"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

پس از برزيل، آرژانتين يك پای ديگر فينال كوپا آمريكا شد، ایرنا


تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۶/۰۴/۲۱‬


تيم ملي فوتبال آرژانتين بامداد پنجشنبه به وقت تهران، پس از كسب پيروزي سه بر صفر بر مكزيك قدرتمندانه به فينال مسابقات كوپا آمريكا راه يافت .

اين پيروزي باعث شد تا آرژانتين در ديدار فينال كه يكشنبه شب به وقت محلي برگزار خواهد حريف برزيل شود و مكزيك كه پيش از اين برزيل قهرمان پنج دوره جام جهاني را در رقابتهاي گروهي شكست داده بود، راهي به فينال نداشته باشد .

در عوض ، مكزيك پس از تحمل اين شكست از آرژانتين در ديدار امروز، به ديدار رده بندي با اروگوئه رفت كه پيش از اين در مرحله نيمه نهايي تنها با ضربات پنالتي از برزيل شكست خورده و از رسيدن به فينال بازمانده بود .

در حاليكه مكزيك تا دقيقه آخر نيمه اول بازي، پا به پاي آرژانتين پيش مي‌رفت و دروازه‌اش را بسته نگهداشته بود يك ضربه گابريل هاينزه به توپي كه از روي يك ضربه ايستگاهي نصيب وي شده بود ، نخستين گل را در دقيقه ‪ ۴۵‬نصيب آرژانتين كرد .

در نيمه دوم نيز، آرژانتين ظرف پنج دقيقه صاحب دو گل ديگر شد تا بي‌آنكه دروازه‌اش در ديدار نيمه نهايي باز شود ، زنگ خطر را براي برزيل به صدا در آورد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ليونل مسي مهاجم ستاره بارسلونا در اين ديدار نيز درخشيد و در دقيقه ‪ ۶۱‬دومين گل آرژانتين را به ثمر رساند .

خوآن ريكلمه نيز كه براي حضور در مسابقات كوپا آمريكا خود را از بازنشستگي خارج كرده است در دقيقه ‪ ۶۶‬زننده سومين گل اين ديدار از روي نقطه پنالتي شد .

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33747

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پس از برزيل، آرژانتين يك پای ديگر فينال كوپا آمريكا شد، ایرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016