"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-04' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

آناليزور تيم ملی فوتبال: چين اصلی‌ترين حريف ايران در گروه C، بايد مراقب ضدحملات ازبکستان باشيم، ايسنا

- نگرانی نداريم؛ فيلم بازی حريفان را داريم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


آناليزور تيم ملی فوتبال ايران گفت: از تک تک حريفان ايران در مرحله‌ی گروهی جام ملت‌های آسيا شناخت کافی داشته و از اين بابت هيچ نگرانی نداريم.


مارکار آقاجانيان پيش از سفر تيم ملی به مالزی درباره‌ی ميزان شناخت از حريفان ايران در جام ملت‌های آسيا به خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته فيلم بازی‌های هر سه تيم ازبکستان، چين و مالزی را تهيه و به دقت آن را آناليز کرده‌ايم. اطلاعات فنی کاملی را از اين‌ها به دست آورده‌ام که تمامی آنها را به کادر فنی منتقل کرده‌ام. در اين رقابت‌ها و در فوتبال حرفه‌ای دنيا داشتن اطلاعات از نحوه‌ی بازی و ترکيب حريفان بسيار مهم و حياتی است و بدون داشتن اين ابزار نمی‌توان موفقيت يک تيم را تضمين کرد. ما نيز با اين هدف کار خود را آغاز کرده و سعی کرديم تا اطلاعات جامع و کاملی را در اختيار کادر فنی بگذاريم.


وی ادامه داد: فيلم چند بازی ازبکستان، چين و مالزی را تهيه کرده و آن را به بخش رايانه‌ای داده بوديم تا نکات لازم و صحنه‌های مورد نظرمان را استخراج کنند. کادر فنی در مالزی فيلم ديدارهای حريفان را برای بازيکنان نمايش خواهند داد و نکات لازم را درباره‌ی نحوه‌ی بازی و نقاط ضعف حريفان گوشزد خواهند کرد. با اين شرايط نگرانی از اين بابت نداشته و در هر بازی با شناخت و برنامه‌ی ويژه‌ی به مصاف حريفان می‌رويم.


آقاجانيان درباره‌ی نحوه‌ی بازی حريفان ايران در گروه C جام ملت‌های آسيا اظهار کرد: تنها می‌توانم به صورت کلی نحوه و شيوه‌ی بازی اين تيم‌ها را تشريح کنم؛ چرا که اطلاعات جزئی‌تر محرمانه بوده و در اختيار کادر فنی قرار گرفته شده است. فوتبال ازبکستان که نشأت گرفته از فوتبال روسيه است متکی بر قدرت فيزيکی و فوتبال درگيرانه است و تمامی بازيکنان اين تيم با قدرت بدنی بالا قدم به ميدان مسابقه می‌گذارند. ازبکستان همزمان با ارايه‌ی يک فوتبال درگيرانه و فيزيکی، با تدارک ضدحملات بسيار سريع و همه‌جانبه موفق به گلزنی می‌شود. بدين ترتيب بايد کاملا مراقب ضدحملات اين تيم بوده و با برنامه مقابل آنها ظاهر شويم. اما، حريف ديگر ما يعنی چين نقطه‌ی مقابل ازبکستان بوده و فوتبال سرعتی را به نمايش می‌گذارد. بازيکنان ما بارها با چين روبه‌رو شده و می‌دانند که چگونه بر سرعت حريف غلبه کنند. اما اين نبايد موجب دست کم گرفتن حريف شود؛ چرا که فوتبال چين در اين چند سال رشد و پيشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. پيروزی‌های سال‌های گذشته مقابل چين نبايد موجب آن شود که خود را از پيش برنده بدانيم.


وی اضافه کرد: به هر صورت ما علاوه بر آناليز فيلم بازی‌های چين اين فرصت را نيز داريم که ديدار اين تيم را از نزديک تماشا کنيم. ما حتی برای مالزی هم برنامه‌ی کامل داشته و با تمام قدرت به مصاف اين تيم خواهيم رفت. در فوتبال امروز دنيا نمی‌توان تيم‌ها را به ضعيف و قوی تقسيم کرد اما، در کل فوتبال مالزی را می‌توان درجه سوم آسيا دانست و قابل مقايسه با ايران نيست.


آقاجانيان افزود: برای زير نظر گرفتن بازی‌های حريفان برنامه‌ريزی کاملی را انجام داده و به همراه پرويز مظلومی و ميرشاد ماجدی بازی‌های حريفان خود را زير نظر خواهيم گرفت. مظلومی در اندونزی، ماجدی در تايلند و من در ويتنام مستقر می‌شويم تا بازی‌های حريفان را از نزديک تماشا کرده و اين تيم‌ها را به طور کامل زير نظر بگيريم.


آقاجانيان درباره‌ی هدف تيم ملی در مسابقات مرحله‌ی گروهی تصريح کرد: ما در صورت صعود از گروه C بايد به مصاف يکی از تيم‌های کره جنوبی، اندونزی، عربستان و يا بحرين برويم. اگر به عنوان تيم اول صعود کنيم بايد به مصاف تيم دوم گروه D برويم که نکته‌ی مثبت آن برگزاری اين ديدار در مالزی است. در اين صورت نيازی به انجام سفر به ساير کشورهای ميزبان نبوده و کار ساده‌تری را پيش رو خواهيم داشت. اما در صورت دوم شدن در اين گروه بايد ديدار مرحله‌ی حذفی خود را در اندونزی برگزار کنيم که در اين صورت کارمان دشوارتر می‌شود. از اين رو اول شدن در گروه به نفع ما خواهد بود؛ چرا که دشواری سفر را نداريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آناليزور تيم ملی درباره‌ی اصلی‌ترين حريف ايران در مرحله‌ی گروهی گفت: معمولا بازی‌های نخست در چنين مسابقاتی از همه دشوارتر و حساس‌تر است؛ چرا که بازيکنان استرس و فشار روانی زيادی را تحمل می‌کنند. اما شخصا تصورم اين است که چين اصلی‌ترين و دشوارترين حريف ما در گروه C باشد. چين با در اختيار داشتن بازيکنان سرعتی، فوتبال سريعی را به نمايش می‌گذارد که بسيار خطرناک است. آنها در اين دوره تيم هماهنگی را در اختيار دارند که در خط هافبک و حمله نقاط قوت بسيار زيادی دارد. با توجه به اين‌که اين مسابقات در شرق آسيا برگزار می‌شود، چينی‌ها از نظر تطابق آب و هوايی و تماشاگران شرايط بسيار خوبی دارند که اين ويژگی‌ها آنها را از ساير تيم‌ها متمايز می‌کند. اين در حالی است که هوای گرم مالزی می‌تواند برای ازبکستان دردسر باشد و آنها را دچار افت بدنی و جسمانی کند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-04' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سفر به جام ملت‌ها با هزار اميد، تيم ملی فوتبال با بدرقه سرد سران ورزش به مالزی رفت، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-04' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» بهترين تيم همه اين سال ها؟ صدرا مهرابی، شرق
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» بازيکنان تيم ملی فوتبال پيش از سفر به مالزی: همدلی حرف اول را می‌زند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» با خط خوردن چهار بازيکن، ۲۶ بازيکن تيم ملی فوتبال ايران معرفی شدند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-07-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» قلعه‌نوعی: تمامی ساختار تيمی ما در دفاع و حمله موفق بود، ميلوتينوويچ، سرمربی جامائيکا: در حال حاضر هيچ بازيکن بهتری نداشتيم، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33666

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آناليزور تيم ملی فوتبال: چين اصلی‌ترين حريف ايران در گروه C، بايد مراقب ضدحملات ازبکستان باشيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016