"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

سكوت در اردوي دعوت نشده‌ها، همشهری

مهدي مهدوي‌كيا، جواد كاظميان، وحيد طالب‌لو، محمد نصرتي، علي سامره، رضا عنايتي و رسول خطيبي به اردوي تيم ملي دعوت نشدند.

حضور 5 بازيكن سايپا در تيم‌ملي باعث شده تا برخي به دعوت اين تعداد بازيكن از اين تيم كه در فصل اخير از شرايط چندان مناسبي در جدول برخوردار نيست، انتقاد كنند.

در فهرست دعوت‌شدگان به تيم‌ملي اسامي بازيكناني ديده مي‌شود كه به نظر مي‌رسيد شانسي براي دعوت به تيم ملي نداشته باشند. اين موضوع از آنجا نشأت مي‌گرفت كه گفته مي‌شد علي دايي با آنها رابطه چندان خوبي ندارد.

شاخص‌ترين آنها، ايمان مبعلي بود كه از زمان حضور در فولاد و درگيري با علي دايي در حين ديدار سوپرجام ميان فولاد و صباباتري كه با دايي مشكلاتي داشت و گفته مي‌شد به هيچ‌وجه به تيم‌ملي دعوت نخواهد شد. اين شايعه اما هيچ‌وقت شكل واقعي به خود نگرفت و حتي مبعلي پس از انتخاب دايي به عنوان سرمربي تيم‌ملي قوياً اين موضوع را رد كرد و گفت: «هرچه بود، بعد از آن بازي تمام شد. آن ديدار و تمام مسائلش به تاريخ پيوست.»

هافبك الشباب در آن مقطع نيز با صراحت خاطرنشان كرد: «اخيراً در فوتبال امارات آنقدر خوب كار كرده‌ام كه مطمئنم علي دايي من را به تيم‌ملي دعوت خواهد كرد.»

مهدوي‌كيا: من مصدوم بودم

كاپيتان تيم‌ملي نيز در زمره بازيكناني قرار داشت كه از چند سال قبل شايعه اختلاف پنهاني او با دايي در محافل ورزشي مطرح بود، هرچند اين اختلاف هيچ‌وقت علني نشد.

مهدي مهدوي‌كيا اما پس از اختلاف با دايي، برخلاف اكثر لژيونرها با ملايمت به گزينش اخير سرمربي انتقاد مي‌كند: «من مصدوم بودم اما بهتر بود قبل از انتخاب اخير، مسئولان و دست‌اندركاران فدراسيون و تيم‌ملي، به من هم زنگ مي‌زدند و از وضعيتم مطلع مي‌شدند، البته من مدتي است كه مصدوم هستم و اين اقدام خيلي عجيب و غيرمنتظره‌اي نيست.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كاپيتان تيم‌ملي دوست ندارد به مسائلي كه پيرامون او و سرمربي تيم‌ملي وجود دارد، دامن بزند: «نه، اينها شايعه است. دوست ندارم به اختلافاتي كه ساخته و پرداخته ذهن برخي‌ افرادي است، دامن بزنم.»

مهدوي‌كيا ادامه مي‌دهد: «من مصدوم بودم و حداقل شرايط بازي در دو ديدار اخير تيم‌ملي را نداشتم. بنابراين اگر دعوت هم مي‌شدم، نمي‌توانستم براي بازي‌هاي اخير در خدمت تيم‌ملي باشم.»

كاپيتان تيم‌ملي در مورد ساير لژيونرهاي دعوت نشده اظهارنظر صريحي نمي‌كند: «من نمي‌توانم در مورد ديگر لژيونرهاي دعوت نشده نظر بدهم، چون به عنوان يك بازيكن حرفه‌اي، معتقدم هر بازيكني تنها در جايگاهي قرار دارد كه تنها مي‌تواند در مورد خودش اظهارنظر كند. به اعتقاد من، اين امر براي تمام بازيكنان يكسان است و در مورد كاپيتان و ساير ملي‌پوشان نيز تفاوتي ندارد.»

مهدوي‌كيا در پايان صحبت‌هايش اطمينان مي‌دهد كه به زودي شرايط حضور در مستطيل سبز را پيدا خواهد كرد: «در حال سپري كردن مراحل نهايي درمان هستم و از يكشنبه تمرينات سبك خود را آغاز خواهم كرد. چنانچه مجدداً با مشكل ديگري مواجه نشوم، در تمرينات گروهي اينتراخت شركت خواهم كرد.»

نصرتي: اعتراضي ندارم

محمد نصرتي كه حتي قبل از شروع رقابت‌‌هاي اين فصل ليگ‌برتر صحبت از مذاكره‌اش با علي دايي براي پيوستن به سايپا نيز شنيده مي‌شود، به تيم‌ملي دعوت نشد. نصرتي اما در اين رابطه واكنش منفي از خود نشان نمي‌دهد.

او مي‌گويد: «من در يك‌ماه و نيم اخير و در مسابقات ليگ‌برتر فقط در يك بازي براي پرسپوليس بازي كردم و تقريبا در تمام بازي‌هاي اخير، از جمله ابومسلم، مقاومت‌سپاسي و پاس همدان غايب بودم، چون يا مصدوم بودم يا شرايط ايده‌آلي براي انجام بازي نداشتم.»

مدافع پرسپوليس ادامه مي‌دهد: «فكر مي‌كنم علي دايي، آماده‌ترين‌ها را به تيم‌ملي دعوت كرده است. به هر حال هر مربي اصول و ايده‌هاي خاصي براي دعوت از بازيكنان دارد كه قطعا علي دايي هم از آن اصل تبعيت كرده است.»

نصرتي از دعوت نشدن به تيم‌ملي اصلا ناراحت نيست: «به دعوت نشدنم اعتراضي ندارم. مطمئنم در اردوها و ساير بازي‌هاي پيش‌رو، به من هم فرصت لازم داده خواهد شد. مطمئنا در اين شرايط حساس، سرمربي تيم‌ملي صلاح تيمش را بهتر از هر شخصي مي‌داند و براي انتخاب بازيكنان جديد، تمام جوانب امر را سنجيده است. اعتقاد دارم بايد به انتخاب علي دايي احترام گذاشت. كار براي تيم‌ملي واقعا سخت است و قطعا همه ما بايد در راه صعود به جام‌جهاني به سرمربي تيم‌ملي كمك كنيم.»

محمد نصرتي در پايان از برطرف شدن آسيب‌ديدگي‌اش مي‌گويد: «مصدوميتم كاملا برطرف شده است. البته درد كمي دارم كه چندان جدي نيست و اين مشكل كوچك هم به زودي بهبود خواهد يافت.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36193

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سكوت در اردوي دعوت نشده‌ها، همشهری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016