"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

افشين قطبی: من مورينيو نيستم، اول به دنبال نتيجه هستيم تا بازی زيبا، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس گفت: وقتی مربی قصد فعاليت در تيم بزرگی مانند پرسپوليس را دارد، بايد بداند که تيمش بايد در هر بازی برنده باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی در نشست مطبوعاتی باشگاه پرسپوليس گفت: وقتی يک مربی قصد فعاليت در تيم بزرگی مانند پرسپوليس را دارد، بايد بداند که اين تيم با اين تاريخ و هوادار در هر بازی پيروز باشد. اطمينان دارم که با کمک خوردبين، کاشانی، استيلی و مرزبان پرسپوليس می‌تواند تيمی باشد که بازی‌های تماشاگر پسندی را انجام دهد. من تا به حال در چهار جلسه تمرينی پرسپوليس حضور داشته‌ام و خوشبختانه بازيکنانی را در تيم می‌بينم که دوست دارند ياد بگيرند.

وی با ابراز رضايت از بازيکنانی که جذب پرسپوليس شده‌اند گفت: فوتبال مانند زندگی است. در بعضی زمان‌ها همه چيز بر وفق مراد است و بعضی وقت‌ها نيز اين چنين نيست. مهم اين است که پرسپوليس در پايان فصل قهرمان ليگ می‌شود. بسياری به من می‌گويند که نگو که پرسپوليس قهرمان ليگ خواهد شد؛ اما، من به دليل اعتقادی که به تيمم دارم می‌خواهم از هم‌اکنون بگويم که تيمم قهرمان است. در واقع من برای همين کار به اين جا آمده‌ام. می‌خواهيم با کمک کادر مديريتی، فنی و بازيکنان تيمی را بسازيم که فوتبال ايران را عوض کند.

قطبی ادامه داد: بازيکنان ايرانی احساس و تکنيک خوبی دارند و از فيزيک خوبی نيز بهره می‌برند. آن‌ها بايد تنها در مسايل تاکتيکی و استفاده از ضربات ايستگاهی بهتر باشند و آن گاه تيم‌های ايرانی می‌توانند با بزرگ‌ترين تيم‌های جهان مسابقه بدهند.

وی با ابراز رضايت از وضعيت باشگاه گفت: کاشانی همه چيز را از بيرون زمين درست کرده است. او سخت تلاش می‌کند که بيرون از زمين همه چيز برای پرسپوليس صحيح باشد و ما نيز در تلاشيم که درون تيم همه چيز به خوبی پيش برود. دوست دارم که بار ديگر تاکيد کنم که پرسپوليس امسال قهرمان ليگ خواهد شد و بازيکنان نيز برای همين سخت تلاش می‌کنند. هواداران پنج سال پرسپوليس را تشويق کردند؛ اما نتوانستيم قهرمان شويم. امسال آنها ما را تشويق می‌کنند و ما نيز قهرمان می‌شويم.

خبرنگاری به کارنامه‌ی قطبی اشاره کرد و گفت: «شما در کارنامه‌تان تنها سابقه‌ی سرمربيگری تيم دانشگاه يو سی ال ای آمريکا را در پرونده داريد و در بيش‌تر تيم‌ها آناليزور بوديد، با اين وجود چقدر به موفقيت در پرسپوليس اميدواريد؟» که قطبی نيز در پاسخ گفت: اين اطلاعاتی که شما داريد اشتباه است. من بيست ودو سال در فوتبال کار کرده‌ام و هر چه در اين مدت پول درآورده‌ام، از فوتبال بوده است. من بيست ودو ساله بودم که مدرسه فوتبالی را ايجاد کردم که بسياری از بازيکنان اين مدرسه به بازيکنان حرفه‌يی تبديل شده‌اند. يک سال نيز سرمربی يک تيم دسته دومی بودم. در تيم دانشگاهی نيز که يکی از بهترين‌ تيم‌های آمريکا بود در ۱۱۴ بازی به ۱۰۰ پيروزی رسيديم و در سن ۴۳ سالگی سه بار جام جهانی را تجربه کرده‌ام. در جام‌جهانی ۹۸ و ۲۰۰۲ تنها عنوانم آناليزور بود؛ اما من مربی آمريکا و کره‌ی جنوبی بودم. پس از آن به تيم سامسونگ رفتم و پس از اين تيم مربی تيم ملی کره‌ی جنوبی در جام جهانی۲۰۰۶ بودم. مورينيو نيز زمانی که در پورتو بود تنها يک مترجم بود و پس از آن به عنوان مدير تيم جوانان بارسلونا انتخاب شد. پس از اين سمت با پورتو قهرمان اروپا شد و پس از آن چلسی را قهرمان انگلستان کرد. من مورينيو نيستم؛ اما اگر در فوتبال خوش فکر باشی و تجربه‌ی خوبی نيز داشته باشی می‌توانی مربی يک تيم بزرگ شوی. فکر نمی‌کنم برای سن چهل و سه سالگی رزومه‌ی بدی داشته باشم.

قطبی در پاسخ به اين سوال که آيا شما يک مربی نتيجه‌گرا هستيد گفت: تيم‌های ايرانی بازيکنان تکنيکی خيلی بزرگی دارند؛ اما در فوتبال مدرن نتيجه بسيار مهم است. متاسفانه تيم‌های ايرانی از جمله تيم ملی ايران سازماندهی خوبی در خط دفاع و حمله ندارند و نخستين چيزی که برای من مهم است، سازماندهی ساختار حمله و دفاع است. در تمرينات پرسپوليس ديدم که بازيکنان می‌توانند همه حمله کنند؛ اما، آن‌ها همگی نمی‌خواهند که دفاع کنند. ما اگر می‌خواهيم در يک بازی به پيروزی برسيم، اول بايد دفاع کنيم و پس از آن است که می‌توانيم به فکر پيروزی باشيم. در سال‌های قبل قشنگ بازی کردن بسيار مهم بود؛ اما هم اکنون در پرسپوليس می‌خواهيم فوتبال مدرن بازی کنيم. ضمن آن که می‌توانيم هم پيروز شويم و هم زيبا بازی کنيم؛ اما اين به صرف زمان زيادی نياز دارد و بازی مقابل صنعت نفت نخستين گام ما خواهد بود.

خبرنگاری از قطبی پرسيد که آيا قرار بود در ابتدا به عنوان مدير فنی پرسپوليس بياييد که او نيز گفت: در صحبت‌هايی که انجام داده بودم، گفته بودم که اگر قرار باشد به ايران برگردم می‌خواهم به عنوان سرمربی در پرسپوليس فعاليت کنم.

خبرنگاری به نقل قولی از قطبی اشاره کرد که او در گفت‌وگويی که در زمان حضورش در مالزی به چاپ رسيده بود گفته بود:« منتظر يک سورپرايز باشيد» که قطبی نيز با خنده پاسخ داد: در مالزی مدام خبرنگاران ايرانی با من تماس می‌گرفتند. حتی يک ساعت مانده به ديدار برابر عراق با من تماس می‌گرفتند. نمی‌دانستم که چه کاری بايد انجام دهم. می‌خواستم تلفنم را دور بياندازم؛ اما سورپرايز من اين است که هم‌اکنون اين جا هستم.

قطبی در پاسخ به اين سوال که آيا نمونه‌ای از حضور يک مربی در حالی که تنها پنج روز تا شروع ليگ باقی مانده سراغ داريد گفت: در فوتبال حرفه‌ای تا به حال مواردی پيش آمده که يک مربی شب قبل از بازی به يک تيم وارد می‌شود. با اين حال در پرسپوليس کادر فنی خوبی حضور دارند که تمامی اعضا يکديگر را دوست دارند و ما در اين چهار روز مانند برادر شده‌ايم. تفکرمان يکی است و می‌خواهيم پرسپوليس هميشه پيروز باشد. در فوتبال حرفه‌ای تمام اعضای کادر فنی می‌توانند صحبت کنند ؛اما تصميم گيرنده‌ی آخر خود من هستم.

وی درباره‌ی ديدار برابر صنعت نيز گفت: در بازی‌های اول بر اساس سيستمی که استيلی و مرزبان کار کرده‌اند، مقابل حريفان قرار خواهيم گرفت و انتخاب يازده بازيکن به عهده‌ی کادر فنی است. اطمينان دارم که در بازی‌ برابر صنعت نفت به پيروزی می‌رسيم.

قطبی بار ديگر درباره‌ی تفکر نتيجه‌گرايی‌اش مورد پرسش قرار گرفت که قطبی نيز گفت: فوتبال مانند پازل است. وقتی تيمی خوب ايجاد می‌شود، آن تيم هميشه پيروز است. در بعضی مواقع نمی‌توان خوب بازی کرد، چرا که در اين اوقات فوتبال مانند اسپاگتی است. ما در ابتدا به دنبال کسب نتيجه و پس از آن به دنبال بازی خوب خواهيم بود.

وی درباره‌ی هواداران پرسپوليس نيز گفت: تا به حال در عمرم چنين هوادارانی را در هيچ جای دنيا نديده‌ام. در کره می‌گفتند که بهترين تماشاگران متعلق به اين کشور است؛ اما هم‌اکنون من می‌گويم پرسپوليس بهترين تماشاگران دنيا را دارد. باور اين که هواداران از آبادان و تبريز به تهران می‌آيند تا تمرين تيم را تماشا کنند، باور نکردنی است. ما برای آن‌ها تمام تلاش خود را خواهيم کرد. می‌بريم و خوب نتيجه می‌گيريم و فکر می‌کنم در بيشتر بازی‌ها نيز قشنگ بازی کنيم.

يکی از خبرنگارهای خانم از قطبی پرسيد چه قولی به هواداران زن پرسپوليسی می‌دهيد که قطبی نيز گفت: اولين چيزی که می‌خواهم بگويم اين است که ما همه برای اول شدن در ليگ می‌جنگيم. من روزی که به پرسپوليس آمدم، گفتم که تمام قلب و خونم را به پرسپوليس می‌دهم. در زمان کودکی تمام زندگی‌ام فوتبال بود. در اتاقم يک راديو داشتم و جورابی را به صورت توپ درآورده بودم. زمانی که از راديو بازی‌های پرسپوليس پخش می‌شد و کلانی، پروين و خوردبين گل می‌زدند من با آن جوراب شوت می‌زدم. فوتبال مانند عشق است و مردم را دور هم جمع می‌کند. خوشحالم که چنين هوادارانی داريم.

خبرنگاری پرسيد چه فاکتورهايی را در پرسپوليس ديده‌ايد که قول قهرمانی می‌دهيد؟ قطبی پاسخ داد: وقتی تيمی می‌خواهد قهرمان شود بازيکنان بسيار مهم هستند. در مدت چهل روز که از تمرينات گذشته، فضای بسيار مثبتی در تيم وجود دارد. من در تمرينات چيزهايی را می‌بينم که شايد هر کس نتواند آنها را ببيند. من با گاس هيدينکی کار کردم که پس از ده دقيقه نشستن بر روی نيمکت متوجه می‌شد که کدام بازيکن خوب بازی می‌کند و کدام بازيکن بد. ادوکات نيز مربی بود که هميشه پيروز بود. فکر می‌کنم با کار کردن در کنار چنين مربيانی چيزهای زيادی را آموخته‌ام که می‌توانم آن را به تيم وارد کنم. ما بازيکنان و مديريت خوبی داريم. ضمن آن که از هواداران فراوانی برخورداريم. اين بسيار مهم است که من صحبت از قهرمانی می‌کنم. اين صحبت من را بازيکنان می‌خوانند. از آن‌ها می‌خواهم که بفهمند ما يک وظيفه داريم و آن قهرمانی پرسپوليس است.

سرمربی پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که فکر می‌کنيد پس از چه هفته‌ای پرسپوليس به روند طبيعی دست يابد گفت: تقريبا چهار تا شش هفته طول می‌کشد تا يک تيم به شرايط باثبات دست يابد؛ اما چون تيم تمرينات خوبی داشته و در انتخاب بازيکنان نيز به صورتی مناسب عمل کرده‌ايم، فکر می‌کنم که اين زمان برای پرسپوليس کمتر باشد. ما بازيکنان بسيار خوبی داريم. نمونه‌ی آن نصرتی و باقری هستند که سطح بالايی از شرايط فوتبالی و حتی انسانی را بروز می‌دهند. اين دو مثالی هستند که در کل تيم گسترش پيدا می‌کنند.

وی درباره‌ی شناختش از فوتبال ايران گفت: پيش از آمدنم به ايران، اطلاعات خوبی از فوتبال ايران و پرسپوليس پيدا کرده‌ام. ضمن آن که دوستان بسياری داشته‌ام که پيش از آمدنم با آنها مشورت کردم و از اين که هم اکنون اين جا هستم، بسيار خوشحالم. مطمئن باشيد کسی که قلبش ايرانی است و احساس بسيار خوبی نسبت به ايران دارد، بسيار تلاش خواهد کرد که پرسپوليس موفق شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قطبی درباره‌ی حضور چهار دروازه‌بان در ترکيب پرسپوليس و اين که پرسپويس در سه پست از بازيکنان غير تخصصی استفاده می‌کند گفت: زمانی که در اين جا فصل نقل و انتقالات بود، من در جام ملت‌ها بودم و در آن زمان با پرسپوليس در حال مذاکره بودم. استيلی در بالاترين سطح در ايران فوتبال بازی کرده و اگر کسی قرار باشد از بازيکنان ايران شناخت داشته باشد، آن استيلی است. من به او گفتم که به شما اعتماد دارم و شما می‌توانيد بازيکنانی را انتخاب کنيد. هم اکنون نيز از انتخاب‌ها رضايت دارم. ما دو جای خالی داريم که در انتخاب بازيکنان نيز دقت خواهيم کرد. تيم بزرگی مانند پرسپوليس به دو دروازه‌بان سطح بالا و يک دروازه‌بان جوان نياز دارد و در آخر ما سه دروازه‌بان خواهيم داشت. ضمن آن که تيمی داريم که بالانس خوبی دارد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» کاشانی: سيدافشين قطبی نسبتی با خاندان طاغوت ندارد، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حميد استيلی: با قطبی فصل موفقی را پشت سر خواهيم گذاشت، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» افشين قطبی پس از ورود به تهران: سی‌ سال منتظر اين فرصت بودم، بازيکنان پرسپوليس را به خوبی می‌شناسم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-08' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» افشين قطبی کره جنوبی را ترک کرد، قطبی وسايلش را به باشگاه پرسپوليس ارسال کرد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حبيب کاشانی: بازيکنان پرسپوليس را با نظر افشين قطبی به خدمت گرفتيم، ايرنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34045

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افشين قطبی: من مورينيو نيستم، اول به دنبال نتيجه هستيم تا بازی زيبا، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016