"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

سفر قريب الوقوع بکام و گالکسی به تهران، ايران ورزشی

آلکسی لالاس: برای بازی با ايران روز شماری می کنم

ساکرنت کاليفرنيا- در دوره ای که بحث پيدا کردن حريف تدارکاتی برای تيم ملی ايران پيش از ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی از سوی فدراسيون فوتبال اين کشور به اوج خود رسيد و البته هنوز هم اين داستان طولانی ادامه دارد نام «لس آنجلس گالکسی» هم به عنوان يکی از آلترناتيوها در مطبوعات ورزشی ايران مطرح شد. پس از چند روز شنيدن اخبار ضد و نقيض و اعلام اين خبر که مسؤولان فدراسيون فوتبال ايران منتظر دريافت دعوتنامه ای رسمی از سوی همتايان خود در فدراسيون فوتبال ايالات متحده هستند خبری مبنی بر لغو انجام اين ديدار تدارکاتی بر روی خروجی خبرگزاری ها آمد که تمام گمانه زنی ها برای سفر قريب الوقوع تيم ملی ايران به ايالات متحده را نقش برآب کرد.
مسؤولان گالکسی که در ابتدا به نظر می رسيد تمايل چندانی به صف آرايی مقابل ايران ندارند و ازاين مساله اينطور برداشت می شد که طرف ايرانی تلاش بيشتری برای تدارکات اين جدال خبرساز انجام داده اند حالا بر خلاف انتظارات با نرمشی که در مصاحبه های اخيرشان نشان داده اند و با تغيير موضعی آشکار به برگزاری اين بازی اظهار تمايل کرده اند و اعلام کرده اند که حتی حاضرند برای انجام اين ديدار دوستانه به ايران سفر کنند!
طبق اعلام باشگاه لس آنجلسی تام پين دستيار مدير فنی باشگاه وظيفه تدارک اين بازی را بر عهده گرفته است. پين دستيار آلکسی لالاس در اين باره گفت: درست است که هنوز هيچ چيز قطعی نشده است ولی دو طرف وارد مذاکرات مقدماتی شده اند و مراحل اوليه کار انجام شده است.
يکی ديگر از مراحلی که برای قطعی شدن انجام اين بازی بايد طی شود جلب رضايت فدراسيون فوتبال ايالات متحده است چرا که هر باشگاه امريکايی برای دعوت از هر تيم ملی يا باشگاهی خارجی بايد موافقت فدراسيون فوتبال را کسب کند و با توجه به روابط نزديک آلکسی لالاس با سانيل گولاتی رييس فدراسيون فوتبال امريکا به نظر نمی رسد از اين نظر هم مشکل خاصی برای انجام اين بازی وجود داشته باشد. گولاتی هم در صحبت های کوتاهی که در همين زمينه با ساکرنت انجام داده گفت: چند روز است که در حال مذاکره با وزارت کشور هستيم تا مقدمات بازی ايران- گالکسی فراهم آيد. ما در اين مذاکرات کاری به مسائل سياسی بين دو کشور نداريم و فقط به بسط دادن روابط ورزشی فکر می کنيم.
البته باشگاه گالکسی نسبت به ساير باشگاه های حاضر در MLS روابط نسبتا نزديک تری با ايرانی ها دارد و به نظر می رسد اين مساله هم به عنوان عامل اساسی در انتخاب گالکسی به عنوان حريف تدارکاتی ايران در نظر گرفته شده باشد.
جامعه پررونق لس آنجلس مملو از مهاجران ايرانی است و خيلی از آنها هم به طور مستقيم يا غير مستقيم در پيشرفت فوتبال اين شهر نقش داشته اند. به عنوان نمونه افشين قطبی مربی ايرانی- امريکايی سابق تيم ملی کره جنوبی نقش زيادی در پيشرفت فوتبال در جنوب کاليفرنيا داشته است و با پرورش بازيکنان بسياری مثل پيت واگناس که چند سال به عنوان هافبک گالکسی توپ می زد نيز نقش خود را پررنگ تر ساخته است. افشين قطبی حتی به عنوان مربی نيز در فصل ۵-۲۰۰۴ در گالکسی فعاليت کرده است و در حال حاضر مربيگری پرطرفدارترين تيم ايران، پرسپوليس را بر عهده دارد. از سوی ديگر کوبی جونز و علی دايی هر دو در بازی تاريخی ايران- امريکا که در جام جهانی ۹۸ فرانسه انجام شد حضور داشتند و بعيد نيست اين دو که حالا يکی کمک مربی گالکسی و ديگری سرمربی تيم ملی ايران شده است برای انجام اين بازی تلاش کنند.
آلکسی لالاس مدير گالکسی که از بازی ايران- امريکا به عنوان يک ديدار خاطره انگيز ياد می کند نيزاز کسانی است که با انجام اين ديدار صددرصد موافق است: «روز فوق العاده ای بود. هرگز بازی با ايران را فراموش نمی کنم. همه چيز معطوف به آن بازی شده بود. يادم می آيد که ايرانی ها در مراسم اول بازی به ما گل های سفيد رنگی هديه کردند ولی تنها چيزی که ما برای آنها داشتيم پرچم مثلثی شکل امريکا بود ولی دو سال بعد در بازی دوستانه ای که داشتيم ما هم به ايرانی ها گل رز داديم تا کار قشنگ آنها در فرانسه را پاسخ داده باشيم.
واقعا دوست دارم آن روز تکرار شود. شايد اين بار با بازی دوستانه ايران- گالکسی.»
گولاتی هم باتاييد صحبت های لالاس تاکيد می کند که هر دو ديدار ايران و ايالات متحده که تا به حال برگزار شده نماد بسيار خوبی از روحيه ورزشکاری و جوانمردی در ورزش بوده است:«مطمئنا نتيجه ای که در فرانسه مقابل ايران گرفتيم نتيجه رضايت بخش و مساعدی نبود ولی بازی بسيار نمادينی برگزار شد که در آن روح جوانمردی هم در بين تماشاگران دو تيم و هم بازيکنان حاضر در ميدان وجود داشت.»
بازی تاريخی ايران- امريکا قطعا تنها به دلايل ورزشی به اين نام لقب نگرفت بلکه روابط تيره سياسی دو کشور که پس از انقلاب ايران شکل گرفت باعث مورد توجه قرار گرفتن بيش از حد معمول اين بازی در دور مقدماتی جام جهانی ۹۸ بود. گولاتی درباره مسائل سياسی موجود بين دو کشور می افزايد: گاهی اوقاع مسابقات ورزشی می تواند ميز مذاکرات سياسی را به سويی ديگر بچرخاند و اينجاست که ورزش نقش تاثيرگذار خود را به طور آشکار به نمايش می گذارد.
مديرعامل گالکسی هم که کاملا با رييس فدراسيون فوتبال امريکا هم عقيده است. ما در حقيقت به اين فکر می کنيم که می توانيم خيلی دوستانه با ايرانی ها درباره فرهنگ و سنت هايمان صحبت کنيم و روابط کاملا دوستانه ای داشته باشيم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لالاس که از کيفيت بازيکنان ايرانی نيز تمجيد می کند اعتقاد دارد گسترش روابط فوتبالی دو کشور به پيشرفت سطح فوتبال هر دو ملت کمک می کند: سال ۲۰۰۶ با تيمی از بازيکنان پيشکسوت ايرانی در لس آنجلس بازی کرديم. آن بازی را ايرانی ها با نتيجه ۳- يک بردند. در کل بايد بگويم ايران بازيکنان بسيار با کيفيتی دارد و به همين خاطر تيم ملی ايران يک تيم کاملا حرفه ای به حساب می آيد.
به نظر می رسد با توجه به تمايل بالای امريکايی ها برای انجام اين بازی و البته حضور ديويد بکام ستاره انگليسی سابق رئال مادريد در گالکسی ديدار ايران- گالکسی به جدالی بسيار مهيج تبديل شود.
طرف امريکايی که تنها مانع موجه بر انجام اين بازی را مخالفت احتمالی وزارت کشور ايالات متحده با صدور ويزا برای بازيکنان ايرانی می داند معتقد است در صورت توافق ايرانی ها اين بازی در تهران برگزار خواهد شد: ما چندين وقت است که به اين فکريم تا توری در خاورميانه برگزار کنيم. حالا که شرايط انجام اين بازی فراهم است می توانيم حتی در خود ايران مقابل تيم ملی اين کشور بازی کنيم. دوست داشتم اين بازی در ماه مه برگزار شود ولی اگر مقدمات بازی در اين ماه فراهم نشود تابستان امسال هم زمان بسيار خوبی برای انجام اين بازی خواهد بود، دسته های گل ما برای تقديم به بازيکنان ايران آماده است و حاضريم با سوپراستار بين المللی مان ديويد بکام به ايران سفر کنيم تا در يک ديدار نمايشی مقابل تيم ملی ايران صف آرايی کنيم.
حضور ديويد بکام گران قيمت ترين بازيکن تاريخ فوتبال جهان در تيم لس آنجلسی بدون شک توجه تمام رسانه های ورزشی و غير ورزشی جهان را معطوف به بازی ايران- گالکسی خواهد کرد. به خصوص در صورتی که اين ديدار در ورزشگاه بزرگ تهران انجام شود.
مترجم: حامد مومنی

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-02-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» قرارداد جديد بكام با رئال مادريد، درآمد ۲۷ هزار يورويي در روز! ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36807

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سفر قريب الوقوع بکام و گالکسی به تهران، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016