"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-06-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

سپاهان مربی اش را انتخاب کرد؛ انگين فيرات و البته اسماعيل همه فن حريف! ايران ورزشی

هنوز ۴-۳ ماه از حضور انگين فيرات در تيم ملی ايران نگذشته بود که اين مربی ترک بدون داشتن سابقه سرمربيگری، سر از باشگاه سپاهان درآورد و سرمربی اين تيم عنوان دار شد. فيرات که برای اولين بار به عنوان دستيار ورنر لورانت حضور در فوتبال ايران را تجربه کرده بود با توجه به نحوه رفتن شان از ايران شايد هيچ گاه فکر نمی کرد دوباره بازگردد و ابتدا در تيم ملی و پس از آن در تيم بزرگ سپاهان مشغول کار شود!فيرات که پس از رفتن لورانت از سايپا، با پيشنهاد سرمربيگری اين تيم نارنجی پوش کرجی مواجه شد به خاطر اينکه تجربه سرمربيگری را نداشت و البته اينکه قصد داشت همچنان با لورانت کار کند اين پيشنهاد را نپذيرفت. فيرات پس از حدود يک سال وقتی ديد که لورانت برای سرمربی شدن به مشکل برخورده است، تصميم گرفت مستقل کار کند. به اين ترتيب به ايران آمد و به عنوان دستيار علی دايی در تيم ملی مشغول به کار شد تا از اين راه به سپاهان راه پيدا کند.ظاهرا در چند روزی که علی دايی به دليل همراهی سايپا در جام باشگاه های آسيا در کنار تيم ملی نبود، هادی عقيلی و محسن بنگر از مديريت اين مربی و همچنين نحوه تمرين دادنش خوش شان آمد و به همين دليل فيرات را به باشگاه سپاهان پيشنهاد دادند تا او را در کنار ديگر گزينه های سرمربيگری بررسی کنند که سرانجام با حضور او به عنوان نفر اول کادرفنی در سپاهان موافقت شد و پنج شنبه قرارداد رسمی شان را امضا کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۳۰۰ هزار يورو به شرط موفقيت
قرارداد انگين فيرات که پنج شنبه در هيات فوتبال اصفهان ثبت شد يکساله مشروط است.باشگاه سپاهان که برای قرارداد لوکا بوناچيچ و ژوروان (يوسف) ويرا به مشکل برخورده بود، اين بار دست به يک کار جالب زد. سپاهانی ها با فيرات قراردادی يکساله به مبلغ ۳۰۰ هزار يورو امضا کردند که شرط و شروطی دارد. در اين قرارداد آمده درصورتی که انگين فيرات در سپاهان موفق عمل کند و باشگاه از او راضی باشد قرارداد او تا ۲ سال ديگر تمديد می شود.

چشمک دايی به فيرات!
با حضور انگين فيرات در سپاهان، يک سؤال بزرگ به وجود می آيد، آن هم بود و نبودش در تيم ملی است. ظاهرا بعد از اينکه فيرات با سپاهانی ها به توافق رسيد چهارشنبه شب در فدراسيون فوتبال جلسه ای برگزار شد تا در مورد ادامه کار اين مربی در تيم ملی تصميم گيری شود.
در اين جلسه که با حضور مهدی تاج نايب رييس فدراسيون فوتبال، علی دايی سرمربی تيم ملی، انگين فيرات و مدير برنامه هايش انجام شد، ابتدا فيرات از کمک به تيم ملی گفت: «من حاضرم از اين پس هر وقت که علی دايی بخواهد برای تيم ملی کار کنم ضمن اينکه پولی که در اين مدت برای حضورم در تيم ملی گرفتم برمی گردانم.»
در اين لحظه مهدی تاج که ظاهرا بدش نمی آمد به عنوان جريمه آن پول را از فيرات بگيرد قصد داشت موافقت اش را با اين مساله بيان کند که علی دايی با يک چشمک همه چيز را تمام کرد و خواست فيرات پولی را برنگرداند چون دايی معتقد بود فيرات به اندازه ای که تا الان پول گرفته، به تيم ملی کمک کرده پس دليلی ندارد آن مبلغ را برگرداند.بعد از اين چشمک؛ علی دايی اعلام کرد که من فيرات را از تيم ملی خط نمی زنم.فيرات هم در جواب گفت: «من قلبم با شما است و هر موقع که اراده کنی در کنارت هستم.»جلسه با اين تعارفات ادامه پيدا کرد اما چيزی که مشخص است فيرات ديگر نمی تواند در تيم ملی کار کند چون هم فدراسيون موافق ۲ شغله بودن مربی تيم ملی نيست، هم اينکه سپاهانی ها خواستار حضور صددرصد او در تيم هستند.

اسماعيل همه فن حريف!
با توجه به اينکه انگين فيرات قراردادش با سپاهان مشروط است قصد دارد سال اول آن قدر خوب کار کند تا ۲ سال ديگر هم سرمربی تيم شود. بر اين اساس به دنبال دستيارانی است که بتوانند او را برای رسيدن به اين موفقيت کمک کنند پس با يک مربی ترکيه ای وارد مذاکره شد تا او را به عنوان دستيار اول خود معرفی کند. اين مربی که اسماعيل نام دارد همه فن حريف است که هم در بدنسازی و هم در کارهای تمرينی و تاکتيکی می تواند به کمک فيرات بيايد. اسماعيل قرار است امروز وارد ايران بشود تا ضمن مذاکره با سپاهان قرارداد امضا کند.به جز اسماعيل، راتول آنتوان که پيش از اين به عنوان دستيار ويرا در سپاهان کار می کرد، ديگر مربی اين تيم خواهد بود. به اين ترتيب و البته با توجه به جدايی کريم قنبری از سپاهان، از مربی ايرانی در اين تيم خبری نخواهد بود.

مخالفت با حضور فيرات در اسپانيا
انگين فيرات که کارش را به زودی با سپاهان شروع خواهد کرد ۱۵ تير ماه قرار است با اين تيم در ترکيه اردو بزند، کشوری که فيرات با آنجا آشنايی زيادی دارد.در سوی مقابل هم تيم ملی ۲۰ تير ماه به اسپانيا می رود تا اردوی آماده سازی خود را در اين کشور برپا کند. از آنجا که فيرات همچنان به تيم ملی تعلق خاطر دارد قصد داشت تا ۲۰ تير ماه با سپاهان در ترکيه باشد و پس از آن به اسپانيا برود تا به علی دايی کمک کند اما ظاهرا اين امر ميسر نخواهد شد.فيرات که از نزديکی اردوی سپاهان و تيم خبردار شد با دايی تماس گرفت و به او گفت که می خواهد به تيم ملی در اسپانيا کمک کند اما دايی با اين درخواست موافقت نکرد و از او خواست تا در سپاهان کارش را با قدرت و تمام وقت انجام بدهد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-06-21' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» اگر فروشنده و خريدار به توافق برسند، واگذاري امتياز سپاهان به خوزستان، برنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-06-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» "ژوروان ويرا" از سرمربی‌گری سپاهان برکنار شد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-21' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ليگ قهرمانان آسيا: تيم فوتبال سپاهان برابر کروفچی ازبکستان متوقف شد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تا ساعت ۱۲ برای ديدار تيم‌های پرسپوليس و سپاهان ‪ ۷۰‬هزار نفر به ورزشگاه آزادی رفته اند، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شش ساعت تا ديدار پرسپوليس - سپاهان: بيش از ۳۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی، بليت طبقه اول ناياب شد، مهر
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37444

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سپاهان مربی اش را انتخاب کرد؛ انگين فيرات و البته اسماعيل همه فن حريف! ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016