"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

آغاز ليگ هفتم: جُنگ فوتبال ايران، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


فصل جديد ليگ برتر از پنج‌شنبه (فردا) با حضور ۱۸ تيم رسما آغاز می‌شود تا فوتبال ايران پس از پشت سر گذاشتن يک دوره‌ رکود به دليل حذف تيم ملی از جام ملت‌های آسيا بار ديگر رنگ هيجان را به خود بگيرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هفتمين دوره‌ی ليگ برتر که پس از چند دوره با حضور ۱۸ تيم برگزار خواهد شد، پنج‌شنبه و جمعه اين هفته رسما آغاز می‌شود تا تيم‌های حاضر رقابت نزديک و فشرده خود را برای تصاحب عنوان قهرمانی آغاز کنند.

هفته‌ی نخست ليگ برتر با انجام دو ديدار در روز پنج‌شنبه و همچنين ۷ ديدار در روز جمعه آغاز خواهد شد تا بار ديگر تب فوتبال در ايران بالا گيرد.

اين در حالی است که اکثر تيم‌ها در فصل نقل و انتقالات فعاليت گسترده‌ای برای جذب بازيکنان موردنظر خود داشته و به نوعی سعی کردند تا از رقبای خود در اين امر پيشی بگيرند. آنها در اين بازار برای رقبا خط و نشان کشيده تا پيش از شروع مسابقات نبرد خود را علنی کرده باشند.

در حالی که هنوز هفته‌ی نخست ليگ نيز آغاز نشده و تا پايان مسابقات راه طولانی در پيش است، گمانه زنی‌ها درباره‌ی مدعيان اصلی اين جام در ميان کارشناسان رواج گرفته و آنها سعی می‌کنند تا با شناختی که از دوران آماده سازی پيش فصل تيم‌ها دارند در اين باره اظهارنظر کنند.


پيکان تهران - برق شيراز

هفتمين دوره‌ی ليگ برتر رسماً با انجام اين ديدار آغاز خواهد شد. پيکان در حالی در ورزشگاه پيکان شهر ميزبان برق شيراز است که مسوولان اين باشگاه همچنان به سرمربی فصل گذشته‌ی خود «ساموئل دارابينيان» اعتماد کرده و سکان هدايت تيم خود را به اين مربی ارمنستانی سپرده‌اند. اين اعتماد البته براساس تدبير و منطق مسوولان اين باشگاه شکل گرفته است چرا که پيکان در فصل گذشته نتايج دور از انتظاری را کسب کرد و بازی‌های زيبايی را نيز به نمايش گذاشت. شکست‌ تيم‌های بزرگی چون پرسپوليس از جمله نتايج جالب توجه پيکان در ليگ ششم بود که به نظر می‌رسد همين مسئله مسوولان اين باشگاه را برای تمديد قرارداد سرمربی خود مجاب کرده است.

اما پيکانی‌ها برای حضوری قدرتمند در فصل جديد ليگ سعی کردند تا در فصل نقل و انتقالات در آرامش کامل حرکت کرده و بدون سروصدا بازيکنان موردنظر خود را جذب کنند. هرچند در اين ميان برخی از بازيکنان صاحب نام اين تيم از جمله محسن بياتی‌نيا اين تيم را ترک کردند.

برق شيراز اما با تغييراتی گسترده قدم به اين دوره از رقابت‌ها گذاشته است. اين تغييرات نه تنها ستوه مديريتی باشگاه را شامل شده که حتی کادر فنی و بازيکنان را نيز بی‌نصيب نگذاشته است. برق با سرمربی جديد خود محمود ياوری که جايگزين بيژن ذوالفقارنسب شده است به دنبال ارتقاء جايگاه‌اش نسبت به فصل گذشته است. نتايج برق در ليگ ششم چندان به مذاق مسوولان و مديران اين باشگاه خوش نيامده تا آنها تغييراتی را در ترکيب تيم خود ايجاد کنند.

بدين ترتيب برقی‌ها با تيمی کاملا جوان و استفاده از نيروهای بومی و همچنين بهره‌گيری از چند بازيکن با تجربه و خارجی به دنبال کسب جايگاه مناسب در جدول ليگ برتر هستند. آنها به گفته‌ی سرمربی تيم‌شان می‌خواهند "برقی" و "شيرازی" فوتبال بازی کنند.

صنعت نفت آبادان - پرسپوليس تهران

يکی از حساس‌ترين ديدارهای هفته‌ی نخست ليگ در آبادان برگزار می‌شود تا بار ديگر و پس از چند دوره غيبت صنعت نفت در ليگ برتر نگاه‌ها به آبادان دوخته شود. صنعت نفت که پس از چند دوره دوری بار ديگر به ليگ برتر بازگشته به دنبال جبران تمام خسارت‌هايی است که در اين چند سال ديده است. ابراهيم قاسمپور و يارانش خوب می‌دانند که برای اثبات قابليت‌های خود بايد از سد حريف قدرتمندی چون پرسپوليس بگذرند. هرچند قضاوت درباره‌ی تيم‌های حاضر در اين دوره هنوز زود است اما، نوع يارگيری صنعت نفت در فصل نقل و انتقالات حکايت از اهداف بزرگ اين تيم دارد. قاسمپور بازيکنان موردنظر خود را از ليگ برتر و ليگ دسته يک به خدمت گرفته تا تيمی قدرتمند را روانه مسابقات کند. حضور دو بازيکن برزيلی و يک بازيکن اروگوئه‌ای در ترکيب اين تيم نشان دهنده‌ی تلاش مسوولان اين تيم برای حضور شايسته در ليگ است. حضور صنعت نفت به جهت بازی خلاقانه و متکی بر تکنيک‌های فردی می‌تواند يک امتياز ويژه برای ليگی باشد که در هر دوره نسبت به دوره‌ی قبل نتيجه‌گراتر می‌شود.

قاسمپور اما به بازی با پرسپوليس اميد زيادی دارد و از چند روز گذشته نويد يک بازی هجومی و پاياپای را داده است. هرچند که ساعت برگزاری اين ديدار مورد انتقاد ميزبان قرار گرفته است.

پرسپوليس با افشين قطبی سروصدای زيادی در فصل نقل و انتقالات به راه انداخت و هم اکنون تمامی فوتبال دوستان و کارشناسان در انتظار تماشای پرسپوليس دگرگون شده هستند. بازی‌های زيبای پرسپوليس دنيزلی در فصل گذشته انتظارات هوادران اين تيم را از مربيان و بازيکنان کنونی تاحد زيادی بالا برده است. هواداران اين تيم ديگر به يک يا دو پيروزی قانع نبوده و نوع بازی تيم‌شان را به دقت زيرنظر می‌گيرند. اکنون پرسپوليس با جذب چند بازيکن مطرح همچون خليلی، نصرتی، حيدری، رودباريان و آقايی تيم پرمهره‌ای را تشکيل داده و همگان در انتظار نخستين ديدار اين تيم در اين فصل هستند. هرچند که گفته می‌شود به دليل عدم شناخت کافی افشين قطبی از بازيکنان پرسپوليس حميد استيلی ارنج تيم را برای اين بازی مشخص خواهد کرد اما، به هر حال حضور قطبی بر روی نيمکت پرسپوليس برای هواداران و کارشناسان جالب توجه است. آنها در انتظار آن هستند تا ببينند مربی سابق تيم ملی کره‌ جنوبی چگونه تيم خود را هدايت خواهد کرد. پرسپوليس و صنعت نفت می‌تواند يکی از بازی‌های زيبای هفته‌ی نخست باشد. چرا که دو تيم خصوصيات تهاجمی تقريبا مشابهی دارند.

پگاه گيلان - سپاهان اصفهان

پگاه يکی از تيم‌های صعود کننده به ليگ برتر در اولين ديدار خود با قهرمان جام حذفی ايران ديدار خواهد کرد. مجيد جهانپور سرمربی پگاه پس از آنکه موفق شد تيمش را راهی رقابت‌های ليگ برتر کند برای حضوری قدرتمند در اين رقابت‌ها دست به تغييراتی تقريبا گسترده در ترکيب تيم خود زده. پگاه درحالی در ورزشگاه عضدی رشت به مصاف سپاهان خواهد رفت که تا دوشنبه محل انجام اين مسابقه مشخص نبود و اين مسئله با اعتراض مسوولان اين تيم روبرو شده بود. ديدار نخست پگاه از جمله دشوارترين ديدارهای اين تيم محسوب می‌شود، چرا که حريف روز جمعه آنها قهرمان جام حذفی و يکی از هشت تيم برتر آسياست.

به گزارش ايسنا، سپاهان که خود را برای ديدار مقابل کاوازاکی ژاپن آماده می‌کند از چهار ديدار نخست ليگ برتر به عنوان ديدارهايی تدارکاتی برای حضور در ليگ قهرمانان آسيا استفاده خواهد کرد. هرچند که سپاهانی‌ها می‌خواهند برخلاف فصل قبل ليگ را با اقتدار شروع کرده و حداکثر امتيازهای هفته‌های نخست را بدست آورند. سپاهان يکی از با ثبات‌ترين تيم‌های حاضر در اين فصل است که نسبت به سال گذشته کمترين تغيير فنی را داشته است.

"لوکا بوناچيچ" سرمربی موفق سپاهان در حدود ۹۰ درصد از ترکيب فصل گذشته تيم خود را حفظ کرده تا تيمش نظم تاکتيکی خود را از دست ندهد. حسن بزرگ سپاهان حفظ انسجام تاکتيکی است.

ذوب آهن اصفهان - ملوان انزلی

ذوب‌آهنی‌ها در سکوت نسبی خبری و در آرامش تيم خود را برای اين فصل آماده کرده‌اند و مسوولان اين تيم ترجيح داده‌اند تا کمتر در تيررس رسانه‌ها باشند. پس از خداحافظی رسول کربکندی مربی با سابقه اصفهانی سکان هدايت اين تيم به "جورجوويچ" صرب واگذار شد. هرچند که به گفته‌ی مسوولان اين تيم جورجوويچ يکی از چند گزينه‌ای بود که کارنامه‌اش توسط اعضای هيات مديره بررسی و بر روی نام وی به توافق رسيده بودند. علاوه بر جدايی کربکندی چندين بازيکن مطرح و قديمی ذوب آهن از جمله مهدی رجب‌زاده و سپهر حيدری نيز اين تيم را ترک کردند. به نظر می‌رسد که سياست مسوولان اين باشگاه در فصل جديد تکيه‌ بر بازيکنان جوان و بومی اصفهان و تشکيل تيمی جوان است.

در مقابل ملوان انزلی که فصل قبل در آستانه‌ی سقوط به ليگ دسته يک قرار داشت سياست کاملا متفاوتی را در پيش گرفته است. مسوولان باشگاه ملوان در فصل نقل وانتقالات بيشتر انرژی و وقت خود را صرف تمديد قرارداد با بازيکنان فصل گذشته‌ی خود کرده‌اند. محمد احمدزاده سرمربی اين تيم تاکيد ويژه‌ای برای در پيش گرفتن اين سياست داشت، چرا که او خود خوب می‌دانست که تغييرات گسترده هماهنگی و انسجام تيمش را از بين خواهد برد. علاوه بر آن ملوانی‌ها بودجه‌ی چندان زيادی برای جذب بازيکنان جديد نداشتند و نمی‌توانستند در فصل نقل و انتقالات مانور چندانی بدهند.

ابومسلم خراسان - صباباتری تهران

مسوولان باشگاه ابومسلم همچنان به مربی جوان خود خداداد عزيزی که نتايج نسبتا قابل قبولی را در فصل گذشته برای اين تيم به ارمغان آورد اعتماد کرده تا بدون تغيير در کادر فنی فصل جديد را آغاز کنند. ابومسلم اما در فصل نقل و انتقالات تحرک چندان زيادی نداشته و به نظر می‌رسد که اتکای کادر فنی اين تيم بيشتر بر روی بازيکنان جوان باشد. ابومسلم در حالی در هفته‌ی نخست ليگ ميزبان صبا باتری است که به گفته‌ی سرمربی تيمش تمام تيم‌ها برای بازی در ورزشگاه ثامن مشهد استرس دارند. ابومسلمی‌ها می‌خواهند در اولين گام و در ورزشگاه خانگی خود صبا را شکست دهند تا در ادامه بازيکنان جوان اين تيم با اعتماد به نفس بالاتری به مصاف حريفان بروند.

صباباتری نيز همچنان با محمدحسن ضيايی در ليگ شرکت خواهد کرد. با اين تفاوت که در اين فصل مسعود اقبالی آناليزور سابق استقلال برای تقويت کادر فنی به اين مجموعه اضافه شده تا صبايی‌ها از اين نظر مشکلی نداشته باشند. صبا باتری در آرامش کامل و بدور از هياهو و جنجال ابتدا قرارداد بازيکنان موفق سال گذشته خود را تمديد و سپس اقدام به جذب بازيکنان مطرح ليگ کرد تا بتواند نام خود را به عنوان يکی از مدعيان اين فصل مطرح سازد. صبا باتری اما در مشهد کار دشواری را پيش رو دارد چرا که ابومسلم معمولا ديدارهای خانگی خود را با نتايجی قابل قبول به اتمام می‌رساند.

پاس همدان - مس کرمان

پس از سال‌ها ليگ باشگاهی ايران با تيم قديمی و با سابقه پاس تهران خداحافظی کرد تا ديگر شاهد حضور اين تيم در ليگ نباشيم. اما پاس اين بار از همدان در ليگ حضور پيدا می‌کند تا برای اولين بار ليگ برتر شاهد حضور يک نماينده از اين استان باشد. نماينده‌ای که مسوولان اين استان برای حضور شايسته آن زحمات زيادی را کشيده و اميد بسياری به آن دارند. مسوولان باشگاه پاس همدان بلافاصله پس از مشخص شدن ترکيب هيات مديره و مديران اين باشگاه "وينگو بگوويچ" کروات را بر روی نيمکت تيم خود نشاندند تا حضوری شايسته در اولين تجربه‌ی خود داشته باشند. حضور وينگو در همدان به معنای سياست مسوولان اين باشگاه برای کشف و پرورش استعدادهای نهفته‌ی استان همدان در فوتبال است. اينکه وينگو تا چه حد در امر بازيکن سازی در اين استان موفق خواهد بود در گرو گذشت زمان است. اما آنچه مسلم است اين است که پاس همدان در نخستين حضورش در ليگ برتر کار دشواری را پيش رو دارد. آنها در هفته‌ی نخست در همدان ميزبان تيمی خواهند بود که بيشترين تغيير و تحول را در ترکيب خود داشته است. مس کرمان با هدايت فرهاد کاظمی با ترکيبی کاملا دگرگون شده قدم به مسابقات می‌گذارد و اين در حالی است که در حدود ۷۰ درصد از اين تيم تغيير پيدا کرده‌اند. کاظمی با اين اقدام سعی کرده تا بازيکنان مورد تاييد خود را به ترکيب تيم وارد کرده و تا آنجا که امکان دارد حاشيه‌ها را از مس دور کند.

مس در حالی به مصاف پاس همدان می‌رود که در ديدارهای تدارکاتی خود در ترکيه و تهران شکستی را تجربه نکرده و نتايج جالب توجهی را کسب کرده است. مسوولان اين باشگاه اميد زيادی به کسب جايگاهی شايسته در ليگ دارند.

فجرسپاسی شيراز - شيرين فراز کرمانشاه

فجر همچون دوره‌های گذشته با تيمی جوان قدم به مسابقات می‌گذارد. انتظار درخشش و يا ناکامی را نبايد از اين تيم داشت. چرا که غلام پيروانی راه نگاه داشتن تيمش در ميانه‌های جدول را به خوبی می‌داند، او همچون سال گذشته بازيکنان توانمند استان شيراز را کشف و آنها را به خدمت گرفته تا برای رقابتی تقريبا نابرابر با ساير تيم‌ها آماده شود. فجر همچون گذشته بدون ستاره‌های نجومی فوتبال قدم به ليگ می‌گذارد تا در پايان مسابقات چند بازيکن مطرح را تحويل تيم‌های نتيجه‌گرا بدهد. فجر در نخستين ديدارش در ورزشگاه حافظيه‌ی شيراز ميزبان تيمی است که برای نخستين بار به ليگ برتر راه پيدا کرده است.

به گزارش ايسنا، شيرين فراز که با هدايت فراز کمال‌وند و شکست تراکتور سازی تبريز برای نخستين بار کرمانشاه را در ليگ برتر صاحب نماينده کرد بدون سرمربی خود ليگ را آغاز خواهد کرد. "يسيچ" سرمربی صرب شيرين فراز چند روز پيش وارد کرمانشاه شد تا در آستانه‌ی شروع رقابت‌ها هدايت تيمش را برعهده بگيرد، اين در حالی است که در نبود اين مربی "اصغر شرفی" و "ستار همدانی" تمرينات تيم را پيگيری می‌کردند. شايد بزرگترين خريد شيرين فراز جذب محمود فکری کاپيتان سابق استقلال بود. ديدار شيرين فراز و فجر شايد ديدار بازيکنان جوان و تيم‌های بدون ستاره باشد.

راه آهن - سايپا

راه آهن با تغييرات مديريتی ليگ هفتم را شروع کرد تا شايد اين بار برخلاف سال گذشته بتواند مکان ديگری به جز قعر جدول را به خود اختصاص دهد. حضور انصاری‌فرد به عنوان مديرعامل اين باشگاه تلاشی برای سروسامان به تيمی بود که حتی تا مرز انحلال نيز پيش رفته بود. اما به نظر می‌رسد که با حمايت‌های مسوولان راه‌آهن تيم فوتبال آنها نيز شرايط بهتری پيدا کرده و فصل موفق‌تری را نيز پشت سر بگذارند. انصاری‌فرد همچنان هدايت تيمش را به اکبر ميثاقيان سپرده تا او با شناختی که از بازيکنان اين تيم دارد بتواند تيم را به درستی هدايت کرده و جايگاه مناسبی را بدست آورد. ميثاقيان نيز که به وعده‌ی خود مبنی بر نگاه داشتن راه آهن در ليگ برتر عمل کرده بود می‌خواهد فصل تلخ راه آهن را از ذهن هواداران و اعضای اين تيم پاک کند. او به آينده‌ی تيمش اميدوار است، هرچند که راه آهن در نخستين ديدارش مقابل قهرمان ايران قرار خواهد گرفت.

سايپا قهرمان فصل گذشته‌ی ليگ اما با چهره‌ای متفاوت نسبت به سال گذشته فصل را شروع خواهد کرد، در حالی که اين تيم بايد در ليگ قهرمانان آسيا به عنوان نماينده ايران حضور يابد و اين مسئله ايجاب می‌کرد که مسوولان اين باشگاه تدارک وسيع‌تری را ببينند، بسياری از بازيکنان مطرح خود را از دست داده است.

رجبی، خليلی، يزدانی و مومن زاده از جمله بهترين بازيکنان فصل گذشته‌ی سايپا هستند که ديگر پيراهن اين تيم را برتن نخواهند کرد. سايپا به عنوان ليگ برتر عملکرد چندان مطلوبی در فصل نقل و انتقالات نداشته و شايد بتوان بهترين خريد آنها را آندريانو آلوز دانست. دايی که پس از خداحافظی از دنيای بازی‌گری در اين فصل تنها هدايت تيمش را برعهده خواهد داشت، کار بسيار مشکل‌تری را نسبت به سال گذشته پيش رو دارد، هرچند که او هميشه مرد لحظات سخت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

استقلال تهران - استقلال اهواز

آخرين ديدار هفته‌ی نخست ليگ برتر ديداری از جنس رقابت اعضای يک خانواده است. استقلال تهران به عنوان يکی از مدعيان اصلی تصاحب جام با ترکيبی کاملا دگرگون شده ليگ را آغاز خواهد کرد. تغييرات استقلال از عرصه‌ی مديريتی تا بازيکنان اين تيم را شامل شده تا اين تيم چهره‌ای متفاوت به خود بگيرد. پيش بينی می‌شد که با حضور فتح الله زاده در راس باشگاه استقلال اين تيم با مهره‌ها و ستاره‌هايی بزرگ قدم به مسابقات بگذارد. ناصر حجازی سرمربی استقلال در فصل نقل و انتقالات به تمام آنچه که می‌خواسته دست يافته است، او اکنون تيمی پرمهره و پر ستاره دارد که شايد هر مربی در آرزوی اين بازيکنان باشد. ترافيک بازيکنان در خطوط سه گانه‌ی استقلال بسيار جالب توجه است و استقلال با اين وضعيت و شرايط اميد زيادی به تکرار قهرمانی خود دارد. هرچند که حجازی هنوز به هواداران قول قهرمانی نداده اما هواداران پس از ناکامی در فصل گذشته و حذف از ليگ قهرمانان آسيا انتظار ديگری از تيم محبوب خود ندارند. استقلال اما در اولين گام به مصاف نايب قهرمان فصل گذشته ليگ برتر خواهد رفت. رقابت اين دو تيم که به نوعی يادآور بازی جذاب و زيبای فصل گذشته‌ی آنهاست، حساسيت های خاص خود را دارد. فيروز کريمی که هنوز مشخص نيست تا چه زمان هدايت استقلال اهواز را برعهده خواهد داشت بسياری از مهره‌های کليدی خود را از دست داده و با تيمی جوان قدم به اين ديدار می‌گذارد، هرچند که کريمی هميشه غيرقابل پيش‌بينی بوده و برای تغيير دادن جريان و جو بازی تبحر ويژه‌ای دارد. او شايد به نوعی از هم اکنون جنگ روانی خود را عليه استقلال شروع کرده تا بتواند موفقيت فصل گذشته را تکرار کند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-08-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شش دوره ليگ برتر شش قهرمان، اولين ليگ ۱۸ تيمی، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-06-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم فوتبال راه آهن تهران در ليگ برتر باقی ماند، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-06-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم‌های ليگ‌ برتری فوتبال حق جذب سه بازيکن خارجی را دارند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-06-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» داستان فروش تيم‌های ليگ‌برتری به فوتبال گيلان رسيد! ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-05-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» بلبشوى قهرمانى اين بار در كرج، جام قهرمانی سايپا دو نيمه شد! ايران ورزشی
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34035

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آغاز ليگ هفتم: جُنگ فوتبال ايران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016