"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-12-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

مرد سال فوتبال جهان: اين افتخار را به فوتبال ايتاليا تقديم می‌کنم، ايسنا

* کاناوار، زيدان، بوفون و کلوزه بهترين‌های جهان
* پوشيدن پيراهن زيدان افتخار بزرگی است



خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


دوشنبه، در مراسم جشن ساليانه فيفا، همانطور که رسانه‌ها پيش بينی می‌کردند، فابيو کاناوارو به عنوان مرد سال فوتبال جهان برگزيده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نوامبرکاناوارو، توپ طلای اروپا را هم به دست آورده بود. بازيکن ايتاليايی، کاپيتان تيم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۰۶ بود ودر پايان هم جام را بالای سر برد.

کاناوارو، چهارصد و نود وهشت رای مربيان و کاپيتان‌های ملی را از آن خود کرد. پس از او زين‌الدين زيدان، بازيکن بازنشسته فرانسوی با چهارصد و پنجاه و چهار رای و رونالدينيو، مهاجم برزيلی بارسلونا با سيصد و هشتاد رای ايستادند.

کاناوارو در اين باره گفت:« برای يک مدافع ايستادن کنار رونالدينيو و زين‌الدين زيدان که تمام فصل عالی بازی کردند، طبيعی نيست. پس برای من حتی بودن در اين جا هم يک پيروزی است. فکر می‌کنم امسال بسيار خوش شانس بوده‌ام چرا که قهرمان جام جهانی شدم و همين موضوع کمک بسياری کرد تا امشب اين جا باشم. رقابت وحشتناکی بود. پس از قهرمانی در جام جهانی و به دست آوردن عنوان مرد سال فوتبال اروپا، نمی‌توانستم چيز بيشتری بخواهم.»

فابيو کاناوارو از زيدان که با ضربه سرش به مارکو ماتراتزی مدافع ايتاليا در ديدار پايانی جام جهانی، اخراج شد هم ستايش کرد:« هنگامی که به رئال آمدم همه از من می‌پرسيدند پوشيدن پيراهن زيدان برای تو چه مفهومی دارد. اکنون چيزی را می‌گويم که آن زمان گفتم؛ پوشيدن پيراهن چنين بازيکنی يک افتخار است.»

سال گذشته فوتبال ايتاليا با مشکلات بسياری از جمله فساد ورزشی دست به گريبان بود. کاناوارو گفت:« می‌خواهم اين افتخار را به فوتبال ايتاليا تقديم کنم. با همه مشکلاتی که پيش از جام جهانی داشتيم آشنا بودند. اکنون نوبت فوتبال ايتالياست تا سربلند کند و به آينده بنگرد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جايزه «ياشين» که به بهترين دروازه‌بان سال می‌رسد از آن جان لوئيجی بوفون از ايتاليا شد. دروازه‌بانی که بسياری او را سزاوار دو عنوانی می‌دانستند که کاناوارو به دست آورد.

زيدان جايزه آديداس برای بازيکن بی‌نظير سال را به چنگ آورد. کفش طلای آديداس هم به ميروسلاو کلوزه، ماشين گلزنی آلمان رسيد که در جام جهانی پنج بار راه دروازه حريفان ژرمن را گشود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32410

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرد سال فوتبال جهان: اين افتخار را به فوتبال ايتاليا تقديم می‌کنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016