"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-10-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

پايان داربی سنتی ۶۵ پايتخت، تساوی يک بر يک استقلال و پرسپوليس، حزف های قطبی و قلعه نويی پس از بازی، ايسنا


شصت و پنجمين ديدار سنتی تيم‌های فوتبال پرسپولس و استقلال تهران با نتيجه تساوی يک بر يک به پايان رسيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)؛ اين ديدار عصر جمعه دوازدهم مهرماه در ورزشگاه آزادی و در حضور صدهزار نفر به قضاوت "سعد کميل" کويتی انجام شد و دو تيم در پايان با گل‌های آرش برهانی (۴۵) وعلی کريمی (۸۸)به تساوی رضايت دادند.

* ترکيب دو تيم:

پرسپوليس: مهدی واعظی، سپهر حيدری، مجتبی شيری(دی‌کارمو)، فرانک آتسو(پتروويچ)، عليرضا محمد، پژمان نوری، علی کريمی، کريم باقری، ابراهيم توره، مازيار زارع، عليرضا نيکبخت واحدی(منصوری).

استقلال: وحيد طالب‌لو، پژمان منتظری، هادی شکوری، آرش برهانی، سياوش اکبرپور(کوشکی)، فابيو جان‌واريو، مجتبی جباری(اکبری)، پيروز قربانی، هاشم بيک‌زاده(اميرآبادی)، خسرو حيدری، حسين کاظمی

داور: سعيد کميل (کويت)
کمک‌ها: حسين نجاتی، اسماعيل صفيری
داور چهارم: يدالله جهانبازی
ناظر: مسعود عنايت

* نيمه‌ی نخست:

سعد کميل در حضور قربانی و کريم باقری قرعه‌کشی برای زمين بازی را انجام می‌دهد. سکه به سود قرمزهای پايتخت به زمين می‌افتد. آبی‌های پاييتخت هم با يک دقيقه تاخير بازی را شروع می‌کنند.

دقيقه‌ی ۲:

نخستين شوت خطرناک بازی را بازيکنان استقلال روانه‌ی دروازه‌ی حريف می‌کنند. حسين کاظمی در دومين دقيقه‌ی بازی دروازه‌ی مهدی واعظی را از فاصله‌ای دور نشانه رفت هر چند شوت محکم او از کناره‌ی چپ دروازه‌ی پرسپوليس به خارج رفت.

دقيقه‌ی ۳:

نخستين خطای بازی انجام می‌شود. آبی‌های پايتخت علی کريمی را که برای دومين بار در فصل جاری برای پرسپوليس به ميدان رفته است، با خطا متوقف می‌کند.

دقيقه‌ی ۵:

نوبت به قرمزهای پايتخت می‌رسد تا شوت خطرناک کاظمی را جواب بدهند. کريم باقری از فاصله‌ای دور شوت محکمی را روانه‌ی دروازه‌ی وحيد طالب‌لو کرد. شوت غافل‌گير کننده‌ی باقری در حالی به تير افقی دروازه خورد و بازگشت که جاگيری بد طالب‌لو او را در اين صحنه تسليم نشان می‌داد. اگر اين توپ در چارچوب بود شايد قرمزهای پايتخت به گل نخست بازی دست می‌يافتند.

دقيقه‌ی ۷:

موقعيت‌های گلزنی آرش برهانی شروع می‌شود. مهاجم استقلال از کناره‌ی دروازه چارچوب را نشانه می‌رود. تکل مازيار زارع در رسيدن به توپ ناکام می‌ماند و تنها نشانه‌گيری اشتباه برهانی است که مانع از گشوده شدن دروازه‌ی واعظی می‌شود.

دقيقه‌ی ۸:

خطای بازيکنان استقلال در سمت راست دروازه‌شان در نزديکی نقطه‌ی کرنر موقعيتی ايستگاهی را نصيب قرمزهای پايتخت می‌کند. هر چند ارسال پژمان نوری بدون دخالت هيچ يک از بازيکنان پرسپوليس مستقيم راهی اوت می‌شود.

دقيقه‌ی ۱۱:

داور بازی برای نخستين بار آفسايدی اعلام می‌کند. آرش برهانی برای نخستين بار در بازی در فضای آفسايد قرار گرفت. اين اتفاق در نيمه‌ی نخست بارها و بارها تکرار شد.

دقيقه‌ی ۱۲:

علی کريمی در ميانه‌ی ميان اقدام به توپ ربايی می‌کند. در ادامه چند بازيکن استقلال را وادار به تماشای حرکت‌های زيبای پا به توپش می‌کند اما، در نهايت ابراهيم توره که از خط دفاع استقلال فرار کرده است، نمی‌تواند توپ را وارد دروازه‌ی استقلال کند.

دقيقه‌ی ۱۵:

پرسپوليس تهران نخستين تيمی است که به ضربه‌ی کرنر می‌رسد. علی کريمی هم در ميان سنگ پرانی‌های تماشاگران استقلال کرنر اعلام شده را به روی دروازه‌ی آبی‌ها می‌فرستد. هنوز هم سنگ پرانی تماشاگران در ورزشگاه‌های ايران ديده می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دقيقه‌ی ۱۸:

برهانی اين بار اکبرپور را در موقعيت خوبی صاحب توپ می‌کند. سياوش از گوشه‌ی راست محوطه‌ی جريمه‌ی پرسپوليس دروازه‌ی قرمزها را نشانه می‌رود. شوت او که معلوم نيست به قصد دروازه است يا صاحب توپ کردن بازيکن خودی، عرض دروازه‌ی پرسپوليس را طی می‌کند. هادی شکوری هم که از خط دفاع استقلال جدا شده، برای قطع توپ تمام تلاشش را به کار می‌گيرد اما، به توپ نمی‌رسد.

دقيقه‌ی ۱۹:

برهانی پاس تماشايی کاظمی را در پشت بازيکنان خط دفاعی پرسپوليس کنترل می‌کند. هر چند ضربه‌ی نهايی‌اش از کنار دروازه به بيرون می‌رود. ديد خوب کاظمی روی اين صحنه مثال زدنی است.

دقيقه‌ی ۲۱:

نيکبخت واحدی در کورس با هادی شکوری در محوطه‌ی جريمه‌ی استقلال سرنگون می‌شود. داور توجهی به اعتراض‌های نيکبخت برای اعلام ضربه‌ی پنالتی ندارد.

دقيقه‌ی ۲۷:

آرش برهانی باز هم از خط دفاعی پرسپوليس فرار می‌کند و با مهدی واعظی تک به تک می‌شود. او در برخورد با دروازه‌بان پرسپوليس سرنگون می شود. آبی‌های پايتخت و خود او اعتقاد به خطای پنالتی دارند اما، سعد کميل آن را شيرجه‌ی برهانی تشخيص داده و يک کارت زرد تنها نصيب استقلال می‌شود.

دقيقه‌ی ۳۲:

پيروز قربانی کريمی باقری را در محوطه‌ی جريمه‌ی استقلال سرنگون می‌کند. کميل اين صحنه را هم خطا نمی‌داند. به نظر می‌رسد داور کويتی با ضربه‌ی پنالتی بيگانه است.

دقيقه‌ی ۳۳:

علی کريمی در محوطه‌ی جريمه‌ی آبی‌ها همه کار می‌کند جز گلزنی. پاس به بيرون کريم باقری به کريمی می‌رسد. کريمی چند بازيکن استقلال را يکی پس از ديگری کنار می‌گذارد اما، در نهايت به جای چارچوب دروازه آسمان بالای دروازه را نشانه می‌رود.

دقيقه‌ی ۳۶:

عليرضا محمد با خطای زيرکانه روی بازيکنان استقلال آنها را از رسيدن به يک موقعيت خوب گلزنی محروم می‌کند. کميل به او کارت زرد نشان می‌دهد تا در نيمه‌ی نخست همه چيز برای دو تيم برابر پيش برود.

دقيقه‌ی ۳۸:

آرش برهانی توپ فرستاده شده از گوشه‌ی راست دروازه‌ی پرسپوليس را در دو قدمی دروازه به مهدی واعظی می‌کوبد.

دقيقه‌ی ۴۳:

علی کريمی در محوطه‌ی جريمه استقلال توپ را روی دروازه‌ی طالب‌لو ارسال می‌کند اما، از مهاجمان پرسپوليس روی دروازه‌ی استقلال خبری نيست تا با قطع توپ بتوانند دروازه‌ی استقلال را باز کنند.

دقيقه‌ی ۴۳:

علی کريمی باقری را در موقعيت گلزنی قرار می‌دهد. اما، شوت باقری در نهايت با واکنش خوب طالب‌لو روبرو می‌شود.

دقيقه‌ی ۴۵:

پاس تماشايی ابراهيم توره به کريم باقری می‌رسد اما، کاپيتان پرسپوليسی‌ها با دخالت بازيکن خط دفاعی استقلال در زدن ضربه‌ی آخر ناکام می‌ماند.

دقيقه‌ی ۴۶:

استقلال نيمه‌ی دوم را با يک تعويض آغاز می‌کند. امير قلعه‌نويی در شروع نيمه‌ی دوم تيمش را با يک بازيکن جديد به ميدان می‌فرستد. مهدی اميرآبادی به جای هاشم بيک‌زاده راهی زمين مسابقه می‌شود. پرسپوليس در اين نيمه شروع کننده بازی است.

دقيقه‌ی ۴۶:

آرش برهانی باز هم از کندی خط دفاع پرسپوليس استفاده می‌کند و در پشت خط دفاع پرسپوليس صاحب توپ می‌شود. او اين بار پاس تماشايی مجتبی جباری را در موقعيت تک به تک با مهدی واعظی به درون دروازه‌ی پرسپوليسی‌ها می‌فرستد تا تماشاگران آبی جشن شادی گلزنی مهاجم خود را به پا کنند.

دقيقه‌ی ۵۱:

مجتبی شيری از جناح چپ سانتری تماشايی را روی دروازه‌ی استقلال می‌فرستد. آتسو با زدن ضربه ی سر به زير توپ نمی‌تواند دروازه‌ی طالب‌لو را باز کند.

دقيقه‌ی ۵۵:

قطبی خيلی زود احساس خطر می‌کند و دی‌کارمو مهاجم برزيلی‌اش را به جای مجتبی شيری به ميدان می‌فرستد.

دقيقه‌ی ۶۰:

نيکبخت واحدی ضربه‌ی ايستگاهی پشت محوطه‌ی استقلال را به تير دروازه‌ی استقلالی‌ها می‌کوبد تا پرسپوليس از اين نظر دو بر صفر از استقلال پيش بيفتد. قربانی در موقعيت روبه‌رو با علی کريمی توپ را با دست‌های خود جمع می‌کند. او در ميانه‌ی زمين مسابقه خود را دروازه‌بان استقلال می‌داند و به جای طالب‌لو توپ را با دست‌هايش جمع می‌کند! سعد کميل از دادن اخطار به بازيکن استقلال چشم‌پوشی می‌کند.

دقيقه‌ی ۶۵:

امير قلعه‌نويی که تيمش را يک بر صفر از حريف پيش می‌بيند، سعی در تقويت کمربند دفاعی تيمش دارد. او بيژن کوشکی را به جای عليرضا اکبرپور مهاجم به ميدان می‌فرستد.

دقيقه‌ی ۷۰:

پرسپوليس پتروويچ را به جای فرانک آتسو به ميدان می‌فرستد تا تنها به تهاجم بينديشد.

دقيقه‌ی ۷۳:

يدالله اکبری جانشين جباری می‌شود تا قلعه‌نويی تنها به حفظ نتيجه‌ی بازی بينديشد.

دقيقه‌ی ۷۵:

پتروويچ در فاصله‌ی سه قدمی سعد کميل خود را نقش بر زمين می‌کند تا تنها پنج دقيقه حضورش در ميدان از داور بازی به دليل شيرجه‌ی تماشايی‌اش کارت زرد بگيرد.

دقيقه‌ی ۷۷:

کريم باقری باز هم از راه دور دروازه‌ی استقلال را نشانه می‌گيرد اما، توپ او از کنار دروازه به اوت می‌رود.

دقيقه‌ی ۷۸:

آرش برهانی در محوطه‌ی جريمه‌ی پرسپوليس همه کار می‌کند جز گشودن د روازه‌ی واعظی. دفاع پرسپوليس تنها تماشاگر کارهايی است که برهانی با توپ انجام می‌دهد.

دقيقه‌ی ۷۹:

سانتر عليرضا محمد با ضربه‌ی سر پتروويچ همراه می‌شود اما، اين توپ راهی دروازه نمی‌شود.

دقيقه‌ی ۸۲:

محمد منصوری به جای نيکبخت واحدی راهی ميدان می‌شود. دوربين‌های تلويزيونی نيکبخت را به خوبی تعقيب می‌کنند تا واکنش‌های او را که حاکی از نارضايتی‌اش هستند، به تصوير بکشد.

دقيقه‌ی ۸۳:

يدالله اکبری با خودخواهی مهاجمان استقلال را صاحب توپ نمی‌کند تا موقعيت گلزنی از دست برود.

دقيقه‌ی ۸۴:

مازيار زارع با خطا روی بازيکن استقلال در ميانه‌ی ميدان از داور بازی کارت زرد می‌گيرد. زارع مدعی است که خطايی نکرده و نبايد خطايش اعلام شود.

دقيقه‌ی ۸۸:

علی کريمی در داربی تهران گلزنی می‌کند. بازيکن تازه وارد پرسپوليس سانتر محمد منصوری را که با ضربه‌ی سر کريم باقری همراه است، با جاگيری خوب خود در محوطه‌ی شش قدم استقلال با ضربه‌ی سر راهی دروازه‌ی وحيد طالب‌لو می‌کند. پرسپوليسی‌ها سر از پا نمی‌شناسند.

سعد کميل در پايان چهار دقيقه وقت اضافه اعلام می‌کند اما، دو تيم در نهايت به تساوی يک بر يک رضايت می‌دهند.

***

قطبی: استقلال به هدفش رسيد
اکنون به هواداران قول قهرمانی می‌دهم
نيکبخت توهين نکرد؛ از "دی‌کارمو" راضی نيستم
علی کريمی فوتبال را جادو می‌کند

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس گفت: شايد باور نکنيد اما اکنون پس از اين بازی برابر استقلال قول قهرمانی پرسپوليس را در ليگ هشتم می‌دهم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی پس از تساوی تيمش در داربی شصت و پنجم مقابل استقلال تهران در جمع خبرنگاران گفت: من از تمامی هواداران پرسپوليس به خاطر اينکه شاهد پيروزی تيم‌شان نبودند و به خانه‌های‌شان بازگشتند عذرخواهی می‌کنم و کمال تشکر را برای حضور جوانمردانه‌شان در سکوهای استاديوم دارم. همچنين به تيم استقلال نيز تبريک می‌گويم چرا يک فوتبال بسته‌ای را بازی کرد و به هدفش رسيد.

قطبی افزود: تيم پرسپوليس نيمه اول را بسيار خوب بازی کرد و موقعيت‌های زيادی داشت اما فوتبال مثل زندگی است و ارائه يک بازی خوب و داشتن موقعيت‌های فراوان همراه با بازيکنان بسيار نمی‌تواند تضمينی برای گل زدن باشد. ما بهترين فوتبال را ارائه کرديم و در بسياری از موقعيت‌ها از جمله فرصتی که علی کريمی در نيمه اول داشت و ضربه سری که ابراهيم توره نتوانست وارد دروازه حريف کند باعث شد مردم و استاديوم يخ بزند.

سرمربی تيم پرسپوليس افزود: پس از گلی که از تيم حريف دريافت کرديم به خوبی می‌شد حدس زد که تصميم‌گيری برای بازيکنان سخت است زيرا داربی فضای روانی خاص خود را دارد آن‌ها حتی در برخی اوقات از دادن برخی پاس‌های ساده نيز برنمی‌آمد اما بالاخره خوشحال شدم که در يک موقعيت باقری، علی کريمی را ديد و او نيز با تجربه بين‌المللی‌اش گل تساوی را برای ما به ثمر رساند.

وی گفت: قصد داشتم تا درباره قهرمانی پرسپوليس پس از داربی صحبت کنم و اکنون با اين فوتبالی که مقابل استقلال بازی کرديم بايد بگويم که پرسپوليس باز هم قهرمان ليگ خواهد شد. پرسپوليس باشخصيت‌ترين تيم ليگ است که دوباره قهرمان ليگ برتر می‌شود و شايد باور نکنيد اما من امروز اين قول را به تمامی هواداران قرمز پوش می‌دهم.

قطبی هم‌چنين درباره فوتبال علی کريمی به خبرنگاران گفت: امروز بيشتر دريافتم که علی کريمی يک بازيکن بين‌المللی نه در سطح ايران بلکه يکی از بهترين‌های آسياست او باز هم می‌تواند در اروپا بازی کند. فکر می‌کنم که ؛ نمی‌دانم چطور می‌شود که انگار توپ را درون جوراب خود قرار داده و از ميان چند مدافع عبور می‌کند و برای خودش بهترين موقعيت‌های گلزنی را فراهم می‌آورد. علی کريمی فوق‌العاده است و بسيار خوشحالم ما می‌توانيم از او در ادامه مسابقات ليگ برتر و همچنين ليگ قهرمانان آسيا استفاده کنيم.

قطبی همچنين درباره اعتراضی که نيکبخت واحدی نسبت به تعويش در نيمه داشت نيز گفت: به هر حال شرايط نيکبخت را درک می‌کنم و طبيعی است که در فضای روانی اين بازی حساس دوست داشته باشد در زمين باشد و گل بزند. واقعا نيکبخت هنگام خروج از زمين به هيچ کس توهين نکرد و فقط کمی عصبانی بود که آن هم برطرف شد؛ او در رختکن مرا بقل کرد و بوسيد. فکر می‌کنم نيکبخت امسال شرايط بسيار بهتری نسبت به قبل دارد و يک بازيکن فوق‌العاده تاثيرگذار و بااخلاق برای ما خواهد بود.

وی درباره اولين حضور دی‌کارمو برای پرسپوليس خاطر نشان کرد: شما حق داريد که از بازی دی‌کارمو ناراضی باشيد او آن چيزی که من می‌خواستم نتوانست ارائه کند و از فوتبال او راضی نيستم اما فکر می‌کنم تلاش زيادی برای موفقيت تيم داشت ما زمانی که يک گل عقب بوديم بايد يک مهاجم را به درون زمين می‌فرستاديم که دی‌کارمو با توجه به قد بلند و شرايط فيزيکی‌اش می‌توانست بهترين گزينه باشد به هر حال بايد قبول کنيم که فضای روانی داربی روی اين بازيکن هم تاثير داشت.

***

جنجال در نشست خبری سرمربی استقلال
قلعه‌نويی: يک سروگردن از پرسپوليس بالاتر بوديم
قطبی کسی نيست که درباره‌ی من صحبت کند
غفلت کوشکی سه امتياز را از ما گرفت

سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران گفت: از عملکرد تيم استقلال راضی و از نتيجه‌ی بازی ناراضی هستم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امير قلعه‌نويی پس از تساوی تيم‌های پرسپوليس و استقلال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بايد به تماشاگران تبريک بگويم که شاهد يک بازی جوانمردانه بودند و خوشحالم تمامی کسانی که به ورزشگاه آمدند و چه در پای گيرنده‌ها، اين بازی را ديدند و از تماشای جذابيت‌های آن لذت بردند. تيم استقلال در ۳۰ دقيقه‌ی نخست بازی به دنبال پرس بر تيم حريف بود که خوشبختانه به اهداف‌مان رسيديم اما، داور يک پنالتی صد درصد برای ما نگرفت و همچنين يک موقعيت تک به تک برای برهانی را به اشتباه آفسايد اعلام کرد. ضمن آنکه برهانی يک ضربه را نيز در سه قدم دروازه‌ی حريف از دست داد.

وی افزود: در۱۰ دقيقه‌ی پايانی برای حريف تله‌گذاری کرديم و در حالی که در ميان دفاع حريف فضاهايی برای نفوذ وجود داشت، آرش برهانی را برای تصاحب موقعيت در ميان مدافعان پرسپوليس متمرکز کرديم که او چندين بار صاحب توپ شد.

سرمربی تيم استقلال ادامه داد: در نيمه‌ی دوم دستور کار ما بار ديگر پرس حريف بود که از همين راه به گل نيز رسيديم. پس از آن پرسپوليس تا اندازه‌ای فشار بر دروازه‌ی ما را بيشتر کرد که بيشتر حاصل خلاقيت فردی بود نه تاکتيک تيمی. ما بيژن کوشکی را به زمين فرستاديم تا با دفاع من تو من علی کريمی را مهار کند و در اين مورد نيز موفق بوديم به گونه‌ای که حريف به بازی با توپ‌های بلند روی آورد که به طور دقيق همان خواسته‌ی ما بود. در اين نيمه آرش برهانی و يدالله اکبری در يک موقعيت چهار به يک فرصت‌های خوب گلزنی را از دست دادند و در نهايت در حالی که پرسپوليس همان طور که دلخواه ما بود بازی می‌کرد، يک لحظه بيژن کوشکی از وظيفه‌اش غافل شد تا نتوانيم سه امتياز بازی را بدست آوريم.

قلعه‌نويی ادامه داد: پرسپوليس در نيمه‌ی دوم به غير از يک تک به تک توره و يکی، دو شوت از راه دور فرصت ديگری نداشت و همان طور که گفتم فرصت‌های اين تيم بيشتر به دليل خلاقيت‌های فردی بود تا کارهای تاکتيکی.

قلعه‌نويی درباره‌ی واکنش‌اش نسبت به بيژن کوشکی پس از پايان بازی گفت: به کوشکی برنامه داديم تا کريمی را مهار کند و زمانی که يار مستقيم کوشکی يعنی کريمی گل می‌زند، طبيعی است که نشان می‌دهد کوشکی اشتباه کرده است.

وی افزود: زمانی که تيم ما بازی را با تساوی به پايان می‌رساند و کادر فنی و هواداران استقلال از اين نتيجه ناراحت هستند، يعنی آ‌نکه تيم ما يک سروگردن از پرسپوليس بالاتر بوده است.

قلعه‌نويی درباره‌ی تعويض‌هايش نيز گفت: پس از تعويض‌های ما چندين موقعيت گل داشتيم اما، پرسپوليس موقعيت گل چندانی نداشت.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: درست است که پرسپوليس سوار بر بازی بوده است، اما اگر شما مربی‌گری بلد بوديد، می‌دانستيد که سوار بازی بودن با موقعيت ساختن تفاوت می‌کند. پرسپوليس در نيمه‌ی دوم همان طور که ما می‌خواستيم بازی می‌کرد البته تعويض جباری تا اندازه‌ای بر کار تيمی ما تاثيرگذار بود. ما ابتدا با آوردن کوشکی قصد داشتيم تا علی کريمی را از بازی خارج کنيم که اين کار به خوبی انجام شد سپس قصد داشتيم تا در ۲۰ دقيقه‌ی پايانی علی عليزاده را به جای جان‌واريو خارج از زمين کنيم تا نتيجه را به دست آوريم و حتی تعداد گل‌هايمان را افزايش دهيم اما، زمانی که جباری مصدوم شد، چاره‌ای نداشتيم که در سومين تعويض او را از زمين خارج کنيم. در واقع ما قصد داشتيم مانند بازی با راه‌آهن بازی را با دو مهاجم به پايان برسانيم اما اينگونه نشد و بازی به تساوی کشيده شد.

قلعه‌نويی درباره‌ی وقت کشی بازيکنان استقلال گفت: من نمی‌دانم بازی ۱۵ دقيقه وقت اضافی داشت يا چهار دقيقه. تصور می‌کنم اين سوالات مغرضانه است. از اين چهار دقيقه، دو دقيقه‌ی آن هم برای مصدوميت واعظی دروازه‌بان پرسپوليس گذشت.

وی هم‌چنين در پاسخ به سوال خبرنگاری پيرامون استفاده نکردن از بازيکنان با تجربه‌ی استقلال چون فرهاد مجيدی و تعويض سياوش اکبرپور نيز گفت: شما نبايد راجع به اينکه چه کسی به ميدان می‌رود، سوال کنيد. شما تنها حق داريد درباره‌ی حرکت کلی تيم سوال کنيد. من يک هفته با اين بازيکنان بوده‌ام و می‌دانم که بايد از کدام بازيکن استفاده کنم. سوالات شما کارشناسانه نيست و من که روزی چهار ساعت بازيکنان را می‌بينم، بهتر می‌دانم که بايد چه نفراتی به ميدان بروند.

سرمربی تيم استقلال تهران ادامه داد: به هيچ عنوان از نتيجه‌ی بازی راضی نيستم. زمانی که رقيب اصلی ما مساوی می‌کند و جشن می‌گيرد، طبيعی است که ما بايد ناراحت باشيم. بايد روند بازی و موقعيت‌هايی که از دست رفته است را بشماريد تا قدرت تيم استقلال مشخص شود.

قلعه‌نويی ادامه داد: ما در اين بازی چهار موقعيت بالای ۸۰ درصد را از دست داديم. ضمن ‌آنکه يک پنالتی به نفع ما گرفته نشد و داور در صحنه‌ی اعلام آفسايد نيز اشتباه کرد. ما بايد جريان بازی را کنترل می‌کرديم و يک سوم دفاعی فضای تيم حريف را برای آرش برهانی باز می‌کرديم که پرسپوليس هيچ گاه متوجه اين موضوع نشد.

قلعه‌نويی ادامه داد: گلی که تيم پرسپوليس به ثمر رساندن بر روی يک پاس ۷۰ متری و در واقع يک توپ "بکش زيرش" بود که بيژن کوشکی يار مستقيم خود را نگرفت اما،‌ در مقابل ما چهار بار در عمق دفاع پرسپوليس تک به تک شديم.

قلعه‌نويی درباره‌ی قضاوت بازی نيز گفت: تصور می‌کنم در دقيقه‌ ۶۰ بازی زمانی که تماشاگران پرسپوليس شروع به اعتراض و پرتاب صندلی کردند، روند سوت‌های داور بازی تغيير کرد و به ضرر تيم استقلال چرخيد. در هر صورت ما بايد با اين شرايط کنار می‌آمديم.

قلعه‌نويی درباره‌ی تعداد موقعيت‌های دو تيم نيز گفت: من کامپيوتر در ذهنم ندارم که بخواهم اين سوال را جواب دهم اما، آنها يک موقعيت بيشتر نداشتند در حالی که استقلال دو موقعيت گل صد درصد داشت.

خبرنگاری با انتقاد از ادبيات امير قلعه‌نويی نسبت به تيم حريف گفت، قطبی بازی تيم شما را تحسين کرد که قلعه‌نويی پاسخ داد: افشين قطبی کسی نيست که بتواند درباره‌ی من صحبت کند.

او سپس به يکی از خبرنگاران که سوالاتی را مطرح می‌کرد، گفت: يا يک سوال بپرس و يا ساکت باش.

به گزارش ايسنا، در شرايطی که اطرافيان امير قلعه‌نويی در کنفرانس مطبوعاتی بارها نظم اين نشست را در انتقاد به سوالاتی که از سرمربی استقلال پرسيده می‌شد، برهم می‌زدند در نهايت درگيری لفظی ميان خبرنگاران بالا گرفت و قلعه‌نويی نيز محل کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-10-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی کريمی: خوشحالم که گل زدم، سر حرفم هستم؛ علاقه‌ای به صحبت درباره تيم ملی ندارم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-10-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ترکيب استقلال و پرسپوليس مشخص شد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-10-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ‌٩٥ هزار تماشاگر وارد استاديوم آزادی شده‌اند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-10-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» يک دستگاه پژو ۲۰۶ درصورت شکست استقلال، ۵ ميليون برای نيمکت نشينان پرسپوليس، ايلنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-10-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» از ساعت ۶ صبح جمعه در ورزشگاه‌های آزادی، حيدرنيا، کشوری، شيرودی و تختی، بليت داربی تهران به فروش می رسد، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38545

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پايان داربی سنتی ۶۵ پايتخت، تساوی يک بر يک استقلال و پرسپوليس، حزف های قطبی و قلعه نويی پس از بازی، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016