"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

علی دايی: خوشحالم که شرمنده مردم نشديم، مربی تيم ملی عربستان: گل تيم ملی ايران آب سردی بود بر سر ما! ايسنا

علی دايی درگفت‌وگو با ايسنا:
بازی نيمه‌ی اول خواست من نبود
از جناح راست عربستان ضربه خورديم

علی دايی گفت: وضعيت بدنی بازيکنان‌مان به قدری خوب بود که ما هيچ کمبودی را احساس نکرديم.

سرمربی تيم ملی فوتبال در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به رياض، درباره‌ی بازی با عربستان گفت: ما دو نيمه‌ی متفاوت را پشت سر گذاشتيم. نيمه‌ی اول عربستان بهتر بود و بازيکنان ما به دليل جو ورزشگاه تحت تاثير قرار گرفتند و به ارسال توپ‌های بلند هوايی روی آوردند که اين مساله به هيچ وجه خواست ما نبود.

وی درباره‌ی گلی که ايران دريافت کرد، گفت: در تمرينات به بازيکنان گوشزد کرده بوديم که دفاع راست‌شان بازيکن خطرناکی است و بايد مراقب او باشند. با اين حال ما از همين ناحيه ضربه خورديم، با وجود اين در نيمه‌ی دوم عملکرد بهتری داشتيم و توپ را روی زمين آورديم و کاری را انجام داديم که مدت‌ها دنبال آن بوديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دايی درباره‌ی وضعيت بدنی بازيکنان هم گفت: از نظر قدرت بدنی بسيار بهتر از حريف بوديم و عربستانی‌ها بريده بودند. با اينکه بازی مساوی بود آنها چند بار خودشان را روی زمين انداختند تا همين يک امتياز را هم کسب کنند. از ابتدا تلاش ما اين بود که سه امتياز را کسب کنيم. اما، خدا را شکر يک امتياز را گرفتيم تا دست خالی به ايران برنگرديم و شرمنده مردم نشويم.

وی درباره‌ی عملکرد نه چندان خوب بازيکنان لژيونرها گفت: اين مساله طبيعی بود. آنها مدت کمی را کنار هم تمرين کرده بودند. اين در حالی بود که عربستان تنها يک لژيونر داشت و اين تيم سه ماه دور هم بود. متاسفانه ما زمانی کمی را در کنار هم کار کرديم و فرصت کافی در اختيارمان نبود.

وی درباره‌ی احتمال دعوت مهدی مهدوی‌کيا به تيم ملی گفت: در بازی مقابل عربستان مجيد غلام‌نژاد يکی از بهترين‌ها بود. شايد در آينده به حرف من برسيد. در ضمن اگر احتياج بود، از مهدی و ديگر بازيکنان جديد استفاده می‌کنيم.

دايی درباره‌ی زمان اضافه شدن "روته‌مولر" به کادرفنی تيم ملی گفت: قطعا از بازی آينده روته‌مولر را در کنارمان خواهيم داشت. برای بازی‌های آينده او برنامه‌ای با فدراسيون فوتبال آلمان و فيفا ندارد و می‌تواند به ما کمک کند.


***

غيبت "ناصر الجوهر" در کنفرانس مطبوعاتی
مربی تيم ملی عربستان:
از نتيجه‌ی کسب شده رضايت داريم
گل تيم ملی ايران آب سردی بود بر سر ما!

ناصر الجوهر که ادعا کرده بود، جواب "علی دايی" را در زمين مسابقه خواهد داد، پس از توقف در رياض مقابل ايران به دليل عصبانيت در سالن کنفرانس مطبوعاتی حاضر نشد تا دستيار فرانسوی او پاسخگوی خبرنگاران باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به رياض، در حالی که بر اساس عرف بين‌المللی بايد سرمربيان دو تيم پس از پايان مسابقه در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شوند، الجوهر سرمربی بومی عربستان در اين نشست شرکت نکرد و به جای او «گنارو» در اين نشست حاضر شد.

او در اين نشست با اشاره به نتيجه‌ی کسب شده گفت: «با توجه با اينکه اين اولين بازی ما در مرحله مقدماتی جام جهانی بود از نتيجه کسب شده رضايت داريم. در اين بازی ما در نيمه اول تيم برتر ميدان بوديم و توانستيم موقعيت‌های زيادی را روی دروازه ايران ايجاد کنيم اما، از اين همه موقعيت تنها يک فرصت را به گل تبديل کرديم.

وی گفت: بايد بگويم ايران در نيمه دوم شرايط بهتری داشت و توانست يک گل به ثمر برساند. با اين حال از نتيجه‌ای که کسب شده رضايت داريم.»

گنارو در پاسخ به اين سوال که چرا الجوهر در نشست رسانه‌ای حاضر نشد، گفت: « اين طبيعی است که بر اساس قانون من يا سرمربی می‌توانستيم در اين نشست حاضر شويم که من بنا به تصميم الجوهری در اين نشست شرکت کردم.»

او در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا که عربستانی‌ها تبليغات فراوانی بر روی حضور ياسر القحطانی و حسين عبدالغنی داشتند اما، اين دو جزو ضعيف‌ترين بازيکنان عربستان بودند. آيا دليل اين مساله کيفيت بازيکنان‌تان بود يا عملکرد خوب بازيکنان ايران؟ گفت: « قحطانی آسيب ديده بود و ما نمی‌خواستيم از او استفاده کنيم اما تلاش زيادی انجام شد که او به اين بازی برسد. ضمن اينکه از عبدالغنی هم به دليل تجربه بالايش استفاده کرديم که هيچ کدام آن طوری نبودند که ما انتظار داشتيم.»

مربی تيم ملی عربستان درباره‌ی گلی که ايران به ثمر رساند، گفت: «ما دو نيمه متفاوت را پشت سر گذاشتيم. در نيمه اول شانس‌های زيادی داشتيم که فقط يک گل زديم. در نيمه دوم هم ايران بهتر بود و گلی که بازيکنان ايران زدند مثل آب سردی بود که بر سر بازيکنان ما ريخته شد.»


***

حاشيه‌نگاری از ديدار ايران - عربستان
بوی باروت در جهنم رياض و احتمال شکايت ايران

ديدار ايران برابر عربستان که شنبه شب در ورزشگاه هفتاد و پنج هزار نفری ملک فهد برگزار شد، حاشيه‌های فراوانی به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)به رياض، در حالی ايران از جهنم رياض با يک امتياز با ارزش فرار کرد که حضور بازيکنان ايران در ورشگاه ملک فهد با حاشيه‌های فراوانی همراه بود که مهترين آن پرتاب هجده عدد نارنجک دست ساز بود. اتفاقی که احتمالا با واکنش کنفدراسيون فوتبال آسيا همراه خواهد شد.

* بازيکنان تيم ملی ايران ساعت ۲۰:۳۰ دقيقه به وقت محلی با اسکورت چند دستگاه ماشين پليس وارد ورزشگاه ملک فهد شدند.

* مهرزاد معدنچی و سيدمهدی رحمتی اولين بازيکنان ايرانی بودند که وارد زمين چمن ورزشگاه شدند که هنگام ورود اين بازيکنان تماشاگران پر تعداد عربستانی با ايجاد سر و صداهای عجيب شرايط دشواری را به وجود آوردند.

* ۴۵ دقيقه پس از ورود بازيکنان تيم ملی ايران به ورزشگاه ملک فهد، ديگر بازيکنان ايرانی در ميان سر و صدای وحشتناک تماشاگران عربستانی پا به زمين چمن گذاشتند. در اين لحظه هم بازيکنان تيم عربستان در ميان تشويق کر کننده تماشاگران عربستانی وارد زمين چمن شدند. در حالی که تنها بازيکنان اصلی ايران برای گرم کردن بدن‌های‌شان به زمين چمن وارد شدند که هر هجده بازيکن عربستانی زير نظر «گنارو» دستيار فرانسوی جوهر تمرين کردند.

* حضور تماشاگران ايرانی اندک مقيم رياض از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقيقه آغاز شد. اين تماشاگران که حدود ۴۰ نفر بودند در کنار جايگاه ويژه مستقر شدند. در حالی که از ابتدا هم حضور اين تعداد تماشاگر ايرانی قابل پيش بينی بود با اين حال فدراسيون فوتبال عربستان بر اساس قانون ۲۰ درصد ظرفيت ورزشگاه را برای ايرانی‌ها آماده کرده بود.

* تماشاگران عربستانی هم از ساعت ۲۰ کم کم وارد ورزشگاه شدند. آنها با در دست داشتن پرچم اين کشور به تشويق تيم‌شان می‌پرداختند. برخی از آنها کاوری بر تن کرده بودند که به زبان عربی روی آن نوشته شده بود: «دست در دست هم دهيم تا عربستان برای پنجمين بار به جام جهانی برود.»

* در حالی که کنفدراسيون فوتبال آسيا به تازگی سخت گيری زيادی بر روی مجهز بودن ورزشگاه‌ها به امکانات مورد لازم رسانه‌ها انجام می‌دهد اما، جايگاه خبرنگاران ورزشگاه هيچ امکاناتی نداشت و حتی تمامی چراغ‌های جايگاه خبرنگاران خاموش بود. اينترنت سالن کنفرانس مطبوعاتی ورزشگاه ملک فهد وضعيت بسيار بدی داشت به طوری که عکاسان ايرانی به سختی عکس‌های خود را به تهران فرستادند.

* با وجود تبليغات فراوانی که عربستانی‌ها روی اين بازی انجام داده بودند، رسانه‌های گروهی اين کشور استقبال بسيار سردی از اين بازی داشتند و حدود ده خبرنگار عربی که در ورزشگاه بودند ترجيح دادند به جای حضور در جايگاه خبرنگاران در سالن کنفرانس مطبوعاتی و زير باد کولر گازی اين سالن بازی را از طريق تلويزيون تماشا کنند.

* در حالی که فدراسيون فوتبال ايران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ به دليل پرتاب يک نارنجک دست ساز با جريمه سنگين کنفدراسيون فوتبال آسيا همراه شد، تماشاگران عربستانی در طول نود دقيقه بازی اقدام به پرتاب ۱۸ نارنجک دست ساز کردند که اين مساله احتمالا با واکنش کنفدراسيون فوتبال‌ آسيا همراه خواهد شد. به گفته يکی از مسوولان فدراسيون فوتبال ايران اين احتمال وجود دارد که ايران هم از عربستان شکايت کند. پس ازپرتاب اين نارنجک‌ها بوی باروت ورزشگاه را پر کرده بود.

* تماشاگران عربستانی هنگام پخش سرود جمهوری اسلامی ايران رسم مهمان نوازی را به جا نياوردند و با ايجاد سر و صداهای عجيب فضای بدی را در ورزشگاه به وجود آوردند. نکته جالب اين بود که تماشاگران عربستانی با کوچکترين حرکت تکنيکی بازيکنان‌شان به وجد می‌آمدند اما پس از گلی که دريافت کردند، يک صدا ياسر القحطانی را صدا زدند تا اينکه الجوهر تسليم شد و القحطانی مصدوم اما محبوب را به زمين وارد کرد اما او هم کاری از پيش نبرد.

* تمامی اعضای سفارت ايران در ورزشگاه حضور داشتند و دستمال‌چی نايب سفير ايران در رياض در غياب سفير که در ايران حضور دارد، در ورزشگاه حاضر شده بود.

* وزير ورزش و جوانان عربستان که شاهزاده اين کشور هم محسوب می‌شود، بلندترين مقام رسمی عربستان بود که در کنار مهدی تاج در جايگاه ويژه نشسته بود.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» جواد نکونام: گل نتيجه‌ کار گروهی تيم بود، کسب يک امتياز نتيجه‌ مناسبی است، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» جلسه‌ هماهنگی ديدار ايران - عربستان، ملی‌پوشان ايران قرمز می‌پوشند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ايران – عربستان، اوج ديدارهای نخستين روز مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسيا، تاريخچه ديدارهای دو تيم، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» دايی: آمده ايم عربستان را شکست دهيم، الجوهری: پاسخ دايی را در ميدان مسابقه می دهيم، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-09-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مسعود شجاعی: ايران قدرتمندتر از عربستان است، جـايگـاهم را در اوساسونا پيدا می‌کنم، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38244

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی دايی: خوشحالم که شرمنده مردم نشديم، مربی تيم ملی عربستان: گل تيم ملی ايران آب سردی بود بر سر ما! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016