"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-12-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

استراليا قدرت جديد فوتبال آسيا خواهد بود، گفتگو با مهدی مهدوی کيا، ايپنا

مهدوی‌کيا: پاس همانند هامبورگ بدشانس است


چهره محبوب و دوست‌داشتنی فوتبال کشورمان که با سابقه‌ای ۹ ساله در بوندس‌ليگای آلمان به يکی از موفق‌ترين لژيونرهای ايران تبديل شده او پس از ورود به تهران دعوت گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ايران (ايپنا)؛ را پذيرفت و ساعتی را با ما به گفت‌وگو پرداخت:

نيم فصل اول بوندس‌ليگا هم پايان پذيرفت و هامبورگ نتوانست جايگاهی را بهتر از هفدهم جدول رده‌بندی برای خود دست و پا کند؟
بله، هامبورگ همچنان بر نوار ناکامی قرار دارد و هر چقدر بازيکنان و کادر فنی تلاش کردند جايگاهی بهتر از هفدهمی را به دست نياورديم.

اما نمی‌توان قبول کرد هامبورگ از فصل گذشته تا به حال اين‌قدر تغيير کند و با رفتن ۲ مهره کليدی‌اش شيرازه تاکتيکی تيم بر هم بخورد؟
نبودن "فان بوتين" و "سرگئی باربارز" به تحليل رفتن قوای تهاجمی هامبورگ کمک کرد و ما عملا صلابت گذشته را نداريم؛ تيم‌هايی نظير بايرن لورکوزن و دورتموند هم در اوايل سال ۲۰۰۰ ميلادی دچار همين مشکلات شدند که با گذشت زمان رفته‌رفته بهتر نتيجه گرفتند.

در آخرين ديدار نيم فصل اول مقابل آلمانيا آخن به تساوی دست پيدا کرديد و پس از نورنبرگ با ۱۰ تساوی در بوندس‌ليگا رکورددار هستيد؟
در اين ديدار با وجود برتری در اکثر دقايق نتوانستيم ۳ امتياز را به دست آوريم و با اشتباه مدافعان که يک گل به خودی رقم خورد کار به تساوی رسيد. آماری را هم که اشاره کرديد درست است و ما بيشتر تساوی کسب کرده‌ايم تا پيروزی.

کبودی زير چشم راستت هم از ديدار مقابل آلمانيا آخن باقی مانده است؟
بله، بازی در تيم قعر جدولی هم اين محاسن را دارد، در يک صحنه با مدافع حريف برای تصاحب توپ درگير شدم که باعث کبود شن زير چشمم شد.

از زمانی‌که در هامبورگ به عنوان يک مدافع راست بازی می‌کنی خشونت بيشتری پيدا کرده‌ای و کارت‌های زرد و قرمز فراوانی را گرفتی؟
يک مدافع برای به دست آوردن توپ ممکن است با خطا مهاجم حريف را متوقف کند که همين مسأله هم باعث می‌شود کارت زرد يا قرمز بگيرد، من هم با توجه به نياز تيم در پاره‌ای اوقات مدافع می‌شوم و مجبور هستم بر برخی مواقع مهاجم حريف را متوقف کنم، اما بيشتر دوست دارم يک مهاجم باشم تا مدافع يا هافبک و در ديدار مقابل آلمانيا آخن هم همين نقش را ايفا کردم.

با اين اوصاف دال بايد صندلی مربيگری هامبورگ را رها کند و کادر فنی تيم تغيير يابد؟
در مطبوعات آلمان مثل مجله کيکر صحبت‌های زيادی در اين خصوص مطرح شده که مسئولان باشگاه اعلام کرده بودند پس از پايان نيم فصل در جلسه با حضور توماس دال و دستيارانش در اين خصوص تصميم‌گيری خواهند کرد.

تکليف تمديد قراردادت با هامبورگ چه شد و آيا در صورت عدم توافق در بوندس‌ليگا باقی خواهی ماند؟
در حال حاضر فقط به فکر خارج کردن هامبورگ از بحران هستيم و تا انتهای قراردادم چند ماهی باقی مانده که در سر فرصت با مسئولان باشگاه مذاکره خواهم کرد.

ساشا گوهری مدافع ايرانی هامبورگ تا اينجای کار چطور بوده و آيا توانسته رضايت کادر فنی را جلب کند؟
يک مدافع با آتيه که علی‌رغم سن ۲۲ سالگی خود می‌تواند حداقل يک دهه در بوندس‌ليگا بدرخشد و در صورت توافق با فدراسيون فوتبال ايران هم برای تيم ملی بازی کند.

ليگ ايران با زمانی‌که خودت در آن بازی می‌کردی چه تفاوتهايی پيدا کرده است؟
نسبت به ۱۰ سال گذشته هم سرمايه‌گذاری تيم‌ها بيشتر شده و هم امکانات آنها و بازيکنان با انگيزه، بالاتری در رقابت‌ها شرکت می‌کنند که همين مسأله به جذابيت ليگ حرفه‌ای افزوده است.

بازی سايپا مقابل پاس را در ورزشگاه دستگردی از نزديک تماشا کردی، کار ۲ تيم را چطور ارزيابی می‌کنی؟
به نظر من پاس همانند هامبورگ بدشانس است و موقعيت‌های زيادی را به دست می‌آورد که با بی‌دقتی آنها را از دست می‌دهد و به راحتی هم ضربه می‌خورد؛ اما در مقابل سايپا با ارائه يک فوتبال منطقی و تک‌ضرب فرد برتری خود را گرفت و پيروز شد.

بيشتر برای تماشای بازی هادی برادرت آمده بودی، فکر می‌کنی علت نيمکت‌نشينی وی چه مسئله‌ای باشد؟
بازی کردن هادی بستگی به نظر مربيان سايپا دارد و هر وقت صلاح باشد او را در ترکيب قرار می‌دهند؛ به نظر من برادرم پس از مصدوميتی که برايش در پرسپوليس پيش آمد و مجبور شد در هامبورگ جراحی کند قدری از روزهای آرمانی خود فاصله گرفته و صلابت گذشته را ندارد. اما با شناختی که از وی دارم در صورت قرار گرفتن در ترکيب اصلی می‌تواند ارزشهای فنی‌اش را ثابت کند.

علی دايی هم بازی سابقت در تيم ملی در حين بازی کردن سايپا را هم هدايت می‌کند و تا اينجای کار خيلی خوب نتيجه گرفته است؟
کار کردن با مربيان بزرگ بوندس ليگا و بازی در رقابتهای معتبری همانند ليگ قهرمانان اروپا اين قدرت را به دايی داده که در حين بازی کردن هم بتواند تيم را رهبری کند و با ارائه يک فوتبال شناور سايپا را در صدر جدول رده‌بندی ليگ نگه دارد.

مسأله تعليق فوتبال ايران هم رفع شد و ما می‌توانيم کماکان به فعاليت خود ادامه دهيم؟
خيلی خوشحال شدم که اين توافق ميان فدراسيون فوتبال کشورمان و فيفا صورت گرفت و باز هم می‌توانيم در سطح آسيا و جهان ادامه فعاليت دهيم، منتهی مراتب نبايد از مهلت فيفا به راحتی بگذريم و با تغيير اساسنامه خود را با تشکيلات روز فوتبال تطبيق دهيم.

رقابت‌های جام ملت‌های آسيا امروز قرعه‌کشی می‌شود تيم ملی ايران همراه با ژاپن، کره جنوبی و عربستان در صيد a آسيا قرار دارد، فکر می‌کنی بتوانيم يک بار ديگر قهرمان شويم و حقانيت فوتبال ايران را به اثبات برسانيم؟
کار بسيار سختی است و تيم‌های آسيايی ديگر در جا نمی‌زنند و روز به روز پيشرفت می‌کنند؛ اما با توجه به پتانسيل فوتبال ايران و وجود بازيکنان مستعد باز هم می‌توانيم قهرمانی را تکرار کنيم.

استراليا هم به جمع تيم‌های آسيايی پيوسته و در رقابت‌های جام ملت‌ها و مقدماتی جام جهانی تهديدی جدی برای رقبای خود محسوب می‌شود؛ اين در حالی است که سهميه آسيا برای معتبرترين رقابتهای فوتبال همان ۵/۴ تيم خواهد بود؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بله، تيم ملی استراليا با داشتن يک مجموعه بازيکن حرفه‌ای که در ليگ های معتبر اروپايی توپ می‌زنند به عنوان قدرت جديد آسيا خود را معرفی خواهد کرد و اين مسأله نشان می‌دهد که ديگر ابرقدرتهای فوتبال آسيا از حاشيه امنيت برخوردار نيستند و برای صعود بايد تا پايان کار تلاش کنند.


تيم ملی زير ۲۳ سال کشورمان در رقابت‌های آسيايی دوحه در جايگاه سوم ايستاد و نتوانست عنوان قهرانی خود را تکرار کند، آيا بازی‌های اين تيم را از آلمان می‌ديدی؟
اکثر مواقعی که تيم ملی اميد بازی داشت در تمرينات هامبورگ شرکت داشتم و فقط اخبار بازی‌ها را دنبال می‌کردم، اما نزول اين رده‌بندی بايد کارشناسی شود تا برای صعود به المپيک چين مشکلی نداشته باشيم.

گفت‌وگو: سيد مسعود غياثيان

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-12-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» شبكه ARD آلمان: شالكه مهدوی كيا را می خواهد، فاینال اسپوت نیوز
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-27' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مهدی مهدوی‌کيا: هيچ کسی از تعليق فوتبال ايران سود نمی‌برد، ايپنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فردا هامبورگ - آرسنال در ليگ قهرمانان، مهدوی‌کيا: در ديدار هامبورگ - ايران، روبروی تيم ملی بازی خواهم کرد! ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» به علت مصدوميت از ناحيه كمر، مهدوى كيا: براى بازى با كره جنوبی نمى آيم، سايت پرسپوليس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-10-26' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» "کيکر" آينده مهدوی کيا در هامبورگ را نامشخص توصيف کرد، ايرنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32413

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استراليا قدرت جديد فوتبال آسيا خواهد بود، گفتگو با مهدی مهدوی کيا، ايپنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016