"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-05-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

پرسپولیس با پنج گل به مکان دوم رسید، بی بی سی

پرسپولیس با اثبات غلبه کامل بر قعرنشین لیگ برتر ایران و به لطف ناکامی سپاهان و صبا باتری، به مکان دوم جدول لیگ بازگشت.

پرسپولیس که در مسابقات نیم فصل دوم با تحمل چهار شکست دو رتبه بالای جدول را به سپاهان و صبا باتری واگذار کرده بود، در هفته سی ام مسابقات لیگ ایران با پنج گل شیرین فراز را شکست داد تا تعداد برد و باخت هایش در این نیم فصل برابر شده باشد.

در این مسابقه که در استادیوم آزادی تهران برگزار شد، پرسپولیس برای زدن گل اول (محسن خلیلی) به 20 دقیقه زمان نیاز داشت، اما هفت دقیقه بعد همکاری محمد نصرتی با کمک پاس پژمان نوری گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

اخراج محمد محمدیان با گرفتن کارت زرد دوم، که در اقدامی باورنکردنی توپ بلندی را که به روی دروازه پرسپولیس ارسال شده بود با دست به سمت دروازه میزبان فرستاد، در دقیقه 40 شرایط بهتری را برای پرسپولیس مهیا کرد.

پس از آنکه محسن خلیلی در اولین دقیقه نیمه دوم در اثر اشتباه مدافعان شیرین فراز در نبردی تک به تک با دروازه بان این تیم پیروز شد و اختلاف را به سه گل افزایش داد، شیرین فراز ناتوان از حمله، تنها به یک مدافع-تماشاچی تبدیل شد.

ماته دراگه ویچ به محض ورود به زمین (دقیقه 58، بجای محسن خلیلی) گل چهارم پرسپولیس را به ثمر رساند و در مسابقه ای که برای شیرین فراز بیشتر به کابوس شباهت داشت، شرایط به ثمر رساندن گل پنجم را نیز برای فرهاد خیرخواه فراهم کرد.

پرسپولیس که در هفته های آینده با تیمهای صبا باتری و سپاهان دیدار خواهد کرد، با این پیروزی 49 امتیازی شد و به 4 امتیازی سپاهان رسید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سپاهان و صبا باتری نیز باید یک مسابقه با یکدیگر انجام دهند.

صباباتری-برق: دو گل "بچه گانه" در برابر دو اشتباه "بچه گانه"

آنچه راه بازگشت پرسپولیس به مکان دوم جدول را همراه ساخت، تساوی 2-2 صبا باتری مقابل برق شیراز بود.

در این دیدار که در ورزشگاه درخشان صباشهر برگزار شد، برق شیراز شیراز در ابتدا صبا باتری را غافلگیر کرد و با دو گل دقایق 6 و 14 از میزبان پیش افتاد، اما صبا باتری در نیمه دوم با تغییر آرایش و استفاده از سه مهاجم در حمله به جبران گل های خورده پرداخت و با گلهای فریدون فضلی (دقیقه 47) و امیرحسین فشنگ چی (دقیقه 55) بازی را به تساوی کشاند.


در کورس قهرمانی (با 30 بازی)
1. سپاهان 53 امتیاز
2. پرسپولیس 49 امتیاز
3. صبا باتری 48 امتیاز
4. استقلال اهواز 44 امتیاز

یحیی گل محمدی مربی صبا باتری پس از مسابقه از بازیکنانش انتقاد کرد و گفت آنها از برق شیراز دو گل "بچه گانه" دریافت کردند، با این حال او عملکرد تیم برق را نیز ستود و گفت آنها "جنگنده و دونده" بودند.

محمود یاوری، مربی برق هم از بازیکنان خود انتقاد کرد که در نیمه دوم با وجود هشدار او درباره افزایش فشار احتمالی صبا باتری، دو اشتباه "بچه گانه" انجام دادند و دو امتیاز بازی را از دست دادند.

یحیی گل محمدی پس از مسابقه گفت هنوز به کسب قهرمانی امیدوار است.

سایپا: پیروز نبرد مدعیان رقابتهای آسیا

در دیداری که پیش از مسابقه پرسپولیس انجام شد، سپاهان در ورزشگاه آزادی تهران 1-0 به سایپا باخت تا کورسوی امیدی برای پرسپولیس و سایپا جهت کسب قهرمانی ایجاد شود.


باخت مقابل سایپا، سومین شکست سپاهان در نیم فصل دوم بود
عیسی ترائوره در دقیقه 20 مسابقه گل سایپا را به ثمر رساند اما در طی 76 دقیقه بازی انجام شده پس از آن (با احتساب وقت اضافه) سپاهان هرچند توپ را درون دروازه ساپیا قرار داد، اما نتوانست گل مشروعی را به ثمر برساند و امتیازی از این مسابقه کسب کند.

در دقیقه 87 بازی به نظر می رسید عماد رضا مهاجم سپاهان، موفق شده است بازی را به تساوی بکشاند اما اعلام آفساید از سوی داور، این مهاجم عراقی و تیم سپاهان را ناکام ساخت.

ژوزان ویرا مربی سپاهان پس از مسابقه گفت بازیکنان تیمش "از عقل خود به خوبی استفاده نکردند."

او با اشاره به تلاش بازیکنان این تیم در نیمه دوم، تاثیر عامل خستگی بر بازیکنانش را رد کرد و همچنین برخی اظهار نظر ها مبنی بر "وقت کشی بازیکنان تیم سایپا" را نیز به عملکرد تیمش بی ارتباط دانست.

علی دایی سرمربی سایپا و تیم ملی ایران نیز به نگرانی از به ثمر رسیدن حملات سپاهان از عمق اذعان کرد و گفت: "در نیمه دوم بازی بسته ای انجام دادیم."

با این حال او از داور را به گرفتن وقت اضافه بیش از حد متهم کرد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-04-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پاسخ منفی فیفا به درخواست پرسپولیس، فاینال اسپورت نیوز
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» اردوی آماده سازی پرسپولیس در بندرعباس، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» دربی تهران 15 فروردین برگزار می‌شود، همشهری
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-02-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» 6 امتیاز از پرسپولیس کسر شد، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-01-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حال سرباز نیروی انتظامی آسیب دیده دیدار سپاهان وپرسپولیس وخیم است، فاینال اسپورت نیوز
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36708

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پرسپولیس با پنج گل به مکان دوم رسید، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016