"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

وداع با روياهای خيالبافانه! حبيب الله صندوقدار

از وبلاگ هزاران

تيم ملی ايران در دومين بازی خود در هجدهمين دوره بازيهای جام جهانی با نتيجه ۲ بر صفر مغلوب پرتغال شد .
اين باخت اگرچه باعث شد تا ميليونها ايرانی را در ماتم و افسوس فرو برد ، اگرچه پس از اين باخت ديگر جوابی نداشتم تا به خواهرزاده ۱۱ ساله خود بدهم و نمی دانستم چگونه پاسخ محبتهای بی دريغ او را بدهم که پا به پای من فوبتال را تماشا می کرد و به تاسی از من در غم ها و شاديهايم شرکت می کرد . اگرچه برای دايی می تواند برگ برنده ای باشد که صرف حضور خود را عامل شکست يک تيم نداند و انتقادهای ما را به ما به نوعی ديگر پاسخ گويد . اگرچه مادر من و هزاران مادر ديگر که شايد در عمر خود يک مسابقه فوتبال را تا به آخر تماشا نکرده بودند به خاطر ناراحتيها و استرسهای فرزندانشان دست به دعا شدند تا شادی در صورت ما ببينند و هزار اگر های ديگر ...
اما
اما از قديم گفته اند که بهشت را به بها دهند نه به بهانه .
ما بايد در دنيای واقعی بپذيريم که سطح فوتبال ما تا پرتغال خيلی بيشتر از اين دو گل است .
ما بايد بپذيريم که دنيای فوتبال تفاوتهای زيادی با دنيای سياست دارد که با نقل و اب نبات بتوان فرصتها گرفت و يا از دست داد .
بايد بپذيريم اگر می خواهيم در دنيای فوتبال حرفی برای گفتن داشته باشيم راهی ديگر و طريقی ديگر بايد بجوييم .
ولی با تمام اينها باز هم استثنائات ما را در دو راهی قرار می دهند که مگر آنگولا و يا تيمی مثل غنا و يا اصلا چرا راه دور برويم همين کره جنوبی چه کرده اند و چه می کنند که اينگونه موی دماغ بزرگان می شوند و آنها را گاهی تا مرحله باخت پيش می رانند .
مگر آنگولای ۱۰ نفره سطح و کيفيت و تکنيک بالاتری نسبت به فوتباليستهای ما دارند و ...
و اگر کسی بخواهد واقع بينانه به اين سوالات پاسخ گويد مطمئناً دلايل زير بايد مطرح و پرسيده شود .
اما قبل از آنکه به ابهامات پاسخ گويم به اين نکتخه اذعان دارم که اين حقير نه به دليل باخت به طرح اين حرفها پرداخته ام و نه از آن دسته کسانی هستم که در هر فاجعه ای دنبال کسی می گردم که تمام مشکلات را بر گردن وی بياندازم . که مواردی که در ذيل به آنها خواهم پرداخت از بارزترين مسائلی است که مدتها تيم ملی و فوتبال ايران را آزار می دهد .
از ابتدا شروع می کنم و می گويم کجای دنيا در هفته ای مانده به جام جهانی تازه رئيس فدراسيون و رئيس سازمان تربيت بدنی مشغول تسويه حسابهای شخصی می شوند .
کجا رسم است که آقايان مسئولين که خدا را شکر هريک خود را صاحب نظر هم می دانند چنين به پر و پای هم بپيچند و هر يک سازی جداگانه بنوازند . ( مراسم خداحافظی در آزادی را يادتان هست که بچه ها به دستور رئيس فدراسيون سريعا ورزشگاه را ترک گفتند . )
کجای دنيا و در کدامين دنيای حرفه ای فوتبال بخشنامه ها و دستور العملها برای مطبوعات و صدا وسيما ارسال می شود که انتقاد و بيان اشتباهات ممنوع .
کجا رسم است که مربی يک تيم ملی تنها دو هفته برای بازيکنانش برنامه تدارکاتی داشته باشد و کجا رسم است که تيم های باشگاهی هريک به دليلی مانع از انجام اردوهای بلند مدت شوند .
شما بگوييد اگر به فرض مثال فولاد خوزستان و صبا باتری بدون حضور ميرزاپورها و بختياری زاده و کعبی ها به مسابقات آسيايی می رفت ايا اين نتايج ضعيف را نمی گرفت .
اصلا چرا شما ، بگذاريد مردان تصميم گير فوتبال ايران بگويند که چرا تيم ملی بدون برنامه و هدفی معين تمام روزهای مانده به جام جهانی را از دست داد .
آقايان پاسخ بدهيد چرا کسی به حرفهای پزشک تيم استقلال گوش نکرد که اين وضع تمرين حتما کسان زيادی را به سرنوشت جباری و نيکبخت واحدی دچار خواهد کرد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چرا کسی نمی گويد به چه دليل مربی محافظه کار ايران که در بازی آخر مقابل بوسنی حضور مطمئن و بی عيب رضا عنايتی را ديد و همه هم می دانستند که او آقای گل ليگ ايران است در ترکيب قرار نداد .
چرا برهانی و خطيبی بايد جايگزين کريمی که صرف حضورش در اين رقابتها می توانست اتفاقات زيادی را رقم بزند می شوند و گل محمدی پر اشتباه و يا هاشميان ضعيف بايد فيکس بازی کنند .
۸ سال پيش ۲ باخت و يک پيروزی و بازيهای خوب تيم ملی باعث شد ايرانيان به خود ببالند و اصلا به ذهن خود هم راه ندهند که چرا ايران به دور بعد صعود نکرد و تازه استقبال درخوری را نيز از بزرگان فوتبال خود به عمل آوردند و خدا به خير بگذراند امسال فرودگاه مهر آباد را ...
۴ سال پيش وقتی ايران به بحرين باخت همه يک صدا طالب يک مربی بزرگ در صدر فوتبال شدند ولی آقای دادکان که روزی دينداری و تيم داری را شعار خود می دانست از ميان کمک مربی همان روزها سر مربی برگزيد و همايون شاهرخی هم همچنان بر سر جای نشست .
آيا اينبار کسی اجازه دارد تا در برنامه های مختلف تلويزيون و در ستونها مختلف صدا و سيما آقايان را به چالش بکشد که فرزندان پارسی فوتبال ايران به کدامين گناه بايد هزينه اشتباهات و سياست کاريهای مردان سياسی فوتبال را بدهند ؟؟؟

http://haftnameh.blogfa.com
habib463s@gmail.com

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی کريمی در گفتگو با ايران ورزشی: کی گفتم مقابل آنگولا بازی نمی کنم؟ با على دايى كوچكترين برخوردى نداشتم
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حسين کعبی: مقابل پرتغال ‪ ۶۵‬دقيقه مقاومت کرديم، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فوتبال ما عين سياست ما و ‌سياست ما برآمده از فرهنگ و تاريخ ماست، سعيد سلطانپور
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيموريان و نکونام در يک قدمی بوندس‌ليگا، مهدوی‌کيا ششمين ‌کاپيتان ‌ايران در جام جهانی، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» برانکو: پس از بازی پرتغال، همه‌ خبرنگاران به من تبريک گفتند، بخواهند برای ماندن مذاکره می‌کنم! ايسنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30595

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وداع با روياهای خيالبافانه! حبيب الله صندوقدار' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016