"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-09-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

دادکان: استعفا نمی‌دهم، نه با AFC و نه با فيفا جلسه‌ای داشته‌ام، ايسنا

- کريمی مشکل ايجاد کرد اما، حمايتش کردم
- سازمان تربيت بدنی گروه تورهای ورزشی را تاييد کرد



خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

محمد دادکان، رييس پيشين فدراسيون فوتبال ايران به بسياری از پرسش‌ها درباره‌ی تعليق فوتبال ايران از سوی فيفا، انتقادهای مطرح شده از برانکو، دايی و کريمی و … پاسخ گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد دادکان درباره‌ی نامه‌ی فيفا و اولتيماتوم فدراسيون جهانی فوتبال به ايران، گفت: هيچ کس دوست ندارد که فوتبال کشورش تعليق شود يا از چرخه‌ی فوتبال دنيا عقب بيفتد. هر مساله‌ای که برای فوتبال پيش بيايد، من متاسف تر از مسوولان سازمان و فدراسيون خواهم بود چرا که خودم برای فوتبال زحمت زيادی کشيدم. اميدوارم کسانی که فوتبال و ورزش را می‌چرخانند دلشان بيش از آنچه که برای خودشان بسوزد برای ورزش بسوزد و تلاش کنند که فوتبال ايران به جايگاه واقعی در مجامع بين‌المللی برسد.

وی درباره‌ی شايعات مطرح شده در خصوص اين که پيگيری‌های دادکان باعث اولتيماتوم فيفا شده است، گفت: من هيچ پيگيری انجام ندادم و خودم هم اصراری برای بازگشت به فوتبال ندارم. من قبل از جام جهانی اعلام کردم که ديگر علاقه‌ای به ماندن در فوتبال ندارم و مصر بودم که بعداز جام جهانی فدراسيون را ترک کنم و در اختيار افراد جديدی که عشق به اين کار را دارند، بگذارم اما، مسايلی پيش آمد که کار به فيفا رسيد.

دادکان ادامه داد: من درطول اين سه ماه نه با AFC و نه با فيفا جلسه‌ای داشته‌ام ولی متاسفانه مطالب زيادی مانند هميشه گفته می‌شود و شنيده می‌شود. اين افراد آدم‌های فرصت طلبی هستندکه در بخش رسانه‌ای مطالب را می‌نويسند. من هنوز نه به مقر AFC رفته‌ام و نه فيفا اما، به هر حال فيفا قوانين و اساس‌نامه‌ی مخصوص به خود را دارد و بر پايه‌ی آن اساس‌نامه نسبت به فدراسيون‌هايی که تحت نظرش هستند، رفتار می‌کند. اميدوارم که فيفا نسبت به فوتبال ما با نظر مثبت عمل کند و محدوديتی را ايجاد نکند.

دادکان درباره‌ی راه حل اين مشکل، تصريح کرد: به نظر من مشکلی نبوده است. اين گره‌ای بود که می‌توانستيم آن را با دست باز کنيم اما، مسوولان سازمان تربيت بدنی خواستند که اين گره را با دندان باز کنند، معتقدم که هيچ مشکلی نيست و همه چيز به خوبی حل می‌شود.

وی ادامه داد: کمک من به فوتبال کشورم است، کار چهار ساله‌ای که با عشق و از خودگذشتگی انجام شده بود. مسوولان سازمان بيايند به فوتبال به عنوان مقوله‌ای که در بطن اجتماع برای خود جايگاهی دارد، اجازه‌ی تصميم‌گيری بدهند.

دادکان افزود: نه من و نه همکارانم اجازه‌ی دخالت هيچ نهاد دولتی و غير دولتی را در طول چهار سال‌ در امور فدراسيون ندادند. همه‌ی مشکلات ما اين بوده که وظايف هر کسی را در حيطه‌ی کاری خودش مشخص نکرديم و قانون مشخص کرده است. هر کدام که اگر می‌خواستند از جايگاه خودشان عدول کند، اختلاف سليقه پيش می‌آمد. پيش از جام جهانی من اعلام کرده بودم که پس از جام جهانی می‌روم. دوست دارم مسوولانی که صدای من را می‌شنوند، بر روی عملکرد سازمان تربيت بدنی کار کارشناسی کنند تا مشخص شود که در طول يک سال گذشته سازمان تربيت بدنی با چه برنامه و هدفی جلو رفته ‌است. در سال‌های آتی نياييم بگوييم که اين سه سال هم سپری شد و بياييم از نو شروع کنيم.

وی ادامه داد: از امروز بايد آينده را ببينيم. اميدوارم مسوولان سازمان همانطور که نقاط ضعف ما را اشاره کردند، بيايند نقاط ضعف خودشان را هم ببينند. می‌گويند که چهارده نفر از همکارانم در فدراسيون استعفا داده‌اند، در صورتی که هيچ کس استعفا نداد و برخوردهای نامناسب باعث شد که کار را رها کنند.

دادکان که جمعه شب با حضور در استوديو شبکه‌ی گفت‌وگو و برنامه‌ی گفت‌وگوی ورزشی سخن می‌گفت، درباره‌ی لجبازی‌ها و خودرايی‌های خود گفت: من يک سوالی را می‌پرسم. اگر در راس فدراسيون يک آدمی بود که لجبازی نمی‌کرد، آيا تيم ما مکزيک را می‌برد. اين‌ها همه ترفند و توطئه بود. همه‌ی کارشناسان و کسانی که فوتبال را از عمق دلشان می‌سازند می‌دانند که تيم ما تحت هيچ شرايطی نه مکزيک را می‌برد و نه پرتغال را. مسوولان سازمان قبل از شروع جام جهانی نتايج را اين چنين اعلام کردند: پيروزی بر مکزيک و آنگولا و تساوی برابر پرتغال. من که رييس فدراسيون فوتبالم نمی‌توانم اين گونه نتايج را پيش بينی کنم. اين پيش بينی نشات گرفته از جلساتی بود که مسوولان سازمان با هم داشتند. آنها قصد داشتند که مردم را با اين ذهنيت آشنا کنند که تيم ملی ايران، مکزيک و پرتغال را می‌برد و اگر اين چنين نشود به دليل ضعف مديريت دادکان و برانکو است.

دادکان تصريح کرد: تيم ايران در جام جهانی عملکرد موفقيت‌آميزی داشت و ما خودرای عمل نکرديم. ما آن چيزی که متعلق به فوتبال بود را اجرا کرديم.

به گزارش ايسنا، وی در پاسخ به اين سوال که آيا شايعه‌ی دخالت‌ دايی و دادکان در ترکيب تيم ملی صحت دارد يا خير، گفت: سوال بسيار خوبی است. دادکان و دايی از تيم ملی رفتند پس چرا هنوز ترکيب همان ارنج قبلی است. هم اکنون همه همان بازيکنان پيشين هستند به جز چلنگر که روی نيمکت نيست. هم اکنون همان بازيکنان برانکو بدون هيچ تغييری درون زمين می‌روند و آنها متوجه شدندکه راز موفقيت استفاده از تيم برانکو است. بهترين بازيکنان ايران، همان‌هايی بودند که برانکو، درون زمين می‌گذاشت. بنابراين دادکان و دايی، تيم ملی را ارنج نمی‌کردند.

دادکان درباره‌ی حمايت‌هايش از علی دايی، گفت: من از دايی به شخصه حمايت نکردم، بلکه از همه حمايت کردم. ديديد که علی کريمی برای کادر فنی مشکلی به وجود آورد ولی من از او حمايت کردم. من از افتخاراتی که اين بازيکنان برای ايران به وجود آوردند دفاع کردم و نه از شخص دايی و گل محمدی.

وی ادامه داد: دايی برای فوتبال اين کشور زحمات زيادی کشيد و شما چرا دليل اختلاف مطبوعات با برانکو را نمی‌پرسيد؟ به اين دليل بود که برانکو پولی را که از فوتبال ما گرفت، خرج خودش و خانواده‌اش کرد. اگر بخشی از آن پول خرج رسانه‌های ايران می‌شد، مطمئن باشيد که سال‌های سال برانکو مربی تيم ملی می‌ماند، علی دايی هم وضعيت مشابهی داشت. او پول را خرج خود و خانواده‌اش کرد. شما ببينيد برخوردها با ما چگونه بود. می‌نويسند دادکان پنج ميليون پاداش گرفت، خودتان می‌گوييد پاداش و می‌خواستيد که مثل گذشته من پاداشم را به شما بدهم. سازمان بعد از پيروزی برابر اردن و قطر به بازيکنان، کادر فنی و من پاداش داد. اگر اين فرصت ايجاد شود که بار ديگر به فوتبال برگردم که اميدوارم اين اتفاق رخ ندهد، با همان تفکر برمی‌گردم.

دادکان اظهار کرد: دلم می‌خواست که ضعيف‌ترين فدراسيون را در اختيارم قرار می‌دادند و پس از يک سال می‌آمدند و آن فدراسيون را از من و همکارانم می‌گرفتند و می‌ديدند که چه تغييراتی را ايجاد کرده‌ايم اما، چرخه‌ طور ديگری می‌چرخد.

دادکان در ادامه‌ی گفت‌وگويش با برنامه‌ی گفت‌وگوی ورزشی درباره‌ی نارضايتی مردم از تورهای ورزشی اعزامی به جام جهانی، گفت: اين حق را به مردم می‌دهم و اين حق طبيعی آنها است؛ اما، تورهای ورزشی انتخاب صرف فدراسيون نبود و من اين مدرک را در اختيار دارم. سازمان تربيت بدنی و حراست اين سازمان، گروه تورهای ورزشی را تاييد کرد و گفتند که با اين گروه قرارداد منعقد کنيد و اضافه بر اين، سازمان طی نامه‌ای گرفتن يک ميليون تومان از گروه تورهای ورزشی را تاييد کرد و ما بر اساس هم انديشی با سازمان گروه تورهای ورزشی را انتخاب کرديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادکان در پاسخ به اين سوال که آيا برای حل مشکل تعليق احتمالی فدراسيون فوتبال ايران، استعفا نخواهيد داد، گفت: آنهايی که اين مشکل را ايجاد کردند، خودشان بايد به فکر حل آن باشند. استعفای من هيچ مشکلی را حل نخواهد کرد چرا که من پيش از جام جهانی گفته بودم که می‌روم و بالطبع بايد شرايط به گونه‌ای ايجاد می‌شد که من همانطور که آمده بودم، می‌رفتم. اين را از صميم قلب می‌گويم که فوتبال ايران را در خارج از کشور کوچک کردند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-09-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سايت سازمان تربيت بدنی: مسئولان سابق فدراسيون فوتبال تغيير اساسنامه را به فيفا اطلاع داده‌اند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-07-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سرپرست فدراسيون فوتبال: اين کادر بی‌نظير و نمونه است، قلعه‌نويی سرمربی موقت تيم ملی نيست، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-07-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» امير قلعه نويی و مصطفی دنيزلی منتخبين مربيان و کارشناسان فوتبال ايران جهت انتخاب سرمربی تيم ملی فوتبال، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-07-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» دبیر فدراسیون فوتبال: مسئولان بلند پایه فیفا و AFC بزودی به تهران می آیند، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-07-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد: فدراسيون فوتبال ايران با دخالت سياسی مواجه شده است، مهر
دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31533

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادکان: استعفا نمی‌دهم، نه با AFC و نه با فيفا جلسه‌ای داشته‌ام، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016