"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

بررسی گروه C جام ملت های آسيا با تيم های ايران، چين، ازبکستان و مالزی همراه با ساعات بازی ها، مهر

ايران با بزرگانش آماده قهرمانی / چين و ازبکستان به دنبال خاطرات خوش
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: حضور تيم های قدرتمند چين، ايران و ازبکستان که در جام ملتهای گذشته بسيار خوش درخشيدند گروه C را به گروه مرگ تبديل کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، دراين گروه جدال های سرنوشت ساز اين سه تيم برای حضور در جمع هشت تيم پايانی می توانند بسيار جالب توجه و جذاب باشد. اين سه تيم ارائه کننده سه کلاس مختلف فوتبال هستند ولی شانس موفقيت ايران به علت آمادگی کامل لژيونرها و مردان برتر ليگ داخلی اش، از دو تيم ديگر بيشتر است.

ضمن اينکه نبايد فراموش کرد نبرد ايران با چين جنبه انتقامی برای مردان آريايی دارد. انتقام از شکست برابر چين که در مرحله نيمه نهايی جام گذشته به لطف ميزبانی و داور تيم پرستاره ايران را شکست داد و مانع صعود اين تيم به فينال جام ملتها شد.

ايران: قدرت اول آسيا در انديشه قهرمانی
پرافتخارترين تيم فوتبال درآسيا تيمی نيست جز ايران که به راحتی می توان گفت مردم آن کشورهم فوتبالی ترين ملت دنيا هستند. سه قهرمانی در جام ملتها و بازيهای آسيايی دليل اين مدعاست که آنها قصد دارند در رقابت های امسال برای چهارمين مرتبه قهرمان آسيا شوند.

در دهه ۶۰ و۷۰ ميلادی ايران تيمی بی رقيب در آسيا بود گرچه با افت محسوسی که پس از آن سال ها داشت در تعداد عنوان قهرمانی درجام ملتها با تيم های عربستان و ژاپن شريک شده است.

فوتبال ايران در دهه اخيرپيشرفت محسوسی داشته است و امسال قصد دارند ضمن دفاع از حيثيت فوتبالی خود، جامی که سه سال پيش با اشتباه داور و ضربات پنالتی از دست داده اند به تهران ببرند. آخرين قهرمانی آنها به سال ۱۹۷۶ باز می گردد که آن قهرمانی اين تيم را به تنها تيم آسيايی مبدل کرد که جام ملتها را سه بار متوالی فتح کرده است.

آنها دو سال پس از آن قهرمانی برای اولين مرتبه جواز حضور در جام جهانی را بدست آورند ولی به علت جنگ با عراق اين تيم از گردونه رقابت با تيم های مطرح آسيايی خارج شد تا آرزوی فتح جام ملتها برای آنها ۳۱ ساله شود.

ايران با قهرمانی در بازيهای آسيايی پکن درسال ۱۹۹۰ بارديگر خود را به عنوان يکی از تيم های قدرتمند آسيا معرفی کرد و درسال ۱۹۹۶ هم به خاطرشکست درضربات پنالتی برابرعربستان از کسب عنوان قهرمانی دراين رقابتها بازماند و با غلبه برکويت به کسب جايگاه سوم اکتفا کرد.

عنوان سومی برای فوتبالدوستان ايرانی قابل قبول نبود ولی در آن سال بازيکنان بزرگی مانند مهدوی کيا، عزيزی، باقری و دايی به فوتبال آسيا معرفی شدند. نفراتی که زمينه دومين صعود اين تيم به جام جهانی را درسال ۱۹۹۸ فراهم کردند.

درمسابقات جام ملتهای ۲۰۰۰ و مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ تيم ايران نمايش نااميد کننده ای داشت ولی در جام ملتهای گذشته در چين به عنوان سومی دست يافت و پس از آن موفق به حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ شد.

ايرانی ها که نتايج خوبی در جام جهانی ۲۰۰۶ کسب نکردند با آمادگی مردان لژيونرشان مانند کاپيتان کيا، هاشميان، کريمی، تيموريان و رضايی برای فتح جام چهاردهم دور خيز بلندی کرده اند.

سرمربی: اميرقلعه نويی
متولد ۱۹۴۶ است که در ژانويه سال ۲۰۰۶ جايگزين برانکو شد. او که فوتبالش را با پوشيدن پيراهن تيم های شاهين و استقلال به پايان رساند، با هدايت تيم برق تهران وارد عرصه مربيگری شد.

اين مربی در سال ۲۰۰۲ سرمربی استقلال اهواز شد و يکسال بعد هدايت آبی پوشان تهرانی را بر عهده گرفت. قلعه نويی در سال اول سرمربيگری استقلال، اين تيم را در ليگ برتر به مقام نايب قهرمانی رساند و در فينال جام حذفی در ورزشگاه آزادی مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر برابر سپاهان شکست خورد و از راهيابی به ليگ قهرمانان آسيا باز ماند.

در سال دوم او در ليگ سوم شد ولی در سال سوم حضورش در راس هرم فنی استقلال اين تيم را به عنوان قهرمانی ليگ رساند. صعود تيم ايران به جام ملتها مهمترين افتخار اين مربی است و او در اولين، مهمترين و سخت ترين تورنمنت دوران ورزشی اش بايد تيم ملی ايران را به سوی کسب عنوان قهرمانی جام ملتهای آسيا سوق دهد.

اسامی بازيکنان تيم ملی ايران:
حسن رودباريان، وحيد طالب لو، سيد مهدی رحمتی، رحمان رضايی، سيد جلال حسينی، هادی عقيلی، حسين کعبی، اميرحسين صادقی، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، فريدون زندی، علی کريمی، وحيد هاشميان، رسول خطيبی، مهرزاد معدنچی، ايمان مبعلی، غلامرضا عنايتی، جواد کاظميان، مهدی رجب زاده، ابراهيم صادقی، محمد نصرتی، محمد نوری، مرتضی اسدی، مسعود شجاعی و کيانوش رحمتی

* ازبکستان: تکرار پيروزی های هيروشيما
در اولين سال حضور در فوتبال آسيا موفق شدند عنوان قهرمانی بازيهای آسيايی ۱۹۹۴ را بدست آوردند اما پس از آن موفقيت تيم های ملی و باشگاهی ازبکستان نتوانسته اند قهرمانی ديگری را در آسيا بدست آورند.

اين کشور بعد از جدايی از شوروی پيشين، تحت مربيگری رستم اکرموف موفق شد با هفت پيروزی متوالی جام قهرمانی بازيهای آسيايی هيروشيما را بالای سر ببرد. اين موفقيت اما تحت الشعاع عدم حضور اين تيم در جام ملتهای سال ۱۹۹۶ قرار گرفت.

درجام ملتهای لبنان هم آنها نتايج بسيار ضعيفی را بدست آوردند و در مرحله گروهی حذف شدند. شکست ۸ بر يک مقابل ژاپن در آن رقابتها پر گل ترين نتيجه دور نهايی ادوار مختلف جام ملتهای به شمار می آيد.

چهار سال بعد اما آن ها با تيم متفاوتی در رقابتها شرکت کردند و با ۳ پيروزی متوالی به مرحله دوم صعود کردند. ازبکستانی ها حتی موفق شدند با پيروزی برابر عربستان اين تيم را از گردونه مسابقات حذف کنند. البته آنها درمرحله يک چهارم نهايی و تنها روی ضربات پنالتی مغلوب بحرين شدند تا از راهيابی به مراحل بالاتر باز مانند.

دو سال بعد درمرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی ازبکها بار ديگر مقابل بحرين شکست خوردند تا از رسيدن به يک افتخار بزرگ محروم شوند.

ازبکستانی ها در فاصله دو سال گذشته حضور همه مربی را در راس هرم فنی خود تجربه کردند. بابی هافتون، نپونياتچی و رئوف اينيليه مربی فعلی اين تيم، در اين بين نياتچی به علت بيماری مجبور به ترک سمتش شد.

ازبکستان با تکيه بر قدرت شاتسکيخ و چپاروف در غياب قاسموف که در اين سرزمين به بکام معروف است برای کسب اولين جام قهرمانی دراين مسابقات برنامه ريزی کرده اند.

سرمربی: رئوف اينيليه
متولد ۱۹۵۰ است که در دسامبر سال ۲۰۰۶ جانشين نياتچی شد. ازبکها پس از نرسيدن به خواسته های خود طی چهار سال گذشته تصميم گرفتند به اينيليه که مربی تيم زير ۲۳ سال اين کشور بوده اعتماد کنند و هدايت تيم را در جام ملتها به اين مربی بسپارند.

اينيليه از سال ۱۹۸۸ به عنوان بازيکن سوقديانا دوران بازيگری اش را آغاز کرد و مدتی هم به عنوان مربی بازيکن در اين تيم به فعاليت پرداخت.

از سال ۱۹۹۷ اين مربی فعاليتش را با تيم های زير ۱۷ سال و زير ۲۰ سال ازبکستان شروع کرد.همچنين هدايت تيم های شاورتان و اندی جان هم در کارنامه اين مربی وجود دارد.

اينيليه در اوت گذشته مربی تيم زير ۲۳ سال ازبکستان شد و عملکرد بسيار خوبی با اين تيم در بازی های آسيايی داشت و حتی موفق شد در مرحله گروهی تيم قطر قهرمان آن رقابت ها را شکست دهد.

حضور در جام ملتهای سال ۲۰۰۷ مهمترين تورنمنت ورزشی اين مربی ازبکستانی است که بايد در آن دانش و تجربه اش را نشان دهد.

اسامی بازيکنان تيم ملی ازبکستان:
پاول بوگالو، حايروالله کريموف، بوتين کارائف، عزيز ابراگيسوف، آسرور عليکولوف، آنزوراسماعيلوف، عزيزبک حيدروف، سرور جباروف، پاول سولومين، اولوگبک باکائف، مارات بيکمائف، ايگناتی نستروف، خيکماتديون کوشيموف، منصورجون سعيدف، الکساندر گينريخ، ماکسيم شاتسکيخ، الکسی نيکولائف، تيمور کاپادزه، اسلام اينوموف، ايدارماگدف، گايرايتن ماسانوف، ايکپولين اکرموف و ويتالی دنيسوف

* چين: صعود تا قهرمانی
سه سال پيش مردان پرجمعيت ترين کشور دنيا توانستند با مربيگری آری هان و به لطف داور به عنوان نايب قهرمانی که بزرگترين افتخارشان در عرصه مسابقات جام ملتهای آسيا بود، دست يابند.

آنها برابر ژاپن در ديدار نهايی نمايش جالبی ارائه دادند ولی در نهايت مغلوب اين تيم شده تا نتوانند از امتياز ميزبانی به نحو احسن برای قهرمانی استفاده کنند.

موفقيت چينی ها کمتر از دو سال دوام داشت زيرا حذف از گردونه رقابت های مقدماتی جام جهانی آن هم در مرحله نخست، باعث تحت الشعاع قرار گرفتن آن افتخار شد. پس از آن اتفاق تلخ، ژو گوان گو که موفق شده بود شنژن را در ليگ چين به قهرمانی برساند، به عنوان سرمربی اين تيم انتخاب شد.

اين مربی که عملکردش در تيم زير ۲۳ سال چين قابل تقدير بود، امروز به علت عدم نتيجه گيری در مسابقات دوستانه با شديدترين انتقادات مواجه شده است. البته پيروزی اخير اين تيم مقابل ستارگان جهان بخشی از اين انتقادات را کم کرده است.

سانجی های بازيکن منچسترسيتی و ژنگ مهره کليدی تيم چارلتون، از مردان اصلی تيم چين در جام ملتهای آسيا هستند. اين تيم بر خلاف کيفيت انفرادی بازيکنانش، نتوانسته است انتظارات را در برنامه های گروهی بر آورده کند.

سرمربی: ژو گوان گو
متولد سال ۱۹۴۹ است که در ژانويه ۲۰۰۵ جانشين آری هان شد. اين مربی با تيم شنژن در سال ۲۰۰۴ قهرمان چين شد و با تيم زير ۲۳ سال اين کشور هم در رقابتهای شرق آسيا که در ماکائو برگزار شد، عنوان قهرمانی را بدست آورد.

در آن مسابقات چين با برتری برابر دو کره و ژاپن به اين عنوان دست يافت که اين قهرمانی بازتاب بسيار مثبت برای عملکرد اين مربی داشت.

البته اين تنها افتخارات ژو گوان گو جوان است و او بايد برای پايان دادن به انتقادات شديد خبرنگاران چينی در جام ملتهای آسيا تيمش را به موفقيت برساند.

اسامی بازيکنان تيم فوتبال چين:
لای لای لی، وای دو، ژيانگ سون، يائوکون ژيانگ، وايفنگ لی، جيايی شائو، جيهايی سون، تيئه لی، پنگ هان، ژی ژنگ، فانگ ژو دونگ، شوآئی ژانگ، تينگ ژو، دونگ وانگ، مينگی جی، بو کيو، هايبين ژو، بين ژنگ، جيان کيونگ مائو، پنگ وانگ، جون يانگ، يانگ کائو و ژيرو ژيائو

مالزی: پايان دوران افت
اواخر دهه ۷۰ ميلادی اين تيم آسيای ميانه، عملکرد خوبی در قاره کهن داشت اما ناگهان دچار افت محسوس شد. آنها در سال ۱۹۷۶ برای اولين مرتبه در جام ملتهای آسيا شرکت کردند و در حالی که با تيم های کره جنوبی، کويت و چين همگروه بودند موفق شدند به مرحله بعد راه يابند.

مالزی دو افتخار بسيار بزرگ را در آن دهه بدست آورد و موفق شد به عنوان نماينده آسيا در المپيک های ۱۹۷۲ و ۱۹۸۰ شرکت کند. آنها در حال حاضر تيم سی و سوم آسيا و يکصد و پنجاهم جهان قرار دادند ولی هواداران متعصبشان همواره تيم ملی کشورشان را تشويق می کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سال گذشته اين تيم در مرحله نيمه نهايی رقابت های آ. سه.آن برابر تايلند شکست خورد، ضمن اينکه در مسابقات SEA چهار مرتبه عنوان قهرمانی را بدست آورده اند. مالزی با تکيه بر مردانی چون رضوان محمد و خيرالله مهيمن برای شگفتی سازی در اين جام انگيزه زيادی دارند.

سرمربی نوريزان با کار:
متولد ۱۹۶۱ است که در سپتامبر سال ۲۰۰۵ جايگزين پرتالان بيسکی مجاری شد. وی پيش از قبول هدايت تيم مالزی مربی پنانگ بود.

باکار در طول سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ دستيار عبدالرحمن ابراهيم و الن هريس در تيم پريس بود و با تيم نورثرن لايرنز در دوره ای موفق، جام حذفی مالزی را از آن خود کرد.

پس از آن قهرمانی به پنانگ رفت و اين تيم را به لطف تفاضل گل بهتر در رقابتهای دسته اول مالزی نگه می دارد. اين مربی توانست در سال ۲۰۰۵ وارد رقابتهای SEA در فيليپين با تيم مالزی به مدال برنز دست يابد.

مالزی با هدايت باکار و برای کسب نتايج خوب در گروه مرگ بايد دست به کار بزرگی بزند، اين در حالی است که مردم اين کشور توقع ندارند تيم شان به مرحله بعد صعود کند ولی می خواهند بازی های جالب توجهی را برای تيم های برتر آسيا مانند ايران، چين و ازبکستان از خود ارائه دهند.

اسامی بازيکنان تيم ملی مالزی:
عزيزيون عبدالکدير، موحد همزانی، موحد فواضی، نذرولروان ماکمور، نورحافيط زمانی، تيروموروگان وران، محمد کايرونيسام، موحد صافی، ادی هلمی، محمد هاردی، موحد نورفرهان، محمد شوکور، ايندرا پوترا، اکمال ريزال، شهروالنيظام مصطفی، احمد فوزی، نانتا کومار، موحد فضلی، روسدی تاليب، حيرودالدين اومار، موحد سوفاين، موحد ايوان و محمد آيديل زافان.

برنامه مسابقات گروه C:
۱۹/۴/۸۶
* مالزی - چين، ساعت ۱۴، ورزشگاه بوکيت جليل کوالالامپور
۲۰/۴/۸۶
* ايران - ازبکستان، ساعت ۱۳:۴۵، ورزشگاه بوکيت جليل کوالالامپور
۲۳/۴/۸۶
* مالزی - ازبکستان، ساعت ۱۳:۴۵، ورزشگاه بوکيت جليل کوالالامپور
۲۴/۴/۸۶
* ايران - چين، ساعت ۱۳:۴۵، ورزشگاه بوکيت جليل کوالالامپور
۲۷/۴/۸۶
* ايران - مالزی، ساعت ۱۶ ، ورزشگاه بوکيت جليل کوالالامپور
* چين - ازبکستان، ساعت ۱۶ ، ورزشگاه شاه عالم کوالالامپور

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حسن رودباريان دروازه بان اول تيم ملی فوتبال شد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» جام ملت های آسيا: ‌دروازه بان استراليا از اولين تجربه غريبه های مدعی می‌گويد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» رطوبت ۷۰ درجه اى كوالالامپور بلاى جان ملى پوشان فوتبال، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» چينی‌ها اکثر بليت‌های ديدار با ايران را خريداری کرده‌اند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شبکه‌ سوم مالزی: منتظر ايران باشيد، ايران شانس نخست صعود از گروه سوم، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33693

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بررسی گروه C جام ملت های آسيا با تيم های ايران، چين، ازبکستان و مالزی همراه با ساعات بازی ها، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016