"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-04-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

احتمال تغییر سیاست مالزی بخاطر چلسی، بی بی سی

کشور مالزی مشغول بررسی شرایط جهت در نظر گرفتن استثنا در مقرراتی است که بر اساس آن روادید ورود به این کشور به اتباع اسرائیل تعلق نمی گیرد.

این اقدام پس از آن رخ می دهد که مسئولان تیم فوتبال چلسی تهدید کردند برنامه مسابقه نمایشی آتی خود در مالزی را لغو خواهند کرد.

آورام گرنت مربی تیم چلسی و تال بن هیم، بازیکن خط میانی این تیم دو اسرائیلی هستند و بنا به مقررات مالزی، امکان ورود به خاک این کشور را نخواهند داشت.

با این حال نجیب رزاق، معاون نخست وزیر مالزی اعلام کرده است کشورش بخاطر این دو نفر سیاست خود را مورد بازبینی قرار می دهد.

او گفت: "حیف است که سیاستمداران سد راه ورزش شوند. من ابتدا باید شرایط را بررسی کنم اما مایلم چلسی در مالزی حاضر شود، هرچند که تیم محبوب من نیست. بازی کردن چلسی در مالزی به فوتبال کشور کمک می کند."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کشور مالزی که نزدیک به 60 درصد جمعیت 27 میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می دهند، با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارد.

مالزی آخرین بار در سال 1997 به اسرائیل اجازه داد در یک تورنمنت بین المللی کریکت در این کشور بازی کند، اما این امر باعث اعتراض گروه های مذهبی اسلامی شد.

چلسی مجموعه سفر های خود پس از پایان فصل رقابتهای داخلی انگلستان را در روز 23 ژوئیه و با دیداری مقابل تیم گوانگژو فارماسیوتیکال از سوپر لیگ چین آغاز خواهد کرد.

همچنین قرار است چلسی در روز 29 ژوئیه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، مقابل تیم منتخب این کشور بازی کند.

چلسی که از بهار سال 2005، سفری به آسیا نداشته است، قصد دارد با برگزاری این مسابقات، وجهه خود را در این منطقه بهتر کند و خود را به بازار بزرگ علاقمندان به فوتبال انگلستان در آسیا، بیشتر بشناساند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36373

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احتمال تغییر سیاست مالزی بخاطر چلسی، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016