"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-02-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

اولين شب کلمنته در ايران، استقبال شلوغ و "ون" سواری مرد باسکی! ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


سرانجام "خاوير کلمنته"ی اسپانيايی به منظور پذيرفتن پست سرمربيگری تيم ملی فوتبال وارد ايران شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با گذشت زمانی نزديک به هفت ماه از بدون سرمربی‌ ماندن تيم ملی فوتبال و از ميان نام‌های کوچک و بزرگی که کانديدای پذيرفتن سرمربی‌گری تيم ايران بودند، در نهايت مرد پنجاه و هشت ساله‌ی باسکی انتخاب شد و در آخرين ساعات روز شنبه سيزدهم بهمن ماه به تهران آمد تا فوتبال ايران پس از سال‌ها طعم حضور يک مربی صاحب نام خارجی را بچشد اما، حضور "کلمنته" در ايران از همان ابتدا با حاشيه‌هايی همراه بود که تا اندازه‌ای تامل برانگيز است.

به گزارش ايسنا، نخستين اتفاق زمانی رخ داد که مسوولان حراست فرودگاه بين‌المللی امام خمينی (ره) با وجود هماهنگی قبلی از ورود خبرنگاران و تصويربرداران به سالن تشريفات فرودگاه برای پوشش خبری حضور "کلمنته" جلوگيری کردند. اين در حالی بود که نمايندگان رسانه‌های گروهی بر طبق رسم معمول پيش از حضور در فرودگاه امام هماهنگی لازم را در اين زمينه با حراست فرودگاه امام انجام داده بودند اما، در هر صورت اين اجازه به خبرنگاران داده نشد و حتی پادرميانی تاج و شفق نيز برای حضور خبرنگاران در سالن تشريفات سودی نداشت، در اين ميان برخوردهای زننده‌ی مسوول تشريفات فدراسيون فوتبال نيز اعتراض بيشتر خبرنگاران را در پی داشت!.

سرانجام پرواز فرانکفورت – تهران با يک ساعت تاخير در ساعت ۲۲ به زمين نشست. هيجان و انتظار خبرنگاران افزايش پيدا کرد و در اين بين شايعات نيز قوت گرفت. عده‌ای عنوان می‌کردند که کلمنته به ايران نيامده و برخی نيز معتقد بودند، وی با پرواز ديگری به ايران می‌آيد. در اين شرايط عکاسان و تصويربرداران سردرگم تمامی خروجی‌های مسافران را برای پيدا کردن محل ورود کلمنته پوشش داده بودند. در نهايت اين مهدی تاج بود که با حضور در جمع خبرنگاران ضمن دلجويی از آنان، ورود کلمنته را اعلام کرد و گفت که مربی اسپانيايی در سالن کنفرانس فرودگاه به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد.

اما، خبرنگارانی که نزديک به دو ساعت در فرودگاه معطل شده بودند، بلافاصله پس از خروج "کلمنته" از درب سالن تشريفات وی را محاصره کردند و سيل سوالات و جواب‌ها تا سالن کنفرانس ادامه داشت.

اين استقبال کلمنته را به شدت هيجان زده کرده بود اما، در اين هنگام اتفاق ديگری رخ داد که مرد اسپانيايی را بيشتر متعجب ساخت.

زمانی که کلمنته در ميان انبوه خبرنگاران و استقبال کنندگان بر روی پله‌های برقی قرار داشت، ناگهان سرعت حرکت اين دستگاه افزايش پيدا کرد و تنها با کمک شفق و تاج بود که کلمنته از زمين خوردن نجات يافت و مشخص نبود که اگر اين اتفاق رخ می‌داد با توجه به جمعيتی که در پشت سر اين مربی حضور داشتند چه اتفاقاتی برای "کلمنته" که به تازگی کمرش را عمل کرده است، رخ می‌داد. البته "منصور ابراهيم‌زاده" مربی تيم ملی نيز که با پای شکسته، برای ديدن "کلمنته" به فرودگاه امام آمده بود تعادلش را از دست داد و بر روی پله‌ها نقش بر زمين شد.

با وجود اين اتفاقات، کلمنته با لبخندهای مکرر و دست تکان دادن نشان داد که اين هيجان و اتفاقات را درک می‌کند. نکته‌ی جالب آن که تنها "کلمنته" در کانون اين توجهات قرار داشت و دستياران اين مربی به همراه چهار خبرنگار اسپانيايی به آرامی در پشت گروه استقبال در حرکت بودند.

سرانجام "کلمنته" وارد اتاق نشست خبری شد و در طول پرسش و پاسخ عنوان کرد که هنوز قرارداد نهايی را با فدراسيون فوتبال امضا نکرده است. اين در حالی بود که ناصر شفق طرف مذاکره کننده‌ی ايرانی پس از اين نشست تاکيد کرد که کلمنته سرمربی تيم ايران است و در ديدار مقابل سوريه بر روی نيمکت می‌نشيند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از نشست خبری "مهدی تاج" تلاش کرد تا خبرنگاران را متقاعد سازد که با توجه به خستگی کلمنته از سوالات حاشيه‌ای دوری کنند اما، در نهايت يکی از خبرنگاران به کلمنته گفت که فوتبال ايران با توجه به پولی که می‌پردازد و آقايی‌اش در فوتبال آسيا به مربی پاره وقت نياز ندارد که "کلمنته" پاسخ داد، نبايد به آنچه که در گذشته داشتيم فکر کنيم، بلکه بايد وضعيت کنونی را درک کنيم.

پس از پايان نشست کوتاه خبری بار ديگر "کلمنته" و همراهانش در همان فضای آشفته فرودگاه امام را ترک کردند و بر خلاف انتظارات به جای خودروهای تشريفاتی، سرمربی اسبق تيم ملی اسپانيا و صربستان به همراه دستيارانش و اعضای فدراسيون فوتبال با يک خودروی «ون» به هتل استقلال تهران منتقل شدند.

در ساعت ۲۳:۳۰ در شرايطی که "کلمنته" و دوستانش به هتل نزديک می‌شدند، منصور ابراهيم‌زاده که از ماشين جا مانده بود، به همراه وسايل مرد اسپانيايی هم‌چنان در پارکينگ فرودگاه امام (ره) حضور داشت.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-02-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» کلمنته: خارج نشدن از ايران را نمی‌پذيرم، در داخل مستطيل سبز اجازه‌ی دخالت به هيچ کس را نمی‌دهم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-02-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال: قراردادمان با کلمنته قطعی است، سرمربی تيم ملی چهارشنبه روی نيمکت می‌نشيند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-02-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» آقاجانيان، آناليزور تيم ملی فوتبال: مثلث تهاجمی سوريه نقطه‌ قوت اين تيم است، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-02-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تمرين گل‌زنی در دستور کار تيم ملی، ابراهيم‌زاده: مهاجمان ۱۱موقعيت را مقابل کاستاريکا از دست دادند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-01-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مبلغ قرارداد خاوير کلمنته فاش شد، يک ميليون يورو برای سرمربی اسپانيايی تيم ملی فوتبال، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35802

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اولين شب کلمنته در ايران، استقبال شلوغ و "ون" سواری مرد باسکی! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016