"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2007-01-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ديويد بکام در گلکسی آمريکا بازی می‌کند، تجملی‌ترين قرارداد تاريخ فوتبال برای بازيکن انگليسی، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


پنجشنبه، در حالی که شبکه‌های آمريکايی خبر سياست‌های جديد جورج بوش رييس جمهور اين کشور را در جنگ عراق پوشش می‌دادند، ناگهان CNN در عنوان اصلی‌اش از انتقال ديويد بکام بازيکن سرشناس رئال مادريد به گلکسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بکام تجملی‌ترين قرارداد تاريخ فوتبال را بست. کاپيتان پيشين انگلستان با اين قرارداد جديد هفته‌ای پانصد هزار پوند دستمزد خواهد داشت!

او در مدت قرارداد پنج ساله‌اش با لس آنجلس گلکسی صد و بيست و هشت ميليون پوند درآمد خواهد داشت.

او آگوست آينده به ليگ فوتبال آمريکا (MLS) اضافه می‌شود.

بکام که در ترکيب اصلی رئال مادريد و انديشه‌های فابيو کاپلو جايی نداشت، پيشنهاد تمديد قرارداد باشگاه اسپانيايی را رد کرد.

از ماه گذشته و پس از افشاگری روزنامه‌ی Sportsmail درباره‌ی جدايی ستاره‌ی تبليغاتی فوتبال انگلستان از رئال، مذاکره با باشگاه آمريکايی شروع شده بود.

فلورنتينو پرس، رييس پيشين گروه مادريدی می‌کوشيد با وعده‌ی دادن تمام حق تصوير به بکام، او را در پايتخت اسپانيا نگه دارد؛ اما، با آمدن رييس جديد تنها پنجاه درصد اين پول به بکام پرداخته شد. نزديکان بازيکن انگليسی يکی از دلايل جدايی‌اش را همين موضوع می‌دانند. برای همين هم امروز روزنامه‌های انگلستان از اين که بازيکن پيشين منچستريونايتد می‌گويد تنها برای پول به آمريکا نمی‌رود، شگفت‌زده شده‌اند!

در مادريد همه می‌دانستند که کاپلو بکام را نمی‌خواهد. بازيکن انگليسی پيشنهاد دستمزد هفتگی صد هزار پوندی رئال مادريد را هم رد کرده بود.

***

واکنش رسانه‌های بريتانيا به تجملی‌ترين انتقال تاريخ فوتبال
بکام دقيقه‌ای پنجاه پوند درآمد دارد!
آخرين کهکشانی آخرين لبخندش را در تپه‌های هاليوود می‌زند!


انتقال عجيب ديويد بکام به گلکسی آمريکا در رسانه‌های بريتانيا بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بکام با قرارداد پنج ساله به ارزش صد و بيست و هشت ميليون پوند از رئال مادريد به باشگاه آمريکايی پيوست.

رسانه‌های انگلستان از اين مبلغ باور نکردنی که گلکسی به بازيکن سی و يک ساله‌ می‌دهد شگفت زده شده‌اند.

در زير گزيده‌ای از گزارش و عنوان‌های رسانه‌های انگلستان درباره‌ی اين انتقال تاريخی آمده است:

Daily Express:

بکام بی حد و حساب‌ترين قرارداد جهان ورزش را بست

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


The Sun:

جاناتان وودگيت بازيکن پيشين انگلستان و هم تيمی بکام در رئال مادريد پيش بينی می‌کند اين انتقال پای بازيکنان برجسته را به آمريکا باز می‌کند. انتظار می‌رود که زين‌الدين زيدان، رونالدو و لوئيس فيگو هم به بکام در آمريکا بپيوندند.

(اين روزنامه هشت صفحه‌ی خودش را به انتقال بکام اختصاص داد. در صفحه‌ی نخست‌اش مبلغ صد و بيست و هشت ميليون پوند اين قرارداد را دقيقه‌ای پنجاه پوند حساب کرد!)

Daily Telegraph:

اين قرارداد به بکام کمک می‌کند تا در کنار پردرآمدترين مردان ورزش آمريکا قرار بگيرد.

The Star:

با اين قرارداد بکام حتی از پله که زمانی پس از بازنشستگی‌اش در سال ۱۹۷۵ در آمريکا بازی کرد هم مشهورتر خواهد شد.

Guardian:

بکام زندگی جديدی را تجربه می‌کند.

بسياری از مردم به بکام،علاقه‌اش به مد و شهرتش ميان مردم آگاه هستند. او بهترين نيست اما اکنون نزديک به يک چهارم يک چک يک ميليارد دلاری را برای سپری کردن پنج سال در جنوب کاليفرنيا به جيب خواهد زد. هنگامی که بکام و خانواده‌اش در تپه‌های هاليوود و ساحل ماليبو قدم می‌زنند آخرين کهکشانی آخرين لبخندش را می‌زند. اين کارش چقدر هوشمندانه بود چرا که در سن سی و دو سالگی از فوتبال اروپا جدا شد. او زمانی وارد ليگ فوتبال آمريکا شد که هنوز می‌تواند در بالاترين سطح بازی کند.

فيليپ آنشوتس ، مالک لس آنجلس گلکسی و کسانی که پيرامون او هستند می‌توانند مطمئن باشند که بکام به تنهايی می‌تواند يک ميليون عدد پيراهنش را در آمريکا بفروشد و گروه بسياری را شيفته‌ی خودش کند.

Daily Mail:

گلکسی سرشناس‌ترين بازيکن فوتبال را به خدمت گرفت. او سالی پنج ميليون پوند به دست خواهد آورد که از قراردادهای حاميان مالی بيست ميليون پوند هم ساليانه به آن اضافه خواهد شد. بکام پيشنهاد قرارداد جديد رئال مادريد را که دستمزد هفتگی‌اش صد هزار پوند بود را رد کرد و گفت که تنها برای پول به آمريکا نمی‌رود!

رويترز:

تصميم بکام برای جدا شدن از رئال مادريد و ادامه دادن حرفه‌اش در آمريکا نشانه‌ای از مرگ دوران کهکشانی‌ها در باشگاه اسپانيايی است.

هنگامی که بکام سال ۲۰۰۳ از منچستريونايتد به رئال آمد سه بازيکن سرشناس ديگر به نام‌های لوئيس فيگو، زين‌الدين زيدان و رونالدو هم در کنار او بودند. اما، اين بازيکنان بزرگ نتوانستند سه فصل پياپی افتخاری برای رئال مادريد به دست آورند.

۲۰۰۰ فيگو از بارسلونا رقيب سنتی رئال به مادريد آمد. او يکی از وعده‌های انتخاباتی فلورنتينو پرس بود. رئالی‌ها پس از به خدمت گرفتن بازيکن پرتغالی نخستين قهرمانی‌شان را در مدت چهار سال به دست آورد. اين موضوع سبب شد که پرس برای خريدن بازيکنان سرشناس ديگر وسوسه شود. زين‌الدين زيدان نفر بعدی بود. او با شصت و شش ميليون دلار رکورد نقل و انتقالات را با جدا شدن از يوونتوس شکست. زيدان گل پيروزی‌بخش رئال را در ديدار پايانی ليگ قهرمانان اروپا برابر لورکوزن به ثمر رساند. دليل ديگر برای خريدن ستاره‌ای ديگر! پرس از اختلاف رونالدو با هکتور در اينتر استفاده کرد و مهاجم برزيلی را به مادريد آورد. اما،‌از اين زمان بود که ناکامی در رئال شروع شد و خريد ستاره‌های ديگر هم به کار اين تيم نيامد. فيگو نخستين کهکشانی‌ بود که دچار بحران شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32541

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديويد بکام در گلکسی آمريکا بازی می‌کند، تجملی‌ترين قرارداد تاريخ فوتبال برای بازيکن انگليسی، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016