"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

هفته ششم ليگ برتر؛ شب نشينی فوتبال، ايسنا


ليگ برتر فوتبال پس از وقفه‌ای ۱۸ روزه پنج‌شنبه از سر گرفته می‌شود و در طی دو روز رقابت‌های هفته ششم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حساس‌ترين ديدارهای هفته ششم به بازی پرسپوليس تهران مقابل مس کرمان، استقلال تهران با صبای قم، برق شيراز با فولاد خوزستان و ذوب آهن برابر ابومسلم خراسان اختصاص دارد و نکته جالب آن که اين نخستين تجربه ليگ ششم در انجام تمامی بازی‌ها پس از افطار و در زير نور است.

پنج‌شنبه ۲۱ شهريور

پرسپوليس تهران – مس کرمان (ورزشگاه آزادی تهران،‌ ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه)

وقفه ايجاد شده در ليگ فرصت خوبی بود تا پرسپوليس پس از توقف در برابر ذوب آهن اصفهان،‌ بار ديگر به تمرين‌های پرفشار روی بياورد و اکنون آمدن علی کريمی هر چند که با حضور او در بازی مقابل مس همراه نيست اما، روحيه‌ی "مردان پرسپوليس" را افزايش داده است.

با اين حال در طرف مقابل پرويز مظلومی و مس کرمان قرار دارند. در فصل گذشته مظلومی در تهران همراه با ابومسلم پرسپوليس را تا يک قدمی شکستی سنگين پيش برد و آنها در شرايطی به تهران می‌آيند که در آخرين ديدار، ديگر تيم بزرگ تهرانی يعنی استقلال را از پيش رو برداشته‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قطبی در تيم مقابل چهره‌های آشنايی چون آشوبی و فاطمی را می‌بيند که به نوعی ستون پنجم‌های تيم مظلومی خواهند بود، با اين حال هواداران پرسپوليس پس از افطار به آزادی می‌روند تا بار ديگر شاهد اوج گرفتن پرسپوليس در جدول باشند، پرسپوليس در حال حاضر با هشت امتياز سوم است و مس کرمان با ۶ امتياز چهارم است.

برق شيراز – فولاد خوزستان (ورزشگاه حافظيه شيراز، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه)

شاگردان محمد عباسی تمامی بزرگان ليگ هشتم را شگفت‌زده کرده‌اند، تيمی که حتی يک بازيکن نامی در فصل نقل و انتقالات به خدمت نگرفت اکنون با ۱۰ امتياز در صدر جدول قرار دارد اما، روزهای دشواری برای ادامه اين صدرنشينی پيش‌روی برق شيراز است. بی‌ترديد ديدار مقابل فولاد خوزستان يکی از همين ديدارها است، هر چند که فولاد با شکست مقابل ملوان در خانه به کما رفت، اما همچنان با شش امتياز در مکان پنجم جدول قرار دارد و طبيعی است که به اين بازی به چشم طمع به صدر جدول نگاه کند، در هر صورت اگر شاگردان عباسی تيم مجيد جلالی را نيز شکست دهند، به دلهره آورترين تيم ليگ هشتم تبديل خواهند شد.

پگاه گيلان – سايپا کرج (ورزشگاه عضدی رشت، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه)

در آخرين ديدار روز پنجشنبه پگاه و سايپا با يک ساعت تاخير در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه به مصاف يکديگر می‌روند، تيم بيژن ذوالفقارنسب روند متعادلی را در آغاز ليگ داشته و با پنج امتياز در مکان نهم جدول قرار دارد.

با اين حال در سوی ديگر ميدان تيم "پيرليتبارسکی" به لطف کسب نخستين سه امتياز در بازی مقابل راه‌آهن در رده پانزدهم قرار گرفته است. هر چند که اخبار نااميد کننده از اوضاع مالی باشگاه پگاه می‌تواند شيرهای اين تيم را در بازی مقابل سايپا ساکت کند؛ اما، از سوی ديگر انگيزه بازيکنان جوان گيلانی برای شکست دادن سايپای پر مهره و حضور مربی که "سايپا کشی" را به خوبی می‌داند، می‌تواند نقاط قوت تيم پگاه در اين ديدار باشد. هر چند که "ليتبارسکی" برای ماندنی شدن در فوتبال ايران به سه امتياز اين ديدار نياز مبرمی دارد.

جمعه ۲۲ شهريور

صبای قم – استقلال تهران (ورزشگاه يادگار امام(ره) قم، ساعت ۲۰ و ۳۰دقيقه)

بی‌ترديد تماشايی‌ترين ديدار هفته ششم مصاف صبای قم و استقلال تهران است، از تمامی حاشيه‌های اين ديدار از جمله نشستن يا ننشستن فيروز کريمی بر روری نيمکت که بگذريم تقابل مرد ناکام فصل گذشته استقلال با انديشه‌های ژنرال پيروز که در آخرين لحظات با قهرمانی در جام حذفی به داد استقلال ليگ هفتم رسيد، بسيار جذاب و ديدنی خواهد بود.

محسن يوسفی و بياتی‌نيا مهاجمانی که قلعه‌نويی چندان اعتقادی به آنها نداشت آماده می‌شوند که خود را به سرمربی حريف ثابت کنند و اين دقيقا همان حسی است که پيروز قربانی در تيم مقابل دارد. هر چند که هر دو طرف فضايی محترمانه و بدون حاشيه را برای اين بازی ايجاد کرده‌اند اما، نبرد مخفيانه‌ای که از هم اکنون آغاز شده است، در روز جمعه به نهايت خود خواهد رسيد.

استقلال تهران با چهار امتياز دوازدهم است و صبای قم با دو امتياز در جايگاه هفدهم قرار دارد.

ابومسلم خراسان – ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه ثامن الائمه مشهد، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه)

در اين فصل دو نماينده مشهد کام هواداران خود را تلخ کرده‌اند، به خصوص ابومسلم که هيچ نشانی از تيم قدرتمند يکی، دو فصل اخير ندارد هر چند که ابومسلم فصل گذشته نيز آغاز خوبی نداشت اما، حداقل تماشاگران را با بازی‌های خوب قانع می‌ساخت، اکنون تيم‌ هادی‌ برگی‌زر در حالی که با سه امتياز در رده شانزدهم جدول قرار دارد، از ذوب آهن اصفهان يعنی تيم ۱۰ امتيازی و دوم جدول پذيرايی می‌کند، بی‌ترديد در شرايطی که ابومسلم در ورزشگاه ثامن تيمی نشان نداده است که حريفان را به هراس اندازد و در مقابل ذوب آهن نيز نشان داده که به خوبی راه گرفتن امتياز در خانه حريفان را بلد است، می‌توان بخت مردان منصور ابراهيم‌زاده را برای موفقيت بيش از حريف دانست، هر چند که تيم برگی‌زر می‌تواند شوک تازه‌ای را به خود، ذوب آهن و ليگ برتر وارد کند.

فولاد مبارکه سپاهان – ملوان بندر انزلی (ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه)

دو همکار سابق علی دايی در تيم ملی ايران، اين بار در عرصه باشگاهی به مصاف يکديگر می‌روند. انگين فيرات با سپاهانی که با پنج امتياز در رده ششم ايستاده به مصاف احمدزاده و ملوان چهار امتيازی می‌رود که در جايگاه سيزدهم قرار دارد اما، زمانی که با کسب يک امتياز اين جايگاه می‌تواند عوض شود طبيعی است که بايد انگيزه‌های ملوان را برای متوقف ساختن سپاهان بسيار بالا دانست.

در نخستين نگاه نتيجه‌گيری آسان است؛ «سپاهان، ملوان را در اصفهان شکست می‌دهد»؛ اما، نمايش شاگردان احمدزاده در مقابل پرسپوليس و سپس شکست دادن فولاد در اهواز نشان می‌دهد که فيرات ممکن است در تقابل با ايده‌های همکار سابق کم آورده و سپاهان در اصفهان به ملوان امتياز دهد، با تاکيد بر اينکه کار ملوان برای رسيدن به پيروزی دشوار است.

راه‌آهن شهرری – پيکان قزوين (ورزشگاه اکباتان تهران، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه)

اين بازی هرچه که هست ديگر مصاف دو تيم تهرانی نيست، هر چند که بازی در تهران انجام می‌شود. شايد بحران مالی و اعتصاب پيکانی‌ها خبر خوبی برای راه‌آهن باشد اما، مهابادی پس از آنکه تيمش سايپا را از بحران درآورد اعلام کرده که به مشکلات پيکان کاری ندارد، در واقع او نمی‌خواهد تيمش همين لطف را بار ديگر در حق پيکان تکرار کند.

به گزارش ايسنا، راه‌آهن شهرری در حال حاضر با پنج امتياز در مکان دهم قرار دارد و طبيعی است که آنها نگاه حريصانه‌ای به دو پله بالاتر در جدول يعنی مکان هشتم که پيکان هم امتياز در آن قرار دارد، دوخته‌اند. بی‌ترديد نتيجه جدال انديشه‌های دو مربی جوان ليگ برتر، داود مهابادی و علی‌اصغر مديرروستا در آينده کاری آنها تاثيرگذار خواهد بود. البته اين موضوع درباره سرمربی پيکان شاخص‌تر است.

استقلال اهواز – مقاومت شهيد سپاسی شيراز (ورزشگاه تختی اهواز، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه)

استقلال تهران و مقاومت شهيد سپاسی شيراز هم از ۵ امتيازی‌هايی هستند که در هفته ششم به مصاف يکديگر می‌روند، هر چند که به لطف تفاضل گل مقاومت در مکان هفتم قرار دارد و استقلال اهواز يازدهم است. بی‌ترديد نبرد انديشه‌های اکبر ميثاقيان و غلام پيروانی در اين بازی بسيار ديدنی خواهد بود. به خصوص آنکه هر دو مربی بايد در اين فصل برای نجات تيم‌هايشان تلاش بسياری انجام دهند.

پاس همدان – پيام مشهد (ورزشگاه قدس همدان، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه)

ديدار تيم‌ چهاردهم و هجدهم جدول در حالی برگزار می‌شود که پاس همدان چهار و پيام مشهد تنها يک امتياز را اندوخته‌اند، ‌شايد بر روی کاغذ شانس تيم وينگوبگوويچ برای مغلوب ساختن تيم خداداد عزيزی بيشتر باشد اما،‌ پيام اگر می‌خواهد شخصيت ليگ برتری خود را ثابت کند اين بازی می‌تواند يک فرصت خوب باشد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-26' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» هفته‌ پنجم ليگ برتر فوتبال لغو شد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» احتمال لغو ديدارهای سايپا و سپاهان در هفته دوم ليگ برتر، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-04' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شکست سايپا با ليتبارسکی، پرسپوليس با يک گل ليگ را افتتاح کرد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-08-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گزارش کامل نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال در تهران، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-07-21' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پرسپوليس و سايپا ديدار افتتاحيه‌ ليگ هشتم شد، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38285

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هفته ششم ليگ برتر؛ شب نشينی فوتبال، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016