"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-07-26' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفتگو با بختيارى زاده در باره کناره گيری اش از تيم ملی فوتبال: دايى اصلاً خبر نداشت، ايران ورزشی

- از باشگاهى هم به همين راحتى خداحافظى مى كنم


ايران ورزشى -سهراب بختيارى زاده مدافع باتجربه كشورمان كه در جام جهانى آلمان هم موفق شد براى تيم ملى فوتبال ايران گلزنى كند خيلى ساده و بى سر و صدا فوتبال ملى را كنار گذاشت. او پس از كريم باقرى دومين بازيكنى است كه تصميم به اين كار گرفته و قصد دارد جاى خود را به جوانان بدهد.

شنيديم شما هم از تيم ملى خداحافظى كرديد؟
<بله، درست است.
دليل خداحافظى تان چه بوده؟
<دليل خاصى نداشت، فقط اينكه مى خواهم جاى خود را به جوانان بدهم. من بعد از مسابقات جام جهانى مى خواستم اين كار را بكنم اما به اصرار خانواده ام در تمرينات تيم ملى شركت كردم كه پس از همان يكى دو جلسه اول از آقاى پيروانى عذرخواهى كردم و كنار رفتم. به هرحال الان ۳۱ ساله هستم و از سال هاى ۷۶ و ۷۷ در اردوهاى مختلف تيم ملى بودم پس الان وقت خوبى براى فرصت دادن به جوانان است.
اما برخى حركت شما در اين برهه از زمان را كمى مشكوك تلقى مى كنند؟
<من تحت تأثير كسى اين كار را نكردم و اين تشخيص خودم بود و ربطى به اختلاف اين و آن ندارد.
آيا حركت كريم باقرى تأثيرى در تصميم تان داشته؟
<من قبل از جام جهانى هم ديگر نمى خواستم در تيم ملى باشم و فقط هدفم حضور در جام جهانى بود كه شكر خدا توانستم آن را بگذرانم. پس از آن هم به دليل اينكه با افشين پيروانى راحت تر بودم پيش اين مربى رفتم و در اين مورد صحبت كرديم. جا دارد از مربيان تيم ملى كه به من اعتماد كردند و نام من را در ليست بازيكنان دعوت شده به تيم ملى قرار دادند تشكر كنم اما ديگر انگيزه لازم براى حضور در تيم ملى را ندارم.
عده اى هم اختلاف شما با سرمربى و مدافعان استقلال را دليل خداحافظى از تيم ملى مى دانند.
<چه اختلافى؟ من خودم هم اين حرف ها را شنيدم اما هيچ اختلافى وجود نداشته و ندارد. اين مسأله را مى توانيد از خود اميرخان و بچه هاى استقلال بپرسيد. من سال ها با فكرى، صادقى و ... همبازى بودم، در اردوهاى قبل هم با هم بوديم اما اختلافى وجود نداشت. ببخشيد، اما اين حرف هاى بى ربط هميشه بوده و هست ولى من شخصاً در دوران فوتبالم هيچ توجهى به آنها نكرده ام.
نزديكى تان به دايى هم حتماً يكى ديگر از اين حرف ها است؟
<واقعاً خنده دار است. على بنده خدا، ديشب تازه متوجه شد مى خواهم بروم.
آقاى دايى با شما صحبت كرد؟
<او اصلاً نمى دانست كه كنار رفتم، از هيچ چيز خبر نداشت. اين حرف بسيار بى ربط با خداحافظى ام بوده است. اميدوارم مردم به شايعات توجه نكنند و هميشه از تيم ملى حمايت كنند. تمام هدف ما اين بوده كه براى تيم ملى تلاش كنيم چه موقعى كه در كنار تيم ملى هستيم و چه وقتى كه نيستيم. پس مطمئن باشيد من اگر در كنار تيم نيستم اما هر كارى كه از دستم برآيد براى اين تيم انجام خواهم داد تا مردم را خوشحال كنم. اگر هم ما چند نفر فوتبال ملى را كنار گذاشتيم به اين دليل است كه بايد به فوتبال حرفه اى فكر كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خب، حالا كه فوتبال ملى را كنار گذاشته ايد، چه موقع مى خواهيد فوتبال باشگاهى را كنار بگذاريد؟
<خودم هم قصد ندارم زياد ادامه بدهم اما تا وقتى كه بتوانم به تيم باشگاهى ام خدمت كنم مى مانم. در غير اين صورت و همان طور كه خيلى ساده فوتبال ملى را كنار گذاشتم، باشگاهى را هم كنار خواهم گذاشت.
صحبت ديگرى باقى نمانده؟
<از همه مربيان تيم ملى صميمانه تشكر مى كنم و اميدوارم فوتبال كشورمان بتواند به جايگاه واقعى اش، جايگاهى كه شايستگى اش را دارد، چه در آسيا و چه در جهان برسد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31138

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگو با بختيارى زاده در باره کناره گيری اش از تيم ملی فوتبال: دايى اصلاً خبر نداشت، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016