"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-08' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

اگر فوتبال ايران محروم شود، چه کسی مسول و پاسخگوست؟ ايسنا

هاشمی: مديران قبلی فوتبال مقصرند
درودگر: چرا تاکنون نامه‌های فيفا را تکذيب می‌کردند


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

سرپرست فدراسيون فوتبال اعلام کرد، اگر هرگونه تعليق و محروميتی طی روزهای آتی گريبان ايران را بگيرد، ناشی از نوع عملکرد دادکان و عواملش است.

کيومرث هاشمی با بيان مطلب فوق به خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: ما بارها اين قضيه را اعلام کرده‌ايم که دادکان قبل از جام‌جهانی در رسانه‌ی ملی اعلام کرد که پس از جام جهانی فدراسيون فوتبال را ترک خواهد کرد. وی پس از پايان اين رقابت‌ها در محل فدراسيون فوتبال حضور پيدا کرد و در جمع همکارانش رسما کناره‌گيری خود را اعلام کرد. بعد از اين جريان سازمان تربيت‌بدنی بنا به وظيفه‌ی قانونی خود و طبق اساس‌نامه‌ای که دادکان را انتخاب کرده بود، من را به عنوان سرپرست فدراسيون فوتبال منصوب کرد. بر اساس اين اساس‌نامه من به عنوان رييس مجمع بايد به تشکيل مجمع بپردازم. در اين زمينه هيچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و ما با همان قوت قبلی به کار خود ادامه می‌دهيم و در شرايط فعلی نيز مکاتبات زيادی را بدون هيچ‌گونه مشکلی با فيفا و AFC انجام می‌دهيم.

وی يک بار ديگر تاکيد کرد: در رابطه با روز ۲۴ که به عنوان ضرب‌الاجل برای ايران تعيين شده است، مساله‌ای است که فيفا و AFC به ما اعلام نکرده‌اند و اين نامه‌ای است که برای شخص دادکان ارسال شده که در اين نامه آمده است: «وضعيت فوتبال شما به چه صورتی است و پاسخ لازم را به ما بدهيد.» در پايان اين نامه نيز آمده است: «به اميد پاسخ سريع جنابعالی». بنابراين اگر خطری فوتبال ايران را تهديد کند، بی‌ترديد عواملی از درون ايران اطلاعات را به فيفا داده‌اند و قطعا دادکان نيز پاسخ لازم را به فيفا و در پی آن نامه ارايه کرده است. اين در حالی است که ما به صورت کتبی نظرات خودمان را در ابتدای کار به فيفا اعلام کرده بوديم.

وی افزود: کسانی که خودشان با فوتبال ايران لج‌بازی کردند در شرايط فعلی نيز بايد پاسخگو باشند.

سرپرست فدراسيون فوتبال در رابطه با تاکيدی که از سوی دادکان مبنی بر بازگشت پهلوان، دبير سابق فدراسيون فوتبال و تشکيل مجمع شده است نيز گفت: تشکيل مجمع بايد به تشخيص ما باشد. زمانی که من به عنوان سرپرست فدراسيون و رييس مجمع به فدراسيون فوتبال آمدم، پهلوان دو هفته با من همکاری می‌کرد. من از وی خواهش کردم که در فدراسيون بماند اما، خودش از سمتش انصراف داد. در آن زمان مشخص بود که با بحث‌هايی که دادکان و دوستانش داشتند وی اقدام به کناره‌گيری کرد، اما هم اکنون همان افراد مدعی هستند که وی بايد مجمع را تشکيل دهد.

وی ادامه داد: اين درحالی است که زمانی که من سرپرست فوتبال شدم شخص دادکان طی نامه‌ای به من تبريک گفت و حتی طی دو بند خواستار توجه جدی‌تر به فوتبال شد.

وی در پايان گفت: يک بار ديگر می‌گويم که هيچ نامه‌ای پيرامون تعليق فوتبال ايران به دست من نرسيده و کليه‌ی نامه‌ها به شخص دادکان داده شده است. اگر خطر تعليق ايران را تهديد کند عزيزان بدانند که از جانب ما نبوده است.

هاشمی در پاسخ به اين سوال که اگر نامه‌ها به شخص دادکان داده می‌شده بی‌ترديد فيفا مسوولان فعلی را به رسميت نمی‌شناسد، پاسخ داد: اگر فيفا فدراسيون فعلی را به رسميت نمی‌شناسد پس چرا همه‌ی امضاهای ما را قبول دارد و تاکنون ما در هيچ ديدار بين‌المللی خود و يا هيچ‌گونه مذاکره‌ی خارجی خود با مشکلی مواجه نشده‌ايم و شخص مصطفوی نيز همه‌ی مکاتبات لازم را انجام می‌دهد؟

وی در پايان گفت: نظام جمهوری اسلامی ايران دارای متولی است که ما نيز بر اين اساس حرکت می‌کنيم. عواملی با حضور دادکان در پشت پرده قرار دارند که قضيه‌ی تعليق ايران را تشديد می‌کنند که در آينده چهره‌ی آن‌ها برای همه آشکار خواهد شد. در رابطه با مذاکراتی که برای تعليق ايران صورت می‌گيرد نيز به نظر من اولين و آخرين نفر افرادی هستند که خودشان اخباری در اين زمينه را برای افکار عمومی منتشر می‌کنند.

سخنگوی سازمان تربيت بدنی با انتقاد شديد از عملکرد مديران سابق فدراسيون فوتبال گفت: در حالت عادی نبايد برای فوتبال ما در فيفا مشکل خاصی ايجاد شود.

محمد آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مدعی شد: بر طبق اطلاعات موجود بعد از رفتن دادکان، وی منافع خود را از دست رفته ديده و اقدام به تشکيل تيمی با حضور عوامل خود در فدراسيون و چند نفر از افراد در برخی رسانه‌ها کرده است. در طول اين مدت نيز با متشنج کردن فضای موجود، رايزنی‌هايی را برای بازگشت به فدراسيون فوتبال انجام داده است.

وی ادامه داد: دادکان با «بن‌همام» رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا در مالزی جلسه داشته است و افرادی را مامور کرده است که با فيفا رايزنی‌های خود را ادامه دهند و به آن‌ها القا کنند که دادکان بايد به فدراسيون فوتبال بازگردد. سوال ما اينجاست وقتی که دادکان با بن همام و بلاتر رييس فيفا جلسه داشته است، چه مطالبی را منعکس کرده که فيفا ما را محکوم به تعليق کند؟ اگر دادکان به زوريخ رفته و گفته همه چيز در ايران به خوبی سپری می‌شود، چرا بلاتر سه روز بعد نامه‌ای را به دادکان می‌نويسد و می‌گويد که شما همچنان رييس فدراسيون فوتبال هستيد؟

آخوندی با بيان اين که دادکان بايد همه‌ی اين مطالب را به صورت شفاف به مردم توضيح دهد گفت: ما معتقديم تلاش‌های خارجی وجود داشته که به دولت ضربه زده شود. سخنگوی سازمان تربيت بدنی ادعا کرد: به نظر می‌رسد، دادکان ابزار بيگانگان شد و همين قضيه سبب شد تا اگر قرار است تعليقی برای ايران در نظر گرفته شود به اين روند سرعت داده شود.

وی ادامه داد: مردم بدانند اگر اتفاقی برای فوتبال ايران رخ دهد، هيچ کس جز دادکان و عوامل وی مقصر نخواهد بود. سازمان تربيت بدنی کاری خلاف قانون انجام نداد. حتی اگر سازمان حکم برکناری دادکان را صادر می‌کرد که اين کار را هم انجام نداده، اتفاقی خلاف قانون رخ نمی‌داد. حداقل صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران صحبت‌های دادکان را قبل از جام جهانی و پس از آن يک بار ديگر برای مردم پخش کند تا مردم به صراحت ببينند که او خودش از فدراسيون فوتبال خداحافظی کرد.

سخنگوی سازمان تربيت بدنی تصريح کرد: تازه اگر دادکان برکنار نيز می‌شد، حق نداشت در فيفا به پيگيری اين قضيه بپردازد. اما، او تا امروز به فعاليت‌های خود با فيفا ادامه داد. از طرفی بايد بگويم که فيفا هيچ‌گونه مکاتبه‌ای با فدراسيون فوتبال، سازمان تربيت بدنی و شخص کيومرث هاشمی نداشته که برای ايران ضرب‌الاجل تعيين کند. به همين جهت ما می‌خواهيم بدانيم دادکان چه صحبت‌هايی با فيفا داشته و چه پاسخی به آن‌ها داده که آن‌ها حرف از تعليق ايران می‌زنند.

وی اضافه کرد: سازمان تربيت بدنی بر اساس وظيفه‌ی قانونی خود عمل کرده است. وقتی که همه‌ی اعضای هيات رييسه‌ی يک فدراسيون استعفا می‌دهند، چگونه می‌توان فدراسيون مهمی مانند فوتبال را به حال خود رها کرد؟ ما بر اساس وظيفه‌ی قانونی خود هاشمی را سرپرست فدراسيون منصوب کرديم.

آخوندی گفت: همان‌طور که پيش از اين برابر فشارهای بيرونی از ورزش ايستادگی کرديم هم اکنون نيز برای يک دقيقه اجازه نمی‌دهيم فردی که از نظر ما صلاحيت لازم را ندارد به فدراسيون بازگردد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در رابطه با اين که سازمان تربيت بدنی اطلاعات مورد نظر خود را از کجا به دست آورده است؟ گفت: دادکان و عواملش زحمت می‌کشند و خودشان اطلاع‌رسانی می‌کنند. اين در حالی است که بر طبق اطلاعاتی که ما داريم وی پس از کناره‌گيری‌اش از فدراسيون فوتبال تمام اخبار و اتفاقاتی که در ايران رخ داده را به اطلاع فيفا رسانده است، که شما با مسوولان فعلی برخورد کنيد، ما از همه‌ی مسايل موجود اطلاع داريم. بنابراين سوال ما اينجاست که دادکان يا به نظام جمهوری اسلامی ايران اعتقاد دارد يا تنها نقطه‌ی اتکايش فيفاست. وی بايد اين قضيه را روشن کند که چرا به اين صورت در مواجهه با فيفا و فدراسيون فوتبال می‌پردازد.

مديرکل روابط عمومی و بين‌الملل سازمان تربيت بدنی با طرح اين سوال که فدراسيون فوتبال چه منافعی برای دادکان و عواملش داشته که اين‌قدر اصرار به بازگشت دارند؟ گفت: ما می‌خواهيم بدانيم در طول چهار سال گذشته چه منابع مالی را دادکان و عواملش گرفتند و چطور خرج کرده‌اند و يا اين فدراسيون برايشان چه منفعتی دارد که تا اين اندازه خواستار بازگشت به آن هستند.

وی ادامه داد: دادکان در سال ۸۴ يک ميليارد و دويست ميليون تومان تن‌خواه در اختيار داشته اين ميزان پول را بر چه اساس و قانونی خرج کرده است؟ رابطه‌اش با يکی از روزنامه‌های ورزشی و شرکت تبليغاتی ورزشی به چه صورت بوده؟ او به مردم بگويد تبليغات دور زمينی که شش ميليارد تومان ارزش داشته را چرا دو ميليارد تومان قرارداد بسته و با چه مجوزی در ميان راه چهارصد ميليون تومان به اين شرکت تخفيف داده است؟

آخوندی تصريح کرد: در مورد اعزام تماشاگران به بازی‌های جام جهانی چرا همه‌ی امور به صورت انحصاری به يک نفر سپرده شده و در حالی که قرار بوده برای اعزام هر يک نفر يک ميليون تومان به فدراسيون فوتبال پول داده شود به چه مجوزی اين قرارداد روی يک تکه کاغذ به صورت دست‌نويس نوشته شده و به جای دو هزار نفر، ششصد تماشاگر به اين مسابقات اعزام شوند و رقمی بالغ بر يک ميليارد و چهارصد ميليون تومان ضرر به فدراسيون خورده است. اين پول بيت‌المال است که به هدر رفته. دادکان چگونه می‌خواهد پاسخگوی آن باشد؟

وی با اشاره به بليت‌های جام جهانی گفت: شخص دادکان نهصد عدد بليت مسابقات جام جهانی را شخصا در اختيار داشته، او اين بليت‌ها را به چه افرادی تحويل داده است؟ چرا در طول چهار سال مسووليتش در فدراسيون يک دفترکل نداشته است؟ چرا برخی از چک‌های تبليغاتی مربوط به بازی‌های تدارکاتی فدراسيون فوتبال به اسم اشخاص پشت‌نويسی شده و به نام فدراسيون فوتبال نبوده است؟

سخنگوی سازمان تربيت بدنی با اشاره به سفرهای خارجی دادکان گفت: وی در طول سال چند سفر خارجی رفته و چقدر هزينه کرده است، اين هزينه‌ها از چه محلی پرداخت شده و اگر فيفا آن‌ها را پرداخت کرده است مدارک لازم را تحويل دهد.

وی با بيان اين که دادکان بايد نسبت به عملکرد فنی خود پاسخگو باشد گفت: ما وضعيت نتيجه‌گيری تيم ملی در مسابقات جام جهانی را ديديم که چگونه بود. مردم خودشان در اين زمينه قضاوت کنند؟ در رابطه با فوتسال، فوتبال ساحلی، تيم‌های نوجوانان و جوانان و باشگاهی چه اقدام مهمی انجام شده که بتوان به آن استناد کرد؟

آخوندی با انتقاد از رفتاری که وی در بعد اخلاقی ورزش داشته است، گفت: در طول چهار سال فعاليت دادکان وی به غير از تحقير رسانه‌ها و توهين به آن‌ها کار خاص ديگری انجام نداده و در طول دوران مديريتش، باشگاه‌ها و تيم ملی به لحاظ مسايل اخلاقی امنيتی نداشتند.

وی از ناعدالتی که وی در رابطه با تيم‌های شهرستانی داشته است از جمله نقاط منفی و تيره‌ی فعاليت دادکان ياد کرد و گفت: وی نمی‌تواند اين قضيه را کتمان کند که به خاطر مسايل شخصی حق بسياری از تيم‌های شهرستانی خورده شد. دادکان بايد تمام اين سوال‌ها و بسياری از سوالات ديگر که هم اکنون بی‌پاسخ مانده‌اند را به صورت شفاف به مردم توضيح دهد.

قايم مقام دبيرکل سابق فدراسيون فوتبال نيز از ارسال نامه‌ی دادکان به رييس جمهور و ارائه‌ی مدارک و نامه‌های فيفا و توضيح موارد مربوط به محدوديت‌های احتمالی پيش روی فوتبال ايران خبر داد.

صادق درودگر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد موارد مطرح شده از سوی برخی از دست‌اندرکاران فعلی ورزش در مورد عملکرد رييس و مديران پيشين فدراسيون فوتبال اظهار کرد: دادکان پيش از جام جهانی و زمانی که محافل صهيونيستی برای حضور پيدا نکردن ايران در اين مسابقات تلاش می‌کردند، اين توطئه را خنثی کرد و تلاش خود را انجام داد تا تيم ايران در جام جهانی موفق باشد.

وی در مورد اتهام ديدار دادکان با مسوولان کنفدراسيون فوتبال آسيا و رييس فيفا به منظور محروم ساختن فوتبال ايران نيز تصريح کرد: دادکان در نشست فيفا به هيچ وجه با «بن همام» ديدار خصوصی نداشته است. وی تنها در نشست کميته‌ی ادواری فيفا شرکت کرد و حتی زمانی که از وی خواستند برای ارايه‌ی گزارش در مورد مشکلات فوتبال کشورمان در جلسه‌ای حضور پيدا کند، به اين جلسه نرفت.

رييس سابق کميته‌ی فوتسال فدراسيون فوتبال ادامه داد: اکنون عنوان می‌شود که دادکان ابزار بيگانان شده و محروميت‌های احتمالی آتی تقصير اوست، به نظر می‌رسد برخی افراد کمی‌ فراموش کار شدند چون، چندی پيش اعلام می‌کردند‌ که نامه‌های فيفا دروغی و جعلی است و عنوان می‌کردند که با حمايت دولت و مجلس مشکلی برای ما پيش نمی‌آيد. اما، اکنون و در آستانه محروميت احتمالی اين مسائل را به دادکان ارتباط می‌دهند.

وی با متهم کردن برخی از مسولان فعلی ورزش به عقده‌گشايی افزود: چرا رييس فدراسيونی که خودش قصد رفتن را داشت، برکنار شد؟ اکنون کسانی که می‌گفتند اتفاقی برای فوتبال ما رخ نمی‌دهد،‌ بايد پاسخگو باشند. آيا اين دروغ آشکار نيست؟

درودگر در مورد اين موضوع که نامه‌ای در مورد احتمال تعليق ايران به فدراسيون فوتبال نرسيده است نيز گفت: اين نيز مطلب خلاف واقع ديگری است، چرا که نامه‌ی فيفا در خبرگزاری فرانسه، بازتاب داشت و حتی مسوولان فيفا زمان ارسال آن را نيز اعلام کردند. اين در حالی است که مسوولان فدراسيون فوتبال پيش از اين اعلام کرده بودند که پاسخ نامه را داده اند اما، اکنون می‌گويند نامه‌ای در کار نبوده است؟

وی تصريح کرد: کسی که در بيست و دو سالگی، نخستين پست مديريتی‌اش را تجربه می‌کند، طبيعی است که به عنوان فردی بی تجربه اين اتهامات را به دادکان نسبت دهد.

درودگر در مورد ارتباط دادکان با فيفا پس از برکناری‌اش نيز تاکيد کرد: اين حرف شايد ۵۰ سال پيش منطقی به نظر می‌رسيد اما، اکنون در روزگاری که رسانه‌ها حتی اظهارات مسوولان دسته پنجم کشورها را نيز منعکس می‌کنند، ديگر اين صحبت‌ها درست نيست. مسوولان فيفا به جای راه دشوار کسب اخبار از دادکان می‌توانند با فشار يک دکمه اطلاعات فوتبال ايران را از سايت‌های مختلف خبری دريافت کنند.

قايم مقام دبيرکل سابق فدراسيون فوتبال با اشاره به موارد مالی که از سوی سخنگوی سازمان تربيت بدنی به رييس پيشين فدراسيون فوتبال نسبت داده است گفت: مبلغ يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان به هيچ عنوان صحت ندارد و کل مبلغی که رييس فدراسيون فوتبال می‌تواند،‌ در يک سال دريافت کند، تنها ۲۰ ميليون تومان است، که آن هم به حساب فدراسيون فوتبال و نه شخص دادکان واريز می‌شود. بی‌ترديد سلامت کاری دادکان برای همه مشخص است و کسی نمی‌تواند به آن شک کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درودگر همچنين هرگونه ارتباط غير حرفه‌يی ميان دادکان با يک روزنامه‌ی ورزشی و همچنين يک شرکت تبليغاتی را منکر شد و تصريح کرد: درآمد فدراسيون فوتبال از محل تبليغات دور زمين چمن در بازی‌های ملی و باشگاهی،‌ و همچنين داخل فدراسيون فوتبال بالغ به پنج ميليارد تومان است و موضوع تخفيف ۴۰۰ ميليونی به اين شرکت تبليغاتی نيز، خلاف واقع است.

وی افزود: آيا بهتر نيست مسوولان فعلی فدراسيون فوتبال ميزان دريافتی خود در سال جاری را اعلام کنند تا همگان متوجه تفاوت‌ها بشوند؟

وی همچنين در مورد انتخاب يک آژانس برای اعزام تماشاگران به جام جهانی آلمان به ايسنا گفت: بر اساس دستورالعمل رسمی ‌فيفا ما بايد يک شرکت را به آن‌ها معرفی می‌کرديم و در نهايت ۱۴ آژانس توريستی، مسول يک اژانس مسافرتی را به عنوان نماينده‌ی خود معرفی کردند. همچنين سازمان تربيت بدنی طی نامه‌ای رسمی که آن را در اختيار داريم به ما اعلام کرد که فدراسيون در زمينه‌ی اعزام تماشاگران به جام جهانی، با اين فرد همکاری کند.

وی ادامه داد: کسانی که ما را عامل بيگانه می‌دادند،‌ با بی تدبيری‌ خود بيگانه شاد کن شده اند و تيم ملی را کوچک می‌کنند. اگر کاری نکنيم زمانی که در ۱۵ نوامبر - ۲۴ آبان - مهلت فيفا به پايان برسد، مشخص می‌شود که چه کسانی به فوتبال ايران ظلم کرده‌اند!

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فوتبال ايران در آستانه تعليق، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-11-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» نامزدهای بهترين بازيکن فوتبال سال آسيا ‪ ۲۵‬آبان معرفی می‌شوند، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-10-04' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» رده‌بندی برترين تيم‌های جهان: ايران نماينده‌ای در ميان ده تيم برتر آسيا ندارد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-09-27' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» وکيل فدراسيون فوتبال: به مصطفوی تبريک می‌گويم؛ برای فوتبال متاسفم! ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-09-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سايت سازمان تربيت بدنی: مسئولان سابق فدراسيون فوتبال تغيير اساسنامه را به فيفا اطلاع داده‌اند، ايسنا
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32021

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اگر فوتبال ايران محروم شود، چه کسی مسول و پاسخگوست؟ ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016