"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ليتبارسکی: به هيچ عنوان از وضعيت سايپا راضی نيستم، ايسنا

- برنامه‌ريزی با دستياران "دايی" دشوار بود
- داور ۴۵ دقيقه برای ما و ۴۵ دقيقه برای حريف سوت می‌زند


سرمربی تيم فوتبال سايپا گفت: من يک مربی حرفه‌ای هستم و تلاش می‌کنم بازيکنان را در قالب نظم مورد نظرم قرار دهم.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نشست رسانه‌ای پير ليتبارسکی سرمربی تيم سايپا بعدازظهر يکشنبه در محل اين باشگاه برگزار شد که سرمربی تيم سايپا به سووالات خبرنگاران در رابطه با وضعت اين تيم، تصميمات انضباطی اين مربی و همچنين بازی مقابل کوروفچی ازبکستان، پاسخ داد.

ليتبارسکی درباره ديدار سايپا مقابل کوروفچی گفت: در درجه نخست می‌دانم که اطلاعات زيادی راجع به اين تيم نداريم. نماينده ازبکستان بازی‌های زيادی را در ليگ اين کشور برده است و با آوردن "ريوالدو" خود را تقويت کرده است، در هر صورت ما اميدواريم تا در بازی رفت شناخت خوبی از اين تيم به دست آوريم و با توجه به اين که در ديدار برگشت دو سه بازيکن قدرتمند به ما ملحق می‌شود بتوانيم برابر اين حريف نتيجه بگيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: تيم کوروفچی بهتر از سايپا جمع شده است و مشکل بزرگ تيم ما اين است که نفرات ملی‌پوش زيادی داريم و نمی‌توانيم هميشه با تمامی اين نفرات تمرين کنيم، با اين حال بازيکنان سايپا بسيار با تعصب هستند و می‌توانيم از برتری جويی تيم مقابل جلوگيری کنيم.

وی گفت: سايپا در روز چهارشنبه کار خود را شروع می‌کند و ما در اين بازی احتياج به تشويق زيادی داريم، ضمن آنکه با قدرت بدنی می‌توانيم به آنچه می‌خواهيم برسيم. مهم اين است که پس از بازی نخست مقابل کوروفچی به تحليل خوبی از اين تيم دست پيدا کنيم و نقاط قوت آن‌ها را تشخيص دهيم تا در بازی برگشت اين نقاط قوت را خنثی کنيم. درست است که کوروفچی در فوتبال ازبکستان نتيجه گرفته است اما اين دليلی نمی‌شود که ما بخواهيم مقابل اين تيم کم بياوريم.

وی درباره حضور "ريوالدو" در تيم کوروفچی نيز گفت:‌ اگر از من بپرسيد می‌دانم که او در آخرين بازی تيمش دو گل به ثمر رسانده و از نظر بدنی هنوز روی فرم است اما ما هيچ وقت نبايد از اين بازيکن يا تيم ازبکستانی بترسيم چرا که بازيکنان سايپا نيز در شرايط آرمانی قرار دارند.

ليتبارسکی درباره شايعه‌ی اخراج حسين کعبی از اين تيم نيز گفت:‌ من در روش کاری خود يک نظم به خصوص دارم و به همين دليل ميرقربانی و زنيدپور را برای سه چهار روز از تيم جدا کردم تا اين نظم را ياد بگيرند، درباره حسين کعبی نيز پس از آنکه بازی با عربستان تمام شد تمامی ملی‌پوشان سايپا به تمرينات ملحق شدند اما کعبی عکس‌العملی از خود نشان نداد و به ما نيز اطلاع نداد که پروازش ديرتر از ساير بازيکنان از عربستان می‌آيد. ما نيز برای آنکه نظم تيم را حفظ کنيم کعبی را برای چند جلسه از تمرينات محروم کرديم اما اين بازيکن از دوشنبه اجازه دارد به تمرينات باز گردد.

سرمربی تيم سايپا درباره وضعيت اين تيم در ليگ برتر نيز گفت: به هيچ عنوان از وضعيت تيم راضی نيستم، البته برای دو بازی اول تيم من بسيار بد آماده شده بود و من مسئوليتی درباره اين دو بازی نمی‌پذيرم اما پس از آن بسيار سخت کار کرديم و به طور مداوم بهتر شديم. از نظر استقامتی ما احتياج به زمان بيشتری داريم و بی‌ترديد قدم به قدم بهتر خواهيم شد. ما ابتدا بايد خودمان را پيشرفت دهيم ضمن آن که تا اندازه‌ای رفت و آمد بازيکنان بين تيم ملی و باشگاه برای ما مشکل‌ساز شده است.

به گزارش ايسنا، سرمربی سايپا درباره اميد تيمش برای کسب قهرمانی ليگ برتر نيز گفت: در درجه نخست مشخص است که همه ازسايپا قهرمانی می‌خواهند، تا جايی که من می‌دانم ما ۳۴ بازی در ليگ برتر داريم که تاکنون تنها چهاربازی انجام داديم و دو بازی نيز نسبت به ساير تيم‌ها کمتر داشتيم، اطمينان دارم که تيم ما دائما پيشرفت خواهد کرد، در هر صورت شرايط ديگری نيز وجود دارد. تيم ملی ايران درحال حاضر در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است، ليگ قهرمانان آسيا پيش رو است و همچنين رقابت‌های ليگ برتر که در ايران تمامی اين مسابقات حساسيت دارند. سايپا بازيکنانی دارد که می‌توانند در هر سه اين رقابت‌ها به نحو احسن بازی کنند، در هرصورت برای ما به هيچ وجه آسان نيست که تمامی بازيکنان را زير يک کلاه قرار دهيم، به عنوان نمونه در ژاپن وقتی بازيکنان تيم ملی باز می‌گردند به سرعت خود را به باشگاه‌شان معرفی می‌کنند و برای من هم که در سايپا کار می‌کنم اين موضوع مهم است.

وی افزود: همواره از علی دايی سرمربی تيم ملی حمايت می‌کنم چرا که برای ما بسيار مهم است که تيم ملی موفق شود. با اين حال با اين شرايط برنامه‌ريزی برای ما دشوار است، برای تماشاگران نيز درک کردن اين وضعيت کمی دشوار است، با اين حال اگر دو بازی عقب افتاده خود را ببريم در جدول صعود خواهيم کرد و من هيچ ايده يا نظری ندارم که بخواهم موضوع حضور بازيکنان در تيم ملی را حل کنم چرا که اين موضوع را درک می‌کنم و سعی می‌کنم به بهترين نحو به تيم ملی کمک کنم.

سرمربی تيم سايپا درباره شائبه‌ی اختلاف نظرش با مربيان و بازيکنانی که علی دايی پيش از اين بر روی آن‌ها نظر مثبت داشته است، نيز گفت: من حرفه‌ا‌ی بزرگ شدم و حرفه‌ای يعنی اين که چون پول پرداخت می‌شود، بايد آماده شويم و بر سر تمرين با قدرت حاضر شويم، به چه دليل بايد اين موضوع برای من تفاوت داشته باشد مگر کار در اينجا با آلمان و ژاپن متفاوت است، زمانی که دو مربی متفاوت به هم می‌رسند برای يک تيم برنامه‌ريزی دشوار می‌شود و برای من هم برنامه‌ريزی با کادر فنی قبلی بسيار دشوار بود، به همين دليل ترجيح دادم تنها به کار خود ادامه دهم، اين تصميم بسيار سخت بود اما من به اين نتيجه رسيدم.

وی افزود: من علی دايی را درک می‌کنم چرا که با اين مربيان کار کرده بود اما من بايد در پايان فصل جوابگو باشم و به همين دليل چنين تصميمی گرفتم.

ليتبارسکی در ادامه پيرامون کنار گذاشتن جواد منافی و فروزانی از کادر فنی سايپا ادامه داد: در اين مورد مديرعامل باشگاه بهتر می‌تواند پاسخ دهد اما در هر صورت من زمانی که به تمرينات آمدم فروزانی پنج هفته پيش از آن کار آماده سازی تيم را شروع کرده بود، با اين حال من عقايد تمرينی ديگری داشتم که فروزانی در برابر اين عقايد بسيار سخت بود و به همين دليل تصميم گرفتم تا با گروه ديگری به کارم ادامه دهم، آنچه که من می‌دانم اين است که فروزانی بر سر تمرينات تيم حضور ندارد اما نمی‌دانم که او عضو باشگاه هست يا نه.

ليتبارسکی درباره دو بازيکن خارجی که قرار است در روزهای آينده به باشگاه سايپا بپيونند گفت: اين دو از برزيل می‌آيند اما نمی‌توانم چيز ديگری درباره آن‌ها بگويم يا حتی نام آنها را فاش کنم چرا که در اين صورت بازيکنان کنونی تحت فشار قرار می‌گيرند. زمانی که در بايرلورکوزن در کنار "برتی فوگتس" کار می‌کردم اين تجربه را داشتم که اعلام می‌شد قرار است بازيکنی از برزيل به تيم بپيوند، با همين اعلام باعث می‌شد تا جو تيم خراب شود اکنون نمی‌خواهم اين اتفاق اينجا تکرار شود. يکی از اين دو بازيکن قرار است روز دوشنبه به ما ملحق شود و ديگری نيز سه‌شنبه. بليت بازيکنی که قرار است روز دوشنبه به تيم بپيوند نيز گرفته شده است، پس از گرفتن تاييد از اتحاديه اسم آن‌ها را اعلام می‌کنم فقط می‌توانم بگويم که باشگاه با آمدن آن‌ها و پيوستن‌شان به تيم موافقت کرده است و بيشتر از اين را هم "سجادی" بايد بگويد.

به گزارش ايسنا، ليتبارسکی درباره گرفتن مشاوره از دايی برای بازی‌های ليگ قهرمانان آسيا هم گفت: حتما از دايی مشاوره خواهم گرفت چرا که می‌دانم با تيمی قوی بازی می‌کنيم، بايد بگويم که اين تيم در اصل تيم دايی است چرا که بازيکنان متعلق به دايی هستند. اميدوارم که به اين ترتيب بتوانيم به مراحل بالاتر برويم، اين باعث می‌شود تا هم تيم ملی، هم بازيکن و هم باشگاه خوشحال شود. من هم خوشحال می‌شوم که تيم ملی بتواند به مراحل بالاتر برود.

ليتبارسکی درباره ميزان تاکتيک پذيری بازيکنان سايپا و ميزان شناختش از اين بازيکنان هم گفت: بهتر است اين موضوع را از خود بازيکنان بپرسيد، من نتايج را خيلی ساده با آن‌ها در ميان می‌گذارم، بعد از بازی با پرسپوليس تاکنون تيم ما پيشرفت تاکتيکی خوبی داشته است و اين بسيار ملموس است، با اين حال ما هنوز هم کار زيادی داريم.

ليتبارسکی درباره اين که چه زمانی قرار است از اين دو بازيکن خارجی خود تست فنی بگيريد، گفت: اين دو بازيکن را شخصا می‌شناسم، بايد بگويم که اين بازيکنان را برای بازی ليگ قهرمانان آسيا می‌خواستم، با اين حال در جذب آن‌ها مشکل داشتيم و نتوانستيم از نظر زمانی بازيکنان خود را به موقع جذب کنيم، دوست داشتم آنها را برای بازی رفت در اختيار داشته باشيم، اميدوارم که آن‌ها بتوانند به ما کمک کنند، با اين حال بايد بگويم که اين دو تست فنی نخواهند داشت. تا پنج روز آينده قرارداد آن‌ها ثبت می‌شود و در اين صورت آن‌ها می‌توانند در بازی برگشت به ما کمک کنند.

ليتبارسکی درباره وقفه در ليگ به خاطر حضور سه بازيکن هر باشگاه در تيم ملی هم گفت: در آلمان اين طور نيست، بايرن‌مونيخ هشت بازيکن در تيم ملی دارد آنها به موقع می‌روند و به موقع هم باز می‌گردند، درست همانند ايران. بنابراين مشکلی نيست و ليگ می‌تواند ادامه يابد، در اروپا بازيکنان يکشنبه به تيم ملی می روند و پنج‌شنبه هم به باشگاه برمی‌گردند، با اين حال اگر قرار باشد بازيکن تنها يک روز مانده به بازی برگردد کار دشوار می‌شود.

ليتبارسکی درباره مسائل مربوط به داوری در فوتبال ايران هم گفت: شب‌ها که به خانه می‌روم هنگام تماشای تلويزيون می‌بينم که بيشتر اين داورها هستند که در تصاوير تلويزيونی حضور دارند تا بازيکنان. در چهار بازی که داشتيم فکر نمی‌کنم از داور اشتباهی ديده باشم. فوتبال به ويژه در ايران بسيار پرطرفدار است، از همين رو تماشاگران و بازيکنان به داور اعتراض می‌کنند، با اين حال خودم از زمانی که مربی شدم هيچ نظری درباره داور نداشتم و هيچ اظهار نظری هم درباره او نکردم، چون می‌دانم به جايی نمی‌رسم و اعتراض به داور تنها تلف کردن وقت است، می‌دانم که هربازی فوتبال ۹۰ دقيقه است و در آن داور ۴۵ دقيقه برای ما و ۴۵ دقيقه برای حريف سوت می‌زند، يعنی تساوی و عدالت در کار او وجود دارد. پيشنهاد می‌کنم که دوربين‌ها به جای شکار داور به هنگام زدن سوت از بازيکنی که قصد دارد شوت بزند فيلم‌برداری کنند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فرانس پرس: سايپا - کوروفچی با حضور "ريوالدو"، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» در فوتبالی که ادعای ۴ سهميه را در آسيا دارد؛ نماينده ايران در ليگ قهرمانان ورزشگاه ندارد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» احتمال لغو ديدارهای سايپا و سپاهان در هفته دوم ليگ برتر، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تازه‌ترين رده‌بندی برترين تيم‌های باشگاهی جهان؛ سقوط سايپا و سپاهان، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ليت بارسکی، سرمربی جديد سايپا: می خواهم در هر سه جام مدعی باشيم، مهر
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38329

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ليتبارسکی: به هيچ عنوان از وضعيت سايپا راضی نيستم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016