"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفتگوی ايپنا با محمد نصرتي: دوباره بر مي گردم اين بار قدرتمندتر از گذشته!

محمد نصرتي

محمد نصرتي يکي از مدافعان ثابت تيم مي فوتبال ايران و باشگاه پاس است که در چند سال اخير بازي هاي بسيار خوبي را از خود به نمايش گذاشته است و اوج کار وي نيز ديدار ايران و بحرين بود که با تک گل اين بازيکن تيم ملي به جام جهاني صعود کرد و اما همانطور که هر فوتباليستي هميشه در اوج نيست و بعضي اوقات به اصطلاح افت مي کند، انتقادات بسيار زيادي از نصرتي مي شود که البته بعضي از آنها تا حدودي مغرضانه است و فشار بسيار زيادي به اين بازيکن وارد کرده است.
محمدنصرتي مدافع ملي پوش تيم فوتبال پاس تهران گفت و گويي با گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران ايپنا انجام داده که مي خوانيم:

- چرا با پاس به يزد نرفتي؟

مدتي است که شديدا تحت فشارقرار دارم و اين موضوع را مربيان و مسوولان پاس نيز به خوبي در ک کرده اند. واقعا احتياج به استراحت داشتم و دنيزلي نيز با توجه به تجربه بالايي که دارد و اينکه بسيار حرفه اي است، تشخيص داد که من احتياج به استراحت دارم و به همين خاطر ترجيح داد تا من مقابل قندي بازي نکنم و به استراحت بپردازم و تجديد قوا کنم. سعي مي کنم تا بعد از اين استراحت مجددا همان نصرتي سابق بشوم، حتي بهتر از گذشته .

- قبول داري مدتي است که آن نصرتي سابق نيستي؟

من اشتباه کرده ام خودم نيز قبول دارم و اين قضيه را انکار نمي کنم اما انتقادات بسيار زيادي نسبت به من انجام دادند ، من جوان هستم و تجربه برخورد با چنين شرايطي را ندارم. به جاي اينکه از من انتقاد سازنده اي شود، آقايان فقط انتقادات بيهوده و کوبنده کردند.

- خودت فکر مي کني که چرا از تو اينقدر انتقاد مي کنند؟

به جز سردار آجورلو و کلا باشگاه پاس، تمامي کساني که من در فوتبال مي شناسم بعد از بازي با العين من را مقصر اصلي حذف پاس عنوان کردند. خودم نيز نمي دانم در ديدار رفت پاس و العين چه گذشت فقط مي توانم عنوان کنم که اگر صدبار ديگر هم آن توپ روي دروازه پاس مي آمد من آن اشتباه را انجام نمي دادم.

- اما نسبت به بازي هاي تو در تيم ملي نيز انتقاد دارند....

من خودم نيز قبول دارم اما براي آن بازي ها دلايلي نيزدارم، وقتي بعد از بازي العين تمام تقصيرات را گردن من انداختند با خودم فکر کردم که بايد يک کار فوق العاده انجام دهم در تيم ملي اينقدر خوب بازي کنم که طرز فکر همه نسبت به من عوض شود، اين فکر از ابتداي تشکيل اردوي تيم ملي نيز در سر من وجودداشت اما وقتي که در همان ثانيه هاي ابتدايي بازي آن اتفاق پيش آمد دوباره همه چيز را از دست رفته ديديم و تا آخر بازي نتوانستم به آن شرايط اوليه برگردم.

- کمي در مورد مسابقه اي که به قول خودت بد بازي کردي صحبت کن؟

وقتي در بازي رفت پاس و العين آن توپ به اشتباه وارد دروازه خودمان شد مي خواستم در ديدار برگشت جبران کنم و دائما اين فشار روي من وجودداشت اما وقتي آن پنالتي به ضرر ما گرفته شد باز هم انگار دنيا روي سرم خراب شده است و تا آخر نتوانستم از توانايي خودم استفاده کنم. بعد از حذف پاس فشار بسيار بدي روي من بود اما انگار شانس از من رو برگردانده بود و بايد اين طوري تمام کاسه و کوزه ها باز هم سر من خراب مي شد. اما يک چيز را قبول ندارم....

- چه چيزي ...

من بد بازي کردم اما آنچه که کار تيمي بود و از من خواسته شده بود براي تيم ملي انجام دادم و تمام اشتباهاتي که صورت گرفت فردي بود و در يک لحظه پيش آمد.
من کار تيمي را خوب انجام دادم و فقط در يک صحنه دچار اشتباه شدم که آن با توجه به شرايط روحي بدي بود که داشتم در ضمن هر بازيکني اشتباه مي کند.


- ولي تو بايد با اين معضلات مبارزه کني ؟

فوتبال ورزش بي رحمي است بعضي اوقات وقتي مي خواهند کسي را از آن بالا ، پايين بکشند کوچکترين بهانه نيز کافي است. انگار نه انگار که تيم ملي با گل من به جام جهاني صعود کرد چطور آن زمان کسي ايرادها را نمي گفت و همه فقط تعريف مي کردند اما حالا که اينقدر شرايط بدي از نظر روحي دارم فقط من را تخريب مي کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

- عده اي اعتقاد دارند که بازي هاي پرتعداد باشگاهي و ملي باعث خستگي روحي تو شده است ، خودت چگونه فکر مي کني؟


البته در چند سال اخير يکي از بازيکناني که بيشترين آمار بازي ملي و باشگاهي را در کارنامه خودش دارد من هستم.
حدود دو سال است که مدام در اردوي تيم حضور دارم و دائما بازي هاي برون مرزي برايمان در نظر مي گيرند همينطور با تيم پاس در مسابقات ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا شرکت کرده ام و اتفاقا درتمام بازي ها نيز فيکس بودم، اعتراض ندارم اما من هم از نظر روحي خسته شده ام و اين اتفاقات اخير نيز صدمه بدتري به من زد.


- اگر در پايان حرف خاصي .....

من دوباره بر مي گردم و اين بار پرقدرت تر از گذشته . من مصدوم هم بودم و هنوز هم آنچنان که بايد و شايدبهبود پيدا نکرده ام، نمي خواهم بهانه بياورم اما واقعا شرايط خوبي از نظر روحي نداشتم. همه چيز را فراموش مي کنم و اين بار يک محمدنصرتي قدرتمندتر از هميشه نشان مي دهم.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» محمد نصرتى در ايران ورزشى: ديگراز فوتبال بدم مى آيد
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26726

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی ايپنا با محمد نصرتي: دوباره بر مي گردم اين بار قدرتمندتر از گذشته!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016