"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

قلعه‌نويی در جمع خبرنگاران: فوتبال تهاجمی را ارائه می‌کنيم، ده روز پيش به ترکيب نهايی رسيديم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جام ملتهای آسيا

امير قلعه‌نويی گفت: فوتبال در آسيا به حدی به هم نزديک شده است که تيمی نمی‌تواند خود را از پيش برنده بداند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به مالزی، سرمربی تيم ملی فوتبال ايران امروز در نشست خبری در هتل پرنس کوالالامپور با بيان اين مطلب افزود: نتايجی که در اين چند روز در جام ملت‌ها به دست آمده نشان می‌دهد که بازی تيم‌ها در آسيا به هم نزديک شده است و اينگونه تيمی نمی‌تواند از پيش خود را برنده بداند.

وی ادامه داد: شرايط برای تيم‌های بزرگ بسيار سخت است، به همين دليل ما برای تمام حريفان احترام قائل هستيم چرا که احساس می‌کنيم بازی‌های دشواری را پيش رو داريم، بايد بازی به بازی فکر کنيم و هم اکنون تمرکز ما بر روی ازبکستان است.

پس از صحبت‌های امير قلعه‌نويی، خبرنگاران داخلی و خارجی پرسش‌های خود را مطرح کردند.

خبرنگار ازبکستانی از قلعه‌نويی پرسيد: با توجه به توقف ژاپن و استراليا آيا هراسی از رويارويی با ازبکستان نداريد؟ که قلعه‌نويی گفت: به هر حال اين نتايج برای ما زنگ خطر محسوب می‌شود و هم اکنون می‌دانيم که نبايد هيچ تيمی را دست کم بگيريم تا بتوانيم با آمادگی کامل چه به لحاظ جسمانی و چه تاکتيکی به مصاف حريفان برويم.

قلعه‌نويی درباره‌ی شرايط آب و هوايی مالزی گفت: زمانی که برنامه‌ی تيم ملی را تدوين می‌کرديم بر روی مسايل جوی مطالعات زيادی انجام داديم و اين گونه برنامه‌های خود را بر روی تمرينات جسمانی متمرکز کرديم. هر چند که بعضی از دوستان گفتند که ما فرافکنی می‌کنيم اما، می‌دانستيم که بازی کردن در رطوبت ۷۵ درجه کار بسيار مشکلی است. قبلا هم گفته بودم که تيمی موفق می‌شود که با شانزده بازيکن اصلی وارد مسابقات شود.

خبرنگاری پرسيد آيا به ترکيب اصلی رسيده‌ايد؟ که سرمربی تيم ملی پاسخ داد: ده روز پيش به ترکيب نهايی خود رسيديم و خوشحالم که ابهامات در بعضی از پست‌ها به دليل آماده بودن بازيکنان بوده است. علاوه بر ترکيب اصلی پنج نفری که می‌توانند در شرايط متفاوت به ما کمک کنند را نيز انتخاب کرديم.

خبرنگار ازبکستانی گفت: آيا پس از پيروزی‌های پر گل ايران در دو ديدار دوستانه برابر جامائيکا و غنا به پيروزی پرگل برابر ازبکستان می‌انديشد قلعه‌نويی گفت: هر بازی شرايط خاص خود را دارد. از بازی‌های تدارکاتی بايد درس بگيريم. مکزيک بهترين بازی تدارکاتی ما بود و پس از آن بود که تاکتيک تيمی خود را عوض کرديم. در ديدار برابر مکزيک نقاط ضعف و قوت خود را شناختيم. اين بازی بسيار بهتر از ديداری بود که ما مقابل جامائيکا با هشت گل پيروز شديم. ازبکستان تيمی قدرتی است و ما تنها به پيروزی و کسب سه امتياز برابر اين تيم فکر می‌کنيم. هشت گل برابر جاماييکا به آرشيو ذهنی ما رفته است و ديگر به آن فکر نمی‌کنيم.

خبرنگاری درباره‌ی انتظارات بالای مردم و رسانه‌ها از تيم ملی از قلعه‌نويی پرسيد که وی در پاسخ گفت: بهتر است که شما ببينيد ما در چه شرايطی تيم را تحويل گرفتيم. کادر فنی زمانی تيم ملی را تحويل گرفت که رييس فدراسيون استعفا داده بود. تيم ملی از جام جهانی برگشته بود. سه ماه نيز تعطيل بود. در آن شرايط بايد در عرض چهار روز دو بازی انجام می‌داديم که يکی شرق آسيا بود و ديگری غرب آسيا. از همين جا از مسوولان کنفدراسيون فوتبال آسيا گله دارم که چرا اين گونه برنامه‌ريزی کردند. ما با اين مشکلات تيم را تحويل گرفتيم. در تاريخ شصت - هفتاد ساله فوتبال ايران تيم ملی ايران مشکلات اين چنينی نداشت و خوشحالم که کادر فنی در عرض يازده ماه به نحوی کار کرده که می‌گويند بهترين تيم تاريخ است. ما ميرزاپور، گل محمدی، بختياری‌زاده و دايی را از دست داديم. نصرتی نيز هم اکنون آمادگی گذشته را ندارد. اگر اين تيم را با تيم سال گذشته مقايسه کنيم تيم فعلی از نظر مهره‌ای ضرر کرده است. اما اين هنر کادر فنی است که توانسته در عرض يازده ماه تيمی بسازد که همه بگويند بهترين تيم تاريخ است.

وی افزود: دوستان می‌گويند ايران بايد قهرمان شود. برانکو شش سال مربی تيم ملی بود. اما اين مسايل مطرح نشد. اما هم اکنون جای تعجب است که می‌گويند بايد اين تيم قهرمان شود. بهتر است که کمی انصاف داشته باشيم.

خبرنگاری درباره‌ی تفاوت خودش با برانکو پرسيد و به قلعه‌نويی لقب ماجراجو و شجاع داد. سرمربی تيم ملی در اين باره گفت: برانکو دوست نزديک من است و معتقدم که زحمات زيادی برای فوتبال ايران کشيده. هر مربی شيوه‌ی خاص خود را دارد و هر مربی آنچه که در ذهنش را دارد پياده می‌کند. زمانی که در استقلال بودم طالب‌لو را در اوج جوانی و در آن شرايط در دروازه‌ی استقلال قرار دادم. می‌بينيد که فوتبال ايران پتانسيل بالايی دارد. هم اکنون ما در حال پشتوانه‌سازی هستيم.

به گزارش ايسنا، وی افزود: مربی نبايد از چيزی بترسد. ولی اين مساله بايد با تفکر و مطالعه باشد. گروه ما در اين مدت يازده ماه ۱۴۰ سفر داخلی انجام داده تا مسابقات ليگ را زير نظر بگيرد و شصت بازيکن را پيدا کرده‌ايم که در آينده اميدهای فوتبال ايران خواهند بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سرمربی تيم ملی در پاسخ به اين سوال که آيا می‌توانيد در جام ملت‌ها اعصاب‌تان را کنترل کنيد؟ گفت: فوتبال شرايط خاص خود را دارد. مربی قطر با آن همه تجربه در بازی ديروز اخراج شد. پانزده سال پيش در جام ملت‌های آسيا مهاجرانی به من گفت که بيست و پنج سال است که در فوتبال است اما، هنوز چيزهايی وجود دارد که برای وی تازگی دارد. هميشه در فوتبال چيزهای جديدی وجود دارد، اميدوارم بتوانم در جام ملت‌ها خود را کنترل کنم.

قلعه‌نويی درباره‌ی سيستم تيم ملی در ديدار فردا برابر ازبکستان گفت: اجازه بدهيد راجع به سيستم بازی صحبت نکنم. اما هر تيمی را که تحويل بگيرم آن تيم هجومی و با برنامه فوتبال بازی می‌کند و بايد شعاع حرکت مدافعان و مهاجمان مشخص باشد. مطمئن باشيد فوتبال ايران در جام ملت‌ها تهاجمی خواهد بود. اما اين را می‌توانم بگويم که در ديدار برابر ازبکستان با چهار دفاع بازی خواهيم کرد.

قلعه‌نويی در پايان با تشکر از رسانه‌ها و بازيکنان که در اين سه هفته سخت تلاش کرده‌اند گفت: ما مسووليت‌های بزرگ را به بازيکنان بزرگ داديم. به عنوان نمونه مهدوی‌کيا خارج از زمين نيز وظايفی داشت که به خوبی آن وظايف را انجام داد. هم اکنون تيم ما بسيار منظم و با انضباط است و حتی در اين يک هفته تيم يک بار هم از هتل خارج نشده است.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سرمربی تيم ملی فوتبال ازبکستان: برابر ايران دفاعی بازی نخواهيم کرد، تساوی برابر ايران، نتيجه‌ خوبی برای همه‌ تيم‌هاست، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» دومين رويارويی تيم‌های ملی فوتبال ايران و ازبکستان، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مهدوی کيا: بازی مقابل ازبکستان آسان نيست، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-08' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» قلعه نويی، سرمربی تيم فوتبال ايران : تيم ملی به مرز آمادگی رسيده است، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سفارش افشين قطبی به ايران: ازبکستان را دست کم نگيرد! ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33725

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قلعه‌نويی در جمع خبرنگاران: فوتبال تهاجمی را ارائه می‌کنيم، ده روز پيش به ترکيب نهايی رسيديم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016