"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-09-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

حميد شيرزادگان، پا طلايی فوتبال ايران درگذشت، ايسنا و ايرنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

حميد شيرزادگان، بازيکن اسبق تيم ملی فوتبال ايران صبح امروز درگذشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شيرزادگان از سی‌ام شهريور ماه به علت سرطان معده و بيماری حاد ريوی در قسمت ICU بيمارستان آپادانا بستری بود.

يک مقام آگاه در اين بيمارستان، با بيان اين که شيرزادگان روز سی و يکم از بخش ICU ترخيص و به بخش دو بيمارستان منتقل شده بود، گفت: وی پس از بهبودی نسبی از بيمارستان به خانه بازگشته بود و در منزل جان باخت.

اين مقام آگاه افزود: حميد شيرزادگان، در هنگام مرخصی از سطح هوشياری و وضعيت بهتری برخوردار بود و احتمال فوت وی نمی‌رفت.

پزشک معالج شيرزادگان که به مدت بيش از يک سال وی را تحت معاينات پزشکی قرار داده بود، در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: حميد شيرزادگان به طور همزمان از دو سرطان معده و ريه رنج می‌برد و در اين مدت تحت مداوا از طريق شيمی درمانی و راديوتراپی قرار داشت.

دکتر رضا ملايری با بيان اين که بيماری شيرزادگان از ۲ ماه پيش شدت گرفته بود، اظهار کرد: وی بر اثر خونريزی شديد معده به بيمارستان منتقل شد و دو روز پيش با حال عمومی نسبتا خوبی به خانه بازگشت.

وی افزود: حميد شيرزادگان در نهايت به دليل سرطان پيشرفته در منزل خود از دنيا رفت.

پزشک معالج حميد شيرزادگان خاطر نشان کرد: شيرزادگان به دليل روحيه بسيار خوب خود، مدت‌ها با بيماری شديد مقابله کرد تا اين که صبح امروز جان خود را از دست داد.

***

ايرنا:
حميد شيرزادگان فوتباليست قديمی به ديار باقی شتافت

ستاره فوتبال ايران در دهه ‪ ۴۰‬صبح روز جمعه در بيمارستان آپادانا تهران به علت بيماری سرطان، دار فانی را وداع گفت و به ديار باقی شتافت.


به گزارش ايرنا به نقل از سايت رسمی باشگاه پرسپوليس تهران، " حميد شيرزادگان " پس از مدت‌ها بيماری صبح امروز ديده از جهان فروبست.

پيکر آن مرحوم روز يکشنبه ساعت ‪ ۹‬صبح از مقابل ورزشگاه شهيد شيرودی تشييع و در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

"شيرزادگان" سال ‪ ۱۳۲۰‬در محله سنگلج تهران به دنيا آمد. فوتبال را از سال‌های ابتدايی دهه ‪ ۳۰‬زيرنظر مربيانی همچون اکبر کيا، حسن فاخری، ابتهاج و مسعود برومند در تيم‌های زير گروه شاهين مثل کولاک و سيمرغ آغاز و در سال ‪ ۱۳۳۶‬برای اولين بار در ترکيب تيم بزرگسالان شاهين حضور يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

درخشش فوق‌العاده او در تيم شاهين و زير نظر تعاليم اخلاقی مرحوم دکتر عباس اکرامی باعث شد تا درهای فوتبال ملی در سال ‪ ۱۳۳۸‬به روی وی باز شود.

"شيرزادگان" ‪ ۱۸‬ساله با تيم ملی فوتبال به هندوستان رفت و از آن پس تا سال ‪ ۱۳۴۸‬مهاجم اول تيم ملی بود.

وی در سال ‪ ۱۳۴۳‬برای اولين بار به کشور آمريکا رفت. بعد از پايان محروميت يک ساله او و ياران شاهين مثل حميد جاسميان، همايون بهزادی، مرحوم محراب شاهرخی و ... در سال ‪ ۴۴‬و در ميان استقبال شادروان غلامرضا تختی، همايون بهزادی و ده هزارهوادار مشتاق به ايران بازگشت و کسوت ملی خود را يکسال بعد خاتمه داد.

او سپس برای ادامه تحصيل به همراه همسرش راهی کشور آمريکا شد و در آن جا فوق ليسانس مديريت مالی گرفت. سال‌های حضور در اين کشور را با تيم کيکرز بالتيمور در ميادين فوتبال حاضر شد. در غياب او ياران شاهين دسته جمعی به تيم پرسپوليس پيوستند و او هم غيابا پرسپوليسی شد.

"شيرزادگان" در سال‌های دهه ‪ ۵۰‬سرمربی تيم نفت تهران بود. تيمی که از وجود مايلی کهن، فرزام نيا و... به عنوان بازيکن بهره می‌برد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34352

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حميد شيرزادگان، پا طلايی فوتبال ايران درگذشت، ايسنا و ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016