"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-11-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

حذف تيم فوتبال ساحلی ايران از جام جهانی، ايسنا

ايران - آمريکا هيجان انگيزترين بازی جام ۲۰۰۷
فلاحت زاده: تيم ما به خاطر لجبازی‌های "اکتاويو" نابود شد!


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


«همه چيز تمام شد،...» اين اولين جمله «فرشاد فلاحت زاده» مربی تيم ملی ايران پس از ديدار نفس گير عصر ۱۳ آبان است. مسابقه ای حساس و پربرخورد که طی آن تيم ملی فوتبال ساحلی در دومين بازی خود در جام جهانی ۲۰۰۷ اين رشته، با نتيجه ۷-۶ مغلوب تيم آمريکا شد.


به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، بعد از تساوی مقابل پرتغال و باخت در ضربات پنالتی، ساحلی بازان ايران اميدوار بودند با پيروزی بر آمريکا شانس صعود به مرحله بعد را حفظ کنند. ضمن اينکه رقيب، تيمی از ايالات متحده بود و دست برقضا اين بازی در روزی برگزار می شد که از نظر سياسی از اهميت ويژه ای در روابط دو کشور برخوردار بود.

فلاحت زاده که پس از بازی بسيار برافروخته و عصبانی بود، می گفت: «چه روزی هم باختيم. اگر بازی سوم مان بود، بهانه می آورديم که حذف شده بوديم و می خواستيم به ذخيره ها بازی بدهيم، يا مصدوم داشتيم و... ولی حالا... اين بازيکنان غيرت ندارند!»


**هيجان خالص

اين بازی که توسط سايت فيفا «هيجان انگيزترين بازی جام» معرفی شد؛ از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت ريودوژانيرو و در هوايی ابری آغاز شد و تا دقيقه ۸ مساوی پيش رفت. در اين لحظه بود که «حسن عبداللهی» مدافع شماره ۲ ايران به دليل خطا در محوطه جريمه، با دريافت کارت زرد دوم از زمين اخراج شد. اين اخراج ضربه سختی بر پيکر تيم سفيدپوش ايران وارد کرد، چراکه از اين لحظه تيم حريف تنها با ۴ بازيکن دست و پنجه نرم می کرد و ضمناً صاحب يک ضربه پنالتی هم شده بود. به اين ترتيب «جاشوا نولز» اولين گل بازی را زده و با يک گل ديگر که نود ثانيه بعد توسط «ماريو کيميانتی» زده شد، تيم آمريکا وقت اول را با پيروزی ۲-۰ به پايان برد.


اما در نيمه دوم همه چيز عوض شد؛ تيم جوان ايران در دو دقيقه، سه گل زد: «علی عليقلی» (دقيقه ۱۶) و «محمد احمدزاده» (هر دو در دقيقه ۱۷) زننده گل های روحيه بخش تيم ما بودند. ولی تيم آمريکا حرفه ای تر از آن بود که با اين نتيجه وا بدهد و بی توجه به تشويق بی امان تماشاگران متحد ايرانی و برزيلی، بازی را در دست گرفته و دوباره پيش افتاد. علاوه بر نولز و کيميانتی که هرکدام يک گل ديگر زدند، يوری مورالس، بنيام آستورگا و زاک ايبسن هم برای تيره پوشان آمريکا گل زنی کردند.


حتی اخراج دير هنگام «رونی سيلوا» و ۳ گل «مهدی داوودی»، «حامد قربانپور» و «مسلم مسيگر» هم نتوانست از شکست تيم ايران جلوگيری کند و نهايتاً دومين ناکامی و حذف زود هنگام ايران از بازی های جام رقم خورد. پايان بازی با اشک های تلخ و سرد بازيکنان تيم و خشم کادر فنی (خصوصاً ايرانی ها) همراه بود.


**سر باز کردن زخم کهنه

فلاحت زاده و «بهزاد داداش زاده» (مربيان ايرانی تيم در دوره گذشته و کمک های «مارکو اکتاويو» در اين جام) اعتقاد داشتند تعويض های اشتباه سرمربی برزيلی و کم بازی دادن به بازيکنانی مثل عليقلی، يا «عباس هاشمپور» (شماره ۱۰ و کاپيتان تيم که اصلاً به ميدان نرفت)، از دلايل عمده نتيجه نگرفتن تيم در اين بازی بوده است.

اما اگر سرپرست تيم نگران جواب دادن به سازمان تربيت بدنی و فدراسيون فوتبال است و صفرهای رقم هزينه های صرف شده برای به خدمت گرفتن مارکو و اردوی دو هفته ای در برزيل جلوی چشمش رژه می روند؛ مربيان ايرانی نگرانی های بزرگ تری دارند: «تا به حال هر اتفاقی افتاده ما هيچ چيز نگفتيم. چقدر برای اين تيم زحمت کشيديم، آخرش اين شد. حالا با چه رويی برگرديم ايران؟ اين آقا (مارکو) که ۶۰ هزار دلارش را گرفته، می رود و عين خيالش نيست... الان فوتبال ساحلی در دنيا دارد رشد می کند، امسال بهترين زمان برای نشان دادن خودمان بود و می توانستيم جزو چهار تيم پايانی باشيم. همه اش به خاطر لجبازی های اين آقا نابود شد!»


گويا زخم کهنه ای که همه از آن بی خبر بودند، در ريو سر باز کرده است؛ دو مربی ايرانی به شدت عليه سرمربی معروف برزيلی جبهه گرفته اند و سعی دارند تمام بار شکست را به گردن او بيندازند. فلاحت زاده گفت: «اين آقا را زيادی بزرگش کردند(!) من با مربيان خيلی بزرگ تری کار کردم، خودمان در بازی های آسيايی، زمانی که "مارکو" مربی تيم چين بود، ۶-۴ تيم‌اش را برديم، با همين بهزاد (داداش زاده)، حسن زاده و مهرانپور...»


آن ها می گويند مارکو اصلاً مشورت نمی کند و تا به حال حتی يک بار هم نظرشان را درباره امور تيم نپرسيده است: «هر اتفاقی در تيم می افتد، می پرسيم چه شده؟ می گويند: مارکو گفته! بازيکن ها به جان هم می افتند، دعوا می کنند، صدايش را در نمی آورند.»

داداش زاده هم می‌گويد: «مارکو مربی بزرگی هست اما فقط در حد تمرين دهنده. يک ذره مديريت و جذبه ندارد!»


**يک سوزن هم به بچه ها

«اگر ۱۰ روز قبل از بازی ها يک تيم جمع می کرديم هم همين نتيجه را می گرفتيم!» اين نظر بهزاد داداش زاده است که در اتفاقی عجيب، از روی سکوها بازی های تيم ايران را دنبال می کرد تا روی نيمکت رهبری، جا برای آدم های اضافه همراه تيم باز باشد! يکی از تماشاگران ايرانی با اشاره به اين موضوع، به کنايه می گويد: «جداً به يک تشويق کننده معروف مثل ايشان احتياج بود، البته قبلاً مربيان روی نيمکت می نشستند که انگار اين هم از بدعت های فوتبال ماست!»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما باز هم تندترين حرف ها از زبان فلاحت زاده شنيده می شود: «اين بازيکن ها غيرت ندارند، فقط به فکر پولند و اينکه ريش شان را چطور درست کنند يا بعد از گل چطور خوشحالی کنند!»


**حواشی آماری

از نکات جالب اين بازی، گل زنی دروازه بان ايران (حامد قربانپور) روی يک ضربه آزاد بود که گل پنجم تيم به حساب می آمد و باعث تساوی دو تيم در وقت سوم شد.


اما آمار بازی:

شوت ها: ايران ۵۷ - آمريکا ۳۰

کرنر: ۱۰ – ۴

کارت زرد: ۲ – ۳

کارت قرمز: ۱ – ۱

درصد مالکيت توپ: ۵۵% - ۴۵%

تيم ساحلی در آخرين بازی خود امروز به مصاف اسپانيا می رود که در آخرين بازی خود، پرتغال را ۴-۲ برده و صعودش به مرحله بعد قطعی شده است.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-10-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم ملی فوتبال ساحلی ايران عازم مسابقات جام جهانی برزيل شد، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فوتبال ساحلی قهرمانی آسيا: راه‌يابی ايران به مسابقات جهانی، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34832

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حذف تيم فوتبال ساحلی ايران از جام جهانی، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016