"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-01-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

"خاوير کلمنته لازارا" کانديدای اصلی سرمربی تيم ملی ايران، فدراسيون فوتبال با مربی اسپانيايی به توافق ابتدايی رسيد، ايسنا


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


"خاوير کلمنته لازارا" کانديدای اصلی هدايت تيم ملی فوتبال ايران است.

به گزارش ايسنا، سرانجام پس از مطرح شدن نام‌های گوناگون برای سرمربيگری تيم ملی فوتبال ايران، مسوولان فدراسيون به توافقاتی با "کلمنته" اسپانيايی دست يافتند.

مهدی تاج نايب رييس اول و سخنگوی فدراسيون فوتبال به خبرنگار ايسنا گفت: نمايندگان فدراسيون طی روزهای گذشته چند نشست با "خاوير کلمنته" مربی اسپانيايی در فرانکفورت آلمان داشتند که سرانجام چهارشنبه شب به توافقاتی در بيشتر موارد از جمله مسائل مالی دست يافتند.

وی ادامه داد: در فهرست فدراسيون فوتبال مربيان زيادی برای هدايت تيم ملی کانديدا بودند، که به نظر ما در شرايط فعلی کلمنته بهترين گزينه بود.

سخنگوی فدراسيون فوتبال گفت: کلمنته برای مذاکرات نهايی و عقد قرارداد بزودی به تهران سفر خواهد کرد.

تاج اضافه کرد: همانطور که پيش از اين وعده داده بوديم قصد داريم سرمربی تيم ملی تا پيش از بازی ايران برابر سوريه انتخاب شود.

***

نگاهی به کارنامه "کلمنته" در بازيگری و مربيگری
متخصص فوتبال نتيجه‌گرا در ايران


"خاوير کلمنته لازارا" با توجه به مذاکرات انجام شده مهمترين گزينه‌ی سرمربيگری تيم ملی فوتبال ايران است.


نام کامل: خاوير کلمنته لازارا
تاريخ تولد: ۱۲ مارچ ۱۹۵۰( ۵۸ ساله)
محل تولد: باراکالدو، بيسکای اسپانيا


**کارنامه "کلمنته" در بازيگری و مربيگری

به گزارش ايسنا، کلمنته در سال ۱۹۶۸ فوتبالش را با تيم اتلتيکو مادريد آغاز کرد. او در مدت سه سالی که با پيراهن اين تيم در لاليگا بازی کرد در ۴۷ بازی شش گل برای تيم اش به ثمر رساند. او همچنين عضو تيم قهرمان اتلتيکو در جام کوپا دل جنراليسيمو در سال ۱۹۶۹ بود اما دوران بازيگری کلمنته مشهور بيش از سه سال طول نکشيد و او به دليل مصدوميت پس از تنها سه سال از دنيای بازيگری خداحافظی کرد.

تيم ناشناس "آره ناس" اولين تيمی بود که کلمنته هدايت کرد. پس از اين تيم کلمنته به تيم "باسکونيا" از ديگر تيم های ناشناس فوتبال اسپانيا رفت. بعد ازنتايجی که اين تيم با کلمنته گرفت سران باشگاه "اتلتيکو بيلبائو" به مربی جوان اسپانيا اعتماد کردند و کلمنته توانست سکان هدايت تيم سرشناس بيلبائو را در دست بگيرد.

در فصل ۸۲-۸۳ اتلتيکو بيلبائو با هدايت کلمنته و با تکيه بر بازيکنان نامی آن دوره نظير "دنی" و "آنتونی گويی گوچه آ "توانست به مقام قهرمانی لاليگا دست يابد. اين مقام در سال بعد هم با اسپانيول تکرار شد. فتح جام «کوپا دل ری» يکی ديگر از افتخارات کلمنته با تيم بيلبائو بود که در سال ۱۹۸۴ به دست آمد. پس از اين بود که "سزار لوئيس منوتی" سرمربی وقت بارسلونا شديدا فوتبال تيم کلمنته را مورد نکوهش قرار داد. فوتبالی که استوار بر بازی دفاعی بود و تيم بيلبائو در آن سال ها با کلمنته فوتبالی صرفا نتيجه گرا را ارائه می داد.

بيشتر عصبانيت سرمربی بارسلونا به دليل خطای وحشتناک گويی گوچه آ بر روی پای "ديگو مارادونا" بازيکن آن زمان بارسلونا و مصدوميت جدی اين بازيکن بود. هر چند که کلمنته در مقابل انتقاد سرمربی بارسلونا سياست سکوت را در پيش گرفت. هر چند که در سال ۱۹۸۶ کلمنته از بيلبائو جدا شد اما داستان مربيگری کلمنته در اين تيم قديمی در فصل‌های ۱۹۹۰-۹۱ و ۲۰۰۵-۲۰۰۶ تکرار شد. با اين حال او نتوانست موفقيتهای گذشته را با اين تيم تکرار کند و در سال ۲۰۰۶ پس از انتقادهايی که از سياست باشگاه مطرح کرد از اين تيم اخراج شد.

به گزارش ايسنا،‌ کلمنته پس از جدايی از بيلبائو در سال ۱۹۸۶ به تيم اسپانيول پيوست. در نخستين فصل حضورش در اسپانيول توانست اين تيم را به مقام سوم لاليگا برساند و اين تيم جواز حضور در جام يوفا را به دست آورد. در فصل ۱۹۸۷-۸۸ در رقابتهای جام يوفا اسپانيول با مربيگری کلمنته برابر ميلان و اينتر موفق بود و در ديدار نهايی جام يوفا با وجود پيروزی سه بر صفر در ديدار خانگی در مجموع و در ضربات پنالتی به تيم آلمانی باخت تا کلمنته نتواند اولين جام اروپايی اش را به دست آورد.

او در سال ۱۹۸۹ از اسپانيول جدا شد و به اتلتيکو مادريد رفت و در فصل ۱۹۸۹-۹۰ اين تيم را به مقام نايب قهرمانی لاليگا رساند. او يک سال بعد به اسپانيول برگشت. هر چند که اين آخرين حضور کلمنته در اين تيم نبود چرا که کلمنته در سال ۲۰۰۲ بار ديگر هدايت اين تيم را بر عهده گرفت.

کلمنته بين سال ۹۱ تا ۲۰۰۰ سرمربيگری چند تيم اسپانيايی مانند رئال بتيس و رئال سوسيه داد را هم بر عهده داشت. او در سال ۲۰۰۰ پس از بيست و پنج سال حضور در فوتبال اسپانيا به فرانسه کوچ کرد تا هدايت المپيک مارسی اين کشور را در دست بگيرد.

هر چند که حضور کلمنته در فرانسه تنها يک فصل به طول انجاميد تا با بازگشت به اسپانيا هدايت تنه ريف، اسپانيول و اتلتيکو بيلبائو را بر عهده بگيرد و در واقع بيلبائو آخرين تيم باشگاهی است که کلمنته در آن مربيگری کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* سابقه کلمنته در مربيگری در تيم های ملی

در سال ۱۹۹۲ کلمنته به لطف موفقيتهايش در تيم بيلبائو به عنوان سرمربی تيم ملی اسپانيا انتخاب شد و ماموريت يافت که تيم ملی کشورش را به مسابقات جام جهانی ۱۹۹۴ و يورو ۹۶ ببرد. تيم ملی اسپانيا در نخستين بازی با مربيگری کلمنته با نتيجه ۱ بر صفر تيم ملی انگليس را از پيش رو برداشت و موفق شد تيم پر ستاره آن روزهای اسپانيا را به جام جهانی ۹۴ و يورو ۹۶ هدايت کند. هر چند که اسپانيا با کلمنته به رکورد ۳۱ بازی بدون باخت رسيد اما او به دليل استفاده بيش از حد از بازيکنان ايالت باسک و حذف نام "گوآرديولا " مورد انتقاد شديد قرار گرفت. کلمنته پس از ۶۲ بازی به دليل باخت سه بر دو اسپانيا مقابل قبرس در روز پنجم سپتامبر ۱۹۹۸ از کار برکنار شد.

در روز بيست و يکم جولای ۲۰۰۶ خاوير کلمنته به عنوان سرمربی تيم ملی صربستان انتخاب شد. اولين بازی صربستان با مربيگری کلمنته با پيروزی سه بر يک اين تيم برابر چک همراه بود. بر اساس اخبار رسانه های صربستان اين مربی ماهانه ۳۰ هزار يورو از فدراسيون فوتبال اين کشور حقوق دريافت می کرد. هر چند که او در گفت و گو با روزنامه پوليتيکا گفت که اين حقوق ماهانه کمترين دستمزدی بوده که وی در بيست سال اخير دريافت کرده است! او همچنين برای امضای قرارداد دو ساله با صربستان مبلغ ۷۲۰ هزار يورو دريافت کرد و اگر می توانست تيم ملی صربستان را به يورو ۲۰۰۸ هدايت کند ۴۰۰ هزار يورو به عنوان پاداش می گرفت و در صورت صعود صربستان از هر يک از مراحل يورو ۲۰۰۸ وی مبلغ ۱۵۰ هزار به عنوان پاداش دريافت می کرد. با اين حال صربستان با مربيگری کلمنته نتوانست به يورو ۲۰۰۸ برسد و پس از اين ناکامی او از ششم دسامبر ۲۰۰۷ به عنوان مربی آزاد می توانست تيم جديدی را برای مربيگری انتخاب کند که در ميان گزينه های پيش رو به احتمال فراوان او ايران را به عنوان مقصد بعدی انتخاب خواهد کرد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-01-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فدراسيون فوتبال با کلمنته به توافق رسيد، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-01-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی آبادی: سرمربی تيم ملی فوتبال تا ۱۰ روز ديگر معرفی می شود، محدوديت مالی نداريم، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-01-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» در باره يک گزينه برای سرمربی گری تيم ملی فوتبال ايران: حق فسخ يک طرفه برای کريستف دام، او می‌تواند کلن را ترک کند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-01-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سخنگوی موقت فدراسيون فوتبال: دو گزينه سرمربيگری تيم ملی فوتبال قطعی شد، ادعای جورج بی اساس است، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2008-01-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حريفان ايران برابر بحرين، شکست کويت در حضور مارکار آقاجانيان، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35716

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"خاوير کلمنته لازارا" کانديدای اصلی سرمربی تيم ملی ايران، فدراسيون فوتبال با مربی اسپانيايی به توافق ابتدايی رسيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016