"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-12-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

هفته‌ شانزدهم ليگ برتر فوتبال، نبرد ماندن و رفتن مربيان، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

هفته‌ی شانزدهم ليگ برتر فوتبال جمعه با انجام هشت ديدار پيگيری می‌شود که در مهم‌ترين ديدارها پرسپوليس ميزبان صباباتری است و ذوب‌آهن در اصفهان برابر استقلال قرار می‌گيرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هفته‌ی شانزدهم رقابت‌های ليگ برتر با تساوی تيم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان آغاز شد و ساير بازی‌های اين هفته جمعه شانزدهم آذر ماه برگزار می‌شود.

پيکان تهران – شيرين فراز کرمانشاه

تيم دارابينيان پرتجربه پس از آن که توانست مس کرمان را در خانه‌اش شکست دهد اين بار در خانه ميزبان تيم محمود فکری مربی جوان شيرين فراز کرمانشاه است. در حال حاضر پيکان با ۲۱ امتياز در رده‌ی هفتم جدول ايستاده اما شيرين فراز با ۱۴ امتياز پانزدهم است. شايد بر روی کاغذ بتوان پيکان را تيم پيروز اين ديدار دانست اما شيرين فراز نيز در اين فصل با وجود فراز و نشيب‌های بسيار بازی‌های خوبی انجام داده، در هر صورت اگر شيرين فراز در اين بازی مقابل پيکان شکست بخورد در آن صورت احتمال تعيين سرمربی جديد و بازگشت محمود فکری به درون زمين وجود دارد.

ذوب‌آهن اصفهان – استقلال تهران

فيروز کريمی و شاگردانش روز جمعه به اصفهان می‌روند تا در برابر تيم ذوالفقارنسب با تجربه قرار بگيرند. ذوب‌آهن پس از حضور ذوالفقارنسب روند بهتری را پيدا کرده است و با فاصله گرفتن از انتهای جدول اکنون با ۱۵ امتياز در مکان سيزدهم است. استقلال تهران با آن که با پنج امتياز بيشتر در مکان نهم ايستاده با اين حال همچنان از ثبات لازم برخوردار است. ديدارهای ذوب‌آهن و ستقلال در اصفهان همواره از حساسيت بالايی برخوردار بوده است. با اين حال فيروز کريمی به دنبال آن است تا با کسب سه امتياز در مقابل ذوب‌آهن پاسخ حمايت‌های هفته‌ی جاری هواداران را به نحو شايسته‌آی بدهد. کريمی برای رسيدن به اين هدف بايد از افکار پيچيده‌ی ذوالفقارنسب عبور کند.

راه‌آهن تهران – مس کرمان

اين ديدار جنگ بقای دو مربی بر روی نيمکت خواهد بود. اکبر ميثاقيان مربی تيمی که با شانزده امتياز در مکان يازدهم قرار دارد اکنون جايگاهش را متزلزل می‌بيند و فرهاد کاظمی سرمربی مس کرمان که تيمش با ۱۵ امتياز چهاردهم است هفته‌ی گذشته پس از شکست مقابل پيکان تصميم گرفت تا استعفايش را به مديران تيم کرمانی تقديم کند، استعفای وی هنوز پذيرفته نشده است. شکست در اين بازی برای راه‌آهن می‌تواند به منزله‌ی سست شدن جايگاه ميثاقيان باشد. اما در صورتی که تيم کرمانی سه امتياز را از دست بدهد در آن صورت رفتن فرهاد کاظمی قطعی خواهد بود.

ابومسلم خراسان – سايپا تهران

علی دايی که تيمش نتوانست در تهران مقابل پگاه گيلان امتياز به دست آورد اکنون بايد در ديداری دشوار به مصاف ابومسلم برود. ابومسلمی که با تعويض مظلومی بار ديگر اوج گرفته و ديگر جز قعر نشينان ليگ برتر نيست. آنها با ۱۹ امتياز در رده‌ی دهم جدول قرار دارند و قهرمان ضعيف شده‌ی فصل گذشته را در حالی ملاقات می‌کنند که با ۱۳ امتياز در مکان شانزدهم قرار دارد. سايپا که اکنون به اذعان سرمربی‌اش بسيار ضعيف‌تر از فصل گذشته است در اين ديدار به دنبال حداکثر امتياز خواهد بود. شکست در اين ديدار شانس ماندن علی دايی به عنوان سرمربی سايپا را به حداقل می‌رساند. اما ابومسلم بدون در نظر گرفتن اين شرايط برای شکست دادن سايپا آماده می‌شود.

پگاه گيلان – برق شيراز

اکنون در جدول رده‌بندی و در قسمت پيروزی مقابل نام پگاه عدد يک ثبت شده است. آنها پس از پانزده هفته در تهران سايپا را شکست دادند. هر چند که همچنان با ده امتياز آخرين تيم جدول رده‌بندی هستند. با اين حال شاگردان نادر دست‌نشان در دو هفته‌ی اخير به خودباوری لازم رسيده‌اند و در تلاش هستند تا گام بعدی را در خانه محکم بردارند. پگاهی‌ها قصد دارند طلسم گل نزدن در خانه را مقابل برق شيراز بشکنند. اما در مقابل برق شيراز تيم ۲۱ امتيازی در مکان هشتم جدول قرار دارد. آنها هفته‌ی گذشته بازی خوبی انجام دادند اما مقابل پرسپوليس شکست خوردند. تيم شيرازی در اين فصل نشان داده است که بازی در داخل يا خارج از خانه برايش تفاوتی ندارد. آنها در گيلان به دنبال کسب سه امتياز خواهند بود.

پاس همدان – استقلال اهواز

وينگو بگوويچ پس از آن که توانست استقلال تهران را شکست دهد اين بار در خانه به مصاف استقلال اهواز می‌رود. تيم پنجم جدول با ۲۳ امتياز به مصاف استقلال اهوازی می‌رود که تنها با دو امتياز کمتر در همسايگی اين تيم قرار گرفته و سه امتياز اين ديدار می‌تواند جای دو تيم را در جدول با هم عوض کند. مجيد جلالی که به زودی عازم خانه‌ی خدا خواهد شد تيمش را برای اين بازی آماده کرده، با اين حال پاس همدان در خانه منتظر است تا استقلال ديگری را از پيش رو بردارد و به آرامی به جمع مدعيان صدر جدول اضافه شود. هر چند که اين فکر در ذهن بازيکنان تيم مقابل نيز وجود دارد.

مقاومت شهيد سپاسی شيراز – ملوان بندر انزلی

کسی از تيم شيرازی انتظار چندانی ندارد. شايد اين موضوع رمز موفقيت اين تيم در شش دوره‌ی ليگ برتر بوده است. اگر آنها ببازند تماشاگران به ارايه‌ی فوتبال زيبا از بازيکنان جوان اين تيم راضی می‌شوند و بردهايشان نيز حماسه می‌شود. اين بار آنها در شهر خود ميزبان ملوان بندرانزلی هستند. ملوان با ۲۶ امتياز در رده سوم جدول ايستاده و ميزبان شيرازی با ۱۶ امتياز دوازدهم است. با اين حال اين فاصله در جدول هيچ تضمينی را برای شاگردان محمد احمدزاده به وجود نمی‌آورد. هر چند که ملوان در اين فصل فراتر از تصور ظاهر شده و از اين تيم در هر بازی می‌توان انتظار پيروزی را داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پرسپوليس تهران – صباباتری

حسن ختام ديدارهای هفته‌ی شانزدهم حساس‌ترين ديدار اين هفته خواهد بود. سال‌هاست که هواداران پرسپوليس تيمی با اين اقتدار را ملاقات نکرده بودند. سرخ‌پوشان تهرانی با ۳۵ امتياز در صدر جدول ايستاده‌اند و حريف خود را در حالی ديدار می‌کنند که با ده امتياز اختلاف در مکان چهارم قرار دارد. هر چند که جبران اين فاصله و رسيدن به پرسپوليسی که هنوز شکست را در اين فصل تجربه نکرده کار دشواری برای صباباتری است اما آنها در اين بازی به اين اميد به ميدان می‌روند که با شکست شکست‌ناپذيری پرسپوليس بتوانند بار ديگر اميد رسيدن به صدر جدول را در دل بازيکنان‌شان زنده کنند. تيم افشين قطبی برای قهرمانی در نيم فصل اول دو بازی ديگر پيش رو دارد که اين دو بازی از سخت‌ترين بازی‌های پرسپوليس نيز خواهد بود. آنها قصد دارند تا پيش از بازی بزرگ مقابل سپاهان ابتدا صباباتری را از پيش رو بردارند. هر چند در صورتی که اما و اگرهای هميشگی صبا را گرفتار نکند، رسيدن به اين هدف برای پرسپوليسی‌ها چندان آسان نخواهد بود.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-12-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» هفته شانزدهم ليگ برتر فوتبال: تساوی سپاهان، لبخند پرسپوليس، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-11-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ليگ برتر فوتبال: پيروزی استقلال اهواز، پيکان، ابومسلم و ملوان، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-11-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» استقلال با کريمی هم باخت، تغييرات در تيم آبی ها نتيجه نداد، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-11-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سه امتياز با ارزش پرسپوليس از حافظيه، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-11-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» هفته پانزدهم جام ليگ برتر: پرسپوليس چاره ای جز شکست برق ندارد، اولين روز آبی فيروز در تهران، مهر
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35122

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هفته‌ شانزدهم ليگ برتر فوتبال، نبرد ماندن و رفتن مربيان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016