"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-05-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

علی دايی: ايستادم و قهرمان خداحافظی کردم، چرا سيما مصاحبه‌ی من را پخش نکرد؟ ايسنا

* سهم لورانت از قهرمانی سايپا ۱۰ درصد است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


علی دايی سه‌شنبه (هشتم خرداد ماه) در برنامه‌ی تلويزيونی شب شيشه‌ای حضور يافت. رکورددار گلزنی فوتبال جهان، قهرمان ليگ برتر، کاپيتان پيشين تيم ملی فوتبال و ... در اين برنامه از قهرمانی سايپا، خداحافظی‌اش از فوتبال، برخورد تند با مخالفانش و ... سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتدای اين برنامه دايی با تشکر از همه‌ی افراد تيم سايپا، هاشمی و دارابی، مديرعامل و سرپرست باشگاه گفت: دوست و دشمن را بايد در روزهای سخت شناخت، خدا ما را امتحان کرد و دستان‌مان را شناساند.

وی در پاسخ به پرسش رشيدپور،‌ مجری برنامه مبنی بر اين که اگر سايپا قهرمان نمی‌شد خداحافظی می‌کردی؟ گفت: دوست داشتم پس از جام جهانی خداحافظی کنم اما، مسايلی پيش آمد و اين اجازه را نداد. خدا را شکر می‌کنم اين فرصت را نصيبم کرد. ايستادم و امسال با قهرمانی خداحافظی کردم.

دايی افزود: گفته بودم گذشت زمان خيلی چيزها را نشان می‌دهد و خودم تصميم گرفته بودم به دور از حاشيه خداحافظی کنم.

سرمربی تيم سايپا با اشاره به الزام داشتن کارت مربيگری در کشور ما اظهار کرد: دوست دارم در صورت داشتن فرصت کلاس‌های مربيگری را در اروپا بگذرانم.

دايی درباره‌ی اين مطلب که همايون شاهرخی دليل اتفاقاتی که در تيمش افتاده بود را منوط به نبستن تيم توسط خودش دانسته بود، گفت: قطعا هر مربی افرادی را به تيمش دعوت می‌کند که به تاکتيک تيمی‌اش بخورد اما، اواسط فصل نمی‌توان کاری انجام داد و خوشبختانه من در سايپا با بچه‌های جوانی که عاشق يادگيری بودند کار کردم و راحت‌تر از همايون خان بودم.

وی در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين که تا چه اندازه مربی آلمانی در قهرمانی سايپا نقش داشته است، توضيح داد: از تمام زحمات لورانت تشکر می‌کنم و ايشان تمرينات خوبی با تيم داشت اما، تنها ۵ هفته با ايشان کار کرديم، در صورتی که تيم بايد آمادگی بدنی را در يک فصل حفظ کند و من با تجربياتی که کسب کردم و با کمک تيم فنی توانستم بچه‌ها را با تفکراتی که داشتم هدايت کنم و سهم لورانت از قهرمانی سايپا ۱۰ درصد است.

سرمربی تيم سايپا معتقد است روند بازی‌های سايپا در بازی‌های آخر بهتر شد و با شناخت از تيم‌های مقابل به خوبی هدف‌های مخصوص خود را دنبال کرد.

دايی درباره‌ی تاکيدی که در به دور بودن از حاشيه داشته است، گفت: در ۳ - ۴ بازی آخر اصلا مصاحبه نداشتم، چرا که در اين صورت برای فکر کردن به حريف و تيم مقابل آرامش بيشتری داشتم و هر وقت از حاشيه به دور بوديم بهتر نتيجه گرفتيم.

وی درباره‌ی برخورد تندش با خبرنگارهايی که بر خلاف نظر او صحبت‌هايی را مطرح می‌کنند، تاکيد کرد: از مربی که پس از ۹۰ دقيقه استرس بازی را ترک می‌کند بايد سوالات فنی بازی را پرسيد تا ببيننده هم چيزی ياد بگيرد اما، متاسفانه برخی خبرنگارها به دنبال مسايل حاشيه‌ای هستند.

سرمربی تيم سايپا در پاسخ به اين سوال که چرا در شب قهرمانی سايپا در برنامه‌ی ورزشی ۹۰ حضور نداشتی توضيح داد: دوست ندارم به برنامه‌ی ۹۰ بروم چون متاسفانه با تيم ما در اين برنامه بد برخورد شد و به نحوی قصد داشتند تيمی که علی دايی در آن حضور دارد را کوچک کنند.

دايی افزود: در بازی سايپا با ذوب‌آهن ۲ موقعيت گل ما در برنامه‌ی ۹۰ پخش نشد در صورتی که موقعيت‌های گل تيم‌های ديگر بر روی دروازه‌ی ما را پخش می‌کردند.

وی در پاسخ به اين که آيا با فردوسی پور مشکل شخصی داريد؟ اظهار کرد: اصلا مشکل شخصی ندارم، پس از بازی ايران و مکزيک در جام جهانی فردوسی پور مصاحبه‌ی ۳۰ دقيقه‌ای با من داشت و گفته بود که حتما از تلويزيون پخش می‌شود اما، حتی يک ثانيه از آن هم پخش نشد و اين در حالی است که در همان زمان هر فردی که به نحوی از من خوشش نمی‌آمد به عنوان کارشناس در تلويزيون حضور داشت و من را می‌کوبيد.

دايی درباره‌ی اين که آيا پولدارترين فوتباليست ايرانی است؟ گفت: اصلا اينطور نيست و خدا رو شکر نمی‌گويم ندارم اما، آنچه دارم متعلق به يک مجموعه است و من با خانواده‌ام زندگی می‌کنم و هيچ موقع همه چيز را برای خودم نخواسته‌ام و البته هنوز اجاره‌نشين هستم نه اين که نداشته باشم اما، با سرمايه‌ام کار می‌کنم.

به گزارش ايسنا، وی درباره‌ی کارهای خيرخواهانه‌اش اظهار کرد: کار به خصوصی انجام نداده‌ام اما، يک مدرسه که جز مدارس نمونه اردبيل است را در يکی از نقاط محروم ساخته‌ام و معتقدم خدا به آدم داده است تا بتواند در راه خير خرج کند.

سرمربی تيم سايپا با بيان اين مطلب که از بچگی با ائمه بزرگ شدم و پدرم عاشق اهل بيت بود گفت: مطمئن هستم در قهرمان شدن سايپا حضرت زهرا (س) نظری داشته‌اند.

دايی درباره‌ی جوک‌ها و تقليد صداهايی که از او شده است اظهار کرد: خيلی از آنها را شنيده‌ام و متاسفانه يکی از آنهايی که از من تقليد صدا کرده بود از گزارشگران سيما است و مطمئن باشيد از اين پس اين گونه کارها را پيگرد قانونی می‌کنم.

وی افزود: پدرم هميشه می‌گفت اگر آدم بزرگ باشد پشت سرش صحبت می‌کنند و متاسفانه برخی‌ها نمی‌توانند پيشرفت آدم‌های موفق را ببينند.

دايی درباره‌ی اين که بالاخره آقای گل جهان چه کسی است؟ گفت: فعلا يک ايرونی آقای گل جهان است.

وی درباره‌ی گل خود به آث ميلان و ۲ گلی که به چلسی زده است، اظهار کرد: گلی که به ميلان زدم بيش از ۲ گلی که به منچستر زدم به خودم چسبيد، چرا که آن گل باعث شد در تيم خودمان بالا بياييم.

سرمربی تيم سايپا درباره‌ی عصبانيت خود هنگام مدال گرفتن در فينال منچستر و بايرن مونيخ گفت: بيشتر ناراحتيم از تلخی باخت بود چرا که در دقايق آخر ۲ گل خورديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دايی در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر ويژگی قهرمان قهرمانان توضيح داد: قهرمان قهرمانان بايد مردمی، پهلوان، الگوی خوبی برای جوانان باشد و افتخارات ملی زيادی داشته باشد.

وی تاکيد کرد: درصد زيادی از جمعيت‌ ما نوجوان و جوان است و آنها به الگوهای مناسبی احتياج دارند و از همين رو وظيفه ورزشکاران سنگين است.

سرمربی تيم سايپا در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين که مردم دوست ندارند علی دايی قهرمان قهرمانان را اينقدر عصبانی ببينند گفت: قطعا مردم حق دارند اما، متاسفانه در برخی از موارد استرس زياد و فشار روانی باعث می‌شود عکس‌العمل‌هايی نشان دهم که شايسته‌ی علی دايی نيست و همين الان عذرخواهی می‌کنم و از اين پس سعی می‌کنم آرام‌تر و با حوصله‌تر باشم.

وی با بيان اين مطلب که اگر انتقادها درست نباشد در عمل جواب آنها را می‌دهم اظهار کرد: به خاطر کارهای شخصی و تجاری کمتر وقت فيلم ديدن دارم.

دايی درباره‌ی احساس خود در خصوص بخش‌هايی از فيلم آژانس شيشه‌ای گفت: همه افراد جامعه نسبت به بچه‌های جبهه دين داريم و آسايش و امنيت‌مان را مديون آنها هستم.

وی در پايان سخنان خود در شب شيشه‌ای آرزو کرد تا موقعی که هست بتواند به ايران و ايرانی خدمت کند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-05-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گزارش خبرگزاری آلمان از خداحافظی دايی، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-12-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی: استقلال را شکست می‌دهيم، مربيگری دشوارتر است، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-12-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی: با صدرنشينی نيم فصل به استقبال قهرمانی می‌رويم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-27' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی در تيم ستارگان سابق جهان به ميدان رفت، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» دايى‌ در واکنش‌ به‌ اظهارات‌ قلعه‌نوعی: نظر قلعه‌نوعى‌ بى‌ارزش‌ است، خبر ورزشی
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33362

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی دايی: ايستادم و قهرمان خداحافظی کردم، چرا سيما مصاحبه‌ی من را پخش نکرد؟ ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016