"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-06-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

سکوت علی دايی شکست: در مملکت ما عادت به نخبه کشی دارند، مهر

* آرزويم اين است که يک بار ديگر پيراهن تيم ملی را برتن کنم


علی دايیعلی دايی کاپيتان پيشين تيم ملی فوتبال کشورمان که پس از رقابتهای جام جهانی در مورد اتفاقات تيم ملی سکوت کرده بود با گذشته نزديک به يکسال از اين رويداد سکوت خود را شکست و به ناگفته های بسياری اشاره کرد.
به گزارش خبرنگارمهر، مهاجم پرافتخار فوتبال ايران پس از حضور در رقابتهای جام جهانی ناخواسته با بازيهای ملی خداحافظی کرد اما آرزو دارد يکبار ديگر پيراهن تيم ملی را برتن نمايد و برای هميشه با بازی در مستطيل سبز خداحافظی کند.

بهترين گلزن تاريخ فوتبال ايران و جهان پس از اينکه با سايپا عنوان قهرمانی ششمين دوره ليگ برتر را بدست آورد يکبار ديگر خود را در فوتبال ايران تثبيت کرد.

علی دايی که پس از برطرف شدن مشکلاتش با شبکه سوم سيما و عادل فردوسی پور در برنامه تلويزيونی نود شرکت کرده بود صحبت هايش را از باشگاه سايپا آغاز کرد و گفت: ابتدا بايد ازهيات مديره باشگاه سايپا تشکر کنم که در شرايط بحرانی که پس از جام جهانی برايم به وجود آمده بود به من اعتماد کردند. در آن شرايط بعضی از رسانه ها که رابطه خوبی با من نداشتند به واسطه مخالفت شان با من مدعی بودند بايد فوتبال خود را در شموشک ادامه دهم! با اين حال سايپا، استقلال اهواز، ذوب آهن و راه آهن برای جذبم ابراز تمايل کردند که نشان لطف مديران اين باشگاه هاست و از آنها تشکر می کنم.

کاپيتان پيشين تيم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان ساخت : من هميشه به نظر مربيانم احترام گذاشته ام و در زمانی که لورانت سرمربی سايپا بود هيچ وقت به نيمکت نشينی خود اعتراض نکردم. در ابتدای فصل بنا به دلايل تاکتيکی در چند بازی روی نيمکت نشستم اما هيچ اعتراضی نکردم. برخلاف آنچه عنوان می شد که دايی در کار مربيان دخالت می کند اما به هيچ عنوان در کارمربی ورود نمی کردم. چون می دانستم يک روز خودم مربی خواهم شد وهمانطور که دوست ندارم کسی درکارم دخالت کنم درکارمربيان خود نيز دخالت نکرده ام.

دايی با تاکيد بر اينکه مديران سايپا تنها از او حمايت کرده و در امورات فنی تيم اختيارتام به وی داده بودند، اذعان داشت : بازی برابر پرسپوليس استارت خوبی برای ما بود که توانستيم در ادامه مسابقات ليگ برتر به خوبی کار کنيم. در اين بازی بازيکنان من به اعتماد بنفس و خودباوری رسيدند و دريافتند که می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

وی رفاقت بازيکنان را رمز موفقيت تيمش خواند و افزود : در مقطعی از فصل تيم سايپا وارد حاشيه شد که من در بروز اين حاشيه ها بی تقصير نبودم. در بازی برابر پرسپوليس تيم من تنها به واسطه يک پنالتی که هنوز هم به صحت آن اعتقاد ندارم بازی را مساوی کرد. پس از اين بازی من با صحبت های خود به حاشيه ها دامن زدم و اظهاراتی عليه آقای دنيزلی داشتم که از وی عذرخواهی کردم. حالا برخودم واجب می د انم که از آقای شيث رضايی نيز عذرخواهی کنم. او با اينکه درجريان بازی کارهای انجام داد که من درعمرم نديده بودم اما برخود واجب می دانم به دليل اظهارات خود پس ازبازی پرسپوليس - سايپا از وی عذرخواهی کنم.

سرمربی تيم فوتبال سايپا با اشاره به اين نکته که "هميشه اشتباهات خود را گردن گرفته ام" تاکيد کرد : نبايد دربازی پرسپوليس - سايپا با شيث رضايی برخورد می کردم. گرچه هنوز هم اعتقاد دارم به عمد اور ا نزدم و تنها برای رها کردن خود از دست شيث، سرم به سمت او رفت اما با اين حال برخود واجب می دانم از رضايی عذرخواهی کنم.

دايی با اشاره به خداحافظی ناگهانی اش از فوتبال خاطرنشان ساخت : هيچ کس نمی دانست که می خواهم پس از بازی سايپا - مس کرمان از دنيای فوتبال خداحافظی کنم. حتی خانواده ام نيز از اين تصميم بی خبر بودند. من قصد داشتم پس از جام جهانی خداحافظی کنم اما به دليل اتفاقاتی که پس از اين مسابقات رخ داد اجرای اين تصميم چند ماهی به تعويق افتاد.

وی ادامه داد : با اينکه شايعاتی در خصوص جدايی من از تيم فوتبال سايپا مطرح شده است اما کماکان در اين تيم خواهم ماند و قراردادم را با اين تيم تمديد کردم.

علی دايیسرمربی تيم فوتبال سايپا در ادامه از جدايی ارشاد يوسفی از اين تيم خبر داد وافزود: در فصلی که گذشت دروازه بان اصلی تيم من رحمان احمدی بود که هر زمان احساس کردم در تمرينات ضعيف عمل می کند جايش را به يوسفی و معمارزاده داد. با اين وجود ضمن تشکر از ارشاد يوسفی از وی خواسته ام تا به تيمی ديگر برود زيرا صحيح نيست در شرايطی که دو دروازه بان خوب داريم يوسفی را حفظ کنيم.

دايی با تاکيد برحفظ ۹۰ درصد ترکيب بازيکنان سايپا خاطرنشان ساخت : در پست دفاع ميانی با کمبود بازيکن روبرو هستيم و تصميم به جذب نفرات جديد داريم. از مسئولان باشگاه خواسته ام اين کمبود را با استخدام مهره های جديد برطرف کنند. از آنجائيکه قصد بازار گرمی ندارم نمی توانم اسامی مهره های مورد نظرم را برای حضور در سايپا ذکرکنم.

وی درادامه ضمن تکذيب خبر حضورمهدی اميرآبادی در تيم فوتبال سايپا تصريح کرد: من علاقه زيادی به مهدی دارم اما در پستی که او بازی می کند ما نفرات زيادی چون محسن ارزانی و مجيد غلام نژاد که از بهترين بازيکنان ليگ بود را داريم، دراين جناح حتی می توانم از کاظم برجلو نيز استفاده کنم.

بازيکن پيشين تيم فوتبال سايپا همچنين از جدايی شش بازيکن اين تيم خبرداد و افزود: ما قصد داريم تيممان را تقويت کنيم زيرا به اهميت بازی های فصل آينده واقفيم ومی دانيم تيم ها با انگيزه رويارويی با تيم قهرمان ليگ به مصاف ما می آيند و بازی های حساسی چون ليگ قهرمانان آسيا را نيز پيش رو خواهيم داشت.

دايی در ادامه گفتگوی خود تاکيد کرد: جمع بندی من پيش از حضور در مسابقات جام جهانی اين بود که پس از اين مسابقات از دنيای فوتبال خداحافظی کنم اما به دليل اتفاقاتی که پس از جام جهانی افتاد از تصميم خود منصرف شدم و اجرای آن هشت ماه به تعويق افتاد. من می خواستم با خواست خود و نه اصرار و تاکيد ديگران از فوتبال جدا شوم و خوشحالم که در نهايت به خواسته خودم رسيدم و کسی نتوانست به من تحميل کند که از فوتبال خداحافظی کنم.

وی با اشاره به اختلاف نظر خود با عادل فردوسی پور تاکيد کرد : من از عادل فردوسی پور ناراحت نبودم، از سياست هايی که بر ورزش حاکم بود گلايه داشتم. متاسفانه درزمان جام جهانی شبکه سوم سيما افرادی را به عنوان کارشناس دعوت می کرد که بعد از اين مسابقات به هيچ وجه به عنوان کارشناس در برنامه های اين شبکه حضور نداشتند. آنها فقط از من ايراد گرفتند و مرا مقصر جلوه می دادند.

کاپيتان پيشين تيم ملی فوتبال درپاسخ به اين پرسش که آيا منظورش از کارشناسان محمدمايلی کهن است؟ گفت : من شاگرد محمد مايلی کهن هستم و هرکجا او را ببينم به او احترام می گذارم اما زمانی که آبرويم درخطر باشد حتی مراعات برادرم را نيز نمی کنم. من آبرويم را که از سر راه نياورده ام. من با زحمت به اينجا رسيده ام. مديون ملت هستم، همه چيزم از فوتبال است و با اين وجود از حق و حقوق خود نيز نمی گذرم.

علی دايیوی تاکيد کرد : پيش از حضور در جام جهانی دايی را به عنوان يک بازيکن ۳۷ ساله می دانستند که کارايی لازم را نداشت. هيچ کس از من انتظار نداشت ، اما به يکباره زمانی که تيم باخت انتظارات از من زياد شد. با اينکه فوتبال يک ورزش دسته جمعی است اما همه از من ايراد می گرفتند. چرا کسی از ستاره های تيم ايراد نگرفت؟ شايد اگر اتفاقاتی که در اردو رخ داد من مسببش بودم ويا اينکه رفتارهای که از برخی بازيکنان سرزد را من مرتکب شده بودم در ميدان هفت تير دارم می زدند!

دايی خاطرنشان ساخت : در بازی با مکزيک من بد بازی کردم. اما می خواهم بدانم در آن باز چه کسی از تيم ما خوب بازی کرد؟ من جز بازيکنان بد تيم ملی در آن ديدار بودم اما بايد به اين نکته توجه داشت که يک مهاجم بايد پاس دريافت کند تا بتواند مقابل دروازه حريف کاری انجام دهد. شايد اگررونالدو هم جای من بود کاری از پيش نمی برد. برخی بازيکنان تيم ملی به چشم من نگاه می کردند و عمدا پاس نمی دادند! صلاح نمی دانم بگويم آنها چه افرادی بودم. متاسفانه در اين شرايط برخی افراد که مرا دوست نداشتند طوری برنامه ريزی کردن که مسبب ناکامی تيم ملی علی دايی است.

بهترين مهاجم دنيا در رده ملی تاکيد کرد : در جام جهانی ستاره که نبودم هيچ سياره هم نبودم! پيش از آغاز اين مسابقات روی من کمترين مانور شد اما روی خيلی ها مانور شد چون آنها با رسانه ها رابطه خوبی داشتند و دايی با آنها خوب نبود.

وی ادامه داد: در تيم ملی هميشه برد مال ديگران بوده است باخت برای علی دايی! درخيلی از بازيهايی که من در پيروزی تيم نقشی تعيين کننده نيز داشتم پيروزی تيم به نام من نبود.

دايی تاکيد کرد: حاصل زحمات ۱۳ ساله من در تيم ملی اين نبود! تبعات اين حضور چنين برخوردهای بود که با حضور فردی در فدراسيون فوتبال که با من مشکل دارد از تيم ملی کنار بروم.

مهاجم پيشين تيم ملی فوتبال تاکيد کرد : در مملکت ما عادت به نخبه کشی دارند . من نه نخبه هستم و نه قهرمان. من کوچک مردم ايرانم. اما می خواهم بگويم کاری که با دايی انجام شد با ديگران انجام ندهند.

وی ادامه داد : خدا به من همه چيز داده است و لطف او را هميشه احساس کرده ام. در فوتبال دنبال هيچ چيز نيستم. به دنبال رياست نمی روم و دوست ندارم جای کسی را بگيرم. عشقم فوتبال است و به خاطر اين عشق تاوان زيادی داده ام.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دايی با اشاره به حضور تيم ملی در جام ملتهای آسيا تصريح کرد: آرزو می کنم تيم ملی در جام ملت های آسيا نتيجه بگيرد زيرا موفقيت تيم ملی به موفقيت تيم من ( سايپا) نيز کمک می کند.

علی دايیکاپيتان پيشين تيم ملی فوتبال کشورمان در بخش ديگری از سخنان خود در مورد برگزاری بازی خداحافظی از تيم ملی گفت: متاسفانه بعد از جام جهانی افرادی به فدراسيون آمدند که رابطه خوبی با من ندارند. با شرايط که فعلا در فدراسيون فوتبال و تيم ملی وجود دارد به هيچ وجه حاضر نيستم بازی خداحافظی برگزار کنم اما اگر شرايط تغيير کند آرزويم اين است که بتوانم حتی برای ۱۰ دقيقه هم که شده با پيراهن تيم ملی به ميدان بروم و برای هميشه از فوتبال خداحافظی کنم.

دايی در اين گفتگوی تلويزيونی حرفهای ديگر نيز زد که گوشه های از آن را می خوانيد :

* روزی که به تيم ملی دعوت شدم به خداحافظی هم فکر می کردم.

* تمام افرادی که بعد از جام جهانی برخوردهای بدی با من داشتند را حلال کردم.

* زمانی که از تيم ملی جدا شدم احساس بدی نداشتم اما دوست نداشتم در شرايطی از تيم ملی بروم که هر کس برای خود چيزی بگويد.

* هميشه دوست دارم پيروز باشم حتی اگر صد سالم باشد.

* بايد از برانکو بپرسيد که چرا علی دايی را در بازيهای جام جهانی تعويض نمی کرد.

* هيچ وقت با بازيکنان و ستاره های تيم ملی مشکلی نداشته ام .

* اگر در زمان جام جهانی من مربی تيم ملی بودم علی دايی را تعويض نمی کردم.

* هيچ وقت با رسانه ها ارتباط نزديک برقرار نمی کنم چرا که اگر به آنها نزديک شوم ممکن است نتوانند به راحتی از من انتقاد کنند. برخی از رسانه ها با من مشکل دارند اما امسال وقتی تيم سايپا قهرمان شد همه نگاه ها تغيير کرد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-06-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دایی در گفتگو با سايت فيفا: سطح فوتبال ما همین است، راديو فردا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-06-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» هدف‌های بزرگ‌تری دارم، گفتگوی فرنگيس محبی با علی دائی، راديو زمانه
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-05-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی: ايستادم و قهرمان خداحافظی کردم، چرا سيما مصاحبه‌ی من را پخش نکرد؟ ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-05-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گزارش خبرگزاری آلمان از خداحافظی دايی، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-12-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی: استقلال را شکست می‌دهيم، مربيگری دشوارتر است، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33485

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سکوت علی دايی شکست: در مملکت ما عادت به نخبه کشی دارند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016