"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

حميد استيلی: با قطبی فصل موفقی را پشت سر خواهيم گذاشت، ايسنا

- حرکت ما آهسته و پيوسته است
- با سه دروازه‌بان وارد ليگ می‌شويم


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

تحولات تيم فوتبال پرسپوليس کماکان اين تيم را در رأس اخبار فوتبال کشور قرار داده است. ورود افشين قطبی به ايران بزرگترين وعده‌ی مديرعامل پرسپوليس بود که در آخرين ساعات پنج شنبه شب هفته گذشته تحقق يافت و سرمربی اين تيم با پاسپورت ايرانی از طريق آمستردام وارد تهران شد.

به گزارش ايسنا، حميد استيلی مربی پرسپوليس که در طول اين مدت و بدون سروصدا به آماده سازی تيم مشغول بود پس از اردوی بروجرد که آخرين مرحله از اردوهای آماده سازی تيم قرمزپوش پايتخت قبل از ليگ هفتم بود، درباره آخرين تحولات اين تيم به گفت و گو نشسته است؛ مربی جوان و بازيکن باتجربه و باسابقه کشورمان که در اين فصل نقش ويژه ای را در کنار افشين قطبی در کادر فنی تيم عهده دار خواهد بود.

*با ورود قطبی به ايران خيلی از شايعات پايان يافت؛ حضور افشين قطبی در تيم پرسپوليس را چگونه می بينيد؟
- قطعا حضور آقای قطبی می تواند به تيم پرسپوليس کمک قابل توجهی کند. تجاربی که وی ساليان سال با تيم های مختلف جهان از جمله تيم ملی آمريکا و تيم کره جنوبی داشته و تجربه حضور مداوم در جام های جهانی می تواند به موفقيت ما کمک کند.

* از زمانی که نام قطبی مطرح شد شايعات زيادی را درست کردند که با آمدن او اين شايعات نيز تمام شد؛ اما، خيلی ها می گويند قطبی شناخت مناسبی از فوتبال ايران و تيم پرسپوليس ندارد. اين موضوع اشکالی ايجاد نمی کند؟
_ انتقال اين شناخت به وی، بر عهده ماست؛ کادر فنی تيم اطلاعات لازم را به قطبی منتقل می کند و به خاطر اعتماد متقابلی که بين ما وجود دارد از اين نظر مشکل وجود نخواهد داشت. مهم اين است که هدف همه ما سربلندی و موفقيت تيم پرسپوليس است. ما داريم کار تيمی انجام می دهيم و قطبی در رأس اين امر به عنوان سرمربی خواهد بود و ما هم پشت او هستيم، شب و روز داريم به خاطر سر بلندی پرسپوليس زحمت می کشيم، از مديريت باشگاه گرفته تا کادر فنی، پزشکی، تدارکات و خود بازيکنان، به اميد خدا فصل با موفقيتی را پيش رو خواهيم داشت.

* در فصل نقل و انتقالات به اهدافی که مورد نظرتان بود رسيديد؟ و از خريد هايتان راضی هستيد؟
_ خريدهای امسال، خريدهای خوبی بودند؛ تقريبا در تمام جناح هايی که مشکل داشتيم توانستيم بازيکنان خوبی را جذب کنيم، بازيکنانی که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی جزء بهترين ها هستند. اوايل فصل نقل و انتقالات همه می گفتند که پرسپوليس موفق نخواهد بود اما حرکت ما حرکتی آهسته و پيوسته بود و در نهايت هم به بار نشست و تا نود درصد به آن چيزهايی که می خواستيم رسيديم.

*گفته بوديد در خط حمله، پرسپوليس به بازيکن نياز دارد، برای اين موضوع فکری شده است؟
_ بله، پرونده نقل و انتقالات ما در مقطع کنونی با جذب يک فوروارد بسته می شود و در خطوط ديگر هم کمبودی نداريم، الونگ هم تمديد کرده و از اين هفته در تمرينات شرکت می کند.

* پرونده سهميه بازيکنان ليگ برتری با خريد حسن رودباريان بسته شد؛ حضور چند دروازه بان را در تيم پرسپوليس چه طور می بينيد؟
_ بارها گفته ايم که ما بر اساس نيازهايمان خريد کرديم و مسائل ديگر کمتر در آن نقش داشته و دارند. رودباريان دروازه بان خوبی است که از لحاظ فنی کاملا به کارمان می آيد؛ فرشيد کريمی ، مهدی واعظی و عليرضا حقيقی هم در اردوی بروجرد با رودباريان جور شدند و رابطه خوبی با هم دارند و همه دارند وظيفه خودشان را انجام می دهند. در اين باره اصلا مورد حاشيه ای نداريم و در نهايت هم کادر فنی نظر می دهد که کدام دروازه بان شرايطش ايده آل است و درون دروازه قرار می گيرد.

* پرسپوليس با چهار دروازه بان فصل را شروع می کند ؟
_ نه، ما سه دروازه بان بزرگ داريم و حقيقی که دروازه بان اميد ماست؛ عزيزيان، مربی دروازه بان های تيم تصميم نهايی را دراين باره می‌گيرد. به احتمال زياد با سه دروازه‌بان پا به مسابقات می گذاريم.

* اردوی بروجرد جايگزين اردوی خارجی پرسپوليس شد. اين اردو چه طور بود در بروجرد به اهدافی که در نظر داشتيد رسيديد؟
_ ما برای اين تاريخ روی اردوی خارج از کشور برنامه ريزی کرده بوديم، اما بعد به اين نتيجه رسيديم که داخل کشورمان هم شرايط ايده آلی برای برگزاری اردو و انجام تمرينات وجود دارد، محيطی که بتوانيم در آرامش تمرين کنيم و از لحاظ تغذيه و امکانات شرايط خوبی داشته باشيم. به همين خاطر اردوی بروجرد انتخاب شد که هم از لحاظ هزينه صرفه جويی شد و کمکی بود برای باشگاه و هم از نظر امکانات، زمين، هتل و تغذيه شرايط بسيار خوبی داشت و بچه ها روزهای خوبی را پشت سر گذاشتند؛ در اين اردو هدف ما اين بود که در کنار تمرينات چند بازی تدارکاتی را انجام بدهيم که اين بازی ها در کاشان و بروجرد انجام شد و باعث شد بچه ها شناخت خوبی از هم پيدا کنند. در اردوی بروجرد علاوه بر کارهای تاکتيکی کارهای بدنی را نيز پشت سر گذاشتيم و توانستيم تا حدود زيادی به اهدافمان برسيم. از روز يکشنبه هم تمريناتمان را در کنار قطبی شروع می کنيم.

* شرايط تيم پرسپوليس در آستانه‌ی بازی با صنعت نفت آبادان چطور است؟
_ تيم شرايط بسيار خوبی دارد، همه بازيکنان آسيب ديده امان به فرم ايده آل برگشته اند و فقط فرهاد خيرخواه مانده که آن هم يکشنبه در تمرينات گروهی شرکت می کند. انسجام و تيم بودن را به معنای حقيقی پيدا می کنيم و تلاش همه ما اين است که به دور از حاشيه فقط و فقط به موفقيت پرسپوليس فکر کنيم . مسئله مهمی که در پرسپوليس اتفاق افتاده جريان پيدا کردن شخصيت خوب تيمی در بين بچه های تيم است؛ تفکرات بچه ها چه به لحاظ فردی و چه به لحاظ گروهی تغيير قابل توجهی داشته و شخصيت خوبی در تيم حاکم شده است. همه اين ها هم به وجود نيامده مگر با تلاش کادر فنی، خود بازيکنان و از همه مهم تر حرکت و عملکرد مديرعامل باشگاه. همه اين ها مسائلی است که وابسته به هم است و در کنار هم باعث شده شرايط تيم شرايط مطلوبی باشد.

* در بازی های تدارکاتی از بازيکنان جوان و اميد خيلی استفاده می کرديد، بازيکنی بوده که نظر کادر فنی را جلب کرده باشد و برای فصل جديد به تيم اضافه شود؟
_ ما اين شانس را به بچه ها داديم که در اردوی بروجرد در کنار ما باشند و حتی در بازی های دوستانه هم خيلی خوب از آن ها استفاده کرديم؛ هر کدام که بتوانند جواب اعتماد ما را بدهند در آينده حتما جذبشان می کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* و در آخر می رسيم به بازی اول پرسپوليس در ليگ برتر؛ هفته اول با تيم صنعت نفت آبادان بازی داريد، فکر می کنيد بتوانيد طلسم ناکامی های سال های گذشته پرسپوليس را در بازی اول بشکنيد؟
_ ما در اين چند سال اخير هميشه در بازی اول به مشکل برخورديم ؛ اين بار در برابر تيم خوب صنعت نفت با مربی با تجربه اشان، قاسم پور به ميدان می رويم که اميدواريم بتوانيم يک بازی خوب و جوانمردانه در برابرشان انجام دهيم؛ برای اين بازی يک نفر از تيم پرسپوليس وظيفه آناليز بازی ها و تمرينات تيم صنعت نفت را بر عهده داشته، تا اطلاعات لازم درباره اين تيم در اختيار سرمربی و کادر فنی قرار دهد، کاری که البته حتما آن ها هم درباره ما انجام داده اند، چون پرسپوليس بيشتر در معرض ديد است، شناخت آن ها ممکن است بيشتر باشد، به هر حال ما کار خود را انجام می دهيم و اميدواريم شروع خوبی داشته باشيم.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» افشين قطبی پس از ورود به تهران: سی‌ سال منتظر اين فرصت بودم، بازيکنان پرسپوليس را به خوبی می‌شناسم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-08' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» افشين قطبی کره جنوبی را ترک کرد، قطبی وسايلش را به باشگاه پرسپوليس ارسال کرد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حبيب کاشانی: بازيکنان پرسپوليس را با نظر افشين قطبی به خدمت گرفتيم، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» افشين قطبی: برای سفر به تهران گذرنامه و رواديد ندارم، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-04' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» جزئيات جديدی از قرارداد افشين قطبی مشخص شد، فارس
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34025

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حميد استيلی: با قطبی فصل موفقی را پشت سر خواهيم گذاشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016