"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

هاشميان؛ كاپيتان جديد تيم ملي، همشهری

وحيد‌هاشميان از اين پس بازوبند كاپيتاني را به دست مي‌بندد تا دايي در همان فهرست اوليه انتخابي‌اش براي تيم ملي، نشان دهد اختلافات عميق با مهدي مهدوي‌كيا را به فراموشي نسپرده است.

او كاپيتان تيم ملي را از فهرست 30 يار دعوت شده خط زد و وحيد‌ هاشميان را كه خواسته بود تا در مرحله اول مقدماتي جام جهاني همراه تيم نباشد را به جاي او دعوت كرد.

ساعتي پس از پايان بازي تيم سايپا و الكويت، احمد ابراهيمي‌ مدير تيم‌هاي ملي با دايي تماس گرفت تا ليست 30 يار دعوت شده در اولين مرحله اردويي جديد را از سرمربي تيم ملي بگيرد.

30 ياري كه دايي پيش از سفر به كويت ليستي اوليه از آنها تهيه كرده بود و براي چند تصميم كليدي آن با اعضاي كميته فني تيم‌هاي ملي، هماهنگ كرده بود. عصر پنجشنبه بود كه اولين زمزمه‌ها درباره ليست خبرساز دايي به رسانه‌ها رسيد.

در زمان برگزاري بازي سپاهان و الاتحاد سوريه، همه خبرنگاران تلاش داشتند تا دور از ديد ديگر همكاران‌شان به مهدي تاج برسند و از او بپرسند؛ «‌راست مي‌گويند كه مهدوي كيا خط خورده؟»

سؤالي كه ابتدا آقاي نايب‌رئيس ترجيح مي‌داد پاسخ شفافي به آن ندهد، اما سرانجام در گفت‌و‌گو با همشهري، براي اولين بار آن را تاييد كرد‌؛ «‌مثل اين‌كه مهدي مشكل كمر درد داشته و با دايي صحبت كرده. به همين دليل هم براي بازي با كويت دعوت نشده.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين وجود تنها ساعاتي بعد مشخص شد كه علت عدم دعوت كيا، مصدوميت اين بازيكن نبوده و يكي از اعضاي ارشد فدراسيون گفت: «دايي نام او را در ليست قرار نداد و ما هم، چون به اين مربي اختيار تام داده بوديم هيچ سئوالي از او نپرسيديم. اما واقعا آقاي كيا در اين يكي دو سال چقدر براي تيم ملي موثر بوده‌اند؟»

جمله‌اي كه نشان مي‌داد كنار ماندن مهدوي‌كيا دلايلي غير از آسيب‌ديدگي اين بازيكن داشته است. اين تنها موردي بود كه دايي براي انجامش با اعضاي فدراسيون فوتبال مذاكره كرد.

از همان يكشنبه قبل او گفته بود در ليستش از مهدوي‌كيا اثري نيست و به همين دليل هم بود كه براي كاپيتاني تيم ملي و پر كردن خلأ نام مهدوي‌كيا در فهرست اعلام شده، با مشورت فدراسيون، مذاكرات با وحيد ‌هاشميان آغاز شد.

مهاجمي‌ كه گفته بود به دليل خستگي نمي‌خواهد در بازي‌هاي مقدماتي دور اول به همراه تيم باشد. او دعوت شد تا بازوبند تيم را به احتمال فراوان بر بازو ببندد، چون دايي رابطه خوبي را با علي كريمي ‌هم ندارد كه بخواهد بازوبند تيم ملي را به اين بازيكن بدهد.

بسياري معتقدند نفر بعدي كه توسط مربي تيم ملي از تيم كنار گذاشته مي‌شود، علي كريمي خواهد بود.

غير از اين انتخاب، ديگر بازيكنانش را دايي بي‌آنكه حتي اعضاي فدراسيون فوتبال در جريان باشند، برگزيده بود. او كه گفته بود ليستش را در پايان بازي با الكويت معرفي مي‌كند، در ليست ابتدايي‌اش پس از بازي با الكويت تغييراتي را ايجاد كرد.

پيش از اين قرار بود تا براي بخش خبري 23:30 شبكه خبر چهارشنبه‌شب، ليست تيم ملي اعلام شود، اما تاج كه همراه با خبرنگار همشهري در فرودگاه بود، همان دقايق پس از تماس تلفني با احمد ابراهيمي‌، مدير تيم‌هاي ملي فوتبال و پس از اينكه متوجه شد دايي چند تغيير جديد را در ليست اوليه ايجاد كرده، با پذيرش تصميم سرمربي تيم، اعلام كرد، ليست صبح پنجشنبه در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌گيرد.

تا پيش از اين تماس، گفته مي‌شد كه تنها تيم پرسپوليس بيش از 3 يار در تيم ملي دارد و همچنين وحيد طالب‌لو و مهدي واعظي در فهرست تيم هستند‌. با اين وجود دايي پس از بازي با الكويت، معمارزاده، غلام نژاد و زنيد‌پور كه سه يار سايپا به فهرست بازيكنان منتخب‌ اوليه اين تيم يعني جلال حسيني و ابراهيم صادقي افزوده شدند و كاظميان هم از فهرست ياران منتخب دايي براي بازي با كويت كنار رفت.

دايي در اولين ليستش غير از گذر از كنار نام كاپيتان كيا، تنها 4 لژيونر اماراتي را دعوت كرده و باز اثري از نام علي سامره در فهرست بازيكنان منتخب نيست. عنايتي و خطيبي هم از سوي دايي در فهرست قرار نگرفتند و رجب‌زاده هم مثل جواد كاظميان، خط خورده است.

اتفاقي كه خشم اين بازيكنان را به همراه داشته. با اين وجود دايي بي‌هراس از تبعات ليستش به شروع دور جديد تمرينات و بازي 6 فروردين با كره مي‌انديشد. تمريناتي كه از ساعت 12 روز جمعه 24 اسفند در محل كمپ تيم‌هاي ملي و با بازيكنان شاغل در ليگ آغاز شد. تيم ملي 29 اسفند به بحرين مي‌رود و دوم فروردين با بحرين بازي مي‌كند.

قرار است لژيونرهاي اماراتي از يكشنبه به اردوي تيم اضافه شوند. احمد ابراهيمي‌، مدير تيم‌هاي ملي در اين باره مي‌گويد: «‌‌هماهنگ كرده‌ايم كه اين بازيكنان پس از بازي‌هاي امروز و فرداي‌شان در ليگ امارات به تهران بيايند. قرار بود آندو هم دوشنبه تهران باشد البته او با تيمش به پرتغال رفته و هنوز نتوانستيم با اين بازيكن صحبت كنيم.»

‌و تيم اينگونه آماده مي‌شود براي دومين بازي‌اش در مرحله مقدماتي جام جهاني‌؛ بازي با كويت در روز ششم فروردين 1387.

هاشميان هم به بازي كويت نمي‌رسد!

وحيد‌ هاشميان هم به احتمال فراوان در بازي ايران و كويت همراه تيم ملي نخواهد بود. ‌هاشميان كه پس از مذاكره با علي دايي پذيرفته بود به اردوي تيم ملي در بازي با كويت حاضر شود، ناگهان عصر پنجشنبه آسيب ديد تا به احتمال فراوان در بازي ايران و كويت محروم باشد.

‌هاشميان پيش از اين اعلام كرده بود تا پايان مرحله اول مقدماتي جام جهاني به دليل خستگي در اردوهاي تيم ملي شركت نمي‌‌كند، اما اوايل هفته گذشته علي دايي مربي جديد تيم ملي پيش از سفر به كويت با اين مهاجم ايراني ‌هانوفر تماس گرفت و از او خواست تا براي بازي با كويت به اردوي تيم ملي اضافه شود. وحيد هم اين دعوت را پذيرفت و بدين‌ترتيب نامش در ميان دعوت شده‌ها به اردوي جديد تيم ملي قرار گرفت.

نام وحيد در حالي در ليست قرار گرفت كه او در حقيقت دعوت شده بود تا خلأ نام مهدوي‌كيا در ليست احساس نشود.

كاپيتان تيم ملي كه آسيب ديده بود، بي‌آنكه از سوي فدراسيون ايران با او تماسي گرفته شود از ليست تيم ملي حذف شد و دايي بي‌آنكه توضيحي در اين باره بدهد، ياران ديگري را جايگزين كاپيتان تيمش كرد تا دوباره شايعه اختلاف اين دو قوت بگيرد و حتي بسياري از مسئولان فدراسيون هم در گفته‌هاي غير‌رسمي‌شان عدم دعوت از مهدوي‌كيا را بي‌ارتباط با آسيب‌ديدگي‌اش مي‌دانستند.

وحيد اما در ليست قرار گرفته بود كه كاپيتان تيم دايي باشد. اين دو هرچند در زمان حضور همزمان‌شان در تيم ملي رابطه خوبي با هم نداشتند، اما هيچ‌گاه او مثل كاپيتان كيا و علي كريمي‌ رابطه تيره و درگيرانه‌اي هم با دايي نداشت و دعوتش مي‌توانست سبب شود تا دايي با سپردن بازوبند كاپيتاني تيم ملي به وحيد كه زودتر از كريمي‌ به عضويت تيم ملي در‌آمده است، كريمي‌ را هم كاپيتان تيمش نكند.

با اين وجود با اعلام ليست تيم ملي و وقتي اعلام شد نام كاپيتان كيا در ليست قرار نگرفته است، خبر آسيب‌ديدگي وحيد ‌هاشميان هم اعلام شد‌. مصدوميتي ناگهاني كه تعجب‌برانگيز بود.

‌هاشميان كه ساعتي پيش از اعلام اين خبر به يكي از دوستان خبرنگارش گفته بود: «‌الان نمي‌توانم درباره دعوتم به تيم ملي حرفي بزنم، بگذار كمي‌ فكر كنم و تصميم بگيرم، به تو زنگ مي‌زنم!» ناگهان در آخرين تمرين تيمش آسيب ديد تا اعلام شود به احتمال فراوان براي بازي با كويت نمي‌تواند به اردوي تيم ملي اضافه شود.

او پيش از اين قرار بود تا پس از بازي اين هفته تيمش و از عصر يكشنبه در اردوي تيم ملي حاضر شود، اما با اين آسيب‌ديدگي ناگهاني، مسئولان تيم‌هاي ملي از احتمال عدم حضور اين بازيكن در تهران سخن مي‌گويند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مهدوي‌كيا، كاظميان، طالب‌لو و نصرتي غايبان بزرگ اولين فهرست دايي
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» "احمدزاده" و "غلامپور" دستياران سرمربي تيم ملي، علي دايي: خواهش كردم كه هفته 25 ليگ لغو شود، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» وحيد هاشميان: اگر دعوت شوم با کمال ميل می‌آيم، مخالفت لژيونرها با دايی شايعه است، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» رحمان رضايی: دايی بهترين انتخاب برای تيم ملی بود، دايی دعوتم کند؛ بدون هيچ مکثی به تمرينات می‌آيم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شادی مردم اردبيل از انتخاب علی ‌دايی، مهر
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36192

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشميان؛ كاپيتان جديد تيم ملي، همشهری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016