"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-06-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

رسول کربکندی: متاسفم که در اين فوتبال کار می‌کنم! زدوبندهای پشت سر فوتبال فاجعه‌ است، ايسنا


رسول کربکندی گفت: زدوبندهای پشت سر فوتبال فاجعه‌ای است که در فوتبال ما اتفاق می‌افتد و هيچ‌کس به آن توجه ندارد، من به عنوان عضوی از اين خانواده، متاسفم که در اين فوتبال کار می‌کنم!

سرمربی تيم شهرداری بندرعباس در ارزيابی از ليگ دسته يک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: تمرکزی بر اين ليگ نيست و متاسفانه اتفاقاتی در دسته‌ی يک می‌افتد که شايد در ليگ برتر کمتر شاهد وقوع آنها باشيم، يعنی مسائلی که اين اواخر اتفاق افتاد جز تاسف برای فوتبال چيز ديگری ندارد.

کربکندی افزود: اين مسايل در روزهای آخر به تيم ما لطمه زد. به طور مثال در بازی آخرمان در بندرعباس بازيکنی که ۲۰ درصد قراردادش را طلبکار بود برای بازی حاضر نشد و از طلبش گذشت.

کربکندی درمورد بازی‌های تيمش در ليگ دسته‌ی يک گفت: ما به دليل عدم برنامه‌ريزی صحيح ليگ، دو ماه و نيم زودتر تمرينات‌مان را آغاز کرديم که نگه داشتن يک بازيکن در اين مدت در سطح مطلوب بسيار مشکل است و اين بسيار به ما لطمه زد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در ادامه اظهار کرد: تيم ما ليگ دسته يکی بازی نمی‌کرد و اين باعث بروز اشکال در بازی‌هايمان شد.

کربکندی گفت: در ليگ دسته‌ی يک بايد بجنگی و يک گل بزنی و بعد دفاع و زير توپ بزنی تا بازی تمام شود. ما چون اين فاکتورها را نداشتيم، نتوانستيم موفق باشيم.

سرمربی تيم شهرداری بندرعباس گفت: اين تيم موافقان و مخالفانی دارد، عده‌ای مخالف تيم داری کردن شهرداری هستند. شهردار خود علاقمند است تا به دليل پر کردن اوقات فراغت جوانان تيم فوتبال در اين شهر وجود داشته باشد، ولی عده‌ای از مسوولان مخالف آن هستند. ممکن است که يا تلاش‌شان را محدود کنند و يا اينکه باشگاه را جمع کنند.

وی در ارزيابی‌ خود درمورد سطح بازی‌های ليگ دسته‌ی يک، عنوان کرد: صد درصد سطح بازی‌ها ارتقاء يافته بود، به خصوص در گروه A فوق‌العاده تيم‌ها قوی بودند. مربيان و بازيکنان خيلی خوبی به ليگ دسته‌ی يک آمده‌اند و اين ليگ با چيزی که شنيده بودم، بسيار تفاوت پيدا کرده است.

وی گفت: به داوری‌ها در اوايل مسابقات اصلا توجهی نمی‌شد و بيشتر يک گروه داورهای مخصوص دسته‌ی يک را ارنج می‌کردند اما، پس از گذشت مدتی از شروع ليگ آرام آرام داورهای بهتری انتخاب می‌شدند.

وی گفت: در مجموع ديدگاهم اين است که ليگ دسته‌ی يک را خيلی جدی نمی‌گيرند، شايد اواخر مسابقات تمرکز رسانه‌ها و فدراسيون به ليگ يک معطوف شود، فکر می‌کنم تمام توان فدراسيون فوتبال و مديرانش صرف تيم ملی و ليگ برتر می‌شود.

اين مربی با سابقه‌ی فوتبال کشور افزود: به رقابت‌های دسته دو و تيم‌های پايه نيز خيلی توجه نمی‌شود و هيچ برنامه‌ريزی مشخصی ندارد. فوتبال ما از همين جا صدمه می‌خورد.

وی با اشاره به نحوه‌ی قرعه کشی ليگ دسته‌ی يک اظهار کرد: به نظرم بدترين نوع برگزاری، حضور تيم‌ها در دو گروه است. دو گروهی که هيچ اصولی در قرعه‌کشی رعايت نمی‌شود. مثلا يک گروهی مثل گروه A با هم مبارزه می‌کنند و ۸ تيم شانس دارند که تيم‌شان به مرحله‌ی پلی‌آف بيايد ولی در آن گروه فولاد علی‌رغم خيلی از نتايج بدی که گرفت آن قدر از تيم‌های ديگر قوی‌تر بود که به راحتی صعود کرد.

کربکندی ادامه داد: در فوتبال‌مان خيلی قدم‌های اشتباهی برداشته‌ايم، وقتی که ما در فوتبال فقط بدنبال نتيجه‌ و برگزاری مسابقه هستيم و به اصول، برنامه‌ريزی و سازماندهی توجهی نمی‌شود، وقتی فدراسيون فوتبال دو سال بدون رييس باقی می‌ماند و معلوم نيست چه کسی صاحب اين فوتبال است. وقتی برای انتخاب مربی تيم ملی بايد ماه‌ها زمان را از دست بدهيم، وقتی در اين فوتبال اول کمک مربی را انتخاب می‌کنند و سپس سرمربی را، وقتی دوپينگ در اين فوتبال به راحتی انجام می‌شود و هيچ کس به آن توجه ندارد، وقتی درآمد اين فوتبال خرج خودش نمی‌شود و... اين است که فوتبال ما يک مسير درست را طی نمی‌کند.

سرمربی تيم شهرداری بندرعباس در ادامه افزود: ما تفکرات‌مان حرفه‌ای نشده و تنها پول گرفتن‌مان حرفه‌ای شده است. زمانی که در فوتبال ما همه چيز برمبنای ماديات قرار دارد، بايد منتظر چنين وقايعی هم باشيم.

وی افزود: اين چنين است که بازيکن سعی می‌کند با کمترين استهلاک فقط پول دربياورد، وقتی از يکی از بازيکنانم می‌پرسم که چرا اين قدر به دنبال پول هستيد، می‌گويد: «هنگامی که به فدراسيون فوتبال می‌روم و می‌بينم آنانی که سرطلايی و پاطلايی اين مملکت بودند با چه سختی‌هايی زندگی می‌کنند، من هم بايد به فکر آينده‌ام باشم و سعی کنم به آن روز نيفتم.»

وی درمورد ماندنش در تيم شهرداری بندرعباس گفت: قرارداد من با اين باشگاه به پايان رسيد و قطعا از اين تيم خواهم رفت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37231

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رسول کربکندی: متاسفم که در اين فوتبال کار می‌کنم! زدوبندهای پشت سر فوتبال فاجعه‌ است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016