"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

علی دايی سرمربی تيم ملی فوتبال ايران شد

علی دايی، کاپيتان پيشين تيم ملی و سرمربی تيم سايپا، از سوی فدراسيون فوتبال به عنوان سرمربی تيم ملی ايران در راه جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی انتخاب شد.

انتصاب علی دايی پس از کش و قوس های فراوان و ناموفقی بود که برای گزينش يک سرمربی خارجی به عمل آمد و در آخرين مورد آن، سپردن هدایت تیم ملی فوتبال ایران به خاوير کلمنته اسپانيايی، برای بار دوم از سوی او پذیرفته نشد.

در حالی که همه خبرگزاری ها از موافقت مدير عامل و مسوولان تيم پرسپوليس با پيوستن افشين قطبی به تيم ملی خبر داده بودند و حتی دو روز پيش خبرگزاری فارس نام او را برای سر مربيگری تيم ملی اعلام کرد، رييس فدراسيون فوتبال به خبرگزاری ايسنا گفت: «ما با قطبی به توافق کامل رسيده بوديم، اما سعيدلو از هيات رييسه اين باشگاه نگرانی خود را از جدايی قطبی با پرسپوليس ابراز کرد.»

علی کفاشيان، پس از اعلام نام علی دايی به عنوان سرمربی تيم ملی ايران، گفت: «کميته تيم های ملی و هيات رييسه فدراسيون فوتبال اختيار تام در مورد انتخاب سرمربی تيم ملی را به من داده بودند... علی دايی در انتخاب دستيارانش آزاد است.»

مصاحبه با علی کفاشيان در مورد انتخاب علی دایی به عنوان مربی تیم ملی فوتبال ایران (ویدئو)

کفاشيان با رد اختلاف بين دايی و بعضی از بازيکنان و قصد تحريم تيم ملی از سوی اين بازيکنان را رد کرد و از رسانه ها و اهالی فوتبال خواست تا از علی دايی حمايت کنند.

تيم ملی به سرمربيگری دايی از روز بيستم اسفند ماه تمرينات خود را برای مسابقه روز ششم فروردين سال آينده با تيم ملی کويت (در کويت) آغاز خواهد کرد.

مسئله ای که اکنون در مورد دايی وجود دارد، گزينش يک سرمربی جديد برای تيم سايپا در مسابقه های ليگ قهرمانان آسيا است که بايد روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند، در کويت با تيم قهرمان اين کشور – کويت اسپورت - مصاف دهد.

علی دايی از بانک تجارت تا رهبری تيم سايپا

علی دايی به عنوان شاخص ترين چهره صاحب نام بين المللی در فوتبال ايران، با پيشينه حضور در تيم های آلمانی آرمينيا بيله فلد، هرتا برلين و به ويژه بايرن مونيخ، سابقه عنوان نايب قهرمانی ليگ برتر اروپا را همراه با تيم بايرن مونيخ در کارنامه خود دارد.

وی با داشتن عنوان رکورددار بازی ملی و بيشترين گل زده در تيم ملی و در راه جام جهانی، از بازيکنان ثابت تيم ملی ايران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود و در جام جهانی ۲۰۰۶ بازوبند کاپيتانی تيم ملی را بر بازو داشت.

شروع بازی ملی علی دايی از مسابقه با تيم ملی عمان در تهران و در انتخابی جام جهانی به سال ۱۹۹۳ بود. او پس از بازی در تيم های تاکسيرانی و بانک تجارت تهران به تيم پرسپوليس پيوست و پس از يک دوره بازی باشگاهی در قطر، در سال ۱۹۹۷به تيم آرمينيا بيله فلد پيوست. سال بعد او بازيکن تيم بايرن مونيخ شد و دو سال آخر بازی در آلمان را در تيم هرتا برلين سپری ساخت.

علی دايی پس از يک دوره ديگر فوتبال در کشورهای عربی حوزه خليج فارس، به پرسپوليس تهران بازگشت و سپس با تيم صبا باطری، قهرمان ليگ برتر ايران شد.

دايی از صبا باتری به سايپا پيوست و خيلی سريع با وظيفه کاپيتانی، مسووليت سرمربيگری اين تيم را نيز به عهده گرفت تا با قهرمان ساختن آن در ليگ ايران، در پايان بهار گذشته برای هميشه با بازی فوتبال وداع کند.

علی دايی پس از جام جهانی ۲۰۰۶ با موج مخالف هواخواهان فوتبال، برای تيم ملی در مقدماتی و پايانی جام ۲۰۰۷ ملت های آسيا انتخاب نشد، اما در اواخر مسابقه انتقاد آميز و بدون گل ايران با سوريه در ورزشگاه آزادی تهران، فريادهای «علی دايی، علی دايی» تماشاگران، از آشتی تماشاگران با او نشان داشت.

اظهار نظر حشمت مهاجرانی، مربی تيم ملی ايران در نخستين حضور تيم ملی فوتبال ايران در جام جهانی (۱۹۷۸)، در تاييد دايی برای رهبری تيم ملی و مخالفت با گزينه های داخلی تيم ملی باعث شد تا افشين قطبی، سرمربی تيم پرسپوليس، در آستانه انتخاب قطعی، به نوشته رسانه های ايرانی با مخالفت محمد علی آبادی، رييس سازمان تربيت بدنی رو به رو و ناگهان علی دايی، به عنوان گزينه نهايی اعلام شد.

علي دايي:
سرمربي‌گري تيم ملي فوتبال را با افتخار پذيرفتم
برنامه‌هايم را پس از جلسه مجدد با مسولان فدراسيون اعلام مي‌كنم


سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ايران گفت: با افتخار در خدمت تيم ملي بوده، و در اين تيم فعاليت مي‌كنم.

علي دايي پس از انتخاب با عنوان سرمربي تيم ملي ايران در گفت وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: صحبت‌هايم با مسئولان فدراسيون فوتبال را انجام دادم و با توجه به توافقي كه ميان هر دو طرف وجود داشت، سرمربي‌گري تيم ملي را قبول كردم.

وي گفت: ما براي فعاليت در تيم ملي تمامي صحبت‌ها را انجام داديم و من با افتخار در خدمت تيم ملي خواهم بود.

دايي افزود: درحال حاضر براي آن‌كه درباره‌ي ساير مسايل صحبت كنم، بسيار زود است. منتظر جلسه‌ي بعدي با مسئولان فدراسيون فوتبال هستم.

سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ايران تاكيد كرد: برنامه‌هايم براي تيم ملي را كه با مسئولان فدراسيون در ميان گذاشته‌ام، پس از جلسه‌ي مجدد با هيات رييسه‌ي فدراسيون رسما اعلام خواهم كرد.

***

كفاشيان:
از "علي دايي" كاملا حمايت مي‌كنيم
با "قطبي" به توافق كامل رسيده بوديم اما...
سرمربي تيم ملي در انتخاب دستيارانش مختار است


علي كفاشيان پس از انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: از سرمربي تيم ملي به طور كامل حمايت خواهيم كرد.

رييس فدراسيون فوتبال درخصوص اين انتخاب به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: ما برنامه‌هاي تمام گزينه‌هاي احتمالي را دريافت كرده بوديم كه علي دايي نيز جزو آنها بود. به شخصه چندين نشست را با وي برگزار كرده بودم اما، امروز نشست نهايي در فدراسيون فوتبال برگزار شد و پس از توافقات انجام شده به اين نتيجه رسيديم كه وي گزينه‌ي مناسبي براي هدايت تيم ملي است.

كفاشيان با بيان حمايت كامل از سرمربي جديد تيم ملي فوتبال گفت: علي دايي در انتخاب دستيارانش مختار است و قرار است پس از انتخاب همكاران خود آنها را به ما معرفي كند. ما از هرگونه كمك در اين زمينه دريغ نخواهيم كرد.

وي درخصوص وضعيت منصور ابراهيم زاده و افشين پيرواني، مربيان تيم ملي گفت: علي دايي بايد در اين زمينه نظرش را به ما اعلام كند و سپس تصميم‌گيري خواهيم كرد.

رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال كه آيا كميته‌ي تيم‌هاي ملي و هيات رييسه موافق انتخاب علي دايي بودند به ايسنا گفت: كميته‌ي تيم‌هاي ملي و هيات رييسه اختيار تام درخصوص انتخاب سرمربي تيم ملي به من داده بودند.

علي كفاشيان درخصوص عدم انتخاب افشين قطبي و ساير گزينه‌هاي ديگر به عنوان سرمربي تيم ملي گفت: ما با قطبي به توافق كامل رسيده بوديم اما، "سعيدلو" رييس هيات مديره باشگاه پرسپوليس نگراني خود را از جدايي قطبي از پرسپوليس اعلام كرده بود و از ما خواست كه روي گزينه‌هاي ديگر فكر كنيم.

وي اختلاف برخي از بازيكنان تيم ملي با علي دايي را رد كرد و گفت: هيچ اختلافي بين بازيكنان و علي دايي وجود ندارد و كسي قصد تحريم كردن حضور در تيم ملي را ندارد. اين يك بحث ملي است و تمام بازيكنان از سرمربي تيم حمايت خواهند كرد. علي دايي نيز خودش اعلام كرد از توانايي و كمك تمام مربيان و پتانسيل تمام بازيكنان استفاده خواهد كرد.

رييس فدراسيون فوتبال درخصوص دلايل انتخاب علي دايي گفت: علي دايي جزو بهترين بازيكنان ايران و آسيا بوده و توانمندي‌هاي خودش را نشان داده است. او همچنين در عرصه‌ي مربي‌گري نيز با سايپا به عنوان قهرماني ليگ برتر ايران رسيد. دايي مربي جوان و با انگيزه‌اي است و براي هدايت تيم ملي انگيزه‌ي زيادي دارد و با كمك همديگر مي‌توانيم تيم ملي موفقي داشته باشيم.

علي كفاشيان در پايان از تمام اهالي فوتبال و رسانه‌هاي گروهي درخواست كرد براي حضور قدرتمند در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني تيم ملي ايران را حمايت كنند.

دور جديد تمرينات تيم ملي فوتبال ايران براي رويارويي با كويت از سري رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از روز 20 اسفندماه آغاز خواهد شد.

***

ديدگاه كارشناسان پس از انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي

انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران واكنش‌هاي مختلفي را از سوي كارشناسان فوتبال در پي داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،اين اظهار نظرها به شرح زير است:

افشين قطبي پس از انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال گفت: خودم و باشگاه پرسپوليس در خدمت تيم ملي خواهيم بود.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران با تبريك انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال افزود: از اين انتخاب خوشحالم و براي تيم ملي آرزوي موفقيت مي‌كنم.

وي كه يكي از كانديداي مربي‌گري تيم ملي فوتبال بود، ادامه داد: شخصا هر كاري از دستم بربيايد براي كمك به تيم ملي فوتبال كشورم دريغ نخواهم كرد و براي هرگونه كمك به علي دايي آماده‌ام.

قطبي اظهار كرد: من با پرسپوليس قرارداد دارم و سرمربي اين تيم هستم، اكنون تمام تمركزم روي پرسپوليس است.

**مربي پيشين تيم ملي اميد ايران با ابراز خرسندي از انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال اتخاذ اين تصميم را مثبت خواند.

محمد پنجعلي درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: تصميم و انتخاب خوبي بود و من با تبريك به علي دايي خوشحالي خود را ابراز مي‌كنم.

وي در ادامه خواستار ارايه دادن استقلال كامل كاري به وي از سوي فدراسيون فوتبال شد و افزود: فدراسيون فوتبال بايد به طور كامل به علي دايي استقلال كاري بدهد تا وي بتواند در تمام جنبه‌هاي تيم ملي به راحتي عمل كند و مورد حمايت نيز قرار بگيرد.

پنجعلي گفت: حمايت كامل فدراسيون فوتبال بايد به اين صورت باشد كه تمام ابزارهاي لازم رادر اختيار وي قرار دهد و وي بتواند كمك‌هاي خودش را با اختيار تام انتخاب كند.

وي با سخت و مشكل توصيف كردن كار علي دايي در اين برهه از زمان گفت: وي كار بسيار سختي را پذيرفته است اما، دايي از جمله زحمت كشيده‌هاي تيم ملي است و مهمترين فاكتور كاري‌اش اين است كه خودش از بازيكنان بزرگ و خاك خورده‌هاي فوتبال است كه فوتبال را در سطح بالا بازي كرده و هم اكنون مي خواهد تجربيات بين‌المللي خود را در عرصه‌ي مربي گري تيم ملي عرضه كند.

پنجعلي گفت: در اين برهه از زمان مساله‌ي منافع ملي بايد مدنظر قرار بگيرد و همه‌ي جامعه‌ي فوتبال و اعضاي تيم ملي فوتبال بايد به حمايت از وي بپردازند و از هرگونه جوسازي پرهيز شود.

وي ادامه داد: افراد ديگري كه به عنوان كانديداي سرمربي‌گري تيم ملي نيز بودند هر كدام داراي شخصيت خاص خودشان بودند كه در شرايط فعلي نبايد به آنها پرداخت و فقط بايد به حمايت از كادرفني فعلي بپردازيم و در يك واژه همه‌ي جامعه‌ي فوتبال براي سربلندي كشورمان فنا شويم.

** كارشناس و پيشكسوت فوتبال در مورد انتخاب سرمربي جديد تيم ملي ايران گفت: با توجه به مسايلي كه درمورد ارتباط علي دايي با برخي از بازيكنان تيم ملي شنيده‌ام فكر مي‌كنم اولويت كار او بايد اين باشد كه همه‌ي گذشته‌ را فراموش كند و تنها با شايسته‌سالاري به تيم ملي نگاه كند.

حسن روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين انتخاب به عقيده‌ي من بد نبود. من فكر مي‌كنم در اين وضعيت انتخاب خوبي انجام دادند. چون علي دايي موقعيت خوبي در فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا دارد و زودتر مي‌تواند اعتماد اين مجامع را دوباره به ما جلب كند.

وي ادامه داد: من احساس مي‌كنم علي دايي هنوز براي تيم ملي جوان است و بايد از باتجربه‌ترها كمك بگيرد. بايد از آنهايي كه در اين زمينه كار كرده‌اند و به درد تيم ملي مي‌خورند استفاده كند. اما، به طور كلي فكر مي‌كنم كه اختلاف نظرهايي كه برخي گروه‌ها براي تحميل گزينه‌ي خود به تيم ملي داشتند باعث شد تا در نهايت علي دايي براي اين پست در نظر گرفته شود.

بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ايران با بيان اين كه من خواهش بردارانه‌اي را از علي دايي دارم، تصريح كرد: دايي بايد در اين مقطع مسايل قديمي را كه در تيم ملي بين او و ساير بازيكنان بوده كنار بگذارد. به عقيده‌ي من هم اكنون بايد به همه به يك چشم نگاه كند. كسي كه خوب بازي كند در تيم ملي جا داشته باشد و كسي كه بد بازي كند از اين تيم كنار رود. او بايد شايسته‌ها را براي تيم ملي انتخاب كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كنيد علي دايي جاذبه‌ي لازم براي هدايت ستاره هاي تيم ملي را دارد يا خير؟ پاسخ داد: اين كار خيلي مشكل است اما، من اميدوارم كه علي دايي بتواند به اين نكته‌ي مهم دست يابد.

روشن با تاكيد بر اينكه علي دايي در عين شايستگي هنوز براي تيم ملي جوان است، خاطرنشان كرد: به هر حال تيم ملي جاي بزرگي است اما، علي دايي هم شخصي با ويژگي‌هاي مناسب و تحصيلات كامل است. او بايد حتما از بقيه كمك بگيرد و سوء تفاهم‌هاي گذشته را برطرف كند.

** سرمربي تيم فوتبال ابومسلم خراسان گفت: همه بايد براي موفقيت تيم ملي به علي دايي کمک کنند.

پرويز مظلومي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) _ منطقه خراسان، افزود: علي دايي بايد با انتخاب‌هاي درست و تمرينات مناسب و گذاشتن وقت بيشتر براي تيم ملي، براي موفقيت فوتبال كشور تلاش کند.

وي ادامه داد: هم اکنون که سرمربي تيم ملي انتخاب شده است همه بايد به انتخاب فدراسيون احترام بگذارند و با کم کردن انتقادهايشان به علي دايي کمک کنند.

سرمربي تيم فوتبال ابومسلم خراسان خاطرنشان ساخت: موفقيت پشت ريسک است و کساني که علي دايي را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب کرده‌اند، ريسکش را پذيرفته و به توانايي‌هاي وي اعتقاد دارند.

مظلومي تاکيد کرد: علي دايي اگر در دوران بازيگري با عده‌اي اختلاف داشته است ديگر بايد آن‌ها را به خاطر منافع ملي کنار بگذارد و در لباس مربيگري تيم ملي تنها منافع تيم ملي را مد نظر قرار دهد.

** مربيان تيم ملي فوتبال ايران از اظهارنظر درباره‌ي انتخاب "علي دايي" به عنوان سرمربي تيم ملي خودداري كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منصور ابراهيم زاده و افشين پيرواني مربيان تيم ملي ايران از اظهارنظر درباره‌ي انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي خودداري كردند و اين موضوع را به نشست با سرمربي جديد و فدراسيون فوتبال موكول كردند.

منصور ابراهيم زاده به خبرنگار ايسنا گفت: اين اتفاق به تازگي افتاده است و نمي‌توان درباره‌ي آن اظهارنظر كرد. بايد ديد مسوولان فدراسيون چه تصميمي مي‌گيرند و من در اين مورد بعدا صحبت مي‌كنم .

افشين پيرواني نيز اظهار كرد: از اين خبر مطلع شدم اما، فعلا در اين باره صحبت نمي‌كنم و پس از مشخص شدن تمامي شرايط درباره‌ي آن اظهارنظر خواهم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

**سرمربي تيم برق شيراز گفت: سرمربي تيم ملي ايران در حال حاضر بيش از هر زماني به حمايت تمامي جامعه‌ي فوتبال نياز دارد.

محمود ياوري پس از انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در هر صورت علي دايي اسوه‌ي فوتبال ايران است و در فوتبال ما زحمات زيادي كشيده است. همانطور كه افشين قطبي امتياز بزرگ همكاري با مربيان بزرگ دنيا را داشت، علي دايي نيز در طول دوران حضورش در فوتبال اروپا با مربيان صاحب نامي همكاري كرده است. اكنون وظيفه‌ي تمامي جامعه‌ي فوتبال و به خصوص همه‌ي مربيان است كه به خاطر تعصب ملي به علي دايي كمك كنند.

وي افزود: تمامي ما بايد دايي را حمايت كنيم چرا كه او مي‌تواند از شهرت، محبوبيت و شخصيتش در تيم ملي استفاده كند، تصور مي‌كنم فدراسيون انتخاب خوبي انجام داد هر چند كه هر گزينه‌ي ديگري انتخاب مي‌شد، برتري‌هايي از هر نظر داشت اما، در ميان گزينه‌هايي كه وجود داشت دايي نيز انتخاب خوبي بود. وي در سايپا نيز نشان داد كه توانسته كمبودها را جبران كند و تيمش روال طبيعي را پيدا كند در واقع او در طول يك سال و نيم مربي‌گري باشگاهي عملكرد خوبي داشته است و تيمش سير صعودي پيدا كرده است.

ياوري خاطرنشان كرد: اعتقادم اين است كه يك سرمربي در تيم ملي نياز به تجربه و علم روز دارد كه تصور مي‌كنم، علي دايي با توجه به آشنايي با علم روز و انرژي كه دارد مي‌تواند به مرور صاحب تجربه نيز شود و تيم خوبي را روانه‌ جام جهاني كند.

ياوري درباره‌ي رابطه‌ي دايي با بازيكنان بزرگ فوتبال ايران نيز گفت: شايد هيچ كس مانند علي دايي لژيونرها و بازيكنان بزرگ تيم ملي را نشناسد، چرا كه وي در بطن تيم ملي بوده و روحيات و نحوه‌ي ارتباط با آنها را به خوبي مي‌داند.

**كيومرث هاشمي پس از انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: من از همه‌ي كارشناسان، مربيان، هواداران فوتبال و نمايندگان رسانه‌هاي گروهي مي‌خواهم كه دست به دست هم بدهند و علي دايي را در تيم ملي همراهي كنند.

معاون سازمان تربيت بدني و رييس مركز توسعه‌ي ورزش قهرماني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: همانطور كه پيش از اين هم گفته بوديم سازمان تربيت بدني از تصميم فدراسيون حمايت‌هاي لازم را انجام مي‌دهد و همين حمايت‌ها مي‌تواند در نتيجه‌گيري مجموعه‌ي تيم ملي فوتبال ايران موثر باشد. به هر ترتيب ما از هر تصميمي كه فدراسيون فوتبال گرفته حمايت مي‌كنيم و به سرمربي جديد تيم ملي فوتبال احترام مي‌گذاريم.

وي با تاكيد بر اين كه همه‌ي دست اندركاران در فوتبال ايران بايد از اين تصميم حمايت كنند، يادآور شد: من از مردم فوتبال دوست ايران، نمايندگان رسانه‌هاي گروهي، كارشناسان، مربيان و هواداران فوتبال ملي مي‌خواهم كه در اين شرايط كه به سر مي‌بريم دست به دست هم دهند و علي دايي و تيم ملي فوتبال ايران را حمايت كنند.

هاشمي با بيان اين كه دايي اعتبار فوتبال ايران است، تصريح كرد: علي دايي هم اكنون از بزرگترين اعتبارهاي فوتبال ايران در دنيا است و اميدوارم كه او بتواند در اين آزمايش موفق و سربلند باشد. من به شخصه آرزوي موفقيت براي دايي دارم و اميدوارم كه علي دايي با بازي‌هاي خوب تيم ملي بتواند نتيجه‌ي مناسبي هم كسب كند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی: نام ايران بايد همواره سربلند باشد، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» اظهارات علی کريمی و آندرانيک تيموريان پس از انتخاب علی دايی به عنوان سرمربی تيم ملی فوتبال، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سايت گل: تلاش برای يافتن سرمربی تيم ملی ايران به آشفتگی تبديل شده است، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-03-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پايان نشست افشين قطبی و مسولان فدراسيون با کيومرث هاشمی، علی کفاشيان: هنوز هيچ چيز مشخص نيست، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-02-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی کفاشيان: ديگر به کلمنته فکر نمی‌کنيم، فردا سرمربی تيم ملی معرفی می‌شود، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36076

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی دايی سرمربی تيم ملی فوتبال ايران شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016