"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

فرهاد مجيدی: بهترين فرصت برای بازگشت به استقلال بود، آقای گل ليگ می‌شوم، ايسنا

- برای بازی لحظه‌شماری می‌کنم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


فرهاد مجيدی به استقلال بازگشته است تا هواداران اين تيم پس از هشت سال دوباره شاهد هنرنمايی بازيکن محبوب‌شان در مستطيل سبز باشند. اين شايد بهترين خبر برای هوادارانی باشد که انتظار يک استقلال رويايی را می‌کشند. مجيدی به استقلال بازگشته تا بتواند خاطرات شيرين گذشته را بار ديگر تکرار کند. با بازگشت مجيدی به استقلال شايد بتوان آبی‌پوشان پايتخت را پيروز قاطع فصل نقل و انتقالات دانست. فصلی که به نوعی آغازگر جنگی پنهان ميان هجده تيم ليگ برتر بود. اکنون هيچ تيم ديگری در ليگ برتر به اندازه‌ی استقلال اين تعداد مهاجم طراز اول ندارد. بياتی‌نيا، برهانی، شفيعی و اکنون فرهاد مجيدی. مهاجمانی که هر تيمی آرزوی داشتن حداقل يکی از آنها را دارد و اکنون حجازی تمام آنها را در تيم خود می‌بيند.

مجيدی به فوتبال ايران بازگشته تا روند مهاجرت اخير مهاجمان ايرانی به ليگ‌های عربی روندی معکوس را طی کند. بدون شک اين موضوع با رضايت و استقبال هواداران فوتبال روبرو خواهد شد. اکنون فرهاد مجيدی انگيزه‌ی زيادی دارد تا در اولين حضورش در ليگ برتر فوتبال ايران همراه تيم محبوب خود عنوان قهرمانی را به دست آورد.

گفت‌وگوی فرهاد مجيدی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) را در زير می‌خوانيد:

• بازگشت مجيدی به استقلال به نوعی بهترين خبر برای هواداران اين تيم بود.

برای خودم نيز همين گونه بود. پس از هشت سال دوری از استقلال بار ديگر به تيم محبوب خود بازگشتم و از اين بابت بسيار خوشحالم. در اين چند سال همواره به دنبال به دست آوردن فرصتی مناسب برای بازگشت به استقلال بودم اما تا کنون شرايط آن فراهم نيامده بود. پس از حضور علی فتح‌الله‌زاده به عنوان مديرعامل باشگاه و انتخاب ناصر حجازی به عنوان سرمربی تيم احساس کردم که اکنون بهترين زمان برای بازگشت به ايران است. دوست داشتم تا فوتبال خود را در کشورم و به همراه تيم محبوبم ادامه دهم و از اين رو پس از توافق با مسوولان باشگاه با اين تيم قرارداد داخلی امضا کردم. اکنون برای پوشيدن پيراهن استقلال و انجام نخستين بازی رسمی در حضور تماشاگران و هواداران لحظه‌شماری می‌کنم و اميدوارم که هر چه زودتر برای تيم خود به ميدان بروم.

• فکر می‌کنيد که بتوانيد خاطرات خوش گذشته با استقلال را در اين فصل نيز تکرار کنيد؟

برای رسيدن به اين هدف انگيزه‌ی بسيار زيادی دارم. بهترين دوران بازی خود را زير نظر ناصر حجازی پشت سر گذاشته‌ام و اکنون نيز بسيار خوشحالم که با اين مربی بزرگ کار خواهم کرد. می‌خواهم فصل خوب و موفقی را همراه استقلال تجربه کنم و مطمئن هستم که هواداران شاهد استقلالی قدرتمند در اين فصل خواهند بود. برای زنده کردن گوشه‌ای از خاطرات خوش گذشته لحظه‌شماری می‌کنم و اميدوارم که همچون هشت سال پيش بتوانم بازی‌های زيبايی را برای تيمم به نمايش گذاشته و به دوران اوج برسم.

• تا چه حد برای رسيدن به هدف خود از نظر فنی و فيزيکی آماده هستيد؟

از اين بابت مشکلی ندارم. هر چند مدتی از تمرينات گروهی و تيمی به دور بودم اما، به صورت اختصاصی تمرين کرده و خيلی زود به فرم ايده‌آل نزديک خواهم شد. امروز پس از ثبت قرارداد در هيات فوتبال تهران اولين تمرين خود را با استقلال انجام خواهم داد و مطمئن هستم که با انگيزه و روحيه‌ی بالايی که دارم به زودی به شرايط مسابقه خواهم رسيد.

• فرهاد مجيدی هشت سال گذشته با مجيدی امروز چه تفاوتی کرده است؟

بدون شک امسال با تجربه‌ی بسيار بالاتری بازی خواهم کرد. حضور هشت ساله در ليگ امارات تاثيری مستقيم در نگرشم نسبت به فوتبال داشته است. اکنون نگرشم نسبت به فوتبال بسيار حرفه‌ای‌تر شده و اين رشته جذاب را به گونه‌ی ديگری می‌بينم. هشت سال از آخرين حضورم در استقلال می‌گذرد و در اين چند سال تجربه‌ی فراوانی به دست آورده‌ام که فکر می‌کنم بتوانم با اتکا به آن بازی‌های خوبی را برای تيمم به نمايش بگذارم. اميدوارم که به هدف خود برسم و بتوانم رضايت هواداران را به دست بياورم. من از استقلال به همه جا رسيدم و از اين رو به اين تيم بدهکارم. می‌خواهم دين خود را ادا کنم.

• استقلال در اين فصل به نوعی با ترافيک مهاجمان روبرو است. حضور اين تعداد مهاجم در يک تيم را چگونه ارزيابی می‌کنيد؟

استقلال در فصل نقل و انتقالات بهترين عملکرد را در مقايسه با ساير تيم‌ها داشته است. از اين بابت ما يک استثنا هستيم. حضور اين تعداد مهاجم آماده در يک تيم نه تنها به ضررمان تمام نخواهد شد بلکه با افزايش رقابت سالم ميان بازيکنان کيفيت فنی آنها را افزايش خواهد داد. تيمی که می‌خواهد قهرمان ليگ شود بايد علاوه بر يازده بازيکنی که در ترکيب ثابت قرار می‌گيرند بر روی نيمکت نيز جانشينان آماده و با انگيزه‌ای داشته باشد. اين که چه کسی در ترکيب اصلی تيم قرار بگيرد بستگی به نظر مربيان دارد. شخصا تمام سعی‌ام را خواهم کرد تا اطمينان واعتماد مربيان را به خود جلب کرده و در ترکيب اصلی قرار بگيرم. برای من مهم موفقيت استقلال است و کسب موفقيت‌های فردی در درجه‌ی دوم اهميت قرار دارد. پيروزی استقلال من را بيشتر از هر چيزی خوشحال می‌کند. آماده‌ام تا در هر پستی که مربيان می‌گويند بازی کنم. برايم فرقی نمی‌کند.

• فکر می‌کنيد بتوانيد در اولين سال حضورتان در ليگ برتر عنوان آقای گلی را به دست آوريد؟

در اين مساله شک ندارم. اگر در خط حمله به بازی گرفته شوم بدون شک می‌توانم اين عنوان را برای تيمم به دست آورم. آماده‌ام تا برای استقلال گلزنی کنم.

• مدعيان کسب عنوان قهرمانی ليگ هفتم را کدام تيم‌ها می‌دانيد؟

مدعی اصلی قهرمانی بدون شک استقلال است. ما از نظر فنی و مهره هيچ گونه مشکلی نداشته و با مديريت اصولی و صحيح می‌توانيم به هدف خود برسيم. استقلال تيمی بدون حاشيه، پرمهره و با کادر فنی با دانشی است که می‌تواند قهرمان ليگ لقب بگيرد. ناصر حجازی توانايی آن را دارد که استقلال را به هدف خود برساند و در اين راستا تمامی اعضای تيم تلاشی مضاعف خواهند داشت.

• تا زمان رسيدن کارت ITC شما به فدراسيون فوتبال نمی‌توانيد برای استقلال بازی کنيد. فکر می‌کنيد اولين بازی شما با پيراهن استقلال چه زمانی باشد؟

دقيقا از جزييات اين مساله و اين که کارت ITC من چه زمانی به فدراسيون خواهد رسيد اطلاعی ندارم اما، فکر می‌کنم که از مدت ثبت قرارداد تا دو هفته نمی‌توانم برای تيم خود به ميدان بروم. از اين دو هفته می‌خواهم به عنوان دوره‌ی آماده‌سازی استفاده کرده و خود را به شرايط ايده آل نزديک کنم. به احتمال فراوان اولين بازی‌ام در ليگ برای استقلال ديدار مقابل مس کرمان خواهد بود و فکر می‌کنم که آن زمان ديگر مشکلی برای بازی نخواهم داشت. اميدوارم که اين دوره‌ی انتظار هر چه سريع‌تر به سر آمده و پيراهن استقلال را بر تن کنم.

• بحث شکايت باشگاه النصر به کجا انجاميد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين چند سال که در فوتبال امارات بازی کرده‌ام همواره رابطه‌ی بسيار خوبی با مسوولان باشگاه داشته و تاکنون مشکلی ميان ما به وجود نيامده است. اين مشکل نيز مساله‌ی بزرگی نيست و خيلی زود برطرف خواهد شد. موضوع اين است که باشگاه النصر بايد به قراردادی که ميان طرفين امضا شده و آنها نيز خود آن را رسما تاييد کرده‌اند پايبند باشند. در غير اين صورت فوتبال به هرج و مرج کشيده خواهد شد. بحث من و باشگاه النصر مربوط به مسايل مالی است که در قرارداد ذکر شده است. به هر حال اکنون اين مساله به فيفا کشيده شده و مسووليت رسيدگی به اين ماجرا بر عهده‌ی مقامات مربوط است. من نيز در انتظار تصميم فيفا در اين خصوص هستم و هر آنچه که آنها تصميم بگيرند اجرا خواهم کرد.

• آيا قصد داريد تا فوتبال خود را در استقلال به پايان برسانيد؟

در حال حاضر تنها به موفقيت استقلال فکر می‌کنم. اکنون نمی‌توانم در مورد آينده‌ام تصميم‌گيری کنم. اولويت فکری و ذهنی من تنها پيروزی و موفقيت استقلال است و نمی‌خواهم که با افکار ديگر تمرکز خود را از دست بدهم. می‌خواهم بهترين بازی‌ها را با تيمم به نمايش گذاشته و سهمی کوچک در پيروزی اين تيم داشه باشم.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فرهاد مجيدی با قرارداد يک ساله به استقلال پيوست، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فوتبال در امارات سخت تر از اروپاست، مجيدى: مربيان تيم ملى بايد شانس بيشترى به من بدهند، فوتبال ايران
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-09-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فرهاد مجيدی و آرش برهانی برابر الوصل درخشيدند، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-07-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فرهاد مجيدی: سرباز تيم ملی هستم، برانکو مربی حرف گوش کنی بود! ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-03-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» در اولين بازي رسمي مجيدي، الاهلي متوقف شد، ايپنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34099

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرهاد مجيدی: بهترين فرصت برای بازگشت به استقلال بود، آقای گل ليگ می‌شوم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016