"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

"تشکيل تيم ملی ب فوتبال برای چندمين بار"، ابراهيم‌زاده: هدف جام جهانی ۲۰۱۰ است، ايسنا

ذوالفقارنسب: کم حوصله هستيم
ابراهيمی: تا ما هستيم اين تيم هست


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

تيم ملی فوتبال «ب» در آينده‌ای نزديک با هدف پشتوانه‌سازی برای فوتبال ملی ايران تشکيل می‌شود. اين جمله‌ای است که در طول چند سال گذشته به کرات از سوی سران فوتبال ايران شنيده شده است اما، پس از اينکه تنها چند ماهی و حتی چند روزی از تشکيل اين تيم می‌گذشت، عمر «تيم دوم» ايران به پايان می‌رسيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، يکشنبه جلسه‌ای در فدراسيون فوتبال تشکيل شد که در آن مربيان و مشاوران تيم ملی و بعضی از مسوولان فوتبال ايران حضور داشتند. به گفته‌ی ناصر ابراهيمی يکی از تصميمات گرفته شده در اين جلسه، تشکيل تيم ملی «ب» بود.

ابراهيمی به خبرنگار ايسنا گفت:« در نيم فصل و زمانی که تيم‌ها بازی در ليگ ندارند، تيم ملی ب تشکيل می‌شود.»

منصور ابراهيم‌زاده، يکی ديگر از مربيان تيم ملی که به دليل همزمانی جلسه‌ی کادر فنی با تمرينات سپاهان موفق به سفر به تهران نشده است، گفت:« به طور قطع تمرينات اين تيم در کوران مسابقات ليگ برگزار نمی‌شود. قرار شده است که مربيان تيم ملی تقسيم شده و بازی‌های تيم‌های ليگی را ببينند و پس از اين که بازی هر تيم، دو، سه بار ديده شد، نسبت به دعوت بازيکنان اقدام شود.»

بيژن ذوالفقارنسب، آخرين سرمربی تيم ملی «ب» بود. اين تيم که با جمعی از بهترين‌های ليگ تشکيل شده بود به بازی‌های کشورهای اسلامی در عربستان که فروردين ۸۴ برگزار شد، اعزام شد و با پيروزی برابر سوريه در ديدار رده‌بندی به مقام سوم رسيد.

ذوالفقارنسب تشکيل تيم «ب» را اقدامی موثر برای قدرتمند شدن تيم ملی بزرگسالان عنوان کرد و به ايسنا گفت:« تشکيل چنين تيم‌هايی در تمام دنيا با هدف پشتوانه‌سازی برای تيم ملی رايج است. اين تيم فيلتری برای تيم ملی است اما، برای اين کار سياست‌گذاری برنامه و حمايت لازم است.»

سرمربی پيشين تيم ملی «ب» به نکته‌ای اشاره می‌کند که معتقد است اين مساله باعث کوتاه بودن عمر اين تيم در دوره‌های مختلف بوده است:« زمان تشکيل همه‌ی افراد حمايت می‌کنند و همه اميدوارند اما، ما کشوری کم حوصله هستيم که اين مساله به ويژه در ورزش ايران بيشتر ديده می‌شود. ضمن آن که ما برای تداوم حضور چنين تيم‌هايی که اميد فوتبال ايران محسوب می‌شوند، سرمايه‌گذاری مادی و معنوی نمی‌کنيم و تنها بر حسب نيازمان، هر گاه که نمی‌توانيم از تيم اصلی استفاده کنيم، به فکر تشکيل تيم «ب» می‌افتيم.»

اما ناصر ابراهيمی درباره‌ی تداوم کار تيم ملی ب، عقيده‌ی جالبی دارد:« من به شما قول می‌دهم تا زمانی که ما در تيم ملی هستيم، تيم ب به کارش ادامه خواهد داد. اين تيم پشتوانه‌ای برای تيم ملی بزرگسالان خواهد بود و هنگام حضور تيم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰، می‌توان با اعلام تيم اصلی و ب، تيم پرقدرتی را تشکيل داد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منصور ابراهيم‌زاده هم معتقد است که تيم ب می‌تواند استخوان‌بندی تيم ملی ايران در جام جهانی ۲۰۱۰ باشد:« با توجه به شرايط سنی که برای تيم «ب» در نظر گرفته خواهد شد و آمادگی بازيکنان، اين تيم می‌تواند استخوان‌بندی اصلی تيم ايران را در آينده به ويژه جام جهانی ۲۰۱۰ تشکيل دهد. اگر نگاهی به تيم سابق ب بيندازيد، می‌بينيد که بازيکنانی از آن تيم همچون پژمان نوری، امير حسين صادقی، آندرانيک تيموريان، مجتبی جباری و مهرداد اولادی در سطح اول فوتبال ايران حضور دارند.»

ذوالفقار نسب که تجربه‌ی هدايت تيم ب را در اختيار دارد برای سران فوتبال ايران پيشنهادی دارد:« اگر می‌خواهيم که نهايت استفاده از تيم ب را ببريم با ايجاد نگرشی جديد، تيم را در چارت سازمانی تيم‌های ملی فوتبال ببريم. اين راهی است که می‌تواند ما را به هدف نزديک کند.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32171

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"تشکيل تيم ملی ب فوتبال برای چندمين بار"، ابراهيم‌زاده: هدف جام جهانی ۲۰۱۰ است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016