"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-12-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

قرعه‌کشی جام ملت های اروپا: خوش‌شانسی‌ها و بدشانسی‌ها، شهرام احدی، صدای آلمان

در حالی‌ که تیم ملی فوتبال آلمان در گروه نه چندان دشواری قرار گرفته، ایتالیا و فرانسه رقیب یکدیگر در همان دور اول خواهند بود.

در پیکارهای دور نهایی جام ملتهای اروپا که در تابستان آینده در سویس و اتریش برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال آلمان با اتریش، یکی از دو میزبان این بازیها، لهستان و کراوسی همگروه شده است.

آلمانها که دور مقدماتی این مسابقات را با موفقیت کامل پشت سرگذاشته بودند، در مجموع با حریفان نه چندان قدری روبرو هستند و در مجموع شانس خوبی برای راهیابی به دور یک هشتم نهایی دارند.

در مقابل تیمهای ملی فوتبال ایتالیا و فرانسه، قهرمان و نایب‌قهرمان جهان در یک گروه قرار گرفته و از آن گذشته باید در همین گروه به مصاف دو حریف قدرتمند دیگر بروند: هلند و رومانی.

سوییس که در کنار اتریش میزبانی برگزاری این مسابقات را برعهده دارد، با تیمهای ملی فوتبال جمهوری چک، پرتغال و ترکیه هم‌گروه است. چهارمین گروه این مسابقات را تیمهای یونان، مدافع عنوان قهرمانی، سوئد، اسپانیا و روسیه تشکیل می‌دهند.

یوآخیم لوو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی و تعیین شدن گروه‌های دور نهایی اظهار داشت: «من خوشحالم که در گروه C قرار نداریم و به این ترتیب با تیمهای ایتالیا و فرانسه و هلند هم‌گروه نیستیم. در مجموع باید بگویم که سه گروه دیگر نه دشوار هستند و نه آسان. در گروه ما باید توجه داشته باشیم که کرواسی در دور مقدماتی، انگلیس را حذف کرد. تیم ملی فوتبال لهستان نیز در دور اول مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ با ما هم‌گروه بود و به یاد بیاوریم که پیروزی ما بر لهستان آنقدرها هم راحت نبود. طبیعیست که پیکار ما با اتریش، یکی از میزبان بازیها نیز از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار است.»

سلاوان بیلیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی در ارتباط با گروه تیمش خاطرنشان ساخت: «ما آلمان را تیمی بسیار پرتوان می‌دانیم، اما تیم ما هم از کیفیت بسیار بالایی برخواردار است و قابلیت آن را دارد که در مقابل هر تیمی از اروپا بازی خوبی از خود ارائه دهد.»

یوزف هیکرزبرگر، سرمربی تیم ملی فوتبال اتریش نیز ضمن ابراز رضایت از گروهی که تیم ملی فوتبال این کشور در آن قرار گرفته، گفت: «ما امیدواریم که اتریش در سال آینده شاهد همان شور و هیجانی باشد که آلمان در سال گذشته در طی مسابقات جام جهانی فوتبال آن را تجربه کرد.»

و لئو بنهاکر سرمربی ملی‌پوشان لهستان نیز اظهار داشت: «برای ما افتخار بزرگی است که در مقابل تیم میزبان به میدان برویم، چرا که همیشه جو و فضای خاصی بر استادیوم حاکم است. آلمان، در یکی از بهترین تیمهای فوتبال در جهان محسوب می‌شود و کرواسی هم در دور مقدماتی بازیهای فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد. طبیعتا پیکار با این تیمها چالشی بزرگ است، اما ما لهستانیها عاشق تکالیف پیچیده و چالش هستیم.»

همانطور که در پیش اشاره شد، گروه C که در آن ایتالیا، فرانسه، هلند و رومانی قرار دارند، سخت‌ترین گروه این مسابقات محسوب می‌شود و جای تعجب نیست که صاحبنظران این گروه را گروه مرگ نام گذاشته‌اند. جالب توجه آنکه تیمهای ملی فوتبال فرانسه و ایتالیا در دور مقدماتی جام ملتهای اروپا نیز هم‌گروه بودند و در لحظات آخر توانستند بلیت ورود به دور نهایی را کسب کنند.

روبرتو دونادونی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از قرعه‌کشی گفت: «حضور در رقابتهای جام ملتهای اروپا هیچگاه ساده نیست. ما نمیتوانیم حریفانمان را خود انتخاب کنیم و به همین خاطر هم باید قرعه‌ای را که به نام ما افتاده، بپذیریم.»

مارکو فان باستن، سرمربی تیم ملی فوتبال هلند که چندان از حاصل قرعه‌کشی راضی نبود، اظهار داشت: «ما در گروه سختی قرار داریم، هر چه باشد، دو فینالیست جام جهانی ۲۰۰۶ با ما هم‌گروه هستند و تیمهایی محسوب می‌شوند که از تجربه زیادی برخوردارند.»

در حالیکه که نارضایتی سرمربیان ملی‌پوشان ایتالیا و هلند از نتیجه قرعه‌کشی به وضوح مشخص بود، ژان پیئر اسکالت، رییس فدراسیون فوتبال فرانسه خاطرنشان ساخت: «درست است که همه از گروه مرگ سخن می‌گویند، اما فراموش نکنیم که ۱۲ تیم دیگر نیز با انگیزه و انتظارات بالا قدم به میدان مسابقات می‌گذارند. به همین خاطر فرقی نمی‌کند که ما به مصاف چه حریفی می‌رویم.»

۴ گروه دور نهایی مسابقات جام ملتهای اروپا از این قرارند:

گروه A
سوییس
جمهوری چک
پرتغال
ترکیه

گروه B
اتریش
کرواسی
آلمان
لهستان

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گروه C
هلند
ایتالیا
رومانی
فرانسه

گروه D
یونان
سوئد
اسپانیا
روسیه

بازی افتتاحیه در روز هفتم ژوئن سال ۲۰۰۸ میان سوییس و جمهوری چک برگزار خواهد شد و فینال این مسابقات نیز در روز ۲۹ ژوئن در شهر وین انجام خواهد گرفت.

شهرام احدی

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-03-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» برنامه رقابت‌های مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، ايرنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35109

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قرعه‌کشی جام ملت های اروپا: خوش‌شانسی‌ها و بدشانسی‌ها، شهرام احدی، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016