"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-07-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

بازار دلال بازی فوتبال تعطيلی شدنی نيست، نگاهی به پرونده دلالسيم در فوتبال ايران، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران


بحث دلالی در فوتبال با پايان مهلت نقل و انتقالات بازيکنان امروز برای مدتی به صورت موقتی فروکش خواهد کرد اما بايد بپذيريم که دلالی و دلال بازی لطمات جبران ناپذيری را بر ارکان فوتبال ما وارد کرده و خواهد کرد.
به گزارش ايلناامروز نقل و انتقالات فوتبال در ليگ برتر به پايان می رسد و ترکيب نهايی تيم های حاضر در ليگ هشتم امشب و فردا به طور قطع و يقين اعلام خواهد شد اما آن چيزی که باز هم مثل هميشه فوتبال ما را آزار داد و اين بار به شکلی بسيار علنی تر از گذشته نمود پيدا کرد زد و بندهای دلالان با تعدادی از بازيکنان و باشگاه ها بود که صدای بسياری از مديران دلسوز و برخی از مربيان را درآورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما دلالی چگونه و از کجا آب می خورد و اصولاً چگونه دلال به وجود می آيد.
يکی از مديران ارشد فوتبال که دوست ندارد اسمی از او برده شود در اين زمينه به ايلنا گفت: برخی از باشگاه ها به من مراجعه می کنند و می گويند فلان آقا به ما زنگ زده و گفته اين ۵ بازيکن را شما بگيريد و اگر نگيريد در طول فصل دچار دردسر خواهيد شد!
اما يکی از بازيکنان بی حاشيه فوتبال ما هم به صورت خصوصی و البته با ترس و لرز به خبرنگار ما می گويد: يک نفر به من زنگ زد و گفت: که تو را به فلان مربی معرفی کرده ام، به باشگاه می روی و با آنها قرارداد می بندی، کاری هم به مبلغ نداشته باش. قيمت تو ۱۲۰ ميليون تومان است و ما در قرارداد ۲۰۰ ميليون قيد کرده ايم که با مربی هم هماهنگ است. اين بازيکن ادامه داد: ما اهل اين حرف ها نيستيم و قيد آن تيم را زديم.
خداداد عزيزی که خيلی بی پروا صحبت می کند با همان لحن خاص خودش می گويد: من با چه زبانی بگويم که دلالی، فوتبال ما را بيچاره کرده است،‌‏ آقاجان اگر به حرف آقای دلال گوش نکنی و بازيکنان سفارشی او را به تيمت نياوری روزگارت را سياه می کنند! خداداد که البته اهل اين حرف ها نيست و کسی هم جرات نمی کند طرف او برود ادامه می دهد بازيکن به خود من گفت که در يک باشگاهی به من گفتند ۸۰ ميليون بگيرم و زير قرارداد ۱۲۰ ميليونی را امضا کنم!
اکبر ميثاقيان هم که اين روزها در مشهد با مشکلاتی مواجه است با تاييد نفود دلالان می گويد: کسی جرات نمی کند با من از اين حرف ها بزند ولی من هم شنيده ام که دلال ها نفوذ کرده اند.
اکبر آقا البته تهديد هم می کند: اگر بازيکنی با دلالی با من از اين حرف ها بزند می زنم زير گوشش تا برای هميشه چنين مسالی را از ياد ببرد.
امير قلعه نوعی سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران با تاکيد بر اين موضوع که در استقلال از اين مسائل خبری نيست اضافه می کند: نمی دانم چه بگويم ولی بايد کاری کنيم که فوتبال پاکی داشته باشيم. فوتبال يک ورزش زيبا است که نبايد با اين گونه مسائل آلوده شود و همه بايد دست به دست هم بدهيم و به سالم سازی محيط فوتبال کمک کنيم.
در بالا از قول يکی از مقامات ارشد فدراسيون فوتبال مطالبی را نوشتيم. اينجاد با ادامه صحبت های آن مقام مسئول می خواهيم به يک جمع بندی برسيم. اين مقام مسئول می گويد: نبايد تصور کنيم که همه فوتبال ما و همه باشگاه ها درگير دلال بازی هستند. متاسفانه مربيانی هستند که با حمايت برخی جريان ها به مربی گری می رسند و چون خود را مديون و وامدار آن جريان ها می دانند. بالطبع ناچارند يکسری بازيکنان تحميلی را بپذيرند.
جدای از صحبت های مربيان ـ بازيکنان و کارشناسان اين واقعيت را بايد بپذيريم که دلال ها در فضايی رشد می کنند که مديران ضعيف در راس باشگاه ها قرار می گيرند، مربيان ضعيف برای رسيدن به تيم های مورد نظر دست به هر کاری می زنند و بازيکنانی داريم که توانايی فنی چندانی ندارند و از اين رو به دنبال تکيه گاهی می گردند تا سکوی پرتاب آنها شود. تا زمانی که مديرانی توانمند در راس باشگاه ها قرار نگيرند و مربيان به اعتماد به نفس بالا نرسند اين بازار هر روز رونق بيشتری می گيرد، و هيچ گاه نبايد انتظار سالم بودن صد در صد محيط فوتبال را داشت. اين را هم اضافه کنيم که هستند مربيان و بازيکنان زيادی که تحت هيچ شرايطی عزت نفس خود را نمی فروشند و با توانايی و لياقت خود به آن چيزی که لياقتش را دارند دست می يابند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-09-26' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» على‌آبادى و كفاشيان تنها كانديداهاى انتخابات رياست فدراسيون فوتبال ايران، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37804

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازار دلال بازی فوتبال تعطيلی شدنی نيست، نگاهی به پرونده دلالسيم در فوتبال ايران، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016