قطبی را به تيم ملی می دهيم
حبيب کاشانی همچنان از سرمربی پرسپوليس حمايت می کند. اما زمانی که پای منافع ملی به ميان می آيد حاضر است به خاطر تيم ملی از پرسپوليس بگذرد. او در مورد حضور قطبی در تيم ملی می گويد: منافع ملی برای ما ارجح است و اگر باشگاه احساس کند که حضور قطبی می تواند به تيم ملی کمک کند از کمک کردن دريغ نخواهد کرد. سربلندی و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی وظيفه هر فرد ايرانی است و مطمئن باشيد اگر نياز باشد قطبی را به تيم ملی خواهيم داد.

لطف خدا پرسپوليس را صدرنشين کرده است
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با تشکر از کادر فنی و بازيکنان تيمش، صدرنشينی اين تيم را لطف خدا می داند: ما خودمان قبول داريم که ممکن است بهترين تيم حال حاضر ايران از همه جهات نباشيم. اما به لطف خدا در اين مدت خوب نتيجه گرفته ايم و صدرنشين هستيم. اميدوارم اين روند ادامه داشته باشد و پرسپوليس بتواند خواسته ميليونها هواداراش را عوض کند.

با فوتبال به بهشت می رويم
حبيب کاشانی در پايان گفتگو با مهر خوشحالی مردم را لذتی می داند که با هيچ چيز قابل قياس نيست. او حتی زمانی که يکی از روزنامه ها قصد چاپ کاريکاتورش را داشت در صورتی اجازه چاپش را داد که چند نفر را بخندند. کاشانی از خوشحالی هواداران هم می گويد: رضای خدا هم در خوشحال کردن بندگان خدا است. من بارها به بازيکنانم گفته ام که با فوتبال می توانيم به بهشت برويم. به اين مورد اعتقاد دارم. زمانی که ما نتيجه می گيريم و ميليونها هوادار پرسپوليس خوشحال می شوند نهايت لذت من است. چه لذتی بيشتر از اين است که شما بتوانی با خوشحال کردن مردم رضای خدا را بدست بياوريد.

هواداران بدانند پس از مرگ يکی به سراغشان می رود
باشگاه پرسپوليس بعد از حضور حبيب کاشانی مسائل فرهنگی را پررنگ تر از قبل پيگيری می کند. حضور کاشانی و اعضای باشگاه در منزل هواداری که در دربی ۶۳ جانش را از دست داد از جمله اين فعاليت های مثبت و ماندگار بود. کاشانی در اين مورد می گويد: اين کوچکترين کاری بود که بايد می کرديم. وظيفه ما بود به منزل اين هوادار برويم و به خانواده اش تسليت بگوييم. فرقی هم نمی کند استقلالی باشد يا پرسپوليسی. با اين کار هواداران پرسپوليس اطمينان خطار پيدا می کنند که به خطار تيمی جانشان را به خطر می اندازند که بعد از مرگشان يکی سراغ خانواده شان می رود و يادش را گرامی می دارد. اميدوارم همه ما بتوانيم در بحث های فرهنگی از يکديگر سبقت بگيريم و دست ورزشکاران از کار افتاده وبی بضاعت را بگيريم.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-11-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پرسپوليس با شکست مس‌کرمان صدرنشينی‌اش را تثبيت کرد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» محمد نصرتی: هيچ اختلافی در تيم نمی‌بينم، خيال هواداران از صدرنشينی پرسپوليس راحت باشد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» افشين قطبی: نظم تيمی مهمتر از نام بازيکنان است، به خاطر مسايل درون تيمی "شيث" را خط زدم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» به‌ پرسپوليس‌ تعهد دارم‌ اما... نوری: تمام‌ خاطرات‌ فوتبالم‌ متعلق‌ به‌ ملوان‌ است، خبر ورزشی‌
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گفتگو با افشين قطبی: پيروزی و شکست در تمام ديدارها دست خودمان است، حريفان بايد سيستم خود را با پرسپوليس وفق دهند، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34793

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حبيب کاشانی در گفتگوی تفصيلی با مهر: افشين قطبی را به تيم ملی می دهيم، تکليف "پرسپوليس" يا "پيروزی" را مشخص می کنيم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016