"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفتگو با افشين قطبی: پيروزی و شکست در تمام ديدارها دست خودمان است، حريفان بايد سيستم خود را با پرسپوليس وفق دهند، ايسنا

افشين قطبی

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

ده بازی بدون شکست و صدرنشينی با ۲۴ امتياز. طبيعی است که افشين قطبی نتايج و وضعيت پرسپوليس را "محشر" بنامد. اما با نزديک شدن به هفته‌های پايانی نيم فصل اول ليگ برتر بازی‌های سخت پرسپوليس با تيم‌های بالای جدول هم آرام آرام فرا می‌رسد. هرچند پرسپوليس هفته گذشته با شکست استقلال اهواز يکی از اين حريفان را از پيش‌رو برداشت اما، رويارويی با ملوان در انزلی نيز شرايط ويژه‌ای دارد. پرسپوليس در حالی روز پنج‌شنبه به آمار ۶۰۰ بازی در ليگ ايران می‌رسد که می‌خواهد همچنان رکورد شکست ناپذيری‌اش را حفظ کند.

گفت‌وگوی افشين قطبی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) را در زير می‌خوانيد:

* وضعيت پرسپوليس در آستانه‌ی بازی با ملوان چگونه است؟
- مثل تمام هفته‌های گذشته وضعيت پرسپوليس عالی و محشر است. با اين نتايج بازی‌ها نه تنها هواداران که حتی منتقدان هم راضی شده‌اند. آنهايی که می‌گفتند پرسپوليس زيبا بازی نمی‌کند و تيمی کاملا نتيجه‌گراست در بازی گذشته با استقلال اهواز نمايش عالی پرسپوليس را ديدند. بازيکنان ما در آن بازی نمايش خيره کننده داشتند و نشان دادند که بی‌دليل نيست پرسپوليس در صدر جدول ليگ قرار گرفته است.

* در آن بازی شما مزد جسارت و شهامت خود را گرفتيد؟
- کمتر مربی در آن شرايط تصميم به کاستن تعداد مدافعان و افزودن يک مهاجم می‌گيرد اما، ما با آن تصميم که نتيجه‌ای عالی داشت، نشان داديم که هدفمان هميشه و در هر شرايطی کسب ۳ امتياز است. تيمی که می‌خواهد قهرمان شود بايد چنين روحيه‌ای داشته باشد. بايد ميل و انگيزه پيروزی در چهره تمام اعضای تيم حتی نزد بازيکنان ذخيره هم ديده شود که خوشبختانه در اين مدت توانستيم اين روحيه را به کل تيم تزريق کنيم، اين يک امتياز بسيار مثبت و ويژه برای پرسپوليس است.

* اين روحيه و انگيزه هفته به هفته هم با تداوم پيروزی‌ها ادامه يافته است؟
- درست است. طبيعی است که با گذشت زمان بازيکنان با يکديگر هماهنگ‌تر شده و شناخت و آشنايی بيشتری با تاکتيک موردنظر مربيان پيدا می‌کنند. وقتی از نظر فنی به نقطه ايده‌آل نزديک می‌شويم، همزمان با آن روحيه و انگيزه بازيکنان تقويت می‌شود. در چنين شرايطی تيم به آرامش و قدرت کافی رسيده و می‌توان با اميدواری به آينده آن نگريست.

* آيا در خانه ملوان هم اين جسارت و شهامت را حفظ کرده و بازی هجومی را به نمايش خواهيد گذاشت؟
- هميشه همين طور بوده و خواهد بود. ما هميشه در تمام بازی‌های ليگ به دنبال ۳ امتياز هستيم و برايمان تفاوتی ندارد که ميزبان باشيم و يا ميهمان. همانطور که در سه ديدار خارج از خانه خود پيروز بوده‌ايم در اين بازی هم برای پيروزی تلاش می‌کنيم. بايد عملکرد صددرصدی پرسپوليس در بازی‌های خارج از خانه را در اين هفته نيز ادامه داده و صدر جدول را حفظ کنيم. برای رسيدن به اين هدف برنامه‌های تمرينی ويژه‌ای را تنظيم کرده و خود را کاملا آماده کرده‌ايم. سعی داريم تا با حفظ هماهنگی و سازماندهی گروهی خود ملوان را نيز شکست دهيم.

* تغييراتی هم در ترکيب و سيستم بازی خود خواهيد داشت؟
- ترکيب تيم به دليل بازگشت نيکبخت واحدی، آقايی و آشوبی و همچنين غيبت نصرتی دستخوش تغيير خواهد شد. البته نمی‌توان از هم اکنون درباره ترکيب تيم صحبت کرد و هر بازيکنی که در تمرينات آماده‌تر باشد در اين بازی به ميدان می‌رود. اما سيستم بازی پرسپوليس هيچ تغييری نخواهد داشت. اعتقادی به تغيير سيستم بازی تيم خود ندارم و با همان سيستم بازی‌های گذشته‌مان به مصاف ملوان می‌رويم. ما با اجرای دقيق اين سيستم می‌توانيم نتايجی خوب بدست آوريم. اين حريفان هستند که برای رويارويی با پرسپوليس بايد تغيير سيستم داده و خود را با بازی ما وفق دهند.

* از ملوان چقدر شناخت داريد؟
- فيلم بازی‌های اخير ملوان از دوشنبه به دستم رسيده و آن را به دقت آناليز کرده‌ام. آن را به بازيکنان نيز نشان خواهيم داد تا از نحوه بازی حريف و بازيکنان روبرويشان کاملا آگاه شوند. مشکلی از بابت شناخت حريف نداريم و می‌دانيم که يک بازی سخت ديگر را پيش رو داريم. اما همه ما می‌دانيم که پيروزی در اين ديدار به بازی و تلاش خودمان بستگی دارد و اين ما هستيم که بايد با حفظ تمرکز و سازماندهی تيمی شرايط بازی را به نفع خود تغيير دهيم.

* مهاجمان سرعتی استقلال اهواز از فضای خالی پشت سر پژمان نوری استفاده کرده و حتی به گل نيز رسيدند. شايد رفتن نوری به خط هافبک برای پرسپوليس مثمرثمرتر باشد؟
- قبول دارم که در آن بازی مهاجمان حريف از اين فضا بارها صاحب موقعيت شده و دفاع ما را آزار دادند. اما من هنوز هم به بازی پژمان اعتقاد دارم. او يکی از بهترين مدافعان است که عملکرد بسيار خوبی در اين ده هفته داشته و از او کاملا راضی هستم. يک مربی خوب هيچ گاه به خاطر اشتباه در يک بازی و يا يک نمايش بازيکن‌اش را نيمکت نشين نمی‌کند. پژمان در داربی يکی از بهترين‌های ميدان بود و همگان بازی خوب او را ديدند. هر بازيکنی در طول مسابقه ليگ دچار اشتباه می‌شود اما، شک ندارم که اين اشتباهات ديگر تکرار نمی‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* و اما اشتباهات متعدد رودباريان و گل‌هايی که پرسپوليس در دو بازی گذشته دريافت کرده است.
- رودباريان در سه بازی به دليل برخی اشتباهات گل‌های بدی را خورد اما، همه می‌دانيم که او يک دروازه‌بان حرفه‌ای است. او انگيزه و تلاش زيادی در تمرينات دارد وخود بهتر از هر کسی از ضعف‌های خود آگاه است. نبايد تنها اشتباهات و ضعف‌های او را در بازی‌ها ديد. رودباريان تاکنون چند موقعيت تک به تک را از مهاجمان حريف گرفته است.

* در اين ده هفته کدام يک از حريفانتان بيشتر پرسپوليس را آزار داده و حريف سرسخت‌ترين برايتان بوده‌اند؟
- تمام هر ده بازی ما در اين چند ماه سخت و دشوار بوده است. انتخاب در اين ميان کار دشواری است و نمی‌توانم يک تيم را نام ببرم. رقابت بسيار نزديکی ميان تيم‌ها وجود دارد و تاکنون همه حريفان ما بازی‌های خوبی را برابر پرسپوليس انجام داده‌اند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حرف های حسين بادامکی، محسن خليلی و محمد نصرتی پس از ديدار با استقلال اهواز، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» افشين قطبی پس از پيروزی بر استقلال اهواز: بازيکنان من نشان دادند که دل شير دارند! ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پرسپوليس ۱۰ نفره استقلال اهواز را شکست داد، هواداران پرسپوليس به قطبی لقب امپراتور دادند، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» استيلی: به پرسپوليس بايد تسليت بگوييد! دربی را آناليز کنند تا معلوم شود چه کسی خوش شانس بود، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم فوتبال پرسپوليس در ديدار مقابل استقلال با پيراهنی جديد به ميدان می‌رود، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34607

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگو با افشين قطبی: پيروزی و شکست در تمام ديدارها دست خودمان است، حريفان بايد سيستم خود را با پرسپوليس وفق دهند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016