"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-10-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

هفته‌ نهم ليگ برتر فوتبال؛ داربی تهران در پرده‌ شصت و پنجم، تب داربی در استاديوم‌های آزادی، حافظيه و تختی، ايسنا

هفته‌ی نهم رقابت‌های ليگ برتر فوتبال کشور با انجام ۹ بازی طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه پيگيری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، هفته‌ی نهم رقابت‌های ليگ برتر فوتبال کشور را بی‌شک بايد هفته‌ی داربی‌ها ناميد. در اين هفته در کنار داربی‌های شيراز و اهواز مهم‌ترين داربی پايتخت ميان پرسپوليس و استقلال در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.


برنامه‌ی بازی‌های هفته‌ی نهم بدين شرح است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پنج‌شنبه ۱۱ مهر

* فولاد خوزستان – استقلال اهواز؛ ورزشگاه تختی اهواز- ساعت ۱۶ - داوران: محسن قهرمانی، مرتضی کريمی و مصطفی فراهانی.

داربی اهواز در شرايط حساسی برگزار می‌شود در حال حاضر تيم فولاد با ۸ امتياز در رده‌ی نهم جدول قرار دارد اما، رقيب اين تيم تنها با ۲ امتياز کمتر در جايگاه شانزدهم قرار دارد. طبيعی است وقتی با سه امتياز می‌توان اين جايگاه را تغيير داد انگيزه و حساسيت در اين بازی به اوج خواهد رسيد. ضمن آنکه نتايج چند بازی اخير موقعيت مجيد جلالی و اکبر ميثاقيان را متزلزل ساخته و با وجود تاکيد مديران دو باشگاه بر حفظ اين دو مربی شکست در داربی اهواز که چندان کم ارزش‌تر داربی پايتخت نيست می تواند بهای سنگينی برای هر دو باشگاه به خصوص سرمربی‌های تيم‌ها خواهد داشت.

اکبر ميثاقيان بسيار اميدوار است که بازيکنانش در اين بازی همانند بازی مقابل استقلال تهران و پيکان احساساتی نشوند، چرا که در اين صورت تيم مجيد جلالی فرصتی برای فکر کردن به آنها نخواهند داد.


* مقاومت شهيد سپاسی شيراز – برق شيراز؛ ورزشگاه حافظيه‌ی - ساعت ۱۶؛ داوران: خداداد افشاريان، عليرضا يزدانی و بابک داوری.

تيم مقاومت شهيد سپاسی شيراز با ۱۰ امتياز در جايگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد اما رقيب اين تيم صدر نشين پر قدرت ليگ برتر است که در پايان هفته‌ی هشتم و در حالی که دو بازی کمتر انجام داده با ۱۴ امتياز بر صدر جدول تکيه زده است. بی ترديد اگر شاگردان جوان محمد عباسی اسير حاشيه و غرور نشوند تيم برق در پايان نيم فصل نخست می تواند به بزرگی خود در لبگ برتر ادامه دهد. اما برای تيم مستعد برق شيراز قرار گرفتن مقابل تيم همشهری تفاوت‌هايی دارد. غلام پيروانی نشان داده است که همواره با جوانانش می‌توانند تيم‌های بزرگ را به زانو در آورد. پيروانی قواعد داربی شيراز را به خوبی می‌داند و احتمال دارد نخستين شوک به برق از جانب تيم همشهری وارد شود.


* پيام خراسان – پيکان قزوين؛ ورزشگاه ثامن الائمه مشهد؛ ساعت ۱۶ - داوران: محمود رفيعی ، محمدرضا منصوری و صادق نوری.

اين بازی جدال قعرنشين و يکی از صدرنشينان ليگ برتر است زمانی که پيکان قزوين با چهارده امتياز در مکان دوم جدول قرار دارد و پيام خراسان با دو امتياز در رده ی هجدهم قرار گرفته است طبيعی است که بايد شانس پيکان را به خصوص با تبحری که شاگردان مديرروستا در بازی‌های خارج از خانه از خود نشان دادند، برای پيروزی بيشتر دانست. اما به اذعان بسياری از تيم‌های ليگ برتری پيام در خانه بازی‌های خوبی انجام می‌دهد شايد اين آخرين شانس‌های شاگردان خداداد عزيزی برای ماندن در ليگ برتر باشد که بايد آن را در مقابل تيم قدرتمند پيکان محک بزنند.


* پگاه گيلان – صبا باتری قم؛ ورزشگاه سردار جنگل رشت - ساعت ۱۶؛ داوران: شاهين حاج‌بابايی، محمدرضا ابولفضلی و حميد نظری.

پگاه گيلان با هفت امتياز در مکان سيزدهم جدول و صبا باتری قم با همين تعداد امتياز در رده‌ی دوازدهم جدول قرار دارد. در نبرد همسايه‌های جدول رده‌بندی ليگ برتر شاگردان بيژن ذوالفقارنسب بايد سه امتياز اين بازی را به دست آورند تا بتوانند از انتهای جدول فاصله بگيرند. تيم زيرک پگاه که در بازی مقابل پرسپوليس نيز عملکرد نسبتا خوبی داشت در برابر تيم استاد بازی‌های سخت يعنی فيروز کريمی قرار می گيرد. صبا باتری قم پس از پشت سر گذاشتن فراز ونشيب‌های بسيار به رشت می‌رود تا با کسب امتياز از اين بازی خود را برای رشد بيشتر در جدول آماده کنند.


جمعه ۱۲ مهر

* پرسپوليس –استقلال؛ ورزشگاه آزادی تهران - ساعت ۱۵؛ داوران: سعد کميل، اسماعيل صفيری و حسين نجاتی.

داربی بزرگ تهران به پرده‌ی شصت و پنجم خود رسيده است. اين بار حساسيت‌های داربی تهران بسيار بيشتر است چرا که اين بازی حتی می‌تواند حکم فينال سوپرجام باشگاه‌های کشور را داشته باشد در جايی که قهرمان ليگ برتر هفتم به مصاف قهرمان جام حذفی می‌رود. اين اولين داربی است که افشين قطبی و امير قلعه‌نويی رو در روی يکديگر قرار می‌گيرند، دو مربی که ادعای تکيه زدن بر نيمکت تيم ملی ايران را دارند اکنون پرسپوليس ۱۴ امتيازی در رده‌ی سوم جدول قرار دارد و استقلال ۱۰ امتيازی در جايگاه‌ی ششم قرار گرفته است هرچند که تغييرات مديريتی سبب شده است تا هر چقدر تمرينات پرسپوليس با آرامش پيش می‌رود تمرينات استقلال با حاشيه‌های جانبی همراه باشد اما، قلعه‌نويی تاکنون به خوبی اين حاشيه‌ها را مديريت کرده است.

سه امتياز داربی حکم مرگ و زندگی برای دو تيم دارد آن هم در مقابل صد هزار هوادار که پس از موفقيت‌های فصل گذشته دو تيم می‌خواهند برتری خود را به رخ يکديگر بکشند. در پرسپوليس که اکنون علی کريمی را نيز در تيم خود می‌بيند کسب اين سه امتياز خود به اندازه‌ی يک قهرمانی در ليگ برتر ارزش دارد و در مقابل برای استقلال اين سه امتياز معناهای بسياری دارد. پايان حاشيه، تحکيم و ثبات قلعه‌نويی و همچنين مطرح شدن به عنوان مدعی جدی قهرمانی ليگ برتر. در ساعت ۱۵ روز جمعه آرامش پايان می‌يابد و طوفانی از انگيزه، تلاش، تکنيک و تاکتيک در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود و در نهايت اين رويين‌تنان سرخابی هستند که امپراتور و يا ژنرال ايرانی را سربلند می‌کنند.


* ذوب آهن اصفهان- سايپا کرج؛ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان - ساعت ۱۶؛ داوران: سعيد بخشی‌زاده ، حيدر شکور و سعيد علی‌نژاديان.

در هياهوی بازی‌های مهمی که پيش روی تيم های صدرنشين است، ذوب آهن ۱۴ امتيازی که در مکان چهارم جدول قرار دارد، نگاه جدی به صدر جدول دوخته است. آنها در بازی مقابل سايپا به دنبال کسب سه امتياز خانگی هستند تا با اميد به توقف سه تيم ديگر بتوانند به صدر جدول راه پيدا کنند. اما تيم سايپا پس از آنکه غلتک تيم کروفچی ازبکستان با ۵ گل از روی اين تيم عبور کرده است برای حفظ اعتبار خود و البته حفظ سرمربی تيم به اصفهان می‌رود. بازيکن با تکنيک تيم ملی آلمان اکنون بر روی نيمکت سايپا می نشيند تا انديشه‌هايش را در مقابل مربی سابق تيم ملی ايران محک بزند تاکنون منصور ابراهيم زاده در ذوب آهن موفق بوده است ولی ليتبارسکی نتوانسته است انتظارات را برآورده کند هرچند که او زمان زيادی نيست به سايپا آمده است اما برای نشان دادن توانايی های خود بايد بتواند مقابل تيم‌هايی چون ذوب آهن امتياز کسب کند.


* مس کرمان- ابومسلم خراسان؛ ورزشگاه امام علی(ع) کرمان - ساعت ۱۶؛ داوران: رحيم رحيمی‌مقدم، جهانگير حيدری و محمدرضا امينی.

مس کرمان که با ۱۲ امتياز در مکان پنجم جدول قرار دارد به مصاف ابومسلمی می‌رود که با هفت امتياز در جايگاه يازدهم جدول قرار گرفته است. شاگردان پرويز مظلومی پس از شکست هفته‌ی گذشته اين بار به مصاف تيم برگی‌زر می‌روند تا سه امتياز اين بازی خانگی را به دست آورند. مظلومی که همواره نامش در کنار ابومسلم مطرح بوده است اکنون در مصاف با شاگردان سابق خود به دنبال پيروزی است ودر مقابل تيم ابومسلم نيز اميدوار است تا با دست خالی کرمان را ترک نکند.


* راه‌آهن شهرری – سپاهان اصفهان، ورزشگاه اکباتان تهران - ساعت ۱۶؛ داوران: محمدحسين اسدی، مجيد ويشگاهی و نيک‌فر نيک نهاد.

راه‌آهن با وجود بازی قابل قبول مورد استقلال مغلوب اين تيم شد تا با شش امتياز در جايگاه چهاردهم جدول قرار بگيرد آن‌ها در خانه ميزبان تيم ۹ امتيازی سپاهان هستند که در رده‌ی هشتم قرار دارد سپاهان که با انگين فيرات هنوز نتوانسته است نشانی از تيم بزرگ چند فصل گذشته داشته باشد در برابر راه‌آهن کار آسانی نخواهد داشت. هرچند که اگر بی‌دقتی‌های مهاجمان راه‌آهن در اين بازی نيز ادامه پيدا کند شايد شاگردان داوود مهابادی امتياز ديگری را از دست بدهند. در هر صورت راه‌آهن برای فاصله گرفتن از انتهای جدول چشم به هر سه امتياز اين بازی دارد.


* پاس همدان – ملوان انزلی؛ ورزشگاه قدس همدان، ساعت ۱۶؛ داوران: عليرضا فغانی، محمد نجفی و بهروز برون.

تيم وينگو بگوويچ با هشت امتياز در مکان دهم جدول قرار دارد و شاگردان محمد احمدزاده با شش امتياز پانزدهم هستند. بی‌ترديد بر روی کاغذ شانس پاس برای کسب سه امتياز بيشتر است اما تيم ملوان نيز توانايی متوقف ساختن پاس را دارد. هرچند که در همدان رسيدن به اين هدف چندان آسان نخواهد بود.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» هفته هشتم ليگ برتر فوتبال: ملوان با سايپا مساوی کرد، ليت بارسکی از روی نيمکت اخراج شد، ايلنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» هفته هشتم ليگ برتر فوتبال: پرسپوليس برابر پگاه گيلان به برتری رسيد، تشويق بی‌سابقه علی کريمی در ورزشگاه، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» هفته هشتم ليگ برتر فوتبال: استقلال اهواز بازی برده را به پيکان واگذار کرد، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» هفته هشتم ليگ برتر فوتبال: سپاهان با ۲ گل فولاد را شکست داد، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» هفته هشتم ليگ برتر فوتبال: فجر سپاسی شيراز بر ابومسلم خراسان چيره شد، ايرنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38514

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هفته‌ نهم ليگ برتر فوتبال؛ داربی تهران در پرده‌ شصت و پنجم، تب داربی در استاديوم‌های آزادی، حافظيه و تختی، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016